![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben tegen die onderhoudsplicht omdat ze voor gevolg heeft dat ouderen, die geen kinderen hebben gekregen, via belastingsgeld onderhouden worden, terwijl mensen die wél kinderen hebben grootgebracht maar voor het overige in precies dezelfde situatie vertoeven, niet op belastingsgeld beroep kunnen doen maar bij hun kinderen moeten gaan aankloppen. Terwijl diezelfde kinderen als belastingbetaler reeds betalen ... voor diegenen die geen kinderen hebben.
Het ABVV heeft groot gelijk dat het tegen dit schandaal protesteert. Het gaat hier gewoon om de zoveelste maatregel die enkele decennia geleden door de CVP is ingevoerd tegen gezinnen met kinderen.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 1 juni 2006 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rare jongens die kaviaarsossen. Het loopt naar de verkiezingen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
te bevorderen.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ja of ja ? Worden die pensioenen misschien afgenomen ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Proper ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
een pensioen krijgen naargelang hun voorbije loopbaan en er dus eigenlijk geen probleem is daaromtrend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar ze worden wel sterk gelimiteerd. Men mag wel onbeperkt bijdragen betalen, maar de uitkering is (zeer) beperkt. Voor sommigen worden ze dan ook voor meer dan de helft afgenomen. Dus is het antwoord eigenlijnk ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kleine bijgedachte : het kan toch niet kunnen dat er pensioenen zijn die niet toereikend zijn om de kost van een RVT te 'dekken' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
heeft gewerkt, en die nu samen met m'n ma comfortabel van z'n ouwe dag kan genieten. Mochten ze ooit beslissen naar een rusthuis te verhuizen kan dit, omdat je in dit geval toch je huis verkoopt. Ik vraag u dus nogmaals: hoezo de gepensioneerden worden meer dan de helft afgenomen ? Ik kan niet goed volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
> Nog even toevoegen: Mijn moeder overleed een aantal jaren geleden in een opvangcentrum. Ze was daar in afwachting van plaatsing in een rusthuis. Mij ouders hadden hun leven langs in Antwerpen gewoond en gewekt. Ik werkte ook in Antwerpen maar was een paar jaar voordien buiten Antwerpen gaan wonen. Ik had een gezin met drie kinderen en kreeg het bericht dat ik 17.000 Bf of 425€ moet bijdragen per maand, omdat niet in Antwerpen woonde en daar geen belasting betaalde. Iemand die wel in Antwerpen woonde moest iets van 12.000BF of 300€ betalen. De zaak heeft toen geen doorgang gevonden omdat mijn moeder overleed voor er een plaats vrijkwam. De bedenking dat mensen zonder kinderen een betere behandeling krijgen dan mensen met kinderen is toen ook bij me opgekomen. > Een andere bedenking was dat mijn moeder overleed op 31 mei. Dit was een halve dag te weinig om haar klein pensioen van 12.000Bf voor de maand mei te ontvangen. De kosten van het opvangcentrum liepen wel door. Rogier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het hem bij mij om ging, was het feit dat men wel ongelimiteerd mag bijdragen, dcoh dat deze bijdragen maar voor een gelimiteerde som in aanmerking komen voor het pensioen. Maar kom, toegegeven, dit is eigenlijk een andere discussie. Een probleem blijft wel, dat degenen die niets hebben, ook niets moeten betalen (op zichzelf niet zo erg, zelfs sociaal, indien deze categorie niet te groot wordt, niet te arrogant wordt...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het artikel ,,Helft allochtonen leeft in armoede'' (DS 1 juni) lees ik dat de helft van de allochtonen van Turkse en Marokkaanse afkomst minder dan de armoederisicogrens van 777 euro per maand heeft. Ik ben 58 jaar en ben al zelfstandige sinds 1972. Onlangs vernam ik wat mijn pensioenuitkering zal zijn als ik op mijn 65ste stop met werken. Na mijn vijftigjarige werkcarrière, waarin ik maar één maand afwezig ben geweest door ziekte, zal mijn pensioen 500 euro bedragen. Als 777 euro armoede is, hoe beschrijft men mijn toekomstige levensstandaard dan? Niet alleen zelfstandigen krijgen trouwens een te lage pensioenuitkering, maar 'de werkmens' in het algemeen. Is het niet frustrerend om tot de conclusie te komen dat de generatie die ons sociaal stelsel in grote mate gefinancierd heeft, nu met een pensioen moet leven dat nóg lager dan armoede is? ... ik denk dat er wel meer mensen zich eens de bedenking maken of er geen betere, verdiende en ergens zelf betaalde, uitkeringen zouden mogelijk zijn indien onze regering het belastingsgeld niet door ramen en deuren zou gooien aan de vele duizenden, en steeds maar aangroeiende en arroganter wordende groep, die hier zomaar hun "rechten" denken te moeten komen opeisen? Tenzij u de mening bent toegedaan dat we inderdaad de plicht hebben om ocmw voor de ganse wereld te spelen, zonder verder commentaar erop... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zie ik als volgt: - mensen hebben na een lange loopbaan en betalen van de nodige belastingen eigenlijk voor hun eigen pensioen betaald, maar omdat de regering dat ooit in de eerste ronde blijkbaar vlug heeft opgesoupeerd, betalen ze eigenlijk steeds voor de vorige groep gepensioneerden... Daarom zegt men dat de jonge generatie straks voor "onze" pensioenen moet opdraaien, waar sommigen ook al niet enthousiast over zijn. Er bestaan in andere landen blijkbaar wel andere en betere systemen... - de omvang van die pensioenen hangt ergens toch af van de hoeveelheid geld waarover de regering beschikt, en ze zal via belastingen en allerlei gefoefel de uit te keren pensioenen naar haar hand zetten - aangezien de steeds maar meer uitgebreider immigratie bakken geld kost kan dit niet anders dan nu of straks ten koste te zijn van wat ze aan haar eigen bevolking, die hier een leven lang heeft gewerkt en betaald kan uitkeren - men kan zich dus inbeelden dat ergens een Belgisch gezin dat hier haar ganse leven heeft gewerkt en belastingen betaald met een prulpensioentje moet proberen te overleven... terwijl op de hoek van de straat een familie "nieuwkomers" met kinderen twee of driemaal maandelijks dat bedrag ontvangt (leefloon, kindergeld,sociale woning enz) ... gewoon vanwege het feit dat ze tot in België zijn geraakt... Iewat kort en simplistisch voorgesteld wellicht... maar duidelijk? En moeten we dat allemaal vanzelfsprekend vinden? Dit is een onderwerp waar heel wat verder kan doorgeboomd worden, uiteraard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat onophoudelijk geleuter over "racisten", VuilVb-er, egoïsten... haat zaaien enz enz telkens men niet onvoorwaardelijk meestapt in het opgedrongen en gemanipuleerde multicul-denken, terwijl "ze" die mensen die reageren helemaal niet kennen. Dat begint wat vlugger in het verkeerde keelgat te schieten en brengt mee dat ik ook begin met "ze" een koekje van eigen deeg te geven. Anders denken sommigen nog dat ze gelijk hebben als de tegenpartij niet reageert... Denk maar aan het "mestkevergedoe" van onze De Gucht. Mestkevers zijn er trouwens maar als anderen voldoende mest hebben geproduceerd dat opgeruimd moet worden. Nuttige beesten dus... Laatst gewijzigd door andev : 2 juni 2006 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen wachten tot jij €350 in de maand kan dokken. Dan vloek je omdat je vader niet beter voor zichzelf gezorgd heeft.
Laatst gewijzigd door lombas : 2 juni 2006 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
pensioen worden toebedeeld ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die migranten zouden per persoon meer krijgen dan gepensioneerden ![]() Dit is wat je vaag insinueerd. Wees eens concreet met cijfers: hoeveel kosten de allochtonen in België, hoeveel brengen ze op, en hoeveel kost dit dan van ons BNP ? Enkel op die manier kun je een punt maken, niet met vage beweringen "het kost veel".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat krimineel en onverantwoord gedrag aanduiden haat zaaien is. Dat rascisme in jouw verkeerde keelgat schiet moet je zelf maar oplossen, ik ben hier niet diegene die een rascistische partij ondersteund. En met de uitspraken van VanDerKlucht heb ik echt geen uitstaans.
|
![]() |
![]() |