Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2003, 18:23   #21
khaled
Schepen

Standaard

Ik blijf dus op mijn honger zitten. Blijkbaar vindt U het interessanter om iemand die iets niet begrijpt belachelijk te maken dan om een echt verhelderende antwoord te geven. Waarvan akte.

Waar ik ook akte van neem is de duidelijk racistische ondertoon waarmee U me tracht te overtuigen dat ik nog bijscholing zou nodig hebben.

Mijn conclusie is dat U niet echt weet wat U zelf schrijft, en dat uw schrijfsels voortaan dus best vanuit die optiek gelezen worden... Het volstaat duidelijk niet om een hoop intelligent klinkende woorden na elkaar te zetten om een intelligente zin te krijgen.

Pouma, kan jij anders even Thomas helpen verklaren wat hij geschreven heeft ?
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 18:35   #22
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Khaled, als het bij mij niet lukt, vrees ik dat je bij Pouma ook niet meer terecht kan om hulp. Misschien kan je eens op forums proberen die meer op jouw niveau discussieren.

Neem vooral hiervan akte!!
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 19:04   #23
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
PURE PARANOIA
Inderdaad.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 19:05   #24
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Khaled, als het bij mij niet lukt, vrees ik dat je bij Pouma ook niet meer terecht kan om hulp. Misschien kan je eens op forums proberen die meer op jouw niveau discussieren.
Even resumeren. Jij schrijft een topic. Ik begrijp iets niet en vraag meer uitleg erover. Jij kan/wil/mag mij om een of andere reden die uitleg niet geven en nu is dat plots mijn schuld omdat er iets mis zou zijn met mijn niveau ?

Misschien is er wel iets mis met jouw niveau, want jij schijnt nog altijd niet te begrijpen dat je op deze manier mensen recht in de armen van het Blok drijft. Wat in mijn geval aardig aan het lukken is.
Oud 15 augustus 2003, 19:07   #25
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Citaat:
Even resumeren. Jij schrijft een topic. Ik begrijp iets niet en vraag meer uitleg erover. Jij kan/wil/mag mij om een of andere reden die uitleg niet geven en nu is dat plots mijn schuld omdat er iets mis zou zijn met mijn niveau ?

Misschien is er wel iets mis met jouw niveau, want jij schijnt nog altijd niet te begrijpen dat je op deze manier mensen recht in de armen van het Blok drijft. Wat in mijn geval aardig aan het lukken is.
Last van het Stockholmsyndroom?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 19:10   #26
khaled
Schepen

Standaard

Zijnde ?
Oud 15 augustus 2003, 19:15   #27
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zijnde ?
Stockholm Syndroom

Het verschijnsel dat mensen zich onder bepaalde omstandigheden hechten aan de personen die hen ernstig onrecht aandoen

De naam komt voort uit 1973 waar in Stockholm.

Een groep bankrovers hield daar zes dagen lang vier gijzelaars vast en dezen bleken na afloop van de gijzeling erg op de bankrovers gesteld te zijn geraakt. Bovendien was bij hen het idee ontstaan dat de bankrovers de goed partij was en de politie de slechte partij was. Dit kan begrepen worden als een overlevingstrategie Zonder de verteking zou de situatie niet uit te houden zijn geweest. Voorwaarde voor het optreden van het stockholm syndroom zijn dat de situatie als levensbedreigend kan worden ervaren,dat het slachtoffer (overlever) het gevoel heeft niet te kunnen ontsnappen.

Dat het slachtoffer geen of weinig contact heeft met derden en dat de agressor zich soms ook van zijn vriendelijk kant laat zien.

Het Stockholm syndroom kan ook optreden bij vrouwen,die door hun man worden mishandeld,incestslachtoffers (overlevers) Politieke gevangenen,sekteleden enz enz.
Oud 15 augustus 2003, 19:34   #28
khaled
Schepen

Standaard

Bedankt voor de uitleg Paulus, heel interessant ! Weer iets bijgeleerd.

Ik kan U echter geruststellen dat ik daar absoluut geen last van heb. Ik ben alleen nogal nieuwsgierig van aard, en als iemand iets zegt wat ik niet dadelijk begrijp dan probeer ik meer uitleg te krijgen. Meestal zijn de mensen heel behulpzaam (zoals U dus), maar in het geval dat dat niet zo is dan durf ik wel meer al dan niet lastige vragen te stellen. En zeker als men mij plots uit de hoogte gaat behandelen. Hebben 'minder intelligente' mensen misschien minder rechten ?

Wat voor zin heeft het om iets te schrijven als je achteraf niet eens bereid bent om er de nodige uitleg over te verschaffen ?
Oud 15 augustus 2003, 20:11   #29
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Thomas,

een klein beetje respect voor uw medemens af en toe kan geen kwaad.

Het blok vind dus 'anti autoritaire interventies tav het eigen volk' niet effectief zijn'. Geef toch maar eens een concreet voorbeeld van zo'n 'tegen-verplichtende/verbiedende interventie'. Vooral die 'interventie' intrigeert mij, ziet U.

En daarmee weet ik ook nog niet wat je bedoelt met de 'natuurlijke relativiteit'.

Je hebt het precies niet makkelijk om je eigen zinnen te verklaren ?
Khaled, uw naam doet vermoeden dat u nog niet lang vertrouwd bent met ons Nederlands. Je hebt duidelijk nog eerst wat bijscholing en opzoekingswerk nodig. Wij hebben hier allicht een interessant werk dat u kan inwijden in onze taal, Khaled" de Dikke Van Dale. Verkrijgbaar in elke boekhandel.

Interventie: een actie, een tussenkomst
natuurlijke relativiteit : een samenstelling van 'natuurlijk' en'relatief'.
natuurlijk: van nature, uit zichzelf, buiten de mens om...
relativiteit: betrekkelijkheid

Khaled, nog een tip om meer vertrouwd te raken met een voor u vreemde taal: Kommaneukerij bevordert zeker niet het begrip van een nederlandse tekst, integendeel. Daarmee ga je juist voorbij aan de betekenis van een tekst. Je fixeert dan teveel op bijkomstigheden.
Een kleine opmerking Thomas. Je waant je duidelijk superieur en intelligent en o zoveel beter dan de domme aanhangers van het Vlaams Blok, die immers toch maar een stel domme boerenkinkels zijn met onkritische oordelen, die jij nu eens via je openingsboodschap hebt weten te doorprikken.

Met je reactie op de vragen van Khaled bewijs je echter dat je even onkritisch en vol vooroordelen zit en te werk gaat in je uitingen naar anderen van deze maatschappij. Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat iemand met de nickname "Khaled" op het forum een allochtoon is die onze taal niet begrijpt. Je legt hier een onbewezen causaal verband tussen de persoon(lijkheid) en de nickname die hij gebruikt.

En wat het verwijt van "kommaneukerij" betreft: je werkt dit zelf in de hand door gebruik te maken van allerlei soorten van "moeilijk" substantieven, adjectieven en betrekkelijke bijzinnen die uiteraard voor de goede verstaander glashelder kunnen lijken, maar voor de gewone mens en eventiueel een allochtoon die je "univ"-taaltje niet begrijpt, onverstaanbaar lijken. Je bent dus zelf de oorzaak van de kommaneukerij die je anderen verwijt. QED
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 20:41   #30
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Wie maakt het hier nu ingewikkeld, denk je?

Voor de "gewone" mensen op dit forum:
Het Vlaams blok wil jullie vanalles gaan verbieden en verplichten.

Simpeler kan niet denk ik. Zelfs een Khalid zal hier wel mee weg zijn, vermoed ik.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 21:08   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
ik moet niets beletten, ik stel alleen vast dat het altijd dezelfde zijn die met dezelfde onderwerpen een topic openen, dat je een haat tegenover het Vlaams Blok hebt is mijn probleem niet, maar dat je daardoor de inhoud van de discuties naar de diepte haalt besef je waarschijnlijk niet!
Hetzelfde kan je zeggen over de topics van extreem-rechts en de Blokaanhang hier.
Oud 15 augustus 2003, 21:39   #32
Pouma
Burger

Pouma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpeler kan niet denk ik. Zelfs een Khalid zal hier wel mee weg zijn, vermoed ik.
Geachte Thomas,een paar maanden geleden heeft er een artikel in de knack gestaan over het Vlaams Blok.
Dit artikel ging voornamelijk over die paar heren en dame's die binnen de partij aan de touwtjes trekken.
Dit artikel ging voornamelijk over het dictatoriaal gedrag van deze mensen.
Gehoorzamen,correct in de pas lopen of lidkaart terug inleveren.
Men praat binnen het Vlaams Blok,steeds over het monddood maken van de burger
Men praat binnen het Vlaams Blok, steeds over het cordon-sanitair.
Wanneer men de interne keuken van het Vlaams Blok,werkelijk kent,dan merkt men dat de bestuursleden,en mandatarissen van deze partij hun eigen militanten monddood maken.Persoonlijke initiatieven van militanten of kiezers worden genegeerd.Onlangs hebben wij tevens mogen vernemen via de media,dat mijnheer Dewinter naar aanleiding van het visa-schandaal onze rechtstaat wilde onderuit halen.Ik hoop van harte dat wij nooit in Antwerpen een dictator als burgemeester krijgen.Ik hoop van harte dat Vlaanderen gevrijwaard blijft van een dictatoriaal bewind
Ik hoop van harte,dat de natte droom van het Vlaams Blok (onafhankelijk Vlaanderen)mag eindigen in een nachtmerrie
Oud 15 augustus 2003, 22:09   #33
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Zelfs een Khalid ....
Je hebt echt wel een probleem denk ik. Nu ja, dat is jouw zaak.

Deze topic lijkt me zinloos. Thomas, jij hebt duidelijk niet de intentie om op een volwassen manier een discussie aan te gaan, jouw enige doel is het verspreiden van desinformatie, en vervolgens het afwimpelen van diepgaande vragen. Jij bent er volgens mij van overtuigd dat iemand die het niet onmiddellijk volmondig met je eens is een imbeciel is of een Vlaams Blokker, in jouw opinie waarschijnlijk beide. Jouw mentaliteit doet me inderdaad denken aan iemand die gestudeerd heeft/aan het studeren is en die vanuit een ivoren toren neerkijkt op het pleps, het voetvolk, overtuigd dat hij alle waarheid in pacht heeft en dat iedereen maar best onmiddellijk die waarheid overneemt.

Ik wens U veel sterkte.
Oud 15 augustus 2003, 22:13   #34
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jouw mentaliteit doet me inderdaad denken aan iemand die gestudeerd heeft/aan het studeren is en die vanuit een ivoren toren neerkijkt op het pleps, het voetvolk, overtuigd dat hij alle waarheid in pacht heeft en dat iedereen maar best onmiddellijk die waarheid overneemt.
Jawatte!

Zo zitten er hier nog een pak hoor
'k zal geen namen noemen, je zal het wel zelf ondervinden
Oud 15 augustus 2003, 22:20   #35
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Een bewijs van mijn stelling ! dank u.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 15:13   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
ik moet niets beletten, ik stel alleen vast dat het altijd dezelfde zijn die met dezelfde onderwerpen een topic openen, dat je een haat tegenover het Vlaams Blok hebt is mijn probleem niet, maar dat je daardoor de inhoud van de discuties naar de diepte haalt besef je waarschijnlijk niet!
Ik kan alleen maar toejuichen dat deze topic hier staat: tevéél mensen lopen achter de rattevangers van het zwartblok aan zonder te beseffen wat hun bedoelingen in feite zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 16:09   #37
DJ Amiga
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pouma
Citaat:
graag dan één puntje van leugen van 26 jaar geleden, maak het niet te moeilijk want ik ben maar een ongeschoolde Blokker of zoals je verkiest, een bruine mestkever.
Wat het Vlaams Blok verzwijgt van Marc Spruyt
Heeft u het boek ooit gelezen
ik hoop dat u dat boek niet ernstig neemt?? Indien u voldoende en langs beide zijden geinformeerd wilt zijn, mag ik aannemen dat u ook de pocket "wat marc spruyt verzwijgt" gelezen?
DJ Amiga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 16:22   #38
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Thomas,
Doe eens wat serieus tegen Khaled, hij wil gewoon een duidelijke uitleg, en gij zit hem belachelijk te maken. Om eerlijk te zijn vind ik het nogal kinderachtig van jou hoor.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 16:46   #39
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DE REPRESSIE-IDEOLOGIE TAV HET EIGEN VOLK!!!

Het blokprogramma over repressie tav het eigen volk

"Na mei ’68 is gezag een vies woord geworden. Waar men gaat of staat, in het gezin, op school, op straat, anti-autoritaire opvoeding is het ordewoord." (het blok vindt anti-autoritaire interventies tav het eigen volk niet effectief, en wil een autoritaire opvoeding van de burger als alternatief) "Verbieden is verboden."(Dit impliceert dat het blok terug meer dingen wil gaan verbieden, logisch toch?)
"Alles kan, alles mag voortaan.
Vandaag wordt duidelijk dat dit geleid heeft tot een sterke vervaging van het normbesef. De stijging van de
criminaliteit vindt hier voor een stuk haar oorzaak." (Het blok koppelt de vrijheid in uitingen en de natuurlijke relativiteit van subjectieve normen en waarden aan criminaliteit)

"Het Vlaams Blok wil het gezin herwaarderen als dé opvoedende factor bij uitstek. Een warme en stabiele
thuisbasis is de beste garantie voor een goede opvoeding en tegen mogelijke ontsporingen. De gezinnen,
het onderwijs en jeugdbewegingen moeten niet alleen aandacht hebben voor prestaties maar ook voor het
meegeven van waarden als verantwoordelijkheid, respect en solidariteit."
(hier wordt voorondersteld dat de mensen van het Vlaamse volk hun kinderen heden ten dage niet goed opvoeden en er bijgevolg overheidsbemoeienis dient te komen)
Het gezin wordt als enige legitieme instantie erkend. andere samenlevingsvormen worden niet erkend als legitiem.

"Ook de overheid moet die waarden uitdragen en de burgerzin stimuleren, zonodig afdwingen.
In dat opzicht vraagt het Vlaams Blok een verstrakking van de wet met betrekking tot het schuldig verzuim, bijvoorbeeld als men geen hulp biedt aan gewonden bij een ongeval, of aan iemand die wordt
overvallen.
Als preventiemaatregel pleiten wij ook voor de herwaardering van de wijkagent. Hij moet in zijn buurt de
vertrouwenspersoon bij uitstek zijn. Daardoor kan hij vaak verdachte ontwikkelingen signaleren of
ingrijpen.

"Ook een systeem van camerabewaking" ( bigbrother is watching us) "of het opzetten van buurtinformatienetwerken kan vruchten afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit. Maar dat mag niet of nooit betekenen dat de politie het veld ruimt en zich onttrekt aan haar eerste verantwoordelijkheid: het verzekeren van de veiligheid.

Wij hebben niets tegen straathoekwerkers, speelpleintjes, jeugdclubs of de verfraaiing van buurten maar
het is een illusie te denken dat een wollige aanpak (het blok blijft een intermenselijk contact als ondergeschikte oplossing achten aan repressief optreden tav het eigen volk) zal leiden tot een sterke daling van de criminaliteit.
Repressie blijft in heel wat gevallen nog altijd de beste vorm van preventie. Politie moet meer
middelen krijgen. Het vooruitzicht op arrestatie, snelle veroordeling (snelrecht veralgemenen betekent weinig kans voor de burger om bewijzen te verzamelen voor een rechtbank om zijn onschuld aan te tonen) en een
effectieve straf moet potentiële misdadigers op andere ideeën brengen. De overheid moet ook bij kleine
overtredingen snel en kordaat ingrijpen
om te beletten dat ‘kattenkwaad’ (kattekwaad door de gewone burger wordt met nultolerantie afgestraft, ook bij eigen volk!!)of wangedrag escaleert tot echte
criminaliteit.
Een doeltreffende methode daarbij is de zogenaamde nultolerantie."

Over het repressie en nultolerantiebeleid tav het Vlaamse volk nog dit uit het blokprogramma:

"In 1982 pakten de Amerikaanse criminologen Kelling en Wilson uit met hun ”Broken Windows”-theorie.
Die theorie stelt dat als ordeverstorend gedrag niet onmiddellijk wordt gecorrigeerd of bestraft, de dader de
conclusie trekt dat het niemand raakt. Het gedrag glijdt dan al snel af naar criminaliteit. Zij vergelijken het
met een gebouw met één gebroken venster. Dat wekt bij voorbijgangers de indruk dat niemand zich om het
gebouw bekommert. Vrij spoedig zullen nog meerdere vensters sneuvelen en een totaal verval is dan niet
meer ver af."

In plaats van de gebroken ruit te herstellen, en de dader via de gebruikelijke procedures op te sporen en te berechten, zodat dit probleem zich vanzelf oplost, koppelt het Vlaams blok dit gegeven via een of andere hersenkronkel aan de noodzaak van nultolerantie.

"Om onze steden weer veilig te maken is een beleid van nultolerantie tav het eigen volk dus essentieel.
Dat betekent dat de
samenleving onmiddellijk en altijd optreedt tegen elke vorm van criminaliteit, maar ook tegen vandalisme,
sluikstorten, leegstand en ronddolende jongeren." (jongeren die in groepjes op straat rondlopen worden ook vermeld onder het hoofdstuk nultolerantie in het blokprogramma)

"We moeten absoluut vermijden dat echte of potentiële delinquenten de indruk krijgen dat de overheid capituleert (potentiele delinquenten zijn burgers die nog een misdaad moeten plegen!!!!) en dat de ordehandhavers zich hebben teruggetrokken.
Want, eens er een machtsvacuüm
ontstaat, wordt dat razendsnel ingenomen door criminelen en ontstaan er zogenaamde ”no go-areas”,

PURE PARANOIA

Het blok wil het recht op een eerlijk proces voor mensen van het eigen volk drastisch inperken.:

"Het heeft natuurlijk niet veel zin dat de politie meer overtreders verbaliseert en meer criminelen arresteert,
als het gerecht nadien in gebreke blijft. Met een enorme gerechtelijke achterstand en overvolle
gevangenissen besluit Justitie vaak de daders van ‘kleine’ of ‘onbelangrijke’ misdrijven niet te vervolgen.
In Brussel worden maar liefst 85% van de misdrijven met betrapping op heterdaad zonder meer
geseponeerd. Het gevolg: de politie heeft alweer gezichtsverlies geleden, geloofwaardigheid verloren en
raakt gedemotiveerd. De crimineel daarentegen lacht in zijn vuist en voelt zich eens te meer onaantastbaar."
de letterlijke bewijzen zwart op wit, Thomas is en blijft achterlijk...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 17:18   #40
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
een tekstje
de letterlijke bewijzen zwart op wit, Thomas is en blijft achterlijk...
Ja, zo win je wel een discussie natuurlijk...
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be