Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 10:08   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Afschaffen die publieke omroep. Er is niets publiek aan.

Indien de overheid mededelingen moet doen, kan ze daarvoor tijd krijgen op commerciële zenders, wat het geval is in de VSA en talloze andere landen.
Ik geef je 100 % gelijk. Entertainment is een zaak van de privé en dient niet met overheidsgeld gesubsidieerd te worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 10:13   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik geef je 100 % gelijk. Entertainment is een zaak van de privé en dient niet met overheidsgeld gesubsidieerd te worden.
Dat van iedereen dus
Oud 6 juni 2006, 15:07   #23
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die publieke omroep. Er is niets publiek aan.

Indien de overheid mededelingen moet doen, kan ze daarvoor tijd krijgen op commerciële zenders, wat het geval is in de VSA en talloze andere landen.
Jammer, geen zender meer dan zonder irriterende, repeterende en degenererende "broodnodige boodschappen."
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 16:12   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Jammer, geen groenlinkse propaganda-zender meer dan zonder irriterende, repeterende en degenererende "broodnodige boodschappen."
Ja, en?
Oud 7 juni 2006, 08:29   #25
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ja, en?

Jammer, geen zender meer dan zonder irriterende, repeterende en degenererende "broodnodige boodschappen."

Oud 7 juni 2006, 08:36   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de vrt krijg je zo'n vier voorfilmpjes te zien, gecombineerd met allemaal staatspropaganda (tegen roken, voor meritus vlees, ...). Dat duurt meestal rond de vier minuten, waar een tussenstuk op de commerciële zender rond de 5 minuten duurt.

Het enige verschil is het stuk tijdens de programmatie zelf, en als je daar niet tegen kan, zap je weg of neem je het op om door te spoelen (doen wij thuis meestal).

Hetzelfde kan je zeggen van de kranten, of van de Knack, of van de Humo, daar staat ook reclame in.

Die reclame is nodig om de zender goede programma's te laten uitzenden. Doen ze dat niet, dan kijkt er ook geen kip. En terecht. Het is een toffe samenwerking tussen televisie (media) en commerciële propaganda (geld).

Zonder geld geen media, zelfs geen staatsmedia. Hoe kan een staat nu iemand verplichten te betalen voor TV, voor media sur tout?

Laatst gewijzigd door lombas : 7 juni 2006 om 08:37.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 09:07   #27
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op de vrt krijg je zo'n vier voorfilmpjes te zien, gecombineerd met allemaal staatspropaganda (tegen roken, voor meritus vlees, ...). Dat duurt meestal rond de vier minuten, waar een tussenstuk op de commerciële zender rond de 5 minuten duurt.
Dat heb je goed gezien, mediawatcher.op de vrt dus tussen de programma's in, niet tijdens een programma.

Citaat:
Het enige verschil is het stuk tijdens de programmatie zelf, en als je daar niet tegen kan, zap je weg of neem je het op om door te spoelen (doen wij thuis meestal).
Doe ik ook;ik vind het echter wel irritant als ik een film aan het kijken die vier of vijf keer wordt onderbroken met de boodschap dat ik persil lekker ruikt en er weer eens een nieuwe fanta op de markt is.

Citaat:
Hetzelfde kan je zeggen van de kranten, of van de Knack, of van de Humo, daar staat ook reclame in.
Klopt, heb ik niks tegen. Ik verdedig enkel het feit dat de vrt programma's uitzendt zonder ze te onderbreken met boodschappen die trachten mijn behoeftes te manipuleren en mijn koopgedrag te beïnvloeden.

Citaat:
Die reclame is nodig om de zender goede programma's te laten uitzenden. Doen ze dat niet, dan kijkt er ook geen kip. En terecht. Het is een toffe samenwerking tussen televisie (media) en commerciële propaganda (geld).
Toffe samenwerking? Tot op bepaalde hoogte: een journalist/recensist moet er niet aan denken een negatieve recensie te schrijven over een film als Kinepolis een goede sponser is.

Citaat:
Zonder geld geen media, zelfs geen staatsmedia. Hoe kan een staat nu iemand verplichten te betalen voor TV, voor media sur tout?
De prijs van reklame wordt ook doorberekend naar de klant. Als ik persil koop en geen vtm kijk, wordt ik ook verplicht mee te betalen aan de programma's van vtm.
Oud 7 juni 2006, 09:08   #28
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezien, mediawatcher.op de vrt dus tussen de programma's in, niet tijdens een programma.

Doe ik ook;ik vind het echter wel irritant als ik een film aan het kijken die vier of vijf keer wordt onderbroken met de boodschap dat ik persil lekker ruikt en er weer eens een nieuwe fanta op de markt is.

Klopt, heb ik niks tegen. Ik verdedig enkel het feit dat de vrt programma's uitzendt zonder ze te onderbreken met boodschappen die trachten mijn behoeftes te manipuleren en mijn koopgedrag te beïnvloeden.

Toffe samenwerking? Tot op bepaalde hoogte: een journalist/recensist moet er niet aan denken een negatieve recensie te schrijven over een film als Kinepolis een goede sponser is.

De prijs van reklame wordt ook doorberekend naar de klant. Als ik persil koop en geen vtm kijk, word ik ook verplicht mee te betalen aan de programma's van vtm.
Oud 7 juni 2006, 09:14   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is bij commerciële zenders niet altijd het geval, kijk naar NED1,2,3. De reclame op Vitaya en NGC duurt meestal nog geen twee minuten. Die van NGC is trouwens vaak voor humanitaire doeleinden.

Citaat:
Je moet op de VRT niet proberen de republiek te verdedigen.

Citaat:
De prijs van reklame wordt ook doorberekend naar de klant. Als ik persil koop en geen vtm kijk, wordt ik ook verplicht mee te betalen aan de programma's van vtm.
Sterk punt ware het niet dat je de keuze hebt tussen Persil en een triljoen andere.
Oud 7 juni 2006, 09:29   #30
Hexy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Hmm mijn eerste posting op dit forum en al meteen naast de zaak 'Janssens'

Entertainment neen..., maar in plaats van de zoveelste 'kampioenen' en zoveelste 'holocaust', zou er af en toe geen concertje, toneel of opera afkunnen? 't is godgeklaagd dat je daarvoor o.a. naar ARTE moet zappen.

Ik bedoel, dat zou een van de taken van de VRT moeten zijn, waarvoor ze imho wél overheidsgelden zouden mogen ontvangen. Het zou in ieder geval beter besteed geld zijn, dan voor het jurkje van Miss jetadore of de boekjes met verf

Het kon vroeger wel (al moest je er onder meer Fred Brouwers bijnemen) - nu is het enkel kijkcijfers en 1/2 platitudes wat de klok slaat.

Laatst gewijzigd door Hexy : 7 juni 2006 om 09:40.
Hexy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 09:30   #31
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
[/quote]
Niet te hard van stapel lopen hé; Het is niet omdat ik iets tegen reklameblokken heb die mijn film onderbreken, dat ik hier de republiek sta uit te roepen he.

Citaat:
Sterk punt ware het niet dat je de keuze hebt tussen Persil en een triljoen andere.
Maar als ik geen reklame kijk, weet ik ook niet welk merk de zender sponsort.

En wat te denken van reklame voor en na kinderprogramma's?

Laatst gewijzigd door Havana : 7 juni 2006 om 09:34.
Oud 7 juni 2006, 09:36   #32
Havana
Europees Commissaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Havana : 7 juni 2006 om 09:37.
Oud 7 juni 2006, 09:53   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet te hard van stapel lopen hé; Het is niet omdat ik iets tegen reklameblokken heb die mijn film onderbreken, dat ik hier de republiek sta uit te roepen he.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je op de staatszender nooit iets zal zien dat expliciet tegen de regering is, omdat de meerderheid de postjes uitdeelt.

Citaat:
Maar als ik geen reklame kijk, weet ik ook niet welk merk de zender sponsort.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je in de aldi of lidl koopt, weet je het al zeker

Citaat:
En wat te denken van reklame voor en na kinderprogramma's?
Ja, en, wat is er van? Ik heb vaak reclame gezien toen ik kind was, toch had ik maar een soort speelgoed, lego, waar nooit reclame van kwam (later wel).
Oud 7 juni 2006, 10:07   #34
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je op de staatszender nooit iets zal zien dat expliciet tegen de regering is, omdat de meerderheid de postjes uitdeelt.
Enkele posts geleden :
Citaat:
Als jij op vrt niets expliciet tegen de regering ziet, zie ik dat ook niet op vtm.

Citaat:
Ja, en, wat is er van? Ik heb vaak reclame gezien toen ik kind was, toch had ik maar een soort speelgoed, lego, waar nooit reclame van kwam (later wel).
En frosties? En een plop-boekentas? en geen snack van de aldi , maar een dubbel-zo-dure kinderbueno... Net voor en na kinderprogramma's moet je oppassen met zulke boodschappen. Ouders moeten in supermarkten hun kinderen regelmatig teleurstellen.

Laatst gewijzigd door Havana : 7 juni 2006 om 10:08.
Oud 7 juni 2006, 10:11   #35
humble
Burgemeester

Standaard

Mislukkeling Janssens,

Aangezocht door SS om dikbetaalde voorzitter te worden van de PS a, na één jaar te licht bevonden en door SS himself vervangen.
Janssens om den broden gedumpt als minder betaalde burgemeester van Antwerpen. Ter financiële compensatie kreeg hij er een zetel bij in het parlement, zonder dat hij die verdiende en zonder dat hij er ooit is.
Loopt nu rond bewerend dat hij boven alle partijen staat en een uniek wezen is.
Uniek vond hij zichzelf al voor hij zakte als voorzitter, boven alle partijen betekend laat me mijn post en centen en ik laat jullie ( de dictatoriale mederegeerders) met rust.
Verder houdt hij zich onledig met
- stokebrand te spelen in de voetbal wereld,
- met de nationale ondemocratische sport pesten van het Vlaams Blok
- 1 op 3 Antwerpenaar als onbenullen voorstellen, omdat ze doorzicht hebben.
- Links, groen, blauw en Orange tot onbestuurbaar grijs verleiden en er nog prat opgaan ook.
- Met de marketing wetenschap” dat als je een leugen duizend maal herhaald er wel een gek je geloofd”, blijft hij zichzelf, de tv kijker en radio luisteraar in trance praten over zijn O zo hemelse verwezenlijkingen, die in werkelijkheid mooi verpakte shit zijn.
- het opvrijen en slijmen van allochtone stemmen,
- verder arrogant zijn te samen met zijn beruchte kroost.
- Marketing is duidelijk zijn vak, hij blijft erin slagen, hoe onwaarschijnlijk ook, zichzelf aan te smeren aan de Antwerpenaars. Hij heeft natuurlijk de change dat er niks bijzonder in de andere dictatoriale partijen zit.
Kortom deze man is het voorbeeld dat;
Het product onbelangrijk is en de marketing alles.
de media alles verkoopbaar maken, in Rwanda een genocide in België domheid, coruptie en de dictatuur.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 10:12   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij op vrt niets expliciet tegen de regering ziet, zie ik dat ook niet op vtm.
De VTM is een mislukt stuk Brusselse stinkkaas. Niet echt het toonbeeld van het kanaalschap. In de VSA en zelfs Nederland heb je een pak commerciële zenders die zeer veel kritiek leveren, zelfs in het openbaar lachen. Denk aan de piraat Veronica. Dat de VTM van haar vrijheid geen gebruik maakt omdat ze een bende mensen wenst te bedienen die gewoon even verstand op nul willen zetten (waar niets mis mee is en wat op de VRT ook steeds meer het geval is), is hun zaak.

Citaat:
En frosties? En een plop-boekentas? en geen snack van de aldi , maar een dubbel-zo-dure kinderbueno... Net voor en na kinderprogramma's moet je oppassen met zulke boodschappen. Ouders moeten in supermarkten hun kinderen regelmatig teleurstellen.
Als je in den aldi gaat winkelen vind je geen kinderbueno

Als je trouwens niet de opvoedkundige maturiteit hebt boven je kinderen te staan, moet je er niet mee beginnen Dat gaat niet om je kinderen teleur te stellen, maar om je kinderen te leren dat ze niet altijd moeten vragen wat ze er leuk vinden uitzien. Enfin, bij mij is dat toch met de paplepel ingegeven.

Ik bespring ook niet elk meisje dat me er aantrekkelijk uitziet. Zoiets moet je dus leren.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 juni 2006 om 10:13.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 10:27   #37
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je trouwens niet de opvoedkundige maturiteit hebt boven je kinderen te staan, moet je er niet mee beginnen Dat gaat niet om je kinderen teleur te stellen, maar om je kinderen te leren dat ze niet altijd moeten vragen wat ze er leuk vinden uitzien. Enfin, bij mij is dat toch met de paplepel ingegeven.

Ik bespring ook niet elk meisje dat me er aantrekkelijk uitziet. Zoiets moet je dus leren.
Ik heb er toch enigszins problemen mee dat men de maagdelijke gedachten van kinderen tracht te beïnvloeden, enkel uit puur winstbejag.
Ik vind dat er op moet worden toegekeken, dat men kinderen niet tè materialistisch gaat opvoeden en valse verlangens bij ze gaat opwekken.

... maar we drijven af ...
Oud 7 juni 2006, 11:25   #38
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Mislukkeling Janssens,

Aangezocht door SS om dikbetaalde voorzitter te worden van de PS a, na één jaar te licht bevonden en door SS himself vervangen.
Janssens om den broden gedumpt als minder betaalde burgemeester van Antwerpen. Ter financiële compensatie kreeg hij er een zetel bij in het parlement, zonder dat hij die verdiende en zonder dat hij er ooit is.
Loopt nu rond bewerend dat hij boven alle partijen staat en een uniek wezen is.
Uniek vond hij zichzelf al voor hij zakte als voorzitter, boven alle partijen betekend laat me mijn post en centen en ik laat jullie ( de dictatoriale mederegeerders) met rust.
Verder houdt hij zich onledig met
- stokebrand te spelen in de voetbal wereld,
- met de nationale ondemocratische sport pesten van het Vlaams Blok
- 1 op 3 Antwerpenaar als onbenullen voorstellen, omdat ze doorzicht hebben.
- Links, groen, blauw en Orange tot onbestuurbaar grijs verleiden en er nog prat opgaan ook.
- Met de marketing wetenschap” dat als je een leugen duizend maal herhaald er wel een gek je geloofd”, blijft hij zichzelf, de tv kijker en radio luisteraar in trance praten over zijn O zo hemelse verwezenlijkingen, die in werkelijkheid mooi verpakte shit zijn.
- het opvrijen en slijmen van allochtone stemmen,
- verder arrogant zijn te samen met zijn beruchte kroost.
- Marketing is duidelijk zijn vak, hij blijft erin slagen, hoe onwaarschijnlijk ook, zichzelf aan te smeren aan de Antwerpenaars. Hij heeft natuurlijk de change dat er niks bijzonder in de andere dictatoriale partijen zit.
Kortom deze man is het voorbeeld dat;
Het product onbelangrijk is en de marketing alles.
de media alles verkoopbaar maken, in Rwanda een genocide in België domheid, coruptie en de dictatuur.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 12:10   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er toch enigszins problemen mee dat men de maagdelijke gedachten van kinderen tracht te beïnvloeden, enkel uit puur winstbejag.
Ik vind dat er op moet worden toegekeken, dat men kinderen niet tè materialistisch gaat opvoeden en valse verlangens bij ze gaat opwekken.

... maar we drijven af ...
Kinderen worden elke dag beïnvloedt door duizenden dingen, dat schept juist hun beeld van sociale positie en geeft hen besef van sociale afstand. Opvoeden is de taak van de ouders.

In Cuba was het wel tof om nergens reclame te zien. Tja, er valt dan ook niets te rapen. Keerzijde was dat je overal Fidel en Che zag. Persoonlijk ga ik liever een biertje halen en wat borrelnootjes dan 6 uur lang naar het gezever van de persoonlijke one man talkshow van Chavez te zien. Als een kind lego op televisie ziet, en de ouders kunnen het niet betalen, dan dient dat kind een opvoedkundige geldwaarde bijgebracht te worden. Dat is zeer belangrijk, want het leert ook in te zien wat bepaalde mogelijkheden zijn, etc. Maar ouders dragen inderdaad een zware verantwoordelijkheid, en bij sommige mensen groeit het besef dat hun kind niet gelukkig kan zijn indien het niet alles krijgt wat het vraagt. Dat lijkt me een omgekeerde houding, een soort postantisnobisme.

Om nu even wat voorbeelden te geven.
Oud 7 juni 2006, 12:35   #40
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kinderen worden elke dag beïnvloedt door duizenden dingen, dat schept juist hun beeld van sociale positie en geeft hen besef van sociale afstand. Opvoeden is de taak van de ouders.

In Cuba was het wel tof om nergens reclame te zien. Tja, er valt dan ook niets te rapen. Keerzijde was dat je overal Fidel en Che zag. Persoonlijk ga ik liever een biertje halen en wat borrelnootjes dan 6 uur lang naar het gezever van de persoonlijke one man talkshow van Chavez te zien. Als een kind lego op televisie ziet, en de ouders kunnen het niet betalen, dan dient dat kind een opvoedkundige geldwaarde bijgebracht te worden. Dat is zeer belangrijk, want het leert ook in te zien wat bepaalde mogelijkheden zijn, etc. Maar ouders dragen inderdaad een zware verantwoordelijkheid, en bij sommige mensen groeit het besef dat hun kind niet gelukkig kan zijn indien het niet alles krijgt wat het vraagt. Dat lijkt me een omgekeerde houding, een soort postantisnobisme.

Om nu even wat voorbeelden te geven.
U overdrijft. Ik wil reklame niet verbannen zien. Ik hoop op een degelijk evenwicht tussen informatie en manipulatie, zeker als het om kinderen gaat.
Het is niet te onkennen dat materialisme in de hand wordt gewerkt en valse behoeften worden gecreëerd. Anders zou reklame zijn doel missen.

enfin:
http://www.nieuwsblad.be/Polls/index...t&surveyid=575
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be