![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn insinuaties als die die het slachtoffers nog moeilijker maakt om het gebeurde te verwerken. Ik zou zeggen: neem een kijkje in de slachtofferhulp, maar het lijkt me beter voor de slachtoffers van niet ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Neen, ik vraag aan oliepiek waarom hij een oordel velt voor hij de andere kant van het verhaal heeft gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Ik heb er toch ook niet voor gekozen dat het in Africa kut is om te leven, dus waarom moeten wij dan die stortvloed aan illegalen verdragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben blank
als iemand me "blanke" noemt, heeft ie gelijk. mijn buurman is zwart als ik hem "zwarte" noem, ben ik een racist, want dan kan hij 250 euro morele schadevergoeding eisen. ik draag geen hoofddoek als iemand me "hoer" noemt heeft ie volgens oliepiek gelijk? ik kan voor deze belediging dus geen 250 euro schadevergoeding eisen? Mensen wacht even om hem te laten interneren! weten jullie hoeveel belastingsgeld ons dat weer gaat kosten? Kunnen we hem niet beter naar een of andere zandbak sturen om olie te laten ophijsen? Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2006 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() [quote=Boadicea;1722959]
Ik wordt ook geregeld uitgescholden voor hoer, omdat ik zonder hoofddoek door een moslimbuurt loop. Daarom ga ik niet niet iemand afranselen. quote] bent u allochtoon?
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() [quote=oliepiek;1722994]Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden.
Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand. quote] omg, beseft u wat u zegt???? DAT IS PUUR RACISME
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag me af welke gedachtenkronkel er achter oliepiek z'n uitspraak zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is niet zozeer racisme, vind ik.
ook allochtone meisjes zonder hoofddoek hebben hier last van. het lijkt me eerder religieus-fundamentalistisch seksisme. De link met 'ras' zie ik nu ook niet als de basis van de uitspraak het niet dragen van een hoofdoek is.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 23 mei 2006 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Naast sauna's en SM was de man in uw avatar ook een grote liefhebber Khomeini (Hoe die combinatie mogelijk is weet ik niet, zal wel lekker postmodern zijn). Merken we hier de sporen daarvan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite is het grappiger dan ik dacht:
Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2006 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die neofascistische drang van jou om fundamentele vrijheden aan banden te leggen, d�*t zouden ze moeten bestraffen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zou het dan ook groot "nieuws" geweest zijn? Waarschijnlijk niet ,dat geeft aan dat uzelf racist bent ,en nog van een gevaarlijker soort tegenover uw eigen mensen ! Ik heb daar al eens een woord voor gehoord eu... iets met nest.....
![]() Laatst gewijzigd door benji : 23 mei 2006 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Alle;1723420]Nee, maar ik heb wel donker haar en ogen. Anders had ik misschien nog meer zever, want blondjes vallen ze nog liever lastig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kben zelf één van de eerste vrouwelijke portiers geweest in Antwerpen, ik vind zo'n dingen gewoon onzin en bullshit tenzij er nen hoop getuigen bij zijn die het kunnen staven, as em mep kreeg, zalt wel zen redenen gehad hebben. Ik heb ook zatte palullen van welke origine dan ook voor mene neus gehad on discotheken etc (en als ze zat en/of stoned zijn denken ze zowa allemaal da ze de wereld on hun kont hebben hangen) die stonden te dreigen, met en zonder messen, boksijzers en noem mor op, kheb der dan ook wel eens ne keer op losgemept ast echt ni anders kon. Portiers krijgen degelijke opleidingen geloof mij, en het eerste wa ze aanleren, is diplomatie, tactisch zijn, en vooral kalm blijven, elk vermeden handgemeen is een gewonnen gevecht, of denkte soms da portiers aka buitenwip(st)ers niet streng gecontroleerd worden en on handen en voeten gebonden zen met strenge wetteksten waardoor ge u job in notime kwijt zijt ? Gene ene ga zijn/haar goedbetaald jobke op het spel zetten om er ene een mot op zene teut te verkopen, trust me, kweet wak zeg en degelijk uit ervaring. Mor soit, as gij mij sebiet met ene vinger duwt, kan'k ook gaan verklaren da ge me halfdood gemept hebt, kwestie van het geloofwaardig te kunnen uitleggen of niet. Laatst gewijzigd door Duupje : 24 mei 2006 om 03:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Boadicea;1723962]
Citaat:
Bouwvakkers staan daarvoor bekend as ze vrouwelijk schoon zien passeren, mor die kunnen serieus in de leer gon bij sommige van die kerels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Twee principiële vragen zouden moeten beantwoord worden:
1) ‘Racisme’ wordt in de Belgische context gedefinieerd als een vorm van discriminatie, gepleegd door een exemplaar van de meerderheid op een exemplaar van de minderheid omdat die laatste lid is van de minderheid. Dit blijkt uit allerlei verklaringen (onder meer door een in het Vlaams Parlement goedgekeurde motie) en werd recent heeft duidelijk geformuleerd door Jozef De Witte, voorzitter van het CGKR: : “Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.” (Het Laatste Nieuws 19-05-06, p.11 "Hetero dient klacht in tegen campagne 'vuile hetero' " De Witte sprak in de context van homo-discriminatie, maar zijn opmerking over het concept ‘discriminatie’ geldt algemeen). Het vermelden van voorbeelden van ‘racisme’ heeft tegen de achtergrond van dit feit geen zin. Het is immers door de definitie zelf reeds bewezen dat de autochtonen schuldig zijn, en de allochtonen onschuldig. Tenzij men wenst af te wijken van de hierboven geschetste definitie van racisme, en men een raciaal/etnisch neutrale definitie wil te hanteren. Dan dient dit te worden verduidelijkt. Vandaar mijn vraag: definieert u discriminatie �* la De Witte of prefereert u een raciaal/neutrale definitie? (of misschien nog iets anders?). 2) In geval van een raciaal/neutrale definitie van racisme, kan men twee paden bewandelen om de omvang, de evolutie van de omvang, en de richting van het fenomeen te beschrijven: (a) De anecdotische methode: men neemt één of een zeer klein aantal feiten, en richt daar de schijnwerpers op, zonder zich zorgen te maken over de representativiteit van het beschouwde staal. Deze methode leent zich uitstekend voor i. propaganda en ii.toogpraat. (b) De wetenschappelijke methode: men probeert globale cijfers vast te krijgen, en tevens onderzoekt men of de wijze waarop de cijfers tot stand kwamen overeenkomt met de raciaal/ethnisch neutrale definitie; indien de gegevens volstaan, probeert men statistisch verantwoorde conclusies te trekken. Deze methode is geschikt indien men geïnteresseerd is in de waarheid, of kennis wenst te nemen van de werkelijkheid. Vandaar de vraag: opteert u voor pad (a) of pad (b)?
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als discriminatie een vorm van racisme is van een meerderheid tegen een minderheid zoald Mr.De Witte stelt dan ben u hier flink over de schreef aan het gaan.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 24 mei 2006 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Oliepiek velt geen oordeel. De rechter heeft dat gedaan. Maar dat VB-papegaaien problemen met de rechtstaat wisten we al. VB-ers willen dan ook een gewapend bestuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |