![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andere VDAB stunt.
Ik was net werkloos geworden doordat de firma waar ik werkte de productie verlegde naar Polen. Ik naar de VDAB om mezelf in te schrijven als een echte werkzoekende. Zie ik daar een leuke folder "kunststof lassen". Interessant vind ik, want ik kan wel metaal lassen, maar kunststof, da's nieuw (was toen in een grijs verleden ook nieuw). Schrijf me in, en krijg te horen dat ze me wel zullen verwittigen als er een plaats in de cursus vrij komt. Ik wel naar uitzendkantoren, en diezelfde avond kan ik in 2 ploegen starten als lasser. 3 jaar later krijg ik een bericht van de VDAB, dat ik aub "morgen" om 8 uur naar de cursus kunststof lassen wil komen. Net als ik die week de vroege doe.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het is moeilijk te bemiddelen tussen een systeem als het kapitalisme, dat nooit volle tewerkstelling kan scheppen, maar integendeel slechts groeiende werkloosheid, en de werkloze die nauwelijks of niet een behoorlijke en behoorlijk betaalde voltijdse baan vindt, ongeacht zijn kwalificaties.
Wat we nodig hebben, is een instituut, inclusief thinktank, dat bemiddelt tussen de privé en de overheid, om doelgericht de werkloosheid op een aanvaardbaar peil te brengen, met allerlei volmachten en inzet van middelen, hoofdzakelijk sociale maatregelen, en geen dwangmaatregelen. Om te beginnen, zou dat instituut de werkloosheidsval buiten de wet kunnen stellen... Laatst gewijzigd door eno2 : 19 mei 2006 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Zo zijn er nog wel sterkere verhalen...
Het probleem van lange wachttijden voor het volgen van cursussen is reeds jaren aan de orde. Meneer de Minister wil dat bedrijven(werknemers), tegen betaling, kunnen cursus volgen... = inkomsten. Die krijgen dus prioriteit zodat werkzoekenden achteruitgeschoven worden. (zoals Eno2 reeds opmerkte) Ook het plots wegvallen van een leraar kan dikke problemen opleveren. En de firma maakt ook wel eens fouten. Honderden centra, verspreidt over het Vlaamse avondland, zijn moeilijker te besturen dan 1 firma in stad X. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sommigen weten echt niet in welk gelukkig systeem (dat uiteraard niet volmaakt is) terecht gekomen zijn... zonder enige verdienste... Laatst gewijzigd door Chipie : 19 mei 2006 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je krijgt net als ik te horen : Sorry, deze vacature staat enkel open voor migranten de eerste maand...
Of ze bellen je op voor werk, als je al bezig bent met een opleiding, georganiseerd door jawel, DE VDAB zelf en dat ze dat eigenlijk zelf al weten ![]() Of ze hebben geen enkel zinnig antwoord op vragen die je stelt, en sturen je daardoor zowat half Antwerpen rond, om dan uitgeput van de overlevingstocht door dat Antwerpen thuis te komen met nog steeds geen zinnig antwoord op een vraag. Eigenlijk zou iemand eens een VDAB-blunderboek moeten schrijven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd een onderzoek naar de werking van de vdab is dus idd niet nodig. Zowat iedereen die er al ervaring mee had zegt hetzelfde. Zowel de werklozen als de werkgevers.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() idd een onderzoek naar de werking van de vdab is dus idd niet nodig. Zowat iedereen die er al ervaring mee had zegt hetzelfde. Zowel de werklozen als de werkgevers.
--------------------------------------------------- Uw horizon is misschien te beperkt om dit te beoordelen. (de mijne ook) Vdab is reeds verscheidene malen doorgelicht door onderzoeksbureau's. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 mei 2006 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erger me iedere dood als ik bij de VDAB moet komen.
Binnenkort ben ik werkloos en heb ik er weer van. Die weten dus NIKS eh. Ga ik me uitschrijven als werkzoekende: "ik heb werk gevonden, ge moogt me uitschrijven". "En wat ga je doen?". "op den unief werken". "Ah, je gaat terug studeren?". "Nee, werken". "op den unief?". "ja, als doctoraatsbursaal". "Ah zo. En is dat dan arbeider of bediende?". "nee, doctoraatsbursaal". "Oei, dat ken ik niet, kun je dat eens wat duidelijker zeggen?". "DOC-TO-RAATS-BUR-SAAL". "Mmmh". Dat wordt spannend, als ik mijn werkloosheidsuitkering mag gaan aanvragen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Alles wat niet in uw kraampje past is vals?
Werkloze steuntrekkers zijn betrokkenen. Een doorlichting moet gebeuren door onafhankelijken. En die hebben wel degelijk op een wetenschappelijke basis een aantal werklozen, bedrijven bevraagd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() doctoraatsbursaal?
Nooit van gehoord. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() als dat zo onafhankelijk gebeurde waarom dan nog geen enkele positieve reactie hier van ervaringsdeskundigen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat weet ik wel.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een doctoraatsbursaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() ik zou zeggen ga het eens vragen bij de vdab
![]()
![]() |
![]() |