![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb even een link gezocht hierover (zie hier) en de bedragen waar het over gaat zijn 1.5 cent per sms tekst bericht en 0.00001 cent per email. Onlangs zagen we de ruzie over wie hoeveel moest financieren van de EU en nu zijn er blijkbaar mensen in het europees parlement die aan het nadenken zijn hoe dit zou kunnen meer onafhankelijk van de lidstaten, en ook deze manier word onderzocht. Als we die EU houden zal er uiteindelijk toch voor betaalt moeten worden en voor de belasting betaler maakt het niet uit hoe daat gaat, via normale belasting of op een indirecte manier. Ik wil er wel even aan toevoegen dat(zoals je kan lezen in het artikel) het hier gewoon gaat over het nader bekijken van een idee van een euro parlementarier en dat dit soort dingen ongetwijfelt ook gebeuren op nationaal niveau.
Persoonlijk ben ik ervoor dat de EU direct belasting zou mogen heffen op het inkomen van de burger. Echter ik geloof zelf dat dit of de bovengenoemde manier nooit zal gebeuren omdat het recht op belasting heffen (als het effectief is) de EU veel afhankelijker zal maken van de lidstaten.(wat imo een veel belangerijker discussie punt is dan of een emaltje je wel of niet 0.00001 cent gaat kosten). Ik denk dat de regeringen van de lidstaten zelf de touwtjes in handen willen houden en als de bedragen de moeite waard blijken te zijn het daarom ook wel niet zal gebeuren. ps Volgens mij is de titel trouwens misleidend, immers je post niet op dit forum via email en daarom is dit verhaal hierop niet echt van toepassing .Tenzij men hier post via sms natuurlijk. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 31 mei 2006 om 21:23. |
![]() |
![]() |