Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 17:45   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
"Stop met boodschap van haat en racisme"

vr 26/05/06 - Na de stille optocht in Antwerpen hebben de familieleden van de slachtoffers van racistisch en zinloos geweld een toespraak gehouden. Ze getuigden over hun verdriet en riepen op tot verdraagzaamheid.

[SIZE=3]"De nacht is gevallen over Antwerpen. Er is geen kleine maan meer om nog wat licht te geven",[/SIZE] zei het nichtje van Oulematou, de Malinese oppas die twee weken geleden werd doodgeschoten in Antwerpen.
De moeder van Mohamed, de Marokkaanse jongen die verdronk in de Schelde, hield een vlammende toespraak tegen Vlaams Belang en riep kopstuk Filip Dewinter op te stoppen met zijn boodschap van haat en racisme.
Ook de vader van Joe Van Holsbeeck, die in het Brusselse Centraal Station werd doodgestoken om zijn mp3-speler, heeft een toespraak gehouden.

"Wortels van samenleving nog gezond"

In de stille optocht liepen ook heel wat bekende Vlamingen en politici mee.
De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) toonde zich tevreden over de opkomst en de sfeer.
"Ik heb heel veel mensen gezien van verschillende afkomst, jong en oud, veel kinderen ook, veel gezinnen, dus dat stemt mij heel optimistisch."
Ook zijn voorgangers Leona Detiège (SP.A) en Bob Cools (SP.A) stapten mee op.
Andere bekenden waren Vlaams minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (SP.A) en haar collega van Integratie Marino Keulen (VLD).
"Dit raakt de hele Vlaamse samenleving, van West-Vlaanderen tot Limburg. Het heeft iedereen naar de keel gegrepen en dat toont aan dat de wortels van de samenleving nog altijd fundamenteel gezond zijn", zei Keulen.
Naast mensen uit de politiek, de vakbonden en de sociale organisaties, waren er vooral veel gewone mensen.
Het is tijd om de maan-licht te accepteren in de tijden der duisternis.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 mei 2006 om 17:46.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:49   #22
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Tijd dat Dan Brown zich daarin verdiept :d
Ah ,ik weet al waar naartoe je wilt gaan...

http://www.danbrown.com/novels/davin...e/reviews.html
Oud 26 mei 2006, 20:47   #23
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Mohammed is er ooit in geslaagd van de maan te klieven! Doe het hem maar eens na! Ik vermoed dat het de volle maan was ...
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 07:07   #24
willem1940NLD

Standaard

De maan heeft/geeft geen eigen licht, weerkaatst alleen wat zonlicht.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 21:50   #25
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Dat is geen maansikkel maar een sikkel zoals die van communisten

Internationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 21:52   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internationalist Bekijk bericht
Dat is geen maansikkel maar een sikkel zoals die van communisten
NIET intrappen; vraag maar aan de Russen.
Oud 28 mei 2006, 21:54   #27
CASSANDRA GEMINI
Banneling

Standaard

Ik heb zinloosheid altijd iets prachtigs gevonden. Maar tegenwoordig is het toch wat van het goede teveel.
CASSANDRA GEMINI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 10:01   #28
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Hoi jongens, ik heb ontdekt dat het christendom een overblijfsel van de haan-cult is. De haan is zelfs hoger dan de kruis. Dit is het bewijs (er zij nog meer hoor):

Laatst gewijzigd door Internationalist : 29 mei 2006 om 10:02.
Oud 29 mei 2006, 10:18   #29
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Jaja vergeet het maar. Da maanlicht van de islam kennen we. Ik hoef Mo en allah cq hubal de maangod niet.
In tijden van duisternis geeft de maan zo weinig licht dat ge nog nie ziet waar ge loopt. En in dat maanlicht worden velen vermoord en gestenigd door een god die zich de barmhartige en vergevende noemt, maar het niet doet. Die god is een leugenaar.
Ik ken een andere God , Die eeuwig is en getrouw en geen Woordbreker zoals Mohammed en allah.

Johannes 8
1 Maar Jezus ging naar den Olijfberg.
2 En des morgens vroeg kwam Hij wederom in den tempel, en al het volk kwam tot Hem; en nedergezeten zijnde, leerde Hij hen.
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeen brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
13 De Farizeen dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelven; Uw getuigenis is niet waarachtig.
14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gijlieden weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga.
15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.
16 En indien Ik ook oordeel, Mijn oordeel is waarachtig; want Ik ben niet alleen, maar Ik en de Vader, Die Mij gezonden heeft.
17 En er is ook in uw wet geschreven, dat de getuigenis van twee mensen waarachtig is.
18 Ik ben het, Die van Mijzelven getuig, en de Vader, Die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij.
19 Zij dan zeiden tot Hem: Waar is Uw Vader? Jezus antwoordde: Gij kent noch Mij, noch Mijn Vader; indien gij Mij kendet, zo zoudt gij ook Mijn Vader kennen.
20 Deze woorden sprak Jezus bij de schatkist, lerende in den tempel; en niemand greep Hem; want Zijn ure was nog niet gekomen.

Wees nu eens eerlijk: in welk licht wilt gelopen, dat van de maan of de zon.? Jezus wordt ook symbolisch genoemd: Zon de gerechtigheid.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 29 mei 2006 om 10:23.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 11:05   #30
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdonkeremanen?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 12:37   #31
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Jaja vergeet het maar. Da maanlicht van de islam kennen we. Ik hoef Mo en allah cq hubal de maangod niet.
In tijden van duisternis geeft de maan zo weinig licht dat ge nog nie ziet waar ge loopt. En in dat maanlicht worden velen vermoord en gestenigd door een god die zich de barmhartige en vergevende noemt, maar het niet doet. Die god is een leugenaar.
Ik ken een andere God , Die eeuwig is en getrouw en geen Woordbreker zoals Mohammed en allah.

Johannes 8
1 Maar Jezus ging naar den Olijfberg.
2 En des morgens vroeg kwam Hij wederom in den tempel, en al het volk kwam tot Hem; en nedergezeten zijnde, leerde Hij hen.
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeen brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
13 De Farizeen dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelven; Uw getuigenis is niet waarachtig.
14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gijlieden weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga.
15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.
16 En indien Ik ook oordeel, Mijn oordeel is waarachtig; want Ik ben niet alleen, maar Ik en de Vader, Die Mij gezonden heeft.
17 En er is ook in uw wet geschreven, dat de getuigenis van twee mensen waarachtig is.
18 Ik ben het, Die van Mijzelven getuig, en de Vader, Die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij.
19 Zij dan zeiden tot Hem: Waar is Uw Vader? Jezus antwoordde: Gij kent noch Mij, noch Mijn Vader; indien gij Mij kendet, zo zoudt gij ook Mijn Vader kennen.
20 Deze woorden sprak Jezus bij de schatkist, lerende in den tempel; en niemand greep Hem; want Zijn ure was nog niet gekomen.

Wees nu eens eerlijk: in welk licht wilt gelopen, dat van de maan of de zon.? Jezus wordt ook symbolisch genoemd: Zon de gerechtigheid.
Ik geloof niet in zijken en symbolen, als het toch moet dan zijn de verkeersborden het enige symbool die ik kan vertrouwen een geloven !!!
Oud 29 mei 2006, 12:55   #32
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

De echte reden is omdat allah vroeger een maangod was.

Allah - de Maangod
Citaat:
De archeologie van het Midden-Oosten
Centraal in de religie van de Islam staat de aanbidding van de god “Allah”. De moslims beweren dat Allah in pre-islamitische tijden de bijbelse God was van de patriarchen, profeten en apostelen. De kwestie is er dus een van continuïteit: was “Allah” de bijbelse God, of was hij een heidense god in het Arabië van vóór de Islamisering? Indien “Allah” werkelijk deel uitmaakt van de goddelijke openbaring in de Schrift, dan is de Islam de volgende stap in de bijbelse religie, maar indien Allah een pre-islamitische heidense god was, dan is de islamitische bewering weerlegd.
Valse beweringen vallen dikwijls door de resultaten van harde wetenschappen zoals de archeologie. We kunnen eindeloos speculeren over het verleden, of, we kunnen gaan graven en zien wat de bewijzen aantonen. Dat laatste is de beste manier om de waarheid te weten over de oorsprong van Allah. Zoals we zullen zien tonen de harde bewijzen aan dat de god Allah een heidense godheid was. In feite was hij de maangod en de sterren waren zijn dochters.
Citaat:
Archeologen hebben tempels ontdekt die opgedragen waren aan de maangod, over het hele Midden-Oosten. Van de bergen van Turkije tot aan de banken van de Nijl was de meestverspreide religie van de oude wereld de aanbidding van de maangod. In de eerste geschreven geschiedenis hebben de Sumeriërs ons duizenden kleitabletten nagelaten waarin zij hun religieuze geloven beschrijven. Zoals aangetoond door Sjoberg en Hall, aanbaden de oude Sumeriërs de maangod die aanroepen werd met verschillende namen. De populairste namen waren Nanna(r/n) Suen en Asimbabbar. Zijn symbool was de maansikkel. Door de hoeveelheid gevonden voorwerpen die te maken hebben met de aanbidding van deze maangod, is het duidelijk dat dit de dominante religie was in Sumerië. De cultus van de maangod was de meest populaire religie in geheel Mesopotamië. De Assyriërs, Babyloniërs en Akkadiërs namen het woord Suen en veranderden het in Sin als de naam van de maangod. Zoals professor Potts erop wees: “Sin is een essentiële Sumerische naam die ontleend werd door de Semieten”.
Het Islam-teken: de wassende maan. Dit ideogram is zeer oud. Het was een symbool van de maangod Nanna(n,r), later Sin. Dit teken was hoogstwaarschijnlijk al in gebruik rond 2500 v.C. De ster staat oorspronkelijk voor de dochters van de maangod. Tegenwoordig staat de vijfpuntster voor ‘de vijf pijlers van de Islam’. Op moskeeën en minaretten staat de maansikkel van hun oorspronkelijke maangod. (M.V.)
Citaat:
De Islam werd gesticht door Mohammed in 622 na Christus. Het ‘heilig boek’ van de Islam werd geschreven door Mohammed in de periode 622-632 n.C. De koran is ingedeeld in 114 hoofdstukken, Soera’s genoemd.
Dus vóór 622 na Christus.
Sin: (Akkadian), Sumerian Nanna in Mesopotamian religion, the god of the moon. Sin was the father of the sun god, Shamash (Sumerian: Utu), and, in some myths, of Ishtar (Sumerian: Inanna), goddess of Venus, and with them formed an astral triad of deities. Sin was represented as an old man with a flowing beard - a wise and unfathomable god - wearing a headdress of four horns surmounted by a crescent moon. The last king of Babylon, Nabonidus (reigned c. 556-539 BC), attempted to elevate Sin to a supreme position within the pantheon. (Ency. Britannica 2003).
Citaat:
Het Islam-teken: de wassende maan. Dit ideogram is zeer oud. Het was een symbool van de maangod Nanna(n,r), later Sin. Dit teken was hoogstwaarschijnlijk al in gebruik rond 2500 v.C. De ster staat oorspronkelijk voor de dochters van de maangod. Tegenwoordig staat de vijfpuntster voor ‘de vijf pijlers van de Islam’. Op moskeeën en minaretten staat de maansikkel van hun oorspronkelijke maangod. (M.V.)
Citaat:
In het oude Syrië en Kanaän werd de maangod Sin gewoonlijk afgebeeld door de maan in zijn eerste fase. Soms werd de volle maan binnen de maansikkel geplaatst om alle fazen van de maan te benadrukken. De sterren waren de dochters van Sin. Zo was bvb. Ishtar de dochter van Sin. Offers aan de maangod worden beschreven in de Pas Shamra teksten. In de Ugaritische teksten wordt de maangod soms Kusuh genoemd. In Perzië, zowel als in Egypte, wordt de maangod afgebeeld op muurschilderingen en op de hoofden van beelden. Hij was de Rechter van mensen en goden. Het Oude Testament berispt voortdurend tegen de aanbidding van de maangod (zie: Deut 4:19;17:3; 2 Kon 21:3,5; 23:5; Jer 8:2; 19:13; Zef 1:5, enz.). Toen Israël in afgoderij verviel was dat meestal door de cultus van de maangod. Eigenlijk kan overal in de oude wereld het symbool van de maansikkel gevonden worden op zegelindrukken, stèles, aardewerk, amuletten, kleitabletten, cilinders, gewichten, oorringen, halssnoeren, muren, enz. In Tell-el-Obeid werd er een koperen kalf gevonden met een maansikkel op zijn voorhoofd. Een afgod met het lichaam van een stier en het hoofd van een man heeft een maansikkel-inleg van schelpen op zijn voorhoofd.
Citaat:
In Ur had de stèle van Ur-Nammu de maansikkel bovenaan het register van de goden, omdat de maangod het hoofd van de goden was. Zelfs werd er brood gebakken in de vorm van een maansikkel, als een daad van devotie voor de maangod die soms Nannar werd genoemd in de tabletten uit die periode.
In Ur werd een tempel van de maangod opgegraven door Sir Leonard Woolley. Vele voorbeelden van maanaanbidding werden opgegraven en die zijn ondergebracht in het Brits Museum tot op vandaag. Ook Haran (of Harran) stond bekend voor zijn aanbidding van de maangod.
Citaat:
In de jaren 1950 werd een belangrijke tempel van de maangod opgegraven in Hazor, Palestina. Er werden daar twee afgodsbeelden van de maangod gevonden. Elk was een beeld van een zittende man op zijn troon, met een maansikkel op zijn borst. De begeleidende inscripties maken duidelijk dat dit beelden waren van de maangod. Verscheidene andere beelden werden gevonden die door hun inscripties geïdentificeerd werden als de ‘dochters’ van de maangod.
Citaat:
En wat te zeggen over Arabië? Zoals prof. Coon zei: “de moslims zijn notoir onwillig om hun tradities van het vroegere paganisme te bewaren en ze houden ervan de pre-islamitische geschiedenis te verminken in anachronistische termen”.
Tijdens de 19de eeuw gingen Amaud, Halevy en Glaser naar Zuid-Arabië en groeven duizenden Sabeaanse, Mineaanse en Qatabaniaanse inscripties op, die daarna vertaald werden. In de jaren 1940 deden de archeologen G. Caton Thompson en Carleton S. Coon enkele bijzondere ontdekkingen in Arabië. Gedurende de jaren 1950 groeven Wendell Phillips, W.F. Albright, Richard Bower en anderen, de terreinen op bij Qataban, Timna, en Marib (de oude hoofdstad van Sheba). Ook duizenden inscripties op de wanden en rotsen in Noord-Arabië werden verzameld. En ook werden reliëfs en votiefschalen ontdekt, gebruikt bij de aanbidding van de “dochters van Allah”. De drie doch
ook werden reliëfs en votiefschalen ontdekt, gebruikt bij de aanbidding van de “dochters van Allah”. De drie dochters, al-Lat, al-Uzza en Manat worden soms samen afgebeeld met Allah de maangod, vertegenwoordigd door een maansikkel boven hen. Het archeologische bewijs demonstreert dat de dominante religie van Arabië de cultus was van de maangod.
Citaat:
In oudtestamentische tijden bouwde Nabonidus (555-569 v.C.), de laatste koning van Babylon, Tayma in Arabië als een centrum van de maangodaanbidding. Segall zei: “De stellaire religie van Zuid-Arabië werd altijd gedomineerd door de maangod, in verschillende variaties”. Vele specialisten hebben ook meegedeeld dat de naam van de maangod “Sin” deel uitmaakt van zulke Arabische woorden als “Sinaï”, de “wildernis van Sin”, enz. Toen de populariteit van de maangod overal achteruitging, bleven de Arabieren trouw aan hun overtuiging dat de maangod de grootste van alle goden was. Alhoewel zij 360 goden aanbaden in de Kaäba in Mekka, was de maangod de hoofdgod. Mekka was in feite gebouwd als een schrijn voor de maangod. Dit is het wat Mekka tot de heiligste plaats maakte van het Arabische heidendom. In 1944 openbaarde G. Caton Thompson in haar boek “The Tombs and Moon Temple of Hureidha”, dat zij een tempel had blootgelegd van de maangod in Zuid-Arabië. De symbolen van de wassende maan en niet minder dan 21 inscripties met de naam Sin werden in deze tempel gevonden. Een afgod die de maangod zelf kan zijn, werd ook ontdekt. Dit werd later bevestigd door andere welbekende archeologen.
Citaat:
De bewijzen tonen aan dat de tempel van de maangod nog steeds in gebruik was in de christelijke tijd. Bewijzen vergaard uit zowel Noord- als Zuid-Arabië tonen aan dat de maangodaanbidding zelfs duidelijk actief was in Mohammeds dagen, welke cultus toen dominant was. Terwijl de naam van de maangod “Sin” was, was zijn titel overeenkomstig talloze inscripties “Al-Ilah”, d.w.z. “de god”, en dat betekent dat hij de oppergod was onder de goden. Zoals Coon erop wijst: “De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod”. De maangod werd Al-Ilah genoemd, d.w.z. “De God”, en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel “Allah” als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod. Prof. Coon zegt verder: “Evenzo werd onder Mohammeds voogdijschap, de relatief anonieme Ilah: Al-Ilah, De God of Allah, het Opperste Wezen”.
Citaat:
Dit feit beantwoordt de vragen: “Waarom wordt Allah in de Koran nooit gedefinieerd? Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren reeds wisten wie Allah was?” Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.
Citaat:
In feite zei hij: “Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden”. Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is “Allah is groot” maar “Allah is de grootste”, d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de “grootste” is, anders dan in een polytheïstische context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te pred**en dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze “Allah” was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.
Sabaeërs: naam van een groep oude volken in Midden-Jemen (Zuidwest-Arabië; Arab.: Saba), die reeds ca. 2000 v.C. in dit gebied een rol zouden hebben gespeeld. Zij worden op verscheidene plaatsen in het Oude Testament genoemd (zie Seba). Het koninkrijk van de Sabaeërs (hoofdstad Marib) breidde zich vanaf de 6de eeuw v.C geleidelijk over geheel
Citaat:
Al-Kindi, een van de vroege christelijke apologeten tegen de Islam, wees erop dat de Islam en zijn god Allah niet uit de Bijbel stammen maar uit het heidendom van de Sabaeërs . Zij aanbaden niet de God van de Bijbel maar de maangod en zijn dochters al-Uzza, al-Lat en Manat. Dr. Newman besluit zijn studie over de vroege christen/moslim-debatten door te stellen: “De Islam laat zien dat ze … een afzonderlijke en antagonistische religie is die uit de afgoderij opsprong”. Islamspecialist Caesar Farah concludeerde: “Er is daarom geen reden het idee te aanvaarden dat Allah doorging naar de Moslims vanuit de Christenen en de Joden”. De Arabieren aanbaden de maangod als de oppergod, maar dat was geen bijbels monotheïsme. Niettegenstaande de maangod groter was dan alle andere goden en godinnen, hebben we hier nog steeds een polytheïstisch pantheon van godheden.
Citaat:
Nu we de eigenlijke afgodsbeelden van de maangod hebben, is het niet langer mogelijk het feit te vermijden dat Allah in Islamitische tijden een heidense god was. Is het dan verwonderlijk dat het symbool van de Islam een wassende maan of maansikkel is? Dat er een maansikkel staat op de top van hun moskeeën en minaretten? Dat de maansikkel gevonden wordt op de vlaggen van Islamitische naties? Dat de moslims vasten gedurende de maand die begint en eindigt met de verschijning van de wassende maan aan de hemel?
Citaat:
CONCLUSIE
De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.
Bron: http://users.skynet.be/fa390968/_allah-maangod.doc

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 29 mei 2006 om 12:56.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 12:57   #33
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
De echte reden is omdat allah vroeger een maangod was.

Allah - de Maangod

Bron: http://users.skynet.be/fa390968/_allah-maangod.doc
Hopeloze zever.
Oud 29 mei 2006, 12:58   #34
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopeloze zever.
Feiten.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 29 mei 2006 om 12:58.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 13:02   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Feiten.
Excuus.
Oud 29 mei 2006, 13:12   #36
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Die hebben het gewoon géent omdat het cultureel erfgoed is...

en er bij er zijn zoveel verschillende gebieden, waar moslims wonen met een zeer diverse historiek en cultureel patroon dat de veralgemeening belachelijk is.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 17:37   #37
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Als allah een maangod was, waarom staat in de koran dat de maan en de zon schepsels van allah zijn?
Als allah een maangod was, waarom is de islam verwant aan de andere monotheistische religies? De islam erkent monotheistische religies maar verbiedt de polytheistische religies.
Nog verden komen we "adam", "eva", "David", "Jacob" "Jezus"... tegen. Zijn deze verwant aan de maancult? Islam zegt dat allah is de god van "abraha" "Mozes" en "Jezus".
Als allah een maangod was, dan moeten we de invloed van die cult vinden in de islam. En in strikte zin, zou het onzin zijn als er een verwant zou zijn met de andere semitische monotheistische godsdiensen.

Als iemand een deskundig bron, geeft dan zou ik dankbaar zijn, want die biblebelievers-sites [en hun copy-isten] zijn alleen zielig.

Oud 30 mei 2006, 01:06   #38
ggolsteyn
Schepen

Standaard ze hebben de maan overgenomen van het christendom!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Iemand zich al afgevraagd waarom de maan het symbool van de islam is?

Het is anders nogal simpel. De islam staat tot de andere godsdiensten immers zoals de maan staat tot de zon. In plaats van zelf een stralend en verblindend licht te verspreiden, is het niets dan het afschijnsel ervan op een dood lichaam.

Het is niet het echte, slechts een heel flauwe kopie, niet meer dan een schim.

Wat nog erger is, de islam heeft zelfs niet de volle maan als symbool, maar slechts een maansikkel. Het is dus slechts een fragment van een schim.

Het is iets dat zich ophoudt in het Duister van de Nacht, bang voor het Licht van de Dageraad.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lieve ploertendoder en andere maanzieken,

De moslims hebben de maan overgenomen van de Joodse en vooral christelijke godsdiensten.

Lezen jullie nooit eens een bijbel? Wanneer valt Pasen? en andere feestdagen? Toch niet als de zon in het laatste kwartier staat?

Wat ga je doen met je ploertendoder? De buiken van zwangere vrouwen opensnijden zoals de bijbel voorstelt? De kinderen van de vijand tegen de rotsen te pletter slaan zoals het in de bijbel staat? Je zou best eens de bijbel met de koran vergelijken! Nogal gelijklopend in wreedheid zou ik denken. En hoe wordt DE VROUW VAN DE MENS (zie genesis) (ze vergeten de andere varkens en kiekens te vermelden) behandeld?

En moet de vrouw ook niet het hoofd bedekken? Ze moet trouwens ook haar haren lang dragen, zo staat het in de bijbel. De Joodse vrouwen die gelovig zijn dragen pruiken!

De naïeviteit is hier wel erg groot!

Bekijk ook eens de zodiak op vele kerken, zoals de Notre Dame te Parijs: de maagd is daar Onze lieve Vrouw! En ze wordt beschreven als: "et luna sub pedibus eis" (met de maan onder haar voeten), zoals je ze in je parochiekerk zult zien! met de vijf sterren van de nacht als bovenste deel van haar kroon?

Volstaat dit of moet er nog zand zijn?

Goede maannacht, en slaap zacht tot Christus,(INRI), de zon, weer opstaat!

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
INRI = Igne Nova Renovatur Integra ( Door het nieuwe vuur (van de zon) met kerstmis zal de wereld vernieuwd worden.
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 21:45   #39
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou best eens de bijbel met de koran vergelijken! Nogal gelijklopend in wreedheid zou ik denken. En hoe wordt DE VROUW VAN DE MENS (zie genesis) (ze vergeten de andere varkens en kiekens te vermelden) behandeld?
Zeer juist. Ik heb ook een paar citaten uit de Bijbel opgeschreven die niet echt getuigen van veel verdraagzaamheid. Het is dus onrechtvaardig dat hier steeds geluld wordt over de Koran, terwijl men het zo ver niet eens moet gaan zoeken om onverdraagzame tekstjes te vinden. De Bijbel staat er vol van.

Bijvoorbeeld:

Citaat:
Als ouders een opstandige, onhandelbare zoon hebben, die niet naar hen luistert en ook na hardhandige bestraffing nog niet wil gehoorzamen, 19 dan moeten zijn vader en zijn moeder hem meevoeren naar de stadspoort en hem aan de oudsten voorgeleiden. 20 Ze moeten tegenover de stadsoudsten verklaren: ‘Onze zoon is opstandig en onhandelbaar. Hij wil niet naar ons luisteren. Hij is een losbol en hij drinkt te veel.’ 21 De inwoners van de stad moeten hem dan stenigen tot de dood erop volgt. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. Het hele volk van Israël moet erdoor worden afgeschrikt. (Deuteronomium, 21, v. 19-21)

Met de Israëlieten was een man meegekomen die geboren was uit een Israëlitische vrouw en een Egyptische man. Toen deze man op zekere dag slaags raakte met een Israëliet 11 en een vloek uitsprak waarin hij Gods naam lasterde, werd hij aan Mozes voorgeleid. Zijn moeder heette Selomit; ze was een dochter van Dibri en behoorde tot de stam Dan. 12 De man werd in voorlopige hechtenis genomen tot een uitspraak van de HEER uitsluitsel zou geven over wat er moest gebeuren. 13 En de HEER zei tegen Mozes: 14 ‘Breng degene die gevloekt heeft buiten het kamp. Allen die het gehoord hebben, moeten hun hand op zijn hoofd leggen en hij moet door de voltallige gemeenschap gestenigd worden. (Leviticus 24, v. 10-14)

1 Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. 2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. Keer je af van zulke mensen. 6 Sommigen van hen dringen zich op aan hele families en krijgen dan vrouwen in hun macht die met zonde beladen zijn en door allerlei begeerten worden gedreven, 7 die almaar willen leren maar nooit in staat zullen zijn de waarheid te kennen. (2 Timotheus 2, v. 1-7)

Ze namen de stad in 21 en doodden alles wat erin was, zowel mannen als vrouwen, zowel kinderen als bejaarden, zowel runderen en schapen als ezels. (Jozua 5, v. 20-21)
Zo zie je maar weer. Ik hoop dat het nu gedaan is met het openen van vijfentwintig threads over de Koran en de moslims. Kijk eens in eigen boezem.

Laten we tenminste het subforum religie een beetje fatsoenlijk houden om er wat te discussiëren op serieuze wijze.
Oud 30 mei 2006, 21:50   #40
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

P.S. De Maan is een universeel symbool dat vooral met vrouwelijke goden in verband stond. Denk maar aan Ishtar.

En bij ons vind je dat nog in de vorm van de Maagd Maria, de Sterre der Zee.

Isis, de maangodin van Egypte, werd trouwens vaak vereeuwigd met het Kindje Horus in haar armen. Een aantal van die beelden staan nu in Katholieke kathedralen en zijn bekend als de Zwarte Madonna's.

De Islam op zich heeft dus als monotheïstische godsdienst met maar één god weinig te maken met de maancultus. De maansikkel als symbool op zich heeft volgens mij helemaal NIKS te maken met de Islam op zich. De Maansikkel werd als symbool gebruikt in veel oudere religies. Vergeet niet dat de Islam pas ontstond met Mohammed, 7de eeuw NA Christus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be