![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In een café op de Oude Markt heeft een "buitenwipper" een Ghanese student bewusteloos geslagen omdat de zwarte in kwestie een zwarte huidskleur had.
De racist is veroordeeld en zal 6 maanden effectief in de cel zitten. Racistisch en neofascistisch geweld is overal. Celstraffen voor racisten zijn goed, maar natuurlijk niet voldoende. De voedingsbodem van dat gif moet ook weggenomen worden. Daarom pleit ik voor preventieve, effectieve celstraffen voor mensen die racistische uitspraken doen. De woorden zelf leiden immers rechtstreeks tot gewelddaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan mogen ze beginnen met u op te sluiten i.v.m. sommige van uw uitspraken hier.
We kunnen iedereen gaan opsluiten. Ieder in zijn cel. Dan kunnen we de anderen niets meer doen (en vice versa). Dat geeft een erg veilige, maar ik mijn ogen sociaal onaanvaardbare samenleving. Die buitenwippers moeten gestraft worden, als ze inderdaad die man enkel om zijn huidskleur ik elkaar sloegen, maar tegen een opmerking zou een normaal mens moeten kunnen. Ik wordt ook geregeld uitgescholden voor hoer, omdat ik zonder hoofddoek door een moslimbuurt loop. Daarom ga ik niet niet iemand afranselen. Jouw pleidooi is bijgevolg waardeloos. Laatst gewijzigd door Boadicea : 23 mei 2006 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Oh maar ik vind seksisme even misdadig hoor. Seksisme en racisme hebben met elkaar gemeen dat je iemand misbehandelt omwille van een kenmerk dat hij of zij niet gekozen heeft, in het geval van racisme uiteraard het ras, in het geval van seksisme het geslacht.
Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken. Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden. Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand. De grens is zeer duidelijk. Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 mei 2006 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Daden is iets anders. Wie vermoord is of half dood geslagen, kan zich niet verweren en die dader moet wel juridisch gestraft worden, na een eerlijk proces te hebben gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden, nog voor je zelf een woord hebt gewisseld. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in. Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en kunnen en moeten ze strafbaar worden gemaakt. Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 mei 2006 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik spreek uit ervaring en heb het daarom opgegeven. Als er nullen zijn, die het leuk vinden iemand te beledigen, omdat die anders is ... laat ze dan maar doen. Ik lig er al lang niet meer van wakker. Als de politie niet ingrijpt voor woorden, die trouwens niet te bewijzen zijn, dan moeten ze me maar komen oprapen als ze me in elkaar slaan. Daar zal dan wel bewijs genoeg van zijn. Ik vrees er echter voor dat ze de dader nooit zullen vinden, vermits ik autochtoon ben. En als ze hen pakken, verwijs ik naar de zaak Mombaerts, dan zullen ze hooguit een vingerwijzing van de rechter krijgen. Als er een allochtoon het in zijn hoofd haalt om mij aan te geven, met het verhaal dat ik hem uitgescholden heb, dan mag ik de gevangenis in. Dan hoeft die niets te bewijzen. Begrijp je nu dat mensen gek worden in dit land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als jij en ik woorden krijgen en we slingeren elkaar wat onfraais naar het hoofd dan is het niet altijd duidelijk wat je iemand ten laste kan leggen. Ik ben accoord met het bestraffen van racistische uitspraken als ze duidelijk kunnen bewezen worden (via audio of video opnames of geschriften) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tijd dat het ziekenfonds uw pillekes begint te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Excuseer, piekje, maar dat is toch wel een extreem voorbeeld van politieke correctheid. Er bestaat ook nog zoiets als laster en eerroof. Iemand bewust hoer noemen is sowieso beschimpend! Zelfs prostituées zelve kunnen volgens mij zich aangevallen voelen met het woord "hoer".
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2006 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-------------- [SIZE=5]Sticks and stones can break my bones, but words can never hurt you At your service[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt een vrouw verkracht? Misschien omdat ze het uitstraalde dat ze niks liever wou?
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
pas op da ge niet nog linksere onzin uitkraamt of ge valt van den aardkloot af ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het lijkt mij dan ook raadzamer te focussen op die problemen en die dagelijkse problemen (allochtone criminaliteit, werkloosheid, talenkennis, inburgering, ... ) heel pragmatisch stuk voor stuk aan te pakken en op te lossen ipv te praten over gevangenisstraffen, terwijl gevangenissen toch al overvraagd zijn, en het probleem wellicht eerder zullen vergroten dan verkleinen, of gelooft u dat zo'n racist in de gevangenis tot oprecht inkeer kan komen, en niet zijn vooroordelen zal bevestigd zien .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt is dat seksistisch gescheld vanwege moslims niet gestraft wordt.Onder druk van het ziekelijk politiek correct denken, durft men die vorm van seksisme niet eens aanpakken. De politie en de beleidsverantwoordelijken weten immers dat ze sowieso gestrikt zullen worden in het net dat ze zelf uitgespannen hebbeb. Toen Brigitte Grouwels een paar maand geleden deze vorm van onverdraagzaamheid aankaartte, werd ze door enkele allochtone politici bijna met pek en veren het Brussels parlement uitgeshot : zij was de raciste omdat zij het aandurfde deze islamitische way of thinking aan te kaarten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
rond Duvelke, ze is rond ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() dwaze reply. Ik ben al genoeg in Leuven op stap geweest en in meerdere cafés heb ik allochtonen weten vliegen omdat ze na herhaalde waarschuwingen niet ophielden met huin gedrag tegenover de vrouwelijke klanten. Vandaar mijn vraag
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uit welke instelling bent u ontsnapt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dit is weer een opmerking onder het moto : Er is altijd wel een goede reden om een Ghanees in elkaar te peren.
|
![]() |
![]() |