Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 08:24   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB'er Bekijk bericht
Bart Dewever is gewoon een nationalist zonder enig verstand. Indien hij voor de vlaamse onafhankelijkheid is, hoe komt het dat zijn vorige NV-A voorzitter (nu minister) Geert Bourgeois, bij de koning koffie'tje is komen drinken. Hij zou beter van de daken schreeuwen van "BELGIE BARST" Maar neen, hij blijft stilzwijgen. Inplaats van het juiste te doen, wil hij een grote partij VLAAMS BELANG kapot maken. Laffe daad! Het verwondert mij eigenlijk niet! Het is tenslotte te verwachten van een laf persoon!

http://www.deblauwvoet.be.tt
Herinner u eens de splitsing van Tsjechoslowakije. Dat was voor de confronterende politici aldaar weken lang "koffiedrinken" met elkaar, maar de splitsing was een succesverhaal.
Mocht het in beide ex-landsdelen krioelen van slavische VB-versies, zou de splitsing nooit afgerond geraakt zijn. Let op mijn woorden.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2006 om 08:26.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 11:18   #22
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Welke van de "demokratische" partijen gaat er een klacht indienen tegen de P S wegens ---diefstal---moord---corruptie---leugens----bedrog---afpersing---rascime tegenover de vlamingen---verspillen van miljardeneuro's---stigmatizering van bevolkinsgroep(vlamingen) enz. enz.....???
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 11:45   #23
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat het Vlaams Belang gaat groeien omdat het altijd zo is, is een bijzonder slechte motivatie.

Afgezien daarvan ligt het "j'accuse" er iets te vingerdik op. Een serener debat zou het Vlaams Belang inderdaad meer parten spelen, maar hun vijanden hebben door hun naijver een gouden kans verspeeld.
Het VB heeft veel vijanden maar het is zoals met een zieke met een stel dokters. Men kan geen werkzame remedie bedenken. Enkelen vertellen de facto hetzelfde als het VB, anderen komen met oplossingen waar niemand kan achterstaan enz. Iedereen wil het vel van de beer te pakken krijgen nog voor hij geschoten is. Het gevolg is dat geen enkele anti-VB politieker kan overtuigen of erger!
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:13   #24
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het Vlaams Belang gaat weer groeien. Niet alleen omdat dat altijd zo is, maar ook dankzij de reacties van de andere partijen en de media na de moorden in Antwerpen. En ook dankzij de nieuwe aanklacht tegen de partij.

Ze leren het nooit. Zelfs Dewever begrijpt dat.
Je laatste zin stoort mij. Ik interpreteer hem als "zelfs de grootste idioot begrijpt dat". Je kan Dewever veel verwijten, maar niet dat hij geen intelligente politicus zou zijn. Ik ben nog steeds (weliswaar geschorst) NV-A lid, maar ik beschouw je bewering als aanmatigend.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:35   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Herinner u eens de splitsing van Tsjechoslowakije. Dat was voor de confronterende politici aldaar weken lang "koffiedrinken" met elkaar, maar de splitsing was een succesverhaal.
Mocht het in beide ex-landsdelen krioelen van slavische VB-versies, zou de splitsing nooit afgerond geraakt zijn. Let op mijn woorden.
in het geval van CD&VA vergeet u nog ... maar let vooral niet op mijn daden ... 8)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:43   #26
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in het geval van CD&VA vergeet u nog ... maar let vooral niet op mijn daden ... 8)
Quid?
leve de manmanman club
Oud 23 mei 2006, 15:45   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je laatste zin stoort mij. Ik interpreteer hem als "zelfs de grootste idioot begrijpt dat". Je kan Dewever veel verwijten, maar niet dat hij geen intelligente politicus zou zijn. Ik ben nog steeds (weliswaar geschorst) NV-A lid, maar ik beschouw je bewering als aanmatigend.
waarom geschorst?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:18   #28
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom geschorst?
Omdat we in Wetteren opkomen met een open Vlaams-nationale lijst bestaande uit VB'ers, geschorste (alleen de bestuursleden) en niet-geschorste N-VA'ers en onafhankelijken.
Oud 23 mei 2006, 16:34   #29
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Klopt helemaal. Het VB staat de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 09:08   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb trouwens nooit gezegd dat Dewever dom was, want dat is hij allrminst.

Wanneer ik schrijf "zelfs Dewever begrijpt dat" dan is dat omdat ik van mening ben dat Dewever van zeer slechte wil is telkens het gaat om het Vlaams Belang.
Zijn motieven zijn op voorhand vijandig tegenover VB, daarna zoekt hij naar argumenten om de discussie op te bouwen.

Maar in dit geval begrijpt ook hij dat het Vlaams Belang gaat groeien.

Dat was een beetje de teneur van mijn zinnetje over Dewever.
Oud 24 mei 2006, 09:13   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat we in Wetteren opkomen met een open Vlaams-nationale lijst bestaande uit VB'ers, geschorste (alleen de bestuursleden) en niet-geschorste N-VA'ers en onafhankelijken.
aja, ik heb daar iets over gelezen! maar je wist toch dat jullie eruit gingen gesmeten worden? volgen jullie dan het VB over hun vreemdelingendiscours ook?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 09:15   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Quid?
CD&VA slikt immers z'n principes in voor een ministerpost/premierschap ...
Oud 24 mei 2006, 10:14   #33
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CD&VA slikt immers z'n principes in voor een ministerpost/premierschap ...
Op welke principes doelt u?
Oud 24 mei 2006, 13:26   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Op welke principes doelt u?
BHV - de 5 resoluties voor meer autonomie van 1999 -

kortom de CD&VA heeft tot hiertoe ALTIJD haar communautaire verkiezingsbeloften laten vallen op het moment dat ze federaal konden meeregeren. (N-VA ging zelfs niet in de regering stappen ... )

om mijn stem ooit terug te krijgen zullen ze toch eens eerst iets moeten laten zien ...
Oud 24 mei 2006, 13:33   #35
Steben

Standaard

Citaat:
BHV - de 5 resoluties voor meer autonomie van 1999 -

kortom de CD&VA heeft tot hiertoe ALTIJD haar communautaire verkiezingsbeloften laten vallen op het moment dat ze federaal konden meeregeren. (N-VA ging zelfs niet in de regering stappen ... )

om mijn stem ooit terug te krijgen zullen ze toch eens eerst iets moeten laten zien ...
Dan kan dat dus nog in orde komen!
leve de manmanman club
Oud 24 mei 2006, 14:41   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kan dat dus nog in orde komen!
ge zou nog verschieten hoe nen brave mens dat ik ben
Oud 25 mei 2006, 18:52   #37
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb trouwens nooit gezegd dat Dewever dom was, want dat is hij allrminst.

Wanneer ik schrijf "zelfs Dewever begrijpt dat" dan is dat omdat ik van mening ben dat Dewever van zeer slechte wil is telkens het gaat om het Vlaams Belang.
Zijn motieven zijn op voorhand vijandig tegenover VB, daarna zoekt hij naar argumenten om de discussie op te bouwen.

Maar in dit geval begrijpt ook hij dat het Vlaams Belang gaat groeien.

Dat was een beetje de teneur van mijn zinnetje over Dewever.
Juist. Bij nadere beschouwing was ik een beetje te voortvarend. Sorry.
Oud 25 mei 2006, 19:34   #38
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aja, ik heb daar iets over gelezen! maar je wist toch dat jullie eruit gingen gesmeten worden? volgen jullie dan het VB over hun vreemdelingendiscours ook?
"Eruit gesmeten worden" is een overweging waar we heel bewust rekening mee hielden.
Maar zover is het nog niet. We zijn voorlopig tot eind december geschorst. Je vraag omtrent het vreemdelingendiscours van het VB begrijp ik, rekening houdend met de teneur van je postings. Ik wil daarin zeer duidelijk zijn : ik ben een Vlaams-nationalist in hart en nieren, maar marcheer niet mee in het diaboliseren van het VB als zouden de kiezers van het VB verantwoordelijk zijn voor de afschuwelijke daad die in Antwerpen gebeurde door een losgeslagen individu. Karel De Gucht is een intelligent politicus maar zijn domme uitspraken zouden wel een eens als een boomerang in eigen rangen kunnen terechtkomen. We zijn volgens mij toe aan een serieuze bevraging in eigen boezem : hoe komen we tot een leefwaardige en democratische samenleving? Alleszins niet door één bepaalde partij te beschuldigen van alle zonden. Ik beschouw het VB (waar ik geen lid van ben) als een nationalistische rechtse partij. Punt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be