Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 13:42   #1
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard "Buitenwipper" klopt Ghanees bewusteloos in Leuvens café

In een café op de Oude Markt heeft een "buitenwipper" een Ghanese student bewusteloos geslagen omdat de zwarte in kwestie een zwarte huidskleur had.
De racist is veroordeeld en zal 6 maanden effectief in de cel zitten.

Racistisch en neofascistisch geweld is overal. Celstraffen voor racisten zijn goed, maar natuurlijk niet voldoende. De voedingsbodem van dat gif moet ook weggenomen worden.

Daarom pleit ik voor preventieve, effectieve celstraffen voor mensen die racistische uitspraken doen. De woorden zelf leiden immers rechtstreeks tot gewelddaden.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:48   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Dan mogen ze beginnen met u op te sluiten i.v.m. sommige van uw uitspraken hier.

We kunnen iedereen gaan opsluiten. Ieder in zijn cel. Dan kunnen we de anderen niets meer doen (en vice versa). Dat geeft een erg veilige, maar ik mijn ogen sociaal onaanvaardbare samenleving.

Die buitenwippers moeten gestraft worden, als ze inderdaad die man enkel om zijn huidskleur ik elkaar sloegen, maar tegen een opmerking zou een normaal mens moeten kunnen.

Ik wordt ook geregeld uitgescholden voor hoer, omdat ik zonder hoofddoek door een moslimbuurt loop. Daarom ga ik niet niet iemand afranselen.

Jouw pleidooi is bijgevolg waardeloos.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 23 mei 2006 om 13:52.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:07   #3
oliepiek
Banneling

Standaard

Oh maar ik vind seksisme even misdadig hoor. Seksisme en racisme hebben met elkaar gemeen dat je iemand misbehandelt omwille van een kenmerk dat hij of zij niet gekozen heeft, in het geval van racisme uiteraard het ras, in het geval van seksisme het geslacht.
Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken.
Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden.
Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand.

De grens is zeer duidelijk.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 mei 2006 om 14:08.
Oud 23 mei 2006, 14:08   #4
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
In een café op de Oude Markt heeft een "buitenwipper" een Ghanese student bewusteloos geslagen omdat de zwarte in kwestie een zwarte huidskleur had.

Racistisch en neofascistisch geweld is overal. Celstraffen voor racisten zijn goed, maar natuurlijk niet voldoende. De voedingsbodem van dat gif moet ook weggenomen worden.

Daarom pleit ik voor preventieve, effectieve celstraffen voor mensen die racistische uitspraken doen. De woorden zelf leiden immers rechtstreeks tot gewelddaden.
Waarom kreeg de Ghanees klop ?? mss omdat hij zich misdragen heeft in het café ?
Oud 23 mei 2006, 14:09   #5
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oh maar ik vind seksisme even misdadig hoor. Sexisme en racisme hebben met elkaar gemeen dat je iemand misbehandelt omwille van een kenmerk dat hij of zij niet gekozen hebben, in het geval van racisme uiteraard het ras, in het geval van seksisme het geslacht.
Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken.
Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden.
Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand.

De grens is zeer duidelijk.
Vreemde redenering. Ik blijf er echter bij dat niemand moet opgesloten worden voor enkele woorden. Dan heeft het "slachtoffer" de kans om te antwoorden of, zoals ik meestal doe, de oproerkraaier te negeren.
Daden is iets anders. Wie vermoord is of half dood geslagen, kan zich niet verweren en die dader moet wel juridisch gestraft worden, na een eerlijk proces te hebben gekregen.
Oud 23 mei 2006, 14:23   #6
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vreemde redenering. Ik blijf er echter bij dat niemand moet opgesloten worden voor enkele woorden. Dan heeft het "slachtoffer" de kans om te antwoorden of, zoals ik meestal doe, de oproerkraaier te negeren.
Daden is iets anders. Wie vermoord is of half dood geslagen, kan zich niet verweren en die dader moet wel juridisch gestraft worden, na een eerlijk proces te hebben gekregen.
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen" - sommigen vinden zelfs een blik voldoende aanleiding om op iemand te slaan).

Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden, nog voor je zelf een woord hebt gewisseld. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en kunnen en moeten ze strafbaar worden gemaakt.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 mei 2006 om 14:30.
Oud 23 mei 2006, 14:30   #7
Boadicea

Standaard

Citaat:
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen").
Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en moeten ze strafbaar worden gemaakt.
Mijn ervaring is dat als je naar de politie stapt, omdat iemand je racistisch uitmaakt op straat en jij toevallig een autochtoon bent en de andere een allochtoon, ze je gewoon afwimpelen.
Ik spreek uit ervaring en heb het daarom opgegeven. Als er nullen zijn, die het leuk vinden iemand te beledigen, omdat die anders is ... laat ze dan maar doen. Ik lig er al lang niet meer van wakker.
Als de politie niet ingrijpt voor woorden, die trouwens niet te bewijzen zijn, dan moeten ze me maar komen oprapen als ze me in elkaar slaan. Daar zal dan wel bewijs genoeg van zijn. Ik vrees er echter voor dat ze de dader nooit zullen vinden, vermits ik autochtoon ben.
En als ze hen pakken, verwijs ik naar de zaak Mombaerts, dan zullen ze hooguit een vingerwijzing van de rechter krijgen.
Als er een allochtoon het in zijn hoofd haalt om mij aan te geven, met het verhaal dat ik hem uitgescholden heb, dan mag ik de gevangenis in. Dan hoeft die niets te bewijzen. Begrijp je nu dat mensen gek worden in dit land?
Oud 23 mei 2006, 14:31   #8
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen").
Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en moeten ze strafbaar worden gemaakt.
Probleem ligt zoals steeds bij de bewijslast.
Als jij en ik woorden krijgen en we slingeren elkaar wat onfraais naar het hoofd dan is het niet altijd duidelijk wat je iemand ten laste kan leggen.

Ik ben accoord met het bestraffen van racistische uitspraken als ze duidelijk kunnen bewezen worden (via audio of video opnames of geschriften)
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:35   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Tijd dat het ziekenfonds uw pillekes begint te betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:36   #10
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kuch, kuch!
Excuseer, piekje, maar dat is toch wel een extreem voorbeeld van politieke correctheid. Er bestaat ook nog zoiets als laster en eerroof. Iemand bewust hoer noemen is sowieso beschimpend! Zelfs prostituées zelve kunnen volgens mij zich aangevallen voelen met het woord "hoer".
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2006 om 14:37.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:46   #11
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

--------------

[SIZE=5]Sticks and stones can break my bones, but words can never hurt you

At your service[/SIZE]
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:54   #12
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Waarom kreeg de Ghanees klop ?? mss omdat hij zich misdragen heeft in het café ?
Waarom wordt een vrouw verkracht? Misschien omdat ze het uitstraalde dat ze niks liever wou?
Oud 23 mei 2006, 15:13   #13
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen" - sommigen vinden zelfs een blik voldoende aanleiding om op iemand te slaan).

Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden, nog voor je zelf een woord hebt gewisseld. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en kunnen en moeten ze strafbaar worden gemaakt.
man man man , gij zijt zo zot als een kruk , suske

pas op da ge niet nog linksere onzin uitkraamt of ge valt van den aardkloot af
Oud 23 mei 2006, 15:13   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

volgens mij ligt de voedingsbodem hoofdzakelijk in het feit dat er reeds 20 jaar 'samenlevingsproblemen' zijn met 'nieuwkomers' en dat de traditioneel pc partijen deze problemen hebben laten rotten ipv ze aan te pakken

het lijkt mij dan ook raadzamer te focussen op die problemen en die dagelijkse problemen (allochtone criminaliteit, werkloosheid, talenkennis, inburgering, ... ) heel pragmatisch stuk voor stuk aan te pakken en op te lossen

ipv te praten over gevangenisstraffen, terwijl gevangenissen toch al overvraagd zijn, en het probleem wellicht eerder zullen vergroten dan verkleinen, of gelooft u dat zo'n racist in de gevangenis tot oprecht inkeer kan komen, en niet zijn vooroordelen zal bevestigd zien ....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:13   #15
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
oliepiek;1722994]Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken
.

Het punt is dat seksistisch gescheld vanwege moslims niet gestraft wordt.Onder druk van het ziekelijk politiek correct denken, durft men die vorm van seksisme niet eens aanpakken. De politie en de beleidsverantwoordelijken weten immers dat ze sowieso gestrikt zullen worden in het net dat ze zelf uitgespannen hebbeb. Toen Brigitte Grouwels een paar maand geleden deze vorm van onverdraagzaamheid aankaartte, werd ze door enkele allochtone politici bijna met pek en veren het Brussels parlement uitgeshot : zij was de raciste omdat zij het aandurfde deze islamitische way of thinking aan te kaarten.

Citaat:
Dan is dat godverdorie religieus racisme en is de dader minstens aan een verplichte inburgeringscursus toe !
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:16   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
man man man , gij zijt zo zot als een kruk , suske

pas op da ge niet nog linksere onzin uitkraamt of ge valt van den aardkloot af

rond Duvelke, ze is rond , alhoewel ze den eerste die dat beweerde ook opgeknoopt hebben omdat zijn WOORDEN de gevestigde orde niet aanstonden, ze werden als opruiend en revolutionair aanzien ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:32   #17
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom de Ghanees in elkaar werd gepeerd vertellen ze er niet bij. Misschien ook die kant van het verhaal eens horen voordat u hier uw haat jegens het VB en alle Vlamingen komt spuiten.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:34   #18
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom wordt een vrouw verkracht? Misschien omdat ze het uitstraalde dat ze niks liever wou?
dwaze reply. Ik ben al genoeg in Leuven op stap geweest en in meerdere cafés heb ik allochtonen weten vliegen omdat ze na herhaalde waarschuwingen niet ophielden met huin gedrag tegenover de vrouwelijke klanten. Vandaar mijn vraag
Oud 23 mei 2006, 16:38   #19
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit welke instelling bent u ontsnapt?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:43   #20
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Waarom de Ghanees in elkaar werd gepeerd vertellen ze er niet bij. Misschien ook die kant van het verhaal eens horen voordat u hier uw haat jegens het VB en alle Vlamingen komt spuiten.
Dit is weer een opmerking onder het moto : Er is altijd wel een goede reden om een Ghanees in elkaar te peren.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be