Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2006, 22:32   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik vind dat niet echt een goede maatregel. Ik mis alleszins nuance in het voorstel. Er zijn bijv. wel Marokkanen die hier al jaren verblijven en ook hier vrienden en familie hebben, ze dan in hun "thuisland" in de gevangenis steken, lijkt me vrij inhumaan en is eigenlijk ook niet eerlijk daar een gevange met een andere nationaliteit (Belg) blijkbaar wel het recht heeft om toch nog in de omgeving van vrienden en familie opgesloten te zitten. Verder denk ik wel dat da bespreekbaar zou moeten kunnen zijn als het gaat om mensen van een andere nationaliteit die duidelijk enkel hiereen kwamen om hun criminele activiteiten op te zetten en die hier eigenlijk geen 'sociaal netwerk' hebben. Ook moet er rekening gehouden worden met de lengte van de straf e.d., het lijkt mij alleszins niet zo maar mogelijk en verantwoord om iedereen met een andere dan de Belgische nationaliteit in zijn/haar thuisland in de gevangenis te steken.
Ik heb meer medeleven voor slachtoffers dan voor (Marokkaanse) daders. Verbreek het criminele sociale netwerk misschien met er 1 uit te bannen naar een Marokkaanse gevangenis.
Oud 31 mei 2006, 23:05   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het al eens gezegd: schaf de gevangenissen af.
Oud 1 juni 2006, 07:49   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar wordt er op slag al directe pasmunt gevraagd door de Marokkaanse regering om hun eigen rotzooi terug te nemen:

zouden ze niet best eerst Nederlands leren?

Die Marrokkaan heeft zijn huiswerk goe gemaakt, hij heeft gezien hoe de walen da regelen en gaat nu eens hetzelfde toepassen om ons te assymeleren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 07:51   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Enkel Marokkanen moeten hun straf in land van herkomst gaan uitzitten?
Het zullen er nogal veel zijn in vergelijking met het aantal dat hier de boel op stelten zet altijd...
De meesten mogen toch ongestoord hun gangetje gaan hier.
Allee hups, het gaat naar 8 oktober toe zeker ? Ze moeten weer veel beloven en weinig doen. As usual
Het voorstel ging over het uitzettend van �*lle criminele vreemdelingen. Met de meeste landen werd al lang geleden een akkoord daarover gemaakt (dus : ook Belgische criminelen moeten terug naar België), maar met Marokko moest dit akkoord nog gemaakt worden.

Waarom men net met Marokko nog geen akkoord had is me een raadsel: het stikt hier van de Marokkanen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 07:56   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik vind dat niet echt een goede maatregel. Ik mis alleszins nuance in het voorstel. Er zijn bijv. wel Marokkanen die hier al jaren verblijven en ook hier vrienden en familie hebben, ze dan in hun "thuisland" in de gevangenis steken, lijkt me vrij inhumaan en is eigenlijk ook niet eerlijk daar een gevange met een andere nationaliteit (Belg) blijkbaar wel het recht heeft om toch nog in de omgeving van vrienden en familie opgesloten te zitten. Verder denk ik wel dat da bespreekbaar zou moeten kunnen zijn als het gaat om mensen van een andere nationaliteit die duidelijk enkel hiereen kwamen om hun criminele activiteiten op te zetten en die hier eigenlijk geen 'sociaal netwerk' hebben. Ook moet er rekening gehouden worden met de lengte van de straf e.d., het lijkt mij alleszins niet zo maar mogelijk en verantwoord om iedereen met een andere dan de Belgische nationaliteit in zijn/haar thuisland in de gevangenis te steken.

We hebben het hier over veroordeelde bandieten die goed wisten waar ze mee bezig waren.

Laat ons stellen dat het veel erger kan, ik behoor tot de voorstanders van executiepeletons, electrische stoelen, enz...

Een tripje naar Marokko voor een paar jaar, is dus nog altijd beter.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 08:27   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steven
Er zijn bijv. wel Marokkanen die hier al jaren verblijven en ook hier vrienden en familie hebben, ze dan in hun "thuisland" in de gevangenis steken, lijkt me vrij inhumaan en is eigenlijk ook niet eerlijk daar een gevange met een andere nationaliteit (Belg) blijkbaar wel het recht heeft om toch nog in de omgeving van vrienden en familie opgesloten te zitten.
Als die Marokkanen hier al zo lang wonen en hier hun vrienden en familie hebben, dan was het een fluitje van een cent om belg te worden. Belgische marokkanen worden niet teruggestuurd.
Het lijkt me bovendien gezelliger om in een gevangenis te zitten waar de medegevangenen ook mijn taal spreken. (alhoewel dat hier natuurlijk niet veel zal schelen).
Oud 1 juni 2006, 11:49   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voorstel ging over het uitzettend van �*lle criminele vreemdelingen. Met de meeste landen werd al lang geleden een akkoord daarover gemaakt (dus : ook Belgische criminelen moeten terug naar België), maar met Marokko moest dit akkoord nog gemaakt worden.

Waarom men net met Marokko nog geen akkoord had is me een raadsel: het stikt hier van de Marokkanen!
Ik dacht toch niet begrepen te hebben dat alle Marokkaanse criminelen in aanmerking kwamen. Eerder een vaag omschreven groep die hier, vanuit hun Rifgebergte, op aanvraag van de plaatselijke Marokaanse gangsters wat drugs komen leveren enz, en die eigenlijk verder geen binding hebben met ons land. De overgrote meerderheid, zoals diegenen die van zichzelf vinden dat ze Belg zijn, hoeven zich geen zorgen te maken.
Ik vrees dat dat mooie voorstel een poging is om de bevolking blij te maken met een dooie mus, in het kader van de aankomende verkiezingen. Zoiets van we sturen er drie terug op een groep van honderd, of zo.
Het VB moet het gras zoveel mogelijk van onder de voeten gemaaid worden, nietwaar... voor eventjes toch.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 12:30   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

gewoon weer een van de 200.000 beloften die Verhofstadt niet kan waarmaken.....

oesje het waren 200.000 jobs...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:55   #29
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
gewoon weer een van de 200.000 beloften die Verhofstadt niet kan waarmaken.....

oesje het waren 200.000 jobs...
Maakt ni uit, als er genoeg nullen achter staan is het al goed voor vhs
Luister naar zijn woorden, maar kijk niet naar zijn daden
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 09:05   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er kunnen meteen 1500 Marokkanen vertrekken.

De Belgen die we terug krijgen, kunnen we waarschijnlijk op één hand tellen
neen... op 2 handen

Verhofstadt voert onze voorstellen uit !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 09:06   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die Marokkanen hier al zo lang wonen en hier hun vrienden en familie hebben, dan was het een fluitje van een cent om belg te worden. Belgische marokkanen worden niet teruggestuurd.
Het lijkt me bovendien gezelliger om in een gevangenis te zitten waar de medegevangenen ook mijn taal spreken. (alhoewel dat hier natuurlijk niet veel zal schelen).
ze hebben toch de dubbele nationaliteit ? waar is dan het probleem ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 juni 2006, 09:17   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ze hebben toch de dubbele nationaliteit ? waar is dan het probleem ?
die met de dubbele nationaliteit blijven in Belgische gevangenissen zitten, het zijn die 1300 Marokkanen met slechts de Marokkaanse nationaliteit die zouden teruggestuurd kunnen worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juni 2006, 09:20   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die met de dubbele nationaliteit blijven in Belgische gevangenissen zitten, het zijn die 1300 Marokkanen met slechts de Marokkaanse nationaliteit die zouden teruggestuurd kunnen worden.
dat is van twee walletjes eten, als het hen uitkomt zijn ze belg...

het zou nog een grotere besparing geweest zijn
Oud 2 juni 2006, 14:47   #34
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wordt er op slag al directe pasmunt gevraagd door de Marokkaanse regering om hun eigen rotzooi terug te nemen:
Citaat:
De justitieministers van beide landen gaan daartoe onderhandelingen opstarten. België is alvast bereid samen met Marokko begeleidende ondersteuningsmaatregelen uit te werken. Verhofstadt en Jettou wisselden ook van gedachten over de bestrijding van racisme en intolerantie. De Marokkaanse eerste minister brak in die context een lans voor de opname van het onderricht van de Arabische taal, als een optievak, in het reguliere onderwijs. bava (belga)31/05/2006
Het aanleren van het Arabisch is geen pasmunt voor het terugnemen van Marokkaanse criminelen.
Minister Jettou herinnert Verhofstadt hier aan een oude belofte.
Uit het slotcommuniqué van de Euro-Arab Parliamentary Dialogue, Damascus 11-13 july 1998 :
http://www.medeainstitute.org/index.html?page=〈=&doc=1002
Citaat:
The participants noticed that while they encourage the interaction of cultures, they believe that this should encompass full respect for the national and cultural identity of the peoples of the region;
The participants believe that the following measures will deepen cultural cooperation and promote mutual respect for cultural values:
Establishing rules of behaviour at the national and international level that ensure the preservation of cultural values;
Drawing up joint media plans whose aim is to rectify mistaken ideas prevailing in the countries of each side against the cultural and spiritual values of the other side;
Finding solutions for the problems of Arab workers and Arab immigrants and improving the conditions of their integration into the societies they live in, whilst respecting their rights in preserving their beliefs, traditions, and national culture;
Improving the facilities for teaching Arabic in Europe.

Supporting the Euro-Arab Business Management School which was set up in Granada in 1994 as a potential basis for a real Euro-Arab university.
Eurabia op zijn best. Integratie blijft beperkt tot de kennis van de sociale zekerheid. En waarom de taal leren als wij Arabisch zullen leren?

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 22:46   #35
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
En waarom de taal leren als wij Arabisch zullen leren?

mvg

Harald.

Vreemd, zéér vreemd om zoiets als wederdienst te vragen. Of zou dat voorstel niet eerder een 'ballonetje' zijn om naderhand toch die taal door te kunnen drukken in het onderwijs, ook al verhuist men geen gevangenen naar het land van herkomst?
Is het niet Arabisch dan komen ze wel weer af om Chinees in het lessenpakket te brengen want "dat komt goed uit voor de toekomst" .. Toekomst? Als je die Chinese ambassadricevandaag hebt gehoord over het bezoek van de Dalai Lama in België dan vraag ik me af welke fijne toekomst men voor ogen heeft.
Oud 3 juni 2006, 15:04   #36
superskunk
Vreemdeling

Standaard

Volgens mij een goed initiatief van Verhofstad. Hopelijk blijft het niet enkel bij woorden. Dit is trouwens één van de enige punten van het Vlaams Belang waar ik kan achterstaan. Alles wat crimineel en allochtoon is mag terug naar land van herkomst. Uiteraard geldt dit niet voor een verkeersboete ofzo .
superskunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 22:02   #37
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht

Vreemd, zéér vreemd om zoiets als wederdienst te vragen. Of zou dat voorstel niet eerder een 'ballonetje' zijn om naderhand toch die taal door te kunnen drukken in het onderwijs, ook al verhuist men geen gevangenen naar het land van herkomst?
Is het niet Arabisch dan komen ze wel weer af om Chinees in het lessenpakket te brengen want "dat komt goed uit voor de toekomst" .. Toekomst? Als je die Chinese ambassadricevandaag hebt gehoord over het bezoek van de Dalai Lama in België dan vraag ik me af welke fijne toekomst men voor ogen heeft.
Europa wordt al decennialang verraden door haar eigen politici. Bat Ye'or heeft dit omstandig aangetoond. Oriana Fallaci heeft dit scherp aangeklaagd. Maar de lethargie in Europa is groot.

De promotie van het Arabisch in Europa, en dus ook in België, is verworven. Onze politiekers moeten dat evenwel nog aan de bevolking kunnen aansmeren.

Een interessante bijdrage gevonden op :
http://www.freeworldacademy.com/glob...nstitution.htm
Citaat:
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2][SIZE=4][SIZE=5]EUROPEAN CONSTITUTION AND THE EURO-ARAB PARTNERSHIP
[/SIZE]
[/SIZE]
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=4]SUMMARY[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]T[/SIZE][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]he French and the Dutch have massively voted against the European constitution. Clearly, they thought that something was wrong in Europe. In thinking so, they were right:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Indeed, the European Constitution validates the Euro-Arab partnership.The goals of this partnership are to favor the implementation of Islam in Europe, to criminalize any criticism of Islam and finally to prepare a long term merger of the European Union with the Arab world.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Moreover, the European institutions have just created a new Foundation in order to perform these goals. [/SIZE][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]It will promote change in education and culture with a large place to religion and the learning of arabic. Instead of focusing on science and modern knowledge, the European education will return to the early Middle Ages! The Foundation also aims to target the schools of journalism and to develop arabic TV channels in Europe. It means that this Foundation intends to influence children, scholars and journalists in the entire Europe.[/SIZE]
[/FONT]
En het blijft niet bij het aanleren van Arabisch. Kritiek op de islam is al bijna verboden (islamofobie). Daarna staat niets de islamisering en arabisering van Europa nog in de weg.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 22:09   #38
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
[SIZE=2]Marokkaanse criminelen in Marokkaanse cel[/SIZE]

[SIZE=2]wo 31/05/06 - Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) en haar Marokkaanse ambtsgenoot zullen gesprekken beginnen over het uitwisselen van gevangenen. Dat heeft premier Guy Verhofstadt afgesproken met zijn Marokkaanse collega.[/SIZE]

Tot nu toe worden al gevangenen uitgewisseld op vrijwillige basis, maar dat zou in de toekomst kunnen worden uitgebreid.
Volgens premier Verhofstadt zou dit een oplossing kunnen zijn voor de overbevolking in de Belgische gevangenissen.
Beide premiers hebben ook gepraat over de repatriëring.

VRT-online

Goed idee Van Verhofstadt. Dat hij daar niet eerder aan gedacht had.
Slecht nieuws voor de multkulfascisten : ze gaan het met een stukje verrijking minder moeten stellen.
Wat hebben veroordeelde kriminelen met voorstanders van de multicul te maken ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 22:10   #39
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
De vuile racist gvd.. en klacht indienen bij het CGKR want er wordt onderscheid gemaakt !! waarom alleen marokkanen..? Gaan ze marokkanen met een belgisch paspoort ook terugsturen ?

Verkiezingspropaganda en loze beloften zijn het.. meer niet. Een héél doorzichtig ballonetje hoor
Alsof dit thema enig effect heeft op locale verkiezingen
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 22:11   #40
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er kunnen meteen 1500 Marokkanen vertrekken.

De Belgen die we terug krijgen, kunnen we waarschijnlijk op één hand tellen
Uiteraard,
het kapitaal die daar zit heeft zich al vrijgekocht nog voor het ooit
tot een rechtzaak zou komen.
Thai bedreigt mij fysiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be