![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar vind Clinton van wel. En van wie doet het er toe dat de begrafenis is? Hij lacht en als hij de camera ziet begint hij plots te doen alsof hij heel aangedaan is. Toont aan wat voor een fakers het zijn.
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel is de Bush administratie overduidelijk haar incompetentie aan het bewijzen. We kunnen doen alsof er geen problemen zijn in Irak en alles volgens schema verloopt. De waarheid zal toch boven komen, hoeveel goed nieuwsberichten je de wereld ook instuurt. En dat is te wijten aan hardliners als Rumsfeld en eerder ook Wolfowitz and Pearl. Ze zijn zeer intelligent en sluw, maar lijden aan blinde arrogantie, waarvoor finaal de soldaten in Irak zelf zullen moeten opdraaien. En het moet verdomd erg zijn als soldaat in Irak te sterven in het besef dat de 'High commander' liever leeft in een droom van militaire superioriteit dan in de realiteit van een guerillaslagveld. Ik heb de getuigenissen van Paul Bremer daarover gelezen, hallucinant gewoon. En dan blijkt Bush duidelijk te kort te schieten in het in de hand houden van zijn eigen regeringsploeg. Dit kan maar drie dingen betekenen: 1. Hij weet gewoon nergens van. 2. Hij weet het wel en gaat akkoord. 3. Hij weet het, gaat niet akkoord maar ziet geen alternatief. In alle drie de gevallen komt hij er slecht uit, en nog slechter in de laatste twee omdat hij dan wel degelijk mee participeert in het verspreiden van een vals beeld. Dat hij niets van zijn vader geleerd heeft mag wel duidelijk zijn. En daarmee ben ik nog niet aan het Bush bashen. Ik deel enkel maar de mening van bijna 60% van de Amerikanen zelf. Bovendien blijkt 48% van de Amerikanen die voor hem gestemd hebben de mening toegedaan dat hij het er niet goed vanaf brengt. Deze cijfers zijn al een tijdje redelijk constant (www.pollingreport.com/bush.htm). Uiteindelijk is deze draad opgestart door Superstaaf. Toch niet direct een ordinaire VS/Bushbasher, dacht ik. [/SIZE]
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom in de politiek! Zo zijn ze nu eenmaal, de politiekers. Het is eigen aan hun job. Overal ter wereld.
Laatst gewijzigd door Antoon : 30 mei 2006 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Irak is moeilijker onder controle te krijgen als gedacht, maar ik steun nog altijd de inval. Wanneer soldaten sneuvelen is het altijd erg, elke dode soldaat is een drama op zich, maar deze oorlog heeft relatief veel minder soldatenlevens gekost dan vorige oorlogen, en zeer zeker veel minder dan verwacht. Herinner je dat er voor de aanvang van de oorlog sprake was van tienduizenden body-bags, alleen al voor de invasie zelf. Wat zijn eigen ploeg betekent, ik ben ervan overtuigd dat Bush veel meer in toom houdt dan je wel denkt. En ook wanneer ze fouten maken, dan blijft hij zijn ploeg steunen. Want in het algemeen doen ze een goede job, zowel binnen als buiten de VS. Het zijn nu eenmaal moeilijke tijden. De peilingen zijn één zaak. Ik herrinner mij precies dezelfde argumenten net voor de herverkiezing van Bush, en hij is riant herverkozen. Wat niet betekent dat de cijfers vandaag niet geloofwaardig zijn. Ik wil alleen maar wijzen op de labiliteit van dat soort peilingen. Tenslotte nog dit : Bush zal uiteindelijk acht jaar President zijn geweest. Ook Reagan heeft tijdens zijn Presidentschap veel kritiek moeten verduren wegens zogenoemde incompetentie en verkeerde beslissingen. Maar is uiteindelijk vandaag erkend als een van de beste Presidenten die de VS ooit hebben gehad. En ik denk er precies zo over van Bush. Laatst gewijzigd door Antoon : 30 mei 2006 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant hoe weinig de zwaar geschokte anti-Bushers aanwezig zijn als het om iemand anders dan Bush gaat. Wat de feiten ook mogen zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 30 mei 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Both of them together is certain death.
![]() |
#28 |
|
![]() Ik vraag me af of het ook eigen aan hun job is criminele activiteiten te doen zoals drugshandel op grote schaal, uit de weg ruimen van lastposten en politieke tegenstanders, verkrachting, pedofilie, etc ....
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() het ergste van al is dat jij het nog meent ook ...
![]()
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Allereerst de invloed televisie, het medium bij uitstek in de politiek sinds 1960. JFK maakte er als eerste een goed gebruik van. Dus moeten we al een onderscheid maken voor 1960 en daarna. De presidenten voor 1960 die echt in het collectief geheugen leven zijn beperkt. Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt (Franklin enTheodore (3 terms zelfs!)) Eisenhower en misschien ook Truman. Voor de rest ? Iedereen kent Al Capone, maar kent het brede publiek nog Herbert Hoover de toenmalige president? Vervolgens een onderscheid tussen de 1 term en de 2 term presidenten. Sinds 1960 zijn dit enkel Nixon, Reagan en Clinton (JFK is een speciaal geval). En dan kan ik goed begrijpen dat het Reagan geworden is: 1) Bij zijn aantreden stond hem de puinhoop van de Carter administratie te wachten. Door het feit dat hij zijn economische adviseurs zeer goed gekozen had en een goeie ploeg adviseurs had (veel beter dan Bush, die zijn voornamelijk goed in campagnestrategieën �* la Rove), kon hij van zijn eerste termijn een groot succes maken. Bush kan moelijk stellen dat hij een economische puinhoop heeft geërfd in 2000. 2) Hij werd niet voor niets 'the great communicator' genoemd. Zelfs zijn ergste criticasters moesten na een persoonlijk onderhoud toegeven dat hij een fatsoenlijke, innemende en charismatische persoon was en dat ze hem eigenlijk sympathiek vonden (soms tot hun eigen ontzetting). Ondanks de zware probleemdossiers in zijn tweede termijn (Irangate was toch geen kattepis) kon hij door zijn speeches en TV verschijningen het publiek zodanig bespelen dat zijn fouten hem werden vergeven zonder ze zelfs maar te moeten toegeven. Hij kon tenminste de rol van bekwame president met verve spelen. In vergelijking daarmee is Bush een Houten Klaas, die er niet eens in slaagt goed voorbereide speeches foutloos af te lezen. Zijn communicatie verergert de problemen soms juist. Hij kan zijn rol niet spelen wanner het moet. We zullen zien wat de uitkomst zal zijn na afloop van de 2,5 jaar resterende termijn. Als de dossiers die ik heb opgesomd dan geen duidelijk uitsluitsel geven over zijn betrokkenheid (of juist het gebrek daaraan) vermoed ik dat het oordeel van de geschiedenis (en de bevolking) veel minder gunstig zal zijn. Alleszins hebben veel Amerikanen de indruk dmv de Patriot act en de afluisterpraktijken dat de export van democratie naar het Midden-Oosten blijkbaar betekent dat democratie in Amerika zelf schaarser begint te worden. En dat is in de eerste plaats hun probleem dat ze zelf moeten oplossen. Ik ben geen Amerikaans staatsburger, ik hoef hem dus niet te steunen of aan te vallen. Ik heb enkel een persoonlijk oordeel op basis van feiten en verwezenlijkingen (en dat pas in 2008 definitief vorm kan krijgen). Geen Amerikaan die zich daar iets van aantrekt of hij zou dit forum moeten lezen. En dan nog, we're from Europe, what the hell do we know, zouden ze toch opmerken. [/SIZE]
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Welke lieverdjes Bush Reagan en Cheney zijn lees je in het boek "Tranceformation of America", van Cathy O'Brien die een sex slaaf was "een presidential model", om de presidenten te plezieren als kind en jongvolwassene , en te verhuren aan elitaire personen.
Zulke kinderen zoals haar werden gerekruteerd uit incestueze families (voor geld), en moesten zeer intelligent zijn, omdat ze dan beter een Disociatieve identiteitsstoornis ontwikkelen want hun meester hun in staat stelt de kinderen beter te controleren. Cathry O'Brien zegt dat ze verkracht is door Bush (senior), Cheney, Reagen , en nog een hele rits andere bekenden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Je kunt er ook een weddeschap op zetten doet hij ze uit of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De meeste gedode Irakezen zijn slachtoffers van de terroristische aanvallen van de ongrijpbare terroristenbandiet Al Zharqawi en dat weet jij ook goed genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden we het niet menen dan? Niet iedereen is zo gelukkig met een ziekelijk linkse samenleving zonder smaak als de Europese.... Laatst gewijzigd door Sinistra : 30 mei 2006 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter