![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister
|
Van mij mag het Palestijnse volk gerust onafhankelijk zijn. Ik leg alleen de schuld bij Hamas, Fatah, de PLO en andere terroristen. Van mij mag elk volk onafhankelijk zijn. Maar geweld is géén oplossing.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Minister
|
Eigenlijk weet links nie wat ze willen: Ze zeggen 'De holocaust is walgelijk en had nooit mogen gebeuren'. Als de Joden dan een vergoeding ervoor krijgen: Israel, dan klagen ze dat Israel de Palestijnen onderdrukt en moet Israel kapot.
Stel: de Joden kregen géén vergoeding voor de Holocaust, zeggen ze dat de slachtoffers vergeten worden. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#27 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb Ayaan op deze site ook al weten uitschelden door VB-ers voor "Zwarte Hoer" omdat ze niet opgezet was met verbale steun vanuit het VB kamp. Een zekere rechtlijnigheid bezitten is geen verwijt - zij is in de eerste plaats iemand die tegen religieuze onderdrukking fulmineert en vooral haar eigen achtergrond : de Islam. de veralgemening naar andere godsdiensten toe maakte ze tot op heden (nog) niet. Dat ze dus momenteel voor een pro-zionistische organisatie gaat werken is de logica zelve..
intussen breekt er licht door in de Nederlandse samenleving : nl. het feit dat ze zich door het Nederlandse staatsburgerschap aan deze vrouw te willen ontnemen ze zich onsterfelijk belachelijk aan het maken zijn.. er zijn in de geschiedenis nog voorbeelden van staten die uit racistische motieven hun burgers hebben weggejaagd. als enkele leugens volstaan om iemand zijn paspoort te ontnemen, blijven er wellicht weinig nederlanders over..; Voor de goede orde : ik ben het absoluut niet altijd eens met uitspraken van deze sterke dame.. deze "cause celebre" sterkt me in het besef dat we de Nederlandse samenleving indien het tot een "groot-nederland" komt dringend moeten beschaven...
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- 'Israël' is een staat die in 1948 tot stand kwam na een oorlog tegen de Palestijnse staat die oorspronkelijk voorzien was als 'thuisland' voor zowel christenen, islamieten (deze beide groepen meestal 'Arabieren' en reeds eeuwen in de streek woonachtig) als joden (recente en minder recente inwijkelingen). De staat 'Israël' werd erkend onder druk van de 'Westerse' staten. - De politiek van de staat Israël sinds de oorlog van 1967 gaat lijnrecht in tegen alles wat de internationale gemeenschap (de UNO) beslist heeft betreffende de ILLEGALITEIT van 'kolonisatie van bezette gebieden'. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#31 |
|
Minister-President
|
Onrecht bestrijden, misschien ?
Internationaal recht toepassen OOK VOOR ISRAEL misschien ? Niet met twee maten en gewichten "wegen" misschien ? Niet doen alsof zionisten land mogen stelen omdat joden slecht behandeld werden meer dan een halve eeuw geleden misschien ? Niet suggereren dat het iemand het recht heeft/had om joden land te "geven" dat toebehoorde aan de AUTOCHTONE bevolking om iets "recht te trekken waar die Palestijnse bevolking niet mee te maken had misschien ? Niet trachten te vergoeilijken dat vandaag de dag NOG STEEDS LAND GESTOLEN wordt door de zionisten misschien ? etc etc
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 mei 2006 om 23:50. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Jawel hoor. Ik "ken" jou dan ook al iets langer dan vandaag...
|
|
|
#33 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die akkoorden waren op een te unilaterale leest geschoeid. Arafat moest gek zijn om dergelijk dictaat in te voeren, het zou de facto betekenen dat de Palestijnen, net zoals de Indianen in de VS 2 eeuwen vroeger, een klein stuk waardeloze grond kregen. Zolang Israel blijft aansturen op een onredelijke verdeling en zich blijft moeien in de intern keuken, zal de strijd blijven duren. 13%? 40 jaar geleden was het nog meer dan de helft. Hoe zou het komen? En opnieuw een unilaterale oplossing. En dan toch nog blijven volhouden dat dergelijk staatsterrorisme geoorloofd is. Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 mei 2006 om 11:29. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 mei 2006 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Er is geen verschil in en dan wel om het feit dat beiden groepen dezelfde retoriek en vooroordelen gebruiken tegen het Joodse volk en de staat Israël. Israël is er gekomen nadat jullie Europeanen meenden het Joodse volk massaal te moeten gaan uitroeien in concentratiekampen. Akkoord er was verzet tegen de nazi-bezetting maar vele burgers hebben ook zonder enige schroom meegeholpen om Joodse burgers af te voeren naar Auschwitz, Treblinka, Dachau enz... Dus Europese kritiek op de Israëlische staat kan van mij part dan ook naast zich neergelegd worden.
Laatst gewijzigd door Sinistra : 23 mei 2006 om 11:34. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
"Jullie Europeanen"? Neem me niet kwalijk, maar een familielid van mij werd omwille van zijn gedachtegoed in een concentratiekamp gezet. Je spreekt in "goldhageniaanse termen": “De essentie van Goldhagens nieuwe paradigma is wat hij noemt het “eliminatie-antisemitisme”. Goldhagen situeert het Duitse antisemitisme in een continu spectrum. Aan de ene kant bevond zich de opvatting dat joden op de een of andere manier anders waren. Aan de andere kant heerste de mening dat joden onmiskenbaar slecht waren. Hiertussenin bevond zich de opvatting dat er aan joden in meerdere of mindere mate een smet kleefde. Zich van het ene naar het andere eind van het spectrum bewegend, ontwikkelde het bijkomende Duitse verlangen naar eliminatie van een onaantrekkelijk aspect van de joden zich binnen de kortste keren tot het verlangen de joden volledig te elimineren. “Het eliminatie-denken werd tot “exterminatie-denken,” verkondigt Goldhagen. Met andere woorden, elke Duitser die bezwaar had tegen de samenhorigheid of tegen de zakelijke praktijken van joden, was een brute nazi. Zelfs het Duits liberalisme, dat een ‘assimilatie-versie van het eliministische denken’ aanhing, leidde onvermijdelijk naar Auschwitz. Met het ‘eliminatie-antisemitisme’, een lapmiddel, voor de anders onaannemelijke stelling, haalt Goldhagen een deux ex machina te voorschijn.”* Finkelstein (Norman G.), Een volk staat terecht: Misleiding en bedrog bij Goldhagen: een vernietigende analyse van Hitlers gewillige beulen, Amsterdam, Balans, 1998, p. 21-22 Dergelijke these is dan ook historische nonsens. En kritiek uitoefenen op de hedendaagse politiek van een staat heeft geen bal te maken met wat er 60 jaar geleden was gebeurd, vermits er geen continuïteit van staatszaken is. Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 mei 2006 om 11:42. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
De Cauter verwoordt het wat sterk, maar hij heeft wel gelijk. Het American Enterprise Institute is een werkelijk fascistische groep van oorlogszuchtigen. Die mensen vormen een rechstreekse bedreiging voor onze vrijheid en onze democratie.
Dat mag toch wel eens gezegd worden, niet? Op de boodschapper schieten is een beetje gemakkelijk. Ik begrijp trouwens niet hoe Joden zo kunnen kicken op neonazi's. Dat verbaast mij keer op keer. Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 mei 2006 om 13:36. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|