![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jazeker ![]() Gabbers, Filosoof heeft gesproken. Jullie zijn niet politiek maar toch moeten jullie vernietigd worden. Aldus filosoof, een links denker. WAAR sprak ik over ??????? ![]() Citaat: vernietigd worden Oorspronkelijk bericht door filosoof ![]() WAAR sprak ik over ?????????????????????? ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 5 juli 2006 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() beste kerel wat jij bent aan het beschrijven zijn nazi's dat is heel wat anders kerel. gabbers kunnen nationalisten zijn maar gabber is niet een joods woord daar komt het oorspronkelijk vandaan net als garderobe een leen woord uit frankrijk is. je moet niet iets proberen uit te leggen waar je geen verstand van hebt grotedeel klopt maar je hebt 't over nazi's niet nationalisten/patriotisten ect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 29 juli 2008 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Gabbers hebben an sé niets met politiek te maken... er zullen er wel zijn met diverse politieke meningen, maar gabber zelf zegt niets over de politieke voorkeur
gabbermuziek heeft op zijn dik 15 jarig bestaan (gabber is idd begin '90 in R'dem ontstaan, al waren er de jaren daarvoor al een paar liedjes uitgebracht die er wat van weg hadden) 'als muziekstijl' heel wat veranderingen en evoluties meegemaakt (zo is bv max 200 BPM uit de lucht gegrepen - speedcore en terror gaan véél sneller, al heeft terror mss een meer zelfstandige, aparte koers gaan varen). Er is een periode geweest dat vooral sportkladij als aussies werd gedragen, er is (in België) alleszins ook een LONSDALE periode geweest maar die is al lang over, meeste lonsdale wordt nu trouwens gedragen door niet-gabbers. Lonsdale is trouwens klassiek een zwart boksers merk, dus om daarom iemand als racistisch te bestempelen... iedereen danst als hij wilt, naast hakken heb je ook nog andere "dansstijlen" als stampen etc. maar ja op jump moet je ook niet jumpen, je had eerst de muziekstijl in opgang dan die videoclip met danstijl en opeens gaat iedereen die manier van jumpen toepassen... ![]() gabbers hebben de reputatie aggressief te zijn, waarschijnlijk door aggressieve en duistere teksten in de muziek, waar de kale hoofden ("gemillimitreerd" in Vlaanderen) vandaan komen weet ik niet. Maar in feite heb ik persoonlijk niet de indruk dat gabbers nu zo agressief zijn. Ik vind dat dat gabbers hun 'uiterlijk' soms wat lijkt op die van skinheadz, in die zin vind ik verwarring begrijpelijk. Maar in feite is het iets heel anders. Wat wel zo is is dat de negatieve reputatie nazi-skinheads heeft gelokt om aan infiltratie te doen (net zoals dat enkele jaren terug ook heel even met gothic geprobeerd werd), dat heeft de reputatie van de gabbers nog meer de dieperik ingeduwd. Ik let op de schoenen om zeker te weten - sportschoenen zijn altijd safe. Drugs is verspreid in tal van jongerenculturen, pillen (bollen) is net zoals tuning in bredere house-cultuur verspreid. Volgens mij is gabber niet meer XTC-verbruikend dan andere elektronische muziekfuiven. Gabber kent als muziekstijl een enorme variatie. Van Neophyte klassiekers, melodieuze (semi-trance/dance gabber), het supersnelle, de vrolijke oldschool en andere... Ik heb het afgelopen jaar wel eens gedacht dat jump precies een substijl is van gabber - jump is grotendeels wel telkens hetzelfde concept (harde bass aan meestal hetzelfde tempo ovoer alle liejdes heen, melodieuze er iedere keer in, ...), van wat ik hoor. En wat jump betreft - er lijkt niemand meer te weten dat jump - een andere soort jump - al een opkomst had eind jaren '90 met artiesten als Da Boy Tommy e.d. Gabber kun je niet leren kennen op één of enkele full-cd's, de stijl kan zo verschillend zijn dat die telkens een hele andere energie/sfeer oproept. Ja, ben in het verleden enkele jaren sterk met gabbermuziek beziggeweest (die ook hardcore genoemd w, maar de meesten die ik ken verstaan onder hardcore 'gitaarhardcore'). In gabbermuziek is 80-90% van de liedjes absolute rotzooi, maar 10-15% is redelijk/goed en die laatste 5% behoort tot de allerbeste muziek die er tout court bestaat. Die 5% zou veel meer naar buiten moeten komen, die wordt zwaar ondergewaardeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maakt de nacht net dat beetje geestiger. ![]()
![]() |