Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 23:49   #1
Groenrechts
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Berichten: 14
Standaard Waarom Gabbers niet compatibel zijn met nationalisme

Wegens enige persoonlijke problemen die mede aan Gabbers te danken zijn heb ik me eventjes met een 'korte uiteenzetting' bezig gehouden over waarom Gabbers onmogelijk nationalistisch kunnen zijn (intellectuele manier van af te reageren denk ik?). Verbeter gerust en vul gerust aan zou ik zo zeggen:

[SIZE=4]1. Het woord ‘Gabber’[/SIZE]

Het woord Gabber is een afgeleide van het Jiddisch woord ‘Gawwer’ wat zoveel betekent als ‘maat’ of ‘makker.’ Hoewel de zionist-VB-nationalisten hier wellicht niks op tegen hebben erkent de auteur deze hooguit als misleide nationalisten en laat ze dus buiten beschouwing. Een echte nationalist zou zich nooit met een Jiddische titel bestempelen zonder oprechte walging.

Daarnaast worden vrouwelijke Gabbers ook nog eens bestempeld als ‘Raveteefjes’ of ‘Terrortrutten’. Dit getuigt van weinig respect tegenover de vrouw, iets wat het nationalisme zeer hoog houdt.

Conclusie: Het woord ‘Gabber’ is niet compatibel met nationalisme.

[SIZE=4]2. Hardcore[/SIZE]

Hardcore is de Gabbermuziek. Ontstaan in Nederland begin jaren ‘90, het is makkelijkst omschrijfbaar als een soort van Ultra-House. Waar de meest extreme House 125 bpm heeft is dat voor sommige Hardcore zelfs 200 bmp. Hoe dan ook, muzieksmaken verschillen en daar muziek een bewegend iets is spreekt het nationalisme niet echt tegen.

Echter, de ‘Nationalistische Gabberhardcore’ is een ander verhaal. Hier duiken namen op als ‘Kale Vandalen’. Afgezien van de snelle ritmes gooien deze Hardcore-deejays er nog een aantal stemmen door. Dit is echter niet nationalistisch. Dit is pure reactionaire xenofobie die via dergelijke nummers geuit wordt. Treffend voorbeeld hiervan is ‘Kut Marrokanen’ (een klassieker) en zelfs al wordt het vervangen door ‘White Power’, dan nog wordt dit niet uitgediept en blijft het bij de veelvuldige herhaling van deze woorden.

Conclusie: Hardcore heeft niks met nationalisme te maken en ‘Nationalistische Gabberhardcore’ is niet compatibel met nationalisme, enkel met oppervlakkige xenofobie en vooroordelen.

[SIZE=4]3. Hakken[/SIZE]

De dans die bij Hardcore hoort voor Gabbers is bekend als ‘Hakken’. Hoewel dit moeilijk te omschrijven is zijn dit de beginselen van de dansstijl:

a. Je kijkt niet voor je uit maar schermt je ogen met de ene hand af, niks mag je storen, je moet het gevoel krijgen alleen op de wereld te zijn, niks rondom je behalve Hardcore
b. De andere hand hou je gestrekt en beweeg je op en neer, alsof je lucht omhoog en omlaag duwt op het ritme.
c. Je benen (en hier komt het woord ‘Hakken’ van) moeten een soort schopbeweging naar voren doen, afwisselend enkele herhalingen op een been en dan weer op het ander
d. Je lichaam moet volledig in beweging blijven en draait dus de hele tijd mee met je schopbeweging
e. De snelheid van het hakken hangt af van de snelheid van de Hardcore die altijd opvoert tot een climax, zowel per nummer als over de hele ‘Rave’ is er zo een naderende climax

De ‘Rave’ is de tijd dat de Hardcore fuif en dus het hakken duurt. Een Rave moet ononderbroken doorgaan opdat de uitvoerder van het hakken hoe langer hoe meer de controle over zichzelf verliest, wat het ultieme doel is van hakken en meer specifiek gabbers: Uit je bol gaan, ongeacht de gevolgen voor jezelf (zie voor meer hierover punt 4).

Ze is een asociale en gevaarlijke dans, waar nationalisme draait om zelfdiscipline en dus niet jezelf verliezen.

Conclusie: Hakken is niet compatibel met nationalisme.

[SIZE=4]4. De levensvisie van de Gabber: Bas moet je voelen[/SIZE]

De Gabbercultuur is een muziekcultuur. Voor Gabbers gaat het erom door middel van het hakken op Hardcore jezelf volledig te verliezen, ‘uit je bol gaan’ dus. Om dit gevoel te versterken is alles gedoogd, ongeacht de lichamelijke en mentale gevolgen. Wat ons op de volgende deelpunten doet uitkomen:

a. Harddrugs: Voornamelijk pillen zijn populair bij Gabbers omdat ze hiermee een onmenselijk stamina verkijgen. De tol op het lichaam is dan ook navenant. Dit gaat in tegen nationalisme, wat de capaciteiten van de genen respecteert en nooit te boven wil gaan ten koste van het lichaam. Toch zeker niet voor individueel vertier. Het zombie effect en de verslaving aan deze pillen druist natuurlijk ook in tegen nationalisme.

b. Astronautenvoedsel: Energiedrankjes, energierepen… zolang het maar energie geeft is het goed. Te vast voedsel ligt te zwaar op de maag wat het hakken niet makkelijk maakt, vandaar dat Gabbers een zo leeg mogelijke maag met toch zoveel mogelijk lichamelijke energie nastreven. Nationalisme is voorstander van bioteelt en al het chemisch en synthetisch voedsel druist in tegen deze nationalistische principes.

c. Slaaptekort: Hoe langer je bevangen wordt door de Hardcore, hoe beter de Rave. Meeste gabbers houden Raves van gemiddeld 9 uur en deinzen niet terug voor een dagje of zelfs 3 dagen (in extreme gevallen) door te trekken.

De levensvisie van Gabbers is zowel mentaal als fysiek slopend. Het spreekt voor zich dat deze levensstijl nooit langer dan een paar jaar vol te houden is vooraleer de effecten optreden.

Conclusie: De destructieve levensvisie van Gabbers druist in tegen de constructieve van het nationalisme.

Zijnota: Dit is niet te rechtvaardigen via een vergelijking met ‘Moshen’. Een Moshpit houdt het nooit langer dan een enkel lied, waarna ze terug uiteen valt en daarna eventueel terug herbegint. Ze gaat niet uren aan een stuk door en je bent je altijd bewust van de tol die het op je lichaam heeft. Dit dient als uitlaat voor agressie, niet voor jezelf te verliezen. (Een moshpit is bij metal, punk en rock, men maakt een open ruimte waar men op elkaar in beukt en eventjes wild doet op de muziek met het besef hier enige blauwe plekken aan over te zullen houden)

[SIZE=4]5. Tuning[/SIZE]

Afgezien van Hardcore is Tuning tevens een belangrijk onderdeel bij Gabbers. Of ze er nu de leeftijd en het geld voor hebben of niet, de interesse is simpel te rechtvaardigen in drie punten.

a. Wederom trachten Gabbers hierbij de grenzen van het mogelijke te overschrijden. Het is een voortzetting van hun druggebruik, alleen nu is het hun auto (of in het slechtste geval scooter) die de drugs krijgt en voorbij zijn grenzen wordt opgevoerd
b. Ze geven de mogelijkheid een zeer diepe bas te weergalmen met de goede apparatuur. Zo kan men overal een Rave houden
c. Het is wederom een uiting van het individualisme van de Gabbercultuur. Je prestige als Gabber kan flink de lucht in gaan door een gevaarlijk opgevoerde bolide. En iedereen op straat zal het geweten hebben wanneer je de neon-koplampen aan zet.

Hier kunnen we nog bijnemen dat Gabbers zich volledig lostrekken van de natuur op alle vlakken en met hun opgevoerde auto’s dus ook geen respect tonen voor de natuur.

Tuning is gevaarlijk, de auto’s worden in de illegaliteit mee gesleuteld door amateurs, en dreigen hierdoor vaak bijvoorbeeld oververhit te raken. Ook zijn de lichten vaak veel te opvallend voor de naaste weggebruiker en dus ten eerste individualistisch, ten tweede gevaarlijk.

Conclusie: Tuning is gevaarlijk en een uiting van individualisme wat niet compatibel is met nationalisme.

[SIZE=4]6. Het uiterlijk[/SIZE]

De typische gabberkleren zijn altijd sportmerken geweest daar het ruim zit en dus makkelijk hakt. Lonsdale spant hier de kroon, initieel gewoon omdat het er ‘hardcore’ uitzag. Met de ‘Nationalistische Gabbercultuur’ is de belachelijke leugen opgedoken van de letters ‘NSDA’ (P?) in Lonsdale. Dit werd versterkt doordat skinheads altijd al Lonsdale droegen.

Echter, Lonsdale is een zwart boksersmerk (het merk van Mohammed Ali) en Sir Lonsdale was een humanitair in zijn tijd. De Skinheadcultuur is gestart bij Jamaicaanse dokwerkers in Engeland en dus was het logisch dat deze Lonsdale droegen. Dit namen nationalistische Skinheads later gewoon over als ‘oldskool’ zonder echte bijbedoelingen.

Nike airs zijn het favoriete schoeisel van Gabbers. Dit voorkomt immers blaren tijdens het hakken.

Daarbij mogen we nog rekenen dat alle sportkledij ‘strak’ staat. Gabbers dragen tegenwoordig ook nog wel eens jeans (vooral dan met wijde pijpen van onder), dit hoogvermoedelijk tevens omdat het ‘strak’ staat.

Vrijwel al de sportmerken die Gabbers dragen zijn van Amerikaanse makelarij en hebben vaak geen nationale (laat staan nationalistische) idolen als dragers. Nationalisme (wederom VBzionisten-nationalisme buiten beschouwing gelaten) is anti-imperialistisch en anti-Amerikaans.

De oorsprong van de bomberjack bij Gabbers is de auteur onbekend. Wel is hem bekend dat Skinheads hier als eersten mee begonnen en het dus goed kan dat Gabbers dit later hebben overgenomen zoals met zoveel aspecten (zie hiervoor ook punt 7). Opvallend hierbij is wel dat Skingirls voor de meerderheid spijkerjassen dragen en minder bomberjacks (hoewel dat toch gedaan wordt, afhankelijk van de regio). Raveteefjes echter dragen allemaal bomberjacks, wat een bevestiging is voor het vermoeden dat ze dit inderdaad van de Skinheadcultuur overgenomen hebben.

Dan is er sinds enkele jaren nog een subgroep ontstaan binnen de Gabbercultuur, gekend als Gabberskins. Deze nemen het na-apen van Skinheads heel ver en dragen dus ook kisten met witte veters en opgerolde jeans. De achterliggende oorsprong van deze klederdracht is meeste gabberskins onbekend en ze stoten de Skinheadcultuur redelijk voor de voeten hiermee. Het is dankzij de Gabberskins op de voorhoede dat merken als Fred Perry en Pitbull tegenwoordig ook als Gabbermerken bestempeld worden waar ze eerst uitsluitend bij Skinheads bekend waren. Vandaar ook de diepe haat van Skinheads tegenover Gabbers en dan vooral Gabberskins.

Conclusie: De klederdracht van Gabbers is niet compatibel met nationalisme. De klederdracht van Gabbers is vaak een doorn in het oog voor de Skinheadcultuur die wel compatibel is met nationalisme.

[SIZE=4]7. Het gelaat[/SIZE]

Piercings en geschoren hoofden zijn populair bij Gabbers van vandaag. Doch was dit niet altijd zo, in het begin van de Gabbercultuur was er zelfs geen sprake van de haren kaal te scheren. Gelhoofden, vooral piekjes en vaak met felle kleuren, waren in het begin wel populair.

Het kaalscheren van het hoofd is waarschijnlijk het eerste wat Gabbers van Skinheads hebben overgenomen. Het staat immers ook ‘strak’. In het geval van Raveteefjes wordt overigens vaak de zijkant opgeschoren en de rest lang gelaten, gebonden in een staart naar achter. De Feathercut kapsels van Skingirls hebben Raveteefjes niet overgenomen, hoewel deze over het algemeen dan ook steeds minder populair is bij Skingirls zelf.

De piercings zijn meer een mysterie. Hier valt weinig oorsprong of rede aan te hangen en dus ook weinig op aan te merken.

Conclusie: Gabbers trachten zich als Skinheads te profileren, een cultuur die het wel waardig is met nationalisme geïdentificeerd te worden. De publieke verwarring tussen de twee culturen heeft de reputatie van de Skinhead cultuur ver naar beneden getrokken.
Groenrechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:46   #2
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Algemene conclusie: Groenrechts heeft dringen een nuttige tijdsbesteding nodig.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:57   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
Standaard

douchen, bijvoorbeeld.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 12:59   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Citaat:
De publieke verwarring tussen de twee culturen heeft de reputatie van de Skinhead cultuur ver naar beneden getrokken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 03:09   #5
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groenrechts Bekijk bericht
De oorsprong van de bomberjack bij Gabbers is de auteur onbekend. Wel is hem bekend dat Skinheads hier als eersten mee begonnen
En de piloten van gevechtsvliegtuigen in de wereldoorlogen dan? Waren die niet eerst? Of waren dat toevallig allemaal skins?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groenrechts Bekijk bericht
Het is dankzij de Gabberskins op de voorhoede dat merken als Fred Perry en Pitbull tegenwoordig ook als Gabbermerken bestempeld worden waar ze eerst uitsluitend bij Skinheads bekend waren.
Ik zou als skin of gabber toch ook niet direct Fred Perry als favo merk uitkiezen, zijn pappie zat in het lagerhuis, was dus zeker geen arbeidersjongen en zelf was ie ook een aanhanger van Labour, nou niet echt de partij waar je de gemiddelde skin/gabber mee wil koppelen hé.

Welke skins zijn trouwens jouw lievelingssoort? Trojan Skins (de oorspronkelijke a-politieke a-racistische) liggen me wel, agressieve anti-racistische en agressieve racistische skins (de nieuwe stroming) kunnen me helemaal niet bekoren.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:47   #6
Bratskos Di Mola
Burger
 
Geregistreerd: 21 mei 2006
Berichten: 122
Standaard

Hoe komt het dat juist gabbers dan weer wel de eerste zijn om hun muur te behangen met Belgische vlaggen. Oei , effe nadenken , hoe komt het dat ik een Belgische vlag heb hangen aan m'n muur en toch wel Hardcore kan appreciëren ? Zonder daarbij de rest van de kenmerken te vertonen misschien.

Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 27 mei 2006 om 10:47.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:51   #7
Bratskos Di Mola
Burger
 
Geregistreerd: 21 mei 2006
Berichten: 122
Standaard

Anderzijds is dit forum wel degelijk heel intressant en vrijwel een sterke analyse. Ik hoop al op een vervolg! Het Belgisch verschijnsel , Jumpstyle, is ook heel intressant maar heeft niet een achtergrond van zo'n waarde aangezien het een meer geaccepteerde mutatie van de gabbercultuur en zodus door evenwel door de mensen uit Brasschaat worden overgenomen.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 21:22   #8
ismatopius
Vreemdeling
 
ismatopius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2005
Berichten: 13
Standaard

Er zitten enkele grove fouten in je tekst

Citaat:
Hardcore is de Gabbermuziek. Ontstaan in Nederland begin jaren ‘90, het is makkelijkst omschrijfbaar als een soort van Ultra-House. Waar de meest extreme House 125 bpm heeft is dat voor sommige Hardcore zelfs 200 bmp. Hoe dan ook, muzieksmaken verschillen en daar muziek een bewegend iets is spreekt het nationalisme niet echt tegen.
Hardcore is ontstaan in de midden jaren '70 en was een totaal ander muziek dan hetgeen jullie onder hardcore verstaan. Hardcore was (en is) antifascistisch, antirascistisch, antinazistisch en draait vooral over eerlijk zijn tenopzichte van jezelf.
Enkele hardcore groepen van de jaren 70-80: warzone, agnostic front, madball, cro-mags,...

Citaat:
Conclusie: Gabbers trachten zich als Skinheads te profileren, een cultuur die het wel waardig is met nationalisme geïdentificeerd te worden. De publieke verwarring tussen de twee culturen heeft de reputatie van de Skinhead cultuur ver naar beneden getrokken.
Niet helemaal correct. De reputatie van de skinhead cultuur ging al voordien ver naar beneden. In de jaren 80 krijgt een achterlijke randdebiel met het iq van filip dewinter en autistisch was voor elke vorm van menselijkheid het idee skrewdriver op te richten. Een nazi oipunk groep (of wat je oipunk kan noemen). Een ander soort volk wordt aangetrokken, nl. de nazistische nep-skins.
gabbers proberen ze gewoon na te doen omdat ze niet beter weten.

Gelukkig is de hardcorescene nog steeds groter dan de kleinere neonazibendes, hoewel de meeste neonazis dit niet durver toe te geven en alleen maar mensen aanpakken als ze in de meerderheid zijn.
Niet waar Bhairav?

Laatst gewijzigd door ismatopius : 13 juni 2006 om 21:29.
ismatopius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 21:26   #9
ismatopius
Vreemdeling
 
ismatopius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2005
Berichten: 13
Standaard

en nee ik vind combat 18 niet stoer

Laatst gewijzigd door ismatopius : 13 juni 2006 om 21:27.
ismatopius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 22:14   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

En wtf staat dit bij religies te doen ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 22:23   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En wtf staat dit bij religies te doen ?

omdat jij nog eens op het driehoekske zou kunnen duwen
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:25   #12
Oldskool Gabber
Vreemdeling
 
Oldskool Gabber's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2006
Berichten: 2
Standaard Gabber

Met veel plezier dit mooie tekstje gelezen, maar helaas het zijn hele leugens en maar halve waarheden.

Gabber is in de media nooit positief onthaald, vele vooroordelen zoals drugsgebruik en rechts extremisme hebben de hardcorescene een zware slag toegediend. Maar na meer dan 15jaar is gabber aan een stevige opmars bezig, kale jongeren in hun trainingspak duiken steeds meer op in het straatbeeld, grote Housparties zoals weleer in het sportpaleis vbThunderdome vallen er weer regelmatig te bezoeken, kortom Gabber is terug vanweggeweest!!!

Toch zijn de vooroordelen helaas niet verdwenen en moet een gabber nog veel aanhoren. Of dat het nu in werkelijkheid ook zo allemaal is ? Ik denk dat we enkele mensen moeten telurstellen.

Gabber heeft nooit iets met politiek te maken gehad, ook niet met nationalisme. Gabber is iemand die voor zijn muziek leeft samen met zijn vrienden. Politiek laat hem koud.
Toch een kleine reactie op wat hier allemaal te lezen valt:

Bij puntje 1 kan ik niet veel aan toevoegen, maar ''raveteven'' noemt men eigenlijk ''ravegirls''.
Weinig respect tegenover vrouwen? Voor een gabber is zijn meisje 1 van de belangrijkste dingen in zijn leven, waar hij net veel respect voor heeft.

Bij puntje2 kan ik direct zeggen dat ''producers'' zoals kalen vandalen geen officiele dj's zijn maar mensen die helemaal niets van de scene afweten en nooit erbij zullen horen.
Zo iemand zal je ook nooit op een gabber/hardcore party achter de draaitafels zien staan. Integendeel bijna 80% van de hardcore dj's zijn andersgekleurd, voorbeeld het overbekende Rotterdam Terror Corps of Darkraver om er maar enkele op te noemen.
Alle officiele labels/producers/dj's en organisaties wensen niets met politiek of nationalisme te maken hebben en nog veel minder met extremisme.
Wat racisme betreft heeft men het logo : United Hardcore against racism & fascism.

Wat puntje3 betreft lees ik ook maar wat idiote praat, ook al is het hakkeuh misschien een apart ''volksdansje'' iedereen danst toch zoals hij/zij zelf wilt, plezier maken, daar komt het toch op neer, of niet?
Verder ga ik niet te diep op al die puntjes ingaan want dit heeft toch geen zin.

Bij puntje 4 lees ik al niet veel meer dan wat kwakzalverij, een vb bij Harddrugs, tuurlijk zijn er gabbers die drugs nemen, maar drugs kom je in elke jongerencultuur tegen, kan je toch niet specifiek associeren met gabbers? Ik heb nog nooit iets ingenomen van drugs!!! Dus scheer niet iedereen over dezelfde kam.

Puntje 5 ; Tuning, ook hier wat idiote praat, tuning kan je ook niet associeren met gabbers, tuning is bij bijna elke jongerencultuur populair, dus voortzetting van hun drugsgebruik? wat een onzin :s

Puntje 6 spant het kroontje, hier bewijs je gewoon dat je nog nooit een echte gabber gezien hebt: Een gabber draagt inderdaad sportieve kledij, maar helaas Lonsdale is daar nooit een groot onderdeel van geweest ook nu niet.
Een gabber draagt altijd een Australian ook wel ''Aussi'' genoemd of een Cavello trainingspak met als schoeisel inderdaad de Nike Air Max, als t-shirts wordt hoofdzakelijk de party-merchandise verkozen zoals t-shirts van Thunderdome of Hellraiser en vele andere ....
Een jeans wordt maar weinig gedragen, ook jou verhaaltje met nsda wordt hierbij nietig verklaard omdat een gabber maar beperkt Lonsdale draagt.
De bomberjacket is er al van in het begin bij, maar overgenomen van de skinheadcultuur? Daar valt niets van over terug te vinden. Dit argument kan dus ook in de prullenmand gesmeten worden.
Gabberskins? Daar heb ik in mijn hele gabbercarriere nog nooit van gehoord :s dus kan ik er niet veel op zeggen, maar helaas Fred Perry is geen gabbermerk. Pitbull en Hooligan wordt net als Lonsdale heel beperkt gedragen door een gabber.

Dus de klederdracht een doorn in het oog van de skinheadcultuur? Niet dus, gabbers dragen helemaal andere kledij dan een skinhead, het enige dat overeenkomt is dus de bomber.

Tot slot puntje 7 het gelaat: de kale kop was er al van in de eerste minuut bij, ook al was de populariteit van een kale gabber met de jaren gekomen. Ook bestaan er verschillende gabberkapsels zoal vb het Rotterdams kapsel.

Gabbers trachten zich helemaal niet te profileren als skinheads integendeel naar mate er steeds meer vergelijkingen worden gemaakt tussen beide, probeert de gabber zich steeds meer te distantieren van de skinheads.


Wie eens een paar websites wil bezoeken om is te kijken of het wel allemaal klopt:

enkele links: www.rage-online.be
www.terrorworld.net
www.dangerhardcoreteam.com
www.thunderdome.com
www.artofdance.nl
www.partyanimals.nl
www.rige.nl
www.b2s.nl


Ook is er een boek uitgebracht over ''gabber'' het noemt ''Hakkeuh en strak staan: het gabbergevoel''

Daar wordt op een nog betere manier uitgelegd wat gabber is en het verschil met een skinhead.

Met vriendelijke groet...
Oldskool Gabber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:29   #13
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

weg met gabbers. Ze brengen alles ten schanden en misbruiken alles.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 19:27   #14
Oldskool Gabber
Vreemdeling
 
Oldskool Gabber's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2006
Berichten: 2
Standaard Gabber

Hahaha wat een typisch antwoord voor een gefrustreerde Vlaams Belang kiezer, antwoord dan maar eens op een volwassen manier wat ze misbruiken en wat ze ten schande brengen.

Ik heb best respect voor andere jongerenculteren of wat dan ook, mij maakt het niet uit wat je bent, maar ik verwacht net hetzelfde van jullie, jou verwijten zijn helemaal ongegrond, want jij kent ons niet eens, dat er ook in onze scene rotte appels rondlopen daar kan ik niets op zeggen, maar volgens mij draag je een bepaalde haat mee ten op zichte van gabbers.

Laatst gewijzigd door Oldskool Gabber : 4 juli 2006 om 19:38. Reden: Bewerken
Oldskool Gabber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 23:38   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groenrechts Bekijk bericht
Wegens enige persoonlijke problemen die mede aan Gabbers te danken zijn heb ik me eventjes met een 'korte uiteenzetting' bezig gehouden over waarom Gabbers onmogelijk nationalistisch kunnen zijn (intellectuele manier van af te reageren denk ik?). Verbeter gerust en vul gerust aan zou ik zo zeggen:

[SIZE=4]1. Het woord ‘Gabber’[/SIZE]

Het woord Gabber is een afgeleide van het Jiddisch woord ‘Gawwer’ wat zoveel betekent als ‘maat’ of ‘makker.’ Hoewel de zionist-VB-nationalisten hier wellicht niks op tegen hebben erkent de auteur deze hooguit als misleide nationalisten en laat ze dus buiten beschouwing. Een echte nationalist zou zich nooit met een Jiddische titel bestempelen zonder oprechte walging.

Daarnaast worden vrouwelijke Gabbers ook nog eens bestempeld als ‘Raveteefjes’ of ‘Terrortrutten’. Dit getuigt van weinig respect tegenover de vrouw, iets wat het nationalisme zeer hoog houdt.

Conclusie: Het woord ‘Gabber’ is niet compatibel met nationalisme.

[SIZE=4]2. Hardcore[/SIZE]

Hardcore is de Gabbermuziek. Ontstaan in Nederland begin jaren ‘90, het is makkelijkst omschrijfbaar als een soort van Ultra-House. Waar de meest extreme House 125 bpm heeft is dat voor sommige Hardcore zelfs 200 bmp. Hoe dan ook, muzieksmaken verschillen en daar muziek een bewegend iets is spreekt het nationalisme niet echt tegen.

Echter, de ‘Nationalistische Gabberhardcore’ is een ander verhaal. Hier duiken namen op als ‘Kale Vandalen’. Afgezien van de snelle ritmes gooien deze Hardcore-deejays er nog een aantal stemmen door. Dit is echter niet nationalistisch. Dit is pure reactionaire xenofobie die via dergelijke nummers geuit wordt. Treffend voorbeeld hiervan is ‘Kut Marrokanen’ (een klassieker) en zelfs al wordt het vervangen door ‘White Power’, dan nog wordt dit niet uitgediept en blijft het bij de veelvuldige herhaling van deze woorden.

Conclusie: Hardcore heeft niks met nationalisme te maken en ‘Nationalistische Gabberhardcore’ is niet compatibel met nationalisme, enkel met oppervlakkige xenofobie en vooroordelen.

[SIZE=4]3. Hakken[/SIZE]

De dans die bij Hardcore hoort voor Gabbers is bekend als ‘Hakken’. Hoewel dit moeilijk te omschrijven is zijn dit de beginselen van de dansstijl:

a. Je kijkt niet voor je uit maar schermt je ogen met de ene hand af, niks mag je storen, je moet het gevoel krijgen alleen op de wereld te zijn, niks rondom je behalve Hardcore
b. De andere hand hou je gestrekt en beweeg je op en neer, alsof je lucht omhoog en omlaag duwt op het ritme.
c. Je benen (en hier komt het woord ‘Hakken’ van) moeten een soort schopbeweging naar voren doen, afwisselend enkele herhalingen op een been en dan weer op het ander
d. Je lichaam moet volledig in beweging blijven en draait dus de hele tijd mee met je schopbeweging
e. De snelheid van het hakken hangt af van de snelheid van de Hardcore die altijd opvoert tot een climax, zowel per nummer als over de hele ‘Rave’ is er zo een naderende climax

De ‘Rave’ is de tijd dat de Hardcore fuif en dus het hakken duurt. Een Rave moet ononderbroken doorgaan opdat de uitvoerder van het hakken hoe langer hoe meer de controle over zichzelf verliest, wat het ultieme doel is van hakken en meer specifiek gabbers: Uit je bol gaan, ongeacht de gevolgen voor jezelf (zie voor meer hierover punt 4).

Ze is een asociale en gevaarlijke dans, waar nationalisme draait om zelfdiscipline en dus niet jezelf verliezen.

Conclusie: Hakken is niet compatibel met nationalisme.

[SIZE=4]4. De levensvisie van de Gabber: Bas moet je voelen[/SIZE]

De Gabbercultuur is een muziekcultuur. Voor Gabbers gaat het erom door middel van het hakken op Hardcore jezelf volledig te verliezen, ‘uit je bol gaan’ dus. Om dit gevoel te versterken is alles gedoogd, ongeacht de lichamelijke en mentale gevolgen. Wat ons op de volgende deelpunten doet uitkomen:

a. Harddrugs: Voornamelijk pillen zijn populair bij Gabbers omdat ze hiermee een onmenselijk stamina verkijgen. De tol op het lichaam is dan ook navenant. Dit gaat in tegen nationalisme, wat de capaciteiten van de genen respecteert en nooit te boven wil gaan ten koste van het lichaam. Toch zeker niet voor individueel vertier. Het zombie effect en de verslaving aan deze pillen druist natuurlijk ook in tegen nationalisme.

b. Astronautenvoedsel: Energiedrankjes, energierepen… zolang het maar energie geeft is het goed. Te vast voedsel ligt te zwaar op de maag wat het hakken niet makkelijk maakt, vandaar dat Gabbers een zo leeg mogelijke maag met toch zoveel mogelijk lichamelijke energie nastreven. Nationalisme is voorstander van bioteelt en al het chemisch en synthetisch voedsel druist in tegen deze nationalistische principes.

c. Slaaptekort: Hoe langer je bevangen wordt door de Hardcore, hoe beter de Rave. Meeste gabbers houden Raves van gemiddeld 9 uur en deinzen niet terug voor een dagje of zelfs 3 dagen (in extreme gevallen) door te trekken.

De levensvisie van Gabbers is zowel mentaal als fysiek slopend. Het spreekt voor zich dat deze levensstijl nooit langer dan een paar jaar vol te houden is vooraleer de effecten optreden.

Conclusie: De destructieve levensvisie van Gabbers druist in tegen de constructieve van het nationalisme.

Zijnota: Dit is niet te rechtvaardigen via een vergelijking met ‘Moshen’. Een Moshpit houdt het nooit langer dan een enkel lied, waarna ze terug uiteen valt en daarna eventueel terug herbegint. Ze gaat niet uren aan een stuk door en je bent je altijd bewust van de tol die het op je lichaam heeft. Dit dient als uitlaat voor agressie, niet voor jezelf te verliezen. (Een moshpit is bij metal, punk en rock, men maakt een open ruimte waar men op elkaar in beukt en eventjes wild doet op de muziek met het besef hier enige blauwe plekken aan over te zullen houden)

[SIZE=4]5. Tuning[/SIZE]

Afgezien van Hardcore is Tuning tevens een belangrijk onderdeel bij Gabbers. Of ze er nu de leeftijd en het geld voor hebben of niet, de interesse is simpel te rechtvaardigen in drie punten.

a. Wederom trachten Gabbers hierbij de grenzen van het mogelijke te overschrijden. Het is een voortzetting van hun druggebruik, alleen nu is het hun auto (of in het slechtste geval scooter) die de drugs krijgt en voorbij zijn grenzen wordt opgevoerd
b. Ze geven de mogelijkheid een zeer diepe bas te weergalmen met de goede apparatuur. Zo kan men overal een Rave houden
c. Het is wederom een uiting van het individualisme van de Gabbercultuur. Je prestige als Gabber kan flink de lucht in gaan door een gevaarlijk opgevoerde bolide. En iedereen op straat zal het geweten hebben wanneer je de neon-koplampen aan zet.

Hier kunnen we nog bijnemen dat Gabbers zich volledig lostrekken van de natuur op alle vlakken en met hun opgevoerde auto’s dus ook geen respect tonen voor de natuur.

Tuning is gevaarlijk, de auto’s worden in de illegaliteit mee gesleuteld door amateurs, en dreigen hierdoor vaak bijvoorbeeld oververhit te raken. Ook zijn de lichten vaak veel te opvallend voor de naaste weggebruiker en dus ten eerste individualistisch, ten tweede gevaarlijk.

Conclusie: Tuning is gevaarlijk en een uiting van individualisme wat niet compatibel is met nationalisme.

[SIZE=4]6. Het uiterlijk[/SIZE]

De typische gabberkleren zijn altijd sportmerken geweest daar het ruim zit en dus makkelijk hakt. Lonsdale spant hier de kroon, initieel gewoon omdat het er ‘hardcore’ uitzag. Met de ‘Nationalistische Gabbercultuur’ is de belachelijke leugen opgedoken van de letters ‘NSDA’ (P?) in Lonsdale. Dit werd versterkt doordat skinheads altijd al Lonsdale droegen.

Echter, Lonsdale is een zwart boksersmerk (het merk van Mohammed Ali) en Sir Lonsdale was een humanitair in zijn tijd. De Skinheadcultuur is gestart bij Jamaicaanse dokwerkers in Engeland en dus was het logisch dat deze Lonsdale droegen. Dit namen nationalistische Skinheads later gewoon over als ‘oldskool’ zonder echte bijbedoelingen.

Nike airs zijn het favoriete schoeisel van Gabbers. Dit voorkomt immers blaren tijdens het hakken.

Daarbij mogen we nog rekenen dat alle sportkledij ‘strak’ staat. Gabbers dragen tegenwoordig ook nog wel eens jeans (vooral dan met wijde pijpen van onder), dit hoogvermoedelijk tevens omdat het ‘strak’ staat.

Vrijwel al de sportmerken die Gabbers dragen zijn van Amerikaanse makelarij en hebben vaak geen nationale (laat staan nationalistische) idolen als dragers. Nationalisme (wederom VBzionisten-nationalisme buiten beschouwing gelaten) is anti-imperialistisch en anti-Amerikaans.

De oorsprong van de bomberjack bij Gabbers is de auteur onbekend. Wel is hem bekend dat Skinheads hier als eersten mee begonnen en het dus goed kan dat Gabbers dit later hebben overgenomen zoals met zoveel aspecten (zie hiervoor ook punt 7). Opvallend hierbij is wel dat Skingirls voor de meerderheid spijkerjassen dragen en minder bomberjacks (hoewel dat toch gedaan wordt, afhankelijk van de regio). Raveteefjes echter dragen allemaal bomberjacks, wat een bevestiging is voor het vermoeden dat ze dit inderdaad van de Skinheadcultuur overgenomen hebben.

Dan is er sinds enkele jaren nog een subgroep ontstaan binnen de Gabbercultuur, gekend als Gabberskins. Deze nemen het na-apen van Skinheads heel ver en dragen dus ook kisten met witte veters en opgerolde jeans. De achterliggende oorsprong van deze klederdracht is meeste gabberskins onbekend en ze stoten de Skinheadcultuur redelijk voor de voeten hiermee. Het is dankzij de Gabberskins op de voorhoede dat merken als Fred Perry en Pitbull tegenwoordig ook als Gabbermerken bestempeld worden waar ze eerst uitsluitend bij Skinheads bekend waren. Vandaar ook de diepe haat van Skinheads tegenover Gabbers en dan vooral Gabberskins.

Conclusie: De klederdracht van Gabbers is niet compatibel met nationalisme. De klederdracht van Gabbers is vaak een doorn in het oog voor de Skinheadcultuur die wel compatibel is met nationalisme.

[SIZE=4]7. Het gelaat[/SIZE]

Piercings en geschoren hoofden zijn populair bij Gabbers van vandaag. Doch was dit niet altijd zo, in het begin van de Gabbercultuur was er zelfs geen sprake van de haren kaal te scheren. Gelhoofden, vooral piekjes en vaak met felle kleuren, waren in het begin wel populair.

Het kaalscheren van het hoofd is waarschijnlijk het eerste wat Gabbers van Skinheads hebben overgenomen. Het staat immers ook ‘strak’. In het geval van Raveteefjes wordt overigens vaak de zijkant opgeschoren en de rest lang gelaten, gebonden in een staart naar achter. De Feathercut kapsels van Skingirls hebben Raveteefjes niet overgenomen, hoewel deze over het algemeen dan ook steeds minder populair is bij Skingirls zelf.

De piercings zijn meer een mysterie. Hier valt weinig oorsprong of rede aan te hangen en dus ook weinig op aan te merken.

Conclusie: Gabbers trachten zich als Skinheads te profileren, een cultuur die het wel waardig is met nationalisme geïdentificeerd te worden. De publieke verwarring tussen de twee culturen heeft de reputatie van de Skinhead cultuur ver naar beneden getrokken.
Conclusie: De destructieve levensvisie van Gabbers druist in tegen ongeveer alles!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 00:49   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Conclusie: De destructieve levensvisie van Gabbers druist in tegen ongeveer alles!!
Gabbers, Filosoof heeft gesproken. Jullie zijn niet politiek maar toch moeten jullie vernietigd worden. Aldus filosoof, een links denker.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 00:58   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gabbers, Filosoof heeft gesproken. Jullie zijn niet politiek maar toch moeten jullie vernietigd worden. Aldus filosoof, een links denker.
WAAR sprak ik over
Citaat:
vernietigd worden
??????????????????????

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 00:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 01:02   #18
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

tegenwoordig zijn er Jumpers die luisteren naar Jump muziek en die graag jumpen (soort langlauf beweging dans)
Er zijn ook gabbers die drugs gebruiken om eens goed te vechten en de pijn niet te voelen.
Vroeger met misteryland (groot hardcore event in Nederland) werden er bussen ingezet in Antwerpen en altijd was het ambras met allochtonen aan het station.
In vele gemeenten zijn dergelijke fuiven verboden.
Ik merk dat bij die gabbers het meer om blank nationalisme gaat en zijn meestal rasbewust bezig.
Hoe dan ook liever een gabber dan ne linksen tist.
Hardcore is tenslotte kapot gegaan aan het commerciele en het racisme.
Ook op stormfront zijn er vele nationalisten die wel eens drugs gebruiken maar normaal gezien hoort dit niet als nationalist zijnde.

Laatst gewijzigd door Internaut : 5 juli 2006 om 01:04.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 01:10   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
WAAR sprak ik over ??????????????????????
Ow. Ik dacht dat het mocht om anderen massamoordenaars te noemen. Jij doet dat toch de hele tijd ? Sorry als dat niet mag op dit forum. Ik dacht dat dat juist het spelletje was dat jij speelde.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 01:15   #20
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
tegenwoordig zijn er Jumpers die luisteren naar Jump muziek en die graag jumpen (soort langlauf beweging dans)
Er zijn ook gabbers die drugs gebruiken om eens goed te vechten en de pijn niet te voelen.
Vroeger met misteryland (groot hardcore event in Nederland) werden er bussen ingezet in Antwerpen en altijd was het ambras met allochtonen aan het station.
In vele gemeenten zijn dergelijke fuiven verboden.
Ik merk dat bij die gabbers het meer om blank nationalisme gaat en zijn meestal rasbewust bezig.
Hoe dan ook liever een gabber dan ne linksen tist.
Hardcore is tenslotte kapot gegaan aan het commerciele en het racisme.
Ook op stormfront zijn er vele nationalisten die wel eens drugs gebruiken maar normaal gezien hoort dit niet als nationalist zijnde.
U gaat er blijkbaar(en gemakshalve) van uit dat die ambras te wijten was aan de gabbers, en niet de allochtonen
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be