Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2006, 15:14   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Zijn uitvinding is een kopie van de Duitse sturmgewehr
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 17:07   #22
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De vacature van "minister van informatie" van de Rode Khmer is spijtig genoeg niet meer beschikbaar.
Ik heb geen ambitie. Toch bedankt voor de informatie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Maar ik vind dat je alles zeer negatief bekijkt hoor! Uw avatar toont al aan dat je je in verzet waant tegen weet-ik-veel-wie...
Boh, negatief. Ik ben liever wat te pessimistisch dan te optimistisch
Mijn avatar is een uitdrukking van solidariteit met het EZLN (en de onderdrukten van Chiapas, Mexico en bij uitbreiding de hele wereld (en ook hun verzet tegen economisch, cultureel, ecologisch en ideologisch imperialisme, de beknotting van de individuele vrijheid door staten en de overheersing van geld/kapitaal (en (grootschalige) technologie ook wel) over 'de mens'.))
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 17:28   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Zijn uitvinding is een kopie van de Duitse sturmgewehr
Het ziet er misschien zo uit maar intern is het compleet verschillend qua werking.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 17:57   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een Duitse documentaire enkele jaren geleden kon ik zien dat in de beruchte grensstreek van Pakistan met Afghanistan er KOMPLETE AK47's gebouwd worden op "semi-artisanale" wijz.Over de kwaliteit ervan zullen we het niet moeten hebben,maar van dichtbij werkt het beter en sneller dan een kruisboog vrees ik!

ECHTER,die dingen hebben munitie nodig.een munitiefabriek is een vrij gesofistikeerde organisatie met ene gesofistikeer machinepark en met de nood aan een komplete materiaal- en energie-toevoerketting.

Enkele jaren fanatiek op de munitie-handelsstromen hameren in de moeilijke gebieden,en die AK47-machos hebben in de kortste keren enkel nog de beschikking over minderwaardige rotzooi-munitie.gedaan met vrij schieten!

Hetgeen die krapuuls wel op de knieen zal krijgen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:20   #25
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
[SIZE=2]De kalasjnikov is inderdaad enkel ontworpen om fascisten en kapitalisten om te leggen. Voor niks anders.

Laten we dus alle wapenhandelaren die het oorlogswapen aanbieden voor andere doeleinden, hard aanpakken.

Persoonlijk ben ik voorstander van de doodstraf voor alle illegale wapenhandelaren. Die mensen hebben immers zelf ontelbare doden op hun geweten.
[/SIZE]
De AK-47 is ontworpen om een aanvalsgeweer te creëeren met de vuurkracht van een geweer met de vuursnelheid van een machinegeweer. Dit omdat het standaard Russische machinegeweer pure frut was, veel te verspreid vuur (wel een grote vuursnelheid) maar een te kleine vuurkracht.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 22:03   #26
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De AK-47 is ontworpen om een aanvalsgeweer te creëeren met de vuurkracht van een geweer met de vuursnelheid van een machinegeweer. Dit omdat het standaard Russische machinegeweer pure frut was, veel te verspreid vuur (wel een grote vuursnelheid) maar een te kleine vuurkracht.
Dit wapen zou gratis, en met zoveel munitie men wilt, uitgedeeld moeten worden aan alle oorspronkelijke Belgen (=wiens familie sinds minstens 4 generaties in het land leeft, en van Europese afkomst is).Degenen die het verkopen aan Niet-Europese Vreemdelingen , en betrapt worden, worden gefusilleerd.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 20:43   #27
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, linkse regimes hebben nooit andere mensen aangevallen, tenzij uit zelfverdediging.
  • Vergeet niet dat het de nazis waren die de Sovjet-Unie zijn binnengevallen.
  • Vergeet niet dat het de Europese en Amerikaanse kolonialen zijn die Cuba hebben binnengevallen.
  • Vergeet niet dat het de Congolese fascisten onder Mobutu zijn die Congo hebben binnengevallen.
  • Vergeet niet dat het de Jappernazis zijn die China hebben binnengevallen.
  • Vergeet niet dat het de Amerikanen zijn die Irak binnenvallen.
Het lijstje van rechtse aggressoren is zeer lang. Laten we dus wel wezen: linkse rebellen en vrijheidsstrijders hebben het recht om een links wapen te gebruiken tegen hun vijand. Wapenhandelaren die zich aan die regel houden doen niks verkeerd.

Maar zij die de superioriteit van de linkse AK-47 durven verpatsen aan rechts scum, die verdienen een paar jaartjes goelag and worse.
Stik toch in je leugens, rood zwijn!
  • Stalin had in de jaren '30 een akkoord gesloten met Hitler voor de verdeling van Europa.
  • China houdt tot vandaag nog steeds Tibet bezet
  • Noord-Korea viel Zuid-Korea binnen begin jaren '50
  • De Sovjetunie is meer dan eens Oost-Europa binnen gevallen om hun invloed veilig te stellen en tegenstanders uit de weg te ruimen; idem voor Afghanistan in de jaren '80
  • Cuba is meer dan eens in Afrika het vuile werk voor de Sovjets gaan opknappen
  • Noord-Korea bedreigt Japan en Zuid-Korea nog steeds; het enige dat hen tegenhoudt zijn de Amerikanen
En laten we de talloze linkse terreurbewegingen (RAF, Rode Bridages, ...) niet vergeten die steun kregen van achter het IJzeren Gordijn. Dit heeft niks met zelfverdediging te maken maar is pure agressie.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 21:41   #28
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Meest sexy wapen ooit, in al zijn incarnaties (aks, dragounov, ak74....)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 21:41   #29
Zack
Vreemdeling

Zack's schermafbeelding

Standaard

Zijn uitvinding zijn ak-47 lijkt wel heel verdagt op de duitse stg-44 8)
Zack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 20:12   #30
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

De AK is een soort van combinatie en doorontwikkeling van de StG44 en de M1 varianten. Zoals met alles wordt er niets vanuit het niets uitgevonden. Alles bestaat al, de vraag is gewoon, hoe combineer ik iets om iets nieuws (beters) te krijgen.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 22:34   #31
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Arme oliepiek, zo moeten toekijken hoe het communisme ten onder gaat

Er is nog hoop zalle , niet opgeven .

Verder fixeer u nog wat op de volgende foto :

http://www.greatdreams.com/planes/bush-finger.jpg
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:01   #32
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zij die de superioriteit van de linkse AK-47 durven verpatsen aan rechts scum, die verdienen een paar jaartjes goelag and worse.
Van die roemrijke rebellentroepen waar je zo hoog mee oploopt heeft er nog nooit één een AK47 van dichtbij gezien. Veelal gaat het om afgedankte oudere types van reguliere strijdmachten. Iedere kalaschnikov is geen AK47.
Kalachnikov ontwierp een wapen voor domoren. Die er mee schieten tot loop krom staat. Tot zover je superioriteit.
De AK47 zit iets ingewikkelder in elkaar en er is enige kennis van zaken en onderhoud nodig om er mee om te gaan.
Oud 17 juni 2006, 23:33   #33
Zack
Vreemdeling

Zack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
De AK is een soort van combinatie en doorontwikkeling van de StG44 en de M1 varianten. Zoals met alles wordt er niets vanuit het niets uitgevonden. Alles bestaat al, de vraag is gewoon, hoe combineer ik iets om iets nieuws (beters) te krijgen.
juist naa de oorlog heeft hij en stg-44 in de hand gekregen en het aangepast en verbeterd kan je niet echt ( en links wapen noemen )
dat door hem uitgevonden is maar op basis van nazi technologie
Zack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:39   #34
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

En oliepiek is weeral verdwenen. Topic openen, z'n rare hersenkronkels opschrijven en vervolgens verdwijnen. Ieder zijn manier van guerillia...
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 00:30   #35
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In een Duitse documentaire enkele jaren geleden kon ik zien dat in de beruchte grensstreek van Pakistan met Afghanistan er KOMPLETE AK47's gebouwd worden op "semi-artisanale" wijz.Over de kwaliteit ervan zullen we het niet moeten hebben,maar van dichtbij werkt het beter en sneller dan een kruisboog vrees ik!

ECHTER,die dingen hebben munitie nodig.een munitiefabriek is een vrij gesofistikeerde organisatie met ene gesofistikeer machinepark en met de nood aan een komplete materiaal- en energie-toevoerketting.

Enkele jaren fanatiek op de munitie-handelsstromen hameren in de moeilijke gebieden,en die AK47-machos hebben in de kortste keren enkel nog de beschikking over minderwaardige rotzooi-munitie.gedaan met vrij schieten!

Hetgeen die krapuuls wel op de knieen zal krijgen...
Vergis je niet in die handwerkslieden; reeds ongeveer 50 jaar geleden las ik dat in die streken smeden "klaar-terwijl-U-wacht" van ieder schiettuig een perfecte copie vervaardigden en er meteen kogels bijmaakten die in origineel èn copie foutloos gingen.

Meer recent las ik ook dat liefhebbers van niet meer gefabriceerde maar ooit beroemde modellen geweren en pistolen daar hun replica's kopen, vooral "Engelse" uit koloniale tijden.

Hier een stukje uit een reisverhaal dat ik op Net vond (er zal wel méér te vinden zijn):

http://www.quatrebras.com/fotos/qbfoto15a.htm

Himalaya II

Met een nieuw ingevlogen deelnemer aan de Schiedam-Sydney Trophy kan inmiddels ook het lang verwachte klaverjastoernooi los barsten en zetten wij vanuit Rawalpindi/Islamabad koers richting Peshawar, nabij de Afghaanse grens. Een levendige stad, vol met hulpverleners in veel te dikke wagens en Afghaanse vluchtelingen, van waaruit wij naar de Afghaanse grens willen zien te komen.
Helaas krijgen we van de autoriteiten geen toestemming zodat we uiteindelijk ons vermaak zoeken in een klein dorp zo'n 40 kilometer te zuiden van Peshawar. Alhoewel gesloten voor buitenlanders (al komen er veel) geraken wij na 'bemiddeling' toch ter plaatse voor wat souvenier-jacht en aanverwante snuisterijen; dit pitoreske dorpje kent namelijk maar één ambacht en dat zijn wapens. Geen laffe bedoelingen maar het betere werk; alles wat maar schiet en dan in alle vormen en maten.
Wapens worden hier naar binnengesmokkeld, gedemonteerd en binnen een week kan een eerste replica naar gewenste specificaties worden nagebouwd. M-16's, AK-47's, M-60's, Shotgun, Beretta, Mauser, Iraanse Khomeini's, Chinese Mao's, luchtafweergeschut, Weet-ik-veel-geweren; alles kan en alles gebeurt.
De lokale gendarma houdt ons staande en, terwijl zijn baret onder zijn trui verdwijnt, blijkt geheel toevallig, na afdracht van de noodzakelijke toeristen- en dakgootbelasting, in zijn vrije tijd ook nog eens gids te zijn voor buitenlanders die daar in de eerste plaats al helemaal niet mochten zijn. Wat een ongelofelijk toeval.

Terwijl de blonde geit en zijn drie metgezellen de kunst van het wapenmaken krijgen uitgelegd, davert in zijn linkeroor een salvo van een nieuwe M-16 en in zijn rechteroor een salvo van een nieuwe AK-47 de lucht in. Gelukkig, beide werken en de wapensmid heeft blijkbaar goed functionerende handel.
Na afdracht van de volstrekt legitieme milieu-belasting mag het A-team uiteraard zelf aan het werk en met onze drie lange-arm-van-de-wet parttimers schieten we met een pistool, shotgun en een AK-47 buiten het dorp een berg door midden.
Vooral de laatste voldoet boven verwachting en voor zo'n 6000 Roepies (fl. 250,--) mag ik hem als cadeau voor Moederdag meenemen. Te duur? Dan neemt U toch de shotgun mee voor 200 piek? Nou Hans, wat hebben we nog meer in de winkel? Kom naar beneden en sla je slag; een semi orgineel Mauser-pistool voor nog geen 150 beukenootjes. En als U nu besteld dat krijgt U er gratis een doos met scherpe patronen bij!
Vooral de schietpen is immens populair onder de toeristen en voor zo'n 25 piek legt U ongemerkt de koningin of de buurman om.
Oud 19 juni 2006, 05:32   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
verzet tegen economisch, cultureel, ecologisch en ideologisch imperialisme, de beknotting van de individuele vrijheid door staten en de overheersing van geld/kapitaal (en (grootschalige) technologie ook wel) over 'de mens'.))
Juist ja. Uiteraard is er niets dat zegt dat ze daarbij ook andere mensen moeten meesleuren, wat dus wel vaak gebeurt.
Oud 19 juni 2006, 09:38   #37
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Tja, afwegen hé (Natuurlijk moet een verzetsdaad (liefst zonder geweld) ook zo ethisch mogelijk zijn.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 10:00   #38
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
2. China was niet links tijdens WOII, maar rechts onder de nationalistische regering van Tschang Kai - Sjek.
Rechts? Ben ik deels mee akkoord, maar vergeet ook niet dat zij deel uitmaakten van de stalinistische communistische internationale
.
Oud 19 juni 2006, 12:09   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mikhail Kalasjnikov kant zich tegen zijn dodelijke uitvinding (Metro), 13.06.2006

Als op 26 juni de Verenigde Naties samenzitten rond de problematische verspreiding van steeds meer kleine wapens in de wereld, zal één schiettuig er zeker uitspringen: de kalasjnikov of AK-47. Ngo's Amnesty International en Oxfam vroegen aan de vooravond van de conferentie om de hulp van een van de grote tegenstanders van het populaire machinegeweer: Mikhail Kalasjnikov, de uitvinder.

[SIZE=2]«Telkens wanneer ik het wapen, dat ik ontwierp om mijn moederland te verdedigen, op televisie terugzie in de handen van die Bin Ladens, vraag ik me af hoe zij eraan zijn geraakt.» De 86-jarige Mikhail Kalasjnikov (foto links) betreurt dat zijn geesteskind op dit moment het meest verspreide 'kleine wapen' ter wereld is. Meer dan zestig jaar geleden zette hij het wapen in elkaar, als verdediging om de Duitsers uit zijn Russische vaderland te verdrijven. Maar als je vandaag een beeld ziet van een kindsoldaat, is de kans groot dat hij een kalasjnikov meezeult (foto rechts).
Kalasjnikov bouwde de AK-47 toen hij in 1941 in een ziekenhuis revalideerde nadat een Duitse bom zijn tank trof. Samen met enkele collega's werkte hij «in een vlaag van enthousiasme, vanuit het brandende verlangen om de fascistische aanvallers te overwinnen». WO II was afgelopen eer het machinegeweer in roulatie kwam bij het Rode Leger, maar dat bleek geenszins het einde van zijn carrière. In de Koude Oorlog werd de AK uitgevoerd naar Russische bondgenoten en bevriende rebellenbewegingen over de hele wereld.
«Ik heb het niet in de handen van die bandieten en terroristen gestoken», betreurt de veteraan. «Kan ik eraan doen dat zij het het meest betrouwbare wapen vinden?» En betrouwbaar is het. Gemakkelijk in elkaar te zetten, handig voor reserve-onderdelen, stevig en goedkoop won het al snel aan populariteit onder rebellen en soldaten. De kalasjnikov bleek ideaal voor de strijd in woest gebied als de woestijn of de jungle, bestand tegen zand en vocht dat machinegeweren als de Amerikaanse M-16 laat vastlopen.
Het resultaat is bekend. Met zo'n honderd miljoen kalasjnikovs is de bejubelde uitvinding goed voor 80% van de oorlogsgeweren op de wereld. In door geweld verscheurde landen in Afrika en Zuid-Amerika kan je het ding voor maar 15 dollar op de kop tikken. Osama bin Laden poseert ermee in zijn video's, meer dan vijftig nationale legers gebruiken het, samen met (of tegen) talloze rebellen van Afghanistan tot Somalië. En de AK prijkt op de vlag van Mozambique en die van Hezbollah.
Mikhail Kalasjnikov gaat Amnesty en Oxfam helpen in hun strijd tegen de verdere verspreiding van de AK-47's en schrijft een getuigenis voor hun campagne. Hij wil ook een aparte verklaring opsturen naar de VN, opdat het wapen waarop hij nog steeds trots is, een halt wordt toegeroepen.

-

De kalasjnikov is inderdaad enkel ontworpen om fascisten en kapitalisten om te leggen. Voor niks anders.

Laten we dus alle wapenhandelaren die het oorlogswapen aanbieden voor andere doeleinden, hard aanpakken.

Persoonlijk ben ik voorstander van de doodstraf voor alle illegale wapenhandelaren. Die mensen hebben immers zelf ontelbare doden op hun geweten.
[/SIZE]

Zoals altijd is, het de idioot die de trekker overhaalt, die gevaarlijk is, het wapen is gewoon een middel.

Stel dat Kalasnikov zijn wapen had geflopt, dan was het wel de FAL geweest of FNC of een Steyer of M16 die als meest populair, infanterie wapen was gekozen.

Natuurlijk hebben uw communistische vrienden, er een goed franksken aan verdiend om de licenties voor dit wapen, als het ware gratis aan iedereen die het wou uit te delen, op voorwaarde dat het ook commies waren natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 13:09   #40
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Rechts? Ben ik deels mee akkoord, maar vergeet ook niet dat zij deel uitmaakten van de stalinistische communistische internationale.
Ik denk niet dat Tschang - Kai Sjek een communist was... Anders graag bewijzen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be