![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het bestaan van optiekontrakten (te paraferen op elke bladzijde, en te sluiten met gelezen en goedgekeurd) werd altijd al door belgische banken gebruikt (tenminste 15 jaar geleden toch al) en in futures hebt ge nooit moeten handelen bij belgische banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Imho kwam het vooral doordat gedupeerde beleggers vruchteloos gingen aankloppen bij de bankcommissie omdat ze verkeerde raad hadden gekregen van hun bank; alleen konden ze niks terugvorderen want ze hadden een document getekend.
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Monenteel loopt er een onderzoek, of proces, weet het ook niet juist, tegen Mees en Pierson (de elite van de beleggingadviseurs van Fortis, voor klienten met >1000000euro) omdat zij hun adviseurs onder druk hebben gezet om huisfondsen te dumpen. Citaat:
Citaat:
Blijft dat ge verhinderd wordt om zaken te kopen die niet overeenstemmen met uw profiel. Maar nogmaals, het zou me niet verwonderen moesten de bank hier vragende partij zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in Nederland weliswaar, heeft Dexia een omvangrijke schikking getroffen met gedupeerde beleggers van... (ben den naam kwijt, maar het was een bijhuis van Bank Labouchère, door Dexia begin 2000 overgenomen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt hoor, maar op dit punt praten we wat naast mekaar door. Ik dacht vernomen te hebben dat deze maatregel vooral kadert in de beursdip van 2001-2002 waardoor vele goedgelovige beleggers in aandelen al hun geld nogal snel zagen verdwijnen. Ik weet dus niet, maar betwijfel, of deze maatregel er is gekomen naar aanleiding van nogal dubieuze cases zoals Spaarselect etc.
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- ik ben vrijwillig naar mijn bakker gegaan om een brood te kopen - ik heb vrijwillig besloten zélf mijn trap af te schuren om te herschilderen Dus de delegatie-theorie over de vrije markt klopt. - ik heb niets aan de overheid gevraagd Dus ik heb bij mijn weten niets gedelegeerd. Mocht dat stilzwijgend gebeurd zijn, zou ik graag de voorwaarden weten om mijn contract eens te herzien, want ik vind dat ik nogal veel betaal voor wat ik eigenlijk maar krijg. Er is weinig consumentenbescherming als de leverancier de overheid is.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() En is dat hier nu bijna gedaan met voortdurend "de theorie" tegenover "de feiten" te plaatsen?
Als de feiten niet passen in de theorie, is de theorie onvolledig. Als de democratie in theorie deliberatief is, maar in praktijk heb ik niet te kiezen, dan is de theorie van de deliberatieve democratie onvolledig, onjuist of irrelevant in deze situatie.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Bourdieu draait zich om in zijn graf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Dat is echter hypothetisch niet zo, waaruit deductief volgt dat we inderdaad even goede vrienden blijven, behalve als de praktijk die hypothese zou ontkrachten uiteraard, en dus moeten wij theoretisch iets gaan drinken maar in de praktijk misschien niet. Of zoals exodus het mooi samenvatte: "Dat kan gelogen zijn, maar dat zou ook waar kunnen zijn."
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die zogenoemde contracten zijn onderhandeld door burgers in een representatieve democratie. Net als het verkeersregelement dat ervoor zorgt dat je veilig de straat kan oversteken en dat je vergoed wordt bij een ongeluk (of in staat bent te vergoeden) wegens verplichting tot auto-verzekering. Het heronderhandelen van dit soort lange-termijn-contracten gebeurt in het parlement. Wil jij dat herzien, kan dat door politiek engaggement, van jezelf of van een door jou gedelegeerde. Er is nu enmaal een verschil tussen de wendbaarheid van een tanker en die van een speedbootje. De tanker is wel bestand tegen storm, met je speedbootje zal je verzuipen.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Slaaf: "Ah ja? Hoezo?" Slavendrijver: "Er is een contract tussen jou en mij en daar staat in dat jij gratis voor mij werkt voor zolang je leeft, en in ruil geef ik jou onderdak en voeding." Slaaf: "Maar... ik heb niets getekend?!" Slavendrijver: "Ha, maar het is dan ook een stilzwijgend contract hé." Slaaf: "Hoe bedoel je?" Slavendrijver: "Wel, je bent nu toch al een tijdje slaaf. Het zijn langetermijncontracten, begrijp je. Als je er iets aan wil veranderen kan je natuurlijk altijd jezelf vrijkopen, een eigen zaak beginnen, homo novus worden, en jezelf inkopen in de senaat en proberen de wetgeving te veranderen en de slavernij afschaffen." Slaaf: "Ha, op die manier! Nu begrijp ik het. Tja, dan moet ik mij daar maar bij neerleggen hé: wie zou immers een rechtvaardige situatie bestrijden?"
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie geen verschil tussen het verplichte solidariteit binnen de familie, en de staatssolidariteit. Tenzij je natuurlijk voor complete indivduele vrijheid pleit. Als ik bv. met mijn ouders in ruzie lig, moet ik dan hun factuur van het bejaardentehuis betalen, of moeten ze dat maar zelf oplossen?
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
En dan kijkt iedereen zo van "Wat? Solidariteit binnen de familie? Wat komt dié hier nu zeggen jong?". De samenleving heeft nochtans jaren gefunctioneerd met 'private' solidariteit (binnen én buiten de familie), en dat ging goed, tot de verzorgingsstaat opkwam. In de VS is bijvoorbeeld duidelijk aangetoond dat de New Deal en de overheidsinmenging van de jaren dertig de 'private charity' vernield hebben. Anderzijds is het weldegelijk de taak van de ouders om hun kinderen op te voeden. Wat het actuele probleem van rusthuizen betreft: 1. De overheid wil zonodig de reddende engel spelen, dat ze het dus maar zelf oplossen. Het OCMW dat bij de kinderen komt zagen, dat is alsof de RSZ bij de kinderen zou gaan vragen dat zij het pensioen van hun ouders betalen. 2. Rusthuizen zijn buitensporig duur, onder meer door de torenhoge belastingen op arbeid en de stortvloed aan regels. In een liberalere samenleving zouden rusthuizen talrijker en goedkoper zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() libertarisme... ze hebben de trend te pakken, de jonge hippe intellectueeltjes.
is er al een typerende kledingsstijl die bij het libertarisme hoort? of houden jullie het nog gewoon bij gucci en polo sport? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |