![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om financieel gezond te zijn mogen we max met 5 milj hier wonen, om ecologisch gezond te zijn, mja, dat zal bijna zeker nog een heel pak minder zijn ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw alternatief is om er benzine in te kappen dan of wa ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien beter terug wat patatten verbouwen op de enkele nog voorhande zijnde stukken landbouwgrond ipv verder te blijven verkavelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastingen eh. Ze zijn volledig in de grip van de oliesector.
Hetzelfde geldt voor LPG - dat wordt zelfs éxtra belast. Vroeger hadden wij dat, maar met de nieuwe auto niet meer. De tankinstallatie is superduur en de gas zelf wordt ook al overbelast.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, volledig akkoord, er leven hier teveel mensen. Tijd voor een nieuwe emigratiegolf.
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enorme vraag naar koolzaadolie
Vanzelfsprekend steekt de overheid weer een stokje voor betere en goedkopere alternatieven als het gaat om brandstof. Ordinaire productiequota, terwijl er veel meer vraag is, creeëren een kunstmatig tekort en daarmee een te hoge prijs. Door de dure diesel is de vraag naar koolzaadolie geëxplodeerd. Transportbedrijven staan te dringen om hun wagens te laten ombouwen en te gaan rijden op de alternatieve brandstof. "We mogen van de overheid jaarlijks 3,5 miljoen liter verkopen, maar we hebben aanvragen tot wel 75 miljoen liter", zei Niels Aberson van het bedrijf Solar Oil Systems uit Delfzijl, dinsdag. Fijn, die overheid. Dan wil het bedrijfsleven overstappen op koolzaadolie, wat een veel beter alternatief is, mag dit weer niet van de overheid. Prettig, die productiebeperkingen. Doet me denken aan Rusland. Volgens hem staat de overheid geen hogere verkoop toe, omdat het Rijk anders te veel olieaccijns zou mislopen. "Maar koolzaadolie is wel veel beter voor het milieu. De uitstoot van CO2 is veel minder en fossiele brandstof als olie raakt toch eens op." Echt een hele goede vraag, waarom de overheid geen hogere verkoop toestaat. Waarschijnlijk omdat er nog geen wetgeving is, die het toestaat over plantaardige olie net zulke schofterige belastingen te mogen heffen als over minerale oliën. Momenteel is het al wel zo dat een klein gedeelte van de diesel bestaat uit biobrandstoffen. Maar een mengsel van mineraal& en plantaardig wordt wel belast als zijnde 100% mineraal. Bron: www.vrijspreker.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.vogelbusch.com/technology/bioethanol.htm
Veel properder, even gemakkelijk te maken en gebaseerd op gewassen die in Belgie goed groeien. (suikerbieten bvb.)
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens,wie weet wat er in Afrika of Azie ,of in zee, niet allemaal te vinden is qua olie-houdende dingen... Gelukkig zijn de walvissen maar met zo weinig,of iemand kwam op een idee ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
bioethanol is de meest gebruikte alternatieve brandstof ter wereld.
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() http://www.gm.com/company/onlygm/energy_flexfuel.html#
Je moet ook je wagen niet of nauwelijks aanpassen om met bioethanol rond te bollen, en er zijn ook al 600 verkooppunten (in de VS).
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dit is wat ik wilde aanhalen. De bijdrage van plantaardige olie zal zo gering blijven dat het geen merkbaar verschil uitmaakt, wegens de beperkte capaciteit van de landbouw die in de allereerste plaats nog steeds ons in de eerste plaats van voeding, kleding en bouwmateriaal voorziet. Hybridewagens, met name de combinatie benzine-accu en brandstofcel-accu zijn nu reeds werkbare motoren die aan de moderne vereisten van ons luxevervoer voldoen EN een merkbare verbetering geven wat milieubelasting betreft. De reden waarom deze nog niet massaal in omloop zijn is de aanschafprijs, en deze ligt zo hoog omdat de indusstrie hardnekkig weigert aan massaproductie te beginnen voor deze technologie. De olieindustrie heeft voorlopig nog steeds de autoindustrie in haar macht. Laat 1 multinational met aan het hoofd een verantwoorde ziel een fabriek met hybridemotoren, desnoods kant en klare auto's, leveren, en de traditionele verbrandingsmotor kan in pakweg 25 jaar tijd naar het museum.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 3 juni 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Cijfers graag.
Er is duidelijk gesteld dat de taxen op koolzaadolie een heel stuk lager liggen dan op traditionele brandstof.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Half België buitenkuisen is dus de oplossing niet zoetje ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(nogal wat misbaksels denken bij ht minste dat je dit doet) die hoge belastingen zijn er enkele decennia terug ontstaan om het autoverkeer te bewperken. Een totaal verkeerde visie zo bleek, want de auto heeft zich keihard verankerd in onze economie, en yup, nu zitten we met een verwrongen systeem waar we afhankelijk zijn van te dure olie en de overheidsinkomsten afhankelijk zijn van belachelijk hoge taksen.
|
![]() |
![]() |