![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarop baseer jij deze heerlijke gedachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch zou ik graag wat meer feiten en concrete aanwijzingen hebben. Hoe weten we bijvoorbeeld dat de Oranjes Vlaanderen graag weer bij Nederland zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hmm ja daar zou iemand eigenlijk onderzoek naar moeten doen. Jammer dat de splitsing van Belgie in Nederland een beetje taboe is (schaamte enzo). Maar gezien het feit dat Willem in 1830 het niet leuk vond om Vlaanderen te verliezen, en dat het Nederlandse volk altijd erg met Vlaanderen begaan was, denk ik dat het Nederlandse koningshuis voor een Groot-Nederland is. En als ze het niet voor zichzelf al zouden zijn, dan toch wel voor het Nederlandse volk? Misschien ben ik iets te rooskleurig, maar ook al zou Nederland geen politieke druk uitoefenen op Amerika en co, dan lijkt het mij dat die landen toch aan Nederland zouden vragen wat wij willen dat zij doen. Een Verenigd Nederland zou namelijk voor al onze bondgenoten veel voordeliger zijn (Een sterkere West-Europese kern).
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Willem vond het niet leuk het zuiden te verliezen, maar de publieke opinie had al snel iets van: nou, als dat ondankbaar muitziek rot zijn kanalen, onderwijs, industrialisatie,... niet weet te waarderen, dat ze dan maar wegblijven. De laatste jaren merk je terug belangstelling voor elkaar, maar helaas beetje bij een zelfgeselecteerde elite die zich voor politiek interesseert. De meesten vinden de TROS en de VTM interessanter dan de Belgisch-Nederlandse verhoudingen. Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Hoezo? Don't flatter yourself please
![]() En ik vind je banner nog steeds niet kunnen ![]()
![]() |
#29 | |
|
![]() But you did!
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() *puur hypothetisch*
Stel dat de topman van Shell even met de financieel adviseur van Bush keuvelt, of dat Microsoft denkt dat een VK voordeliger is voor haar business. Ahold, ABNAMRO, etc.. best grote spelers op de Amerikaanse markt. Daarnaast steunt Nederland Amerika vaak. Denk maar aan Nederlandse troepen in Irak, de 1400 man die we nu naar Uruzgan sturen, de hulp die we hebben geboden bij New Orleans, etc.. . Het is natuurlijk de vraag wat Frankrijk zal doen. Het zou best kunnen dat zij Wallonie willen en van hun kant ook druk op Amerika leggen.
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen altijd, dat als Vlaanderen nou niet eens een keertje wakkerwordt en Belgie splitst, ze beter unitair kunnen worden. In die zin steun ik de BUB ![]() En daarbij vind ik de BUB oprechte (minder verdorven) en hardwerkende mensen, dat respecteer ik altijd ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Hey mooie banner man
![]() ![]() Edit: Waarom maak je niet een nieuwe vlag voor Vlaanderen? Gewoon de leeuw overnemen en de gele kleur vervangen door een oranje kleur ![]() ![]() Waarvoor staat die gele kleur eigenlijk (vergeef mij mijn onwetendheid)?
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 10 juni 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over die kaaskoppen-brainwash zouden onze diplomaten aan Balkenende wel eens wat uitleg mogen vragen. Heb je daarover een voorbeeld?
![]() |
![]() |
#34 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Integendeel, laten we de grenzen opruimen en ons verenigen, een betere wereld ten bate.
Citaat:
Citaat:
Wel leuk om te merken hoe je gefakete zelfbeheersing als een masker afvalt en het schuim je op de lippen merkbaar wordt. ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hmm je hebt best een goed punt. Ik denk dat, voor zover de geschiedenis-onderwijzers het niet propageren, de leerlingen er zelf bewust van worden door de inhoud van de lesstof. Niet door hoe die geschreven is (gewoon netjes objectief hoor), maar door de verbanden te leggen. Als je eerst naar de geschiedenis kijkt en ziet dat we enorm veel kolonies hadden, een belangrijke speler waren in Europa, en dan leert dat een deel van Nederland is afgesplitst deels vanwege religieuze redenen (die nu niet meer spelen). Een leerling met een gezonde interesse in de Nederlandse geschiedenis zal vanuit zichzelf realiseren en willen dat Nederland ooit weer een wordt. Persoonlijk had ik een leraar op de middelbare school die ook graag Vlaanderen terug bij Nederland zag. Daarnaast vond die kerel het geweldig om over bommen en granaten te lullen ![]() Verder merk ik dat als Vlaanderen ter sprake komt in gesprekken, er altijd grapjes gemaakt worden over wanneer ze nou eindelijk eens terugkomen. Dan wordt er altijd een beetje schertsend gelachen maar volgens mij denkt iedereen dan hetzelfde...
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Kom zeg, het ergste is dat deze anecdote nog consistent is ook met uitspraak van Balkenende waarnaar ik al verwezen heb (tegen Leterme: er zijn goede relaties tussen uw land en het onze) Eigenlijk zou op zulk een uitspraak een diplomatieke rel moeten volgen.
Citaat:
Het is gewoon not-done dat Nederland zich op die manier zou mengen in de binnenlandse aangelegenheden van een ander land, in dit geval België. En dan denken dat Vlaanderen en Wallonië tegenover elkaar een non-interventie statuut hebben. Ik zou eigenlijk een woordje uitleg willen van onze diplomatie.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn vraag is eigenlijk zo: schrijf jij dit toe aan de persoonlijke overtuiging van je ex-leraar, of heb je de indruk dat het een "lijn" is die gestuurd wordt vanuit het Nederlandse ministerie van Onderwijs (of hoe dat dan ook heet)
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Azijn, vliegen, honing he...
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als dat het geval is, dan: ![]() Nog liever België als kolonie van Frankrijk, dan Vlaanderen als kolonie van de VS. We voeren een anti-imperialistische strijd. En het grootste imperialistische zwijn van onze aardbol, is de VS. Als we de steun van de VS zouden nodig hebben, om onze Vlaamse staat op te richten, dan hoeft het voor mij al niet meer. Dan nog liever België behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soon, very soon...
|
![]() |
![]() |