![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je doet precies of niemand gaat dat nu nog kunnen opbrengen. Ik vertrouw echter dat een fonds zulke probleemgevallen ondersteunt (er is in het verleden actie genoeg geweest) en dat ook diegenen die zwanger zijn daar een verantwoordelijkheid in hebben, of dat er een som geld voor geleend moet worden. Nogmaals, je hebt geen recht op abortus. In die zin kan je onbeperkte abortussen laten uitvoeren omdat je bijvoorbeeld tegen anticonceptie bent of het weigert te gebruiken. Een last leggen op een gemeenschap voor dit soort van intieme besluiten is onder geen beding verantwoord. En nogmaals: ik ben geen moderne humanist, ik hang de principes van het ware humanisme aan.
Laatst gewijzigd door lombas : 13 juni 2006 om 13:58. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Burger
|
Abortus is en blijft moord, daarom ben ik er in principe tegen. Er zijn inderdaad uitzonderingsgevallen (hier al eerder aangehaald) waar ik me in kan vinden. Terugbetaling van abortus gaat echter ietsje te ver naar mijn bescheiden mening. Ik zou het niet onmiddelijk 'promoten' willen noemen, maar de drempel om een onschuldig leven te beëindigen wordt op deze manier serieus verlaagd.
Zijn er eigenlijk cijfers over het aantal abortussen in België/Vlaanderen en de redenen waarom? |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Weet ge wat je doet? Moord héél de derde wereldbevolking uit want die hebben toch geen uitzicht op een betere toekomst! En dit is niet bij de haren getrokken, dit is pure consquentie! |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
ik vind anders ook dat abortus moord is maar abortus verbieden is nog eens veel wreder. Door een soepele wetgeving en gratis abortus zal het zo zijn dat abortus als ze plaats vind zo vroeg mogelijk zal plaatsvinden. En dat abortus zo vroeg mogelijk gebeurt en niet pas na enkele maanden als de foetus al helemaal gevormd is dat vind ik wel belangrijk.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
de beste manier om abortus zo vroeg mogelijk te laten plaatsvinden is trouwens een spiraaltje. een spiraal verhindert immers niet de bevruchting maar wel de innesteling van het bevruchte eitje in de baarmoeder.
gratis spiralen dus !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarvan houdt 5% verband met gevaar voor gezondheid van moeder of kind (1993: 4%); 12% met het te jong voelen; 2,5% met het te oud voelen; 8% met de studies; 4% wegens alleenstaande; 14% met geen kinderwens; 11% met voltooid gezin; 15% met financiële redenen; 24% met relationele redenen; 0,3% met verkrachting of incest en 3% met politiek vluchteling (?).
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Ja, maar dat is iets anders dan een 30jarige die gevangen zit in een nepcarrière. "Nu abortus, want we willen eerst nog 2 jaar wachten". Dat is wel bijna moord. Volledige arrogantie. Maar niemand verbied je dat natuurlijk.
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
als het niet gratis is dan heeft een rijke vrouw het privilege om rust te nemen een arme niet
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Die twee getallen lopen in elkaar over. 0,3% wil zeggen dat weinig mensen dat willen toegeven als reden. De meeste verkrachtingen worden niet aangegeven uit schaamte en bij abortus soms wordt daar dan "relationeel" op geplakt. Compleet irrationeel, maar begrijpelijk als psychologisch slachtoffer.
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Maar theoretisch vindt ik dat die rijke, welstellende vrouw alle middelen had om niet zwanger te worden, tenzij ze verkracht is. Maw woorden: ze heeft in mijn visie niet een grote argumentatie tot abortus. Per slot van rekening heeft het komende kind alle kansen bij zo een mama, he? Armoede heeft dus voor mij een grotere overtuigingskracht om abortus te verkrijgen dan rijkdom. Het kind heeft minder kansen en de ouders hebben minder middelen tot "planning", alhoewel ik dat woord verafschuw.
Laatst gewijzigd door Steben : 13 juni 2006 om 14:19. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Die 5000 is dus al reeds een gefilterd getal, lombas. Verkrachting binnen een relatie bestaat zogezegd niet zeker?
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het abortusdebat beschouw ik als een van de meest glibberige discussie-materies aller tijden.
Zowel pro- als contra lijken me goedklinkende argumenten te hebben. Ik kan er geen standpunt over innemen. Ik ben blij dat ik een vent ben.
|
|
|
|
#35 |
|
|
wat me opvalt is dat hier vooral mannen aan het discussieren zijn over het recht op heerschappij van de vrouw over haar buik.
dit kan je mss eens doen nadenken kan wel zijn dat je het enkel kan openen door het eerst op te slaan en dan pas te openen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 14:23. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Voor echte armoedegevallen klopt dit volgens mij niet hoor. Een welstellend persoon is in mijn ogen nu eenmaal verantwoordelijker (meer middelen, meer controle) als er iets onverwacht gebeurt dan een kansarm persoon.
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Maar toch blijf ik bij mijn theorie omtrent 15-jarig arm alleenstaand meisje <-> gelukkig getrouwd koppel dat nog een jaartje wou wachten (horresco referens)
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denk eens 2 minuten langer na...waar eindigt het als je het afschaft?
Veel kindjes worden geboren bvb bij vrouwen die financieel de pil etc niet kunnen betalen, en worden aan hun lot overgelaten. Elke maand naar het WPC is goedkoper dan de pil of condooms. Ik ben zelf 1X in het Willy Peer Centrum (abortuskliniek) geweest en ben terug buiten gewandeld. Wat ik daar zag/hoorde slaat gewoon werkelijk alles. Vrouwen die bijna abonnement hebben daar. Hoertjes, tieners enzovoort komen daar effectief elke maand, bijna als kind aan huis. Een abortus daar kost je welgeteld 3€ en 7 klevertjes voor de mutualiteit. En dan kan je nog zonder probleem terecht in Nederland en kost het u 400€ als je al langer dan 15 weken zwanger bent. Ik geef Kobaf dik gelijk in het feit dat ze anticonceptie beter goedkoper en/of zelfs gratis zouden maken. Hopen kinderen die beter af zouden zijn dan. Voor mij kan abortus niet, enkel in bepaalde situaties, maar ik vind het tegenwoordig al te makkelijk om er zich onderuit te maken als je zwanger wordt. En in de gevallen dat het medisch verantwoord is, moeten ze het inderdaad terugbetalen. Er ligt toch ook een groot stuk verantwoordelijk bij de mensen zelf. |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|