![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Verdacht zekers , maar we hebben een rechtstaat die zegt dat men onschuldig is tot tegendeel bewezen is. Dus eerlijkheids halve het voordeel van de twijfel, doch als zijn schuld bewezen zou zijn: nooit meer vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb ik zo'n gevoel dat je het meer over eugenisme hebt dan over euthanasie?
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() .Als geïnterneerden ziek dan zijn criminelen eveneens ziek en horen die ook niet thuis in de gevangenis. Laat ons alle gevangenissen ziekhuizen noemen. Zolang de maatschappij maar beschermd is tegen al die "criminele zieken".
Ik ben tegen het euthanaseren van mensen, zware en/of recidive criminelen zijn een blijvende bedreiging voor mede burgers, bovendien hebben ze de psychische en/of fysieke integriteit van anderen aangetast en zijn de kansen reëel dat ze dit in de toekomst terug doen. Dit is voor mij voldoende redenen om ze te verwijderen uit de maatschappij op welke wijze dan ook. Ongeneeslijke zieken hadden en hebben een waarde voor hen zelf en hun omgeving, zij zijn in hun psychische en/of fysieke integriteit aangetast maar hebben die nooit op criminele wijze anderen aangedaan. Zij hebben een integere geest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Liever een pedofiel die geen recidive neigingen vertoont (evt.onterecht)levenslang opsluiten, dan vernietiging van een jong leven te riskeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat men bij zo'n opmerkingen er altijd moet bijzeggen: NEEN ik vind pedofilie niet OK en néén ik ben er geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() de aktieve pedoseksuelen = het reeds voorheen voorgestelde dodelijk spuitje, de niet aktieven kastreer je dan maar meteen preventief.Of spuit ze ook kapot, dat mogen ze nu zelf eens kiezen zie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Kan een dolle hond er aan doen dat hij dol geworden is? Nee. Toch schiet men hem steendood. Onrechtvaardig? Ik vind van niet. Gewoon noodzakelijk...geen andere oplossing, anders gaan er nog meer mensen aan geloven.D�*t is pas niet rechtvaardig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(vrije vertaling: Indien u vergelijkingen maakt met honden, kunnen we evengoed beginnen blaffen, honden doen dat ook). EDIT: veel mensen laten hun dieren achter als ze op vakantie gaan. Misschien zou men dit ook met de kinderen moeten doen. Om dan nog niet te spreken over de paarden die een prikske krijgen wanneer ze een poot breken.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 21 juni 2006 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Boudewijn Buch, een inmiddels overleden Nederlandse schrijver was ook pedofiel. Hij heeft ooit gezegd: "Indien er een pil zou bestaan om mij van mijn pedofiele gedachten te bevrijden ik zou geen moment aarzelen om ze in te nemen." Pedofilie is geen ziekte en evenmin iets crimineels. Iedereen mag pedofiele gedachten en fantasieën hebben, maar wanneer die fantasieën in praktijk worden gebracht is men strafbaar. Personen met pedofiele voorkeuren moeten in de eerste plaats geholpen worden om hun ideeën te kanaliseren, op welke manier weet ik niet, ik ben geen tharapeut. Iemand die zulke gedachten in praktijk brengt mag en moet ook gestraft worden, al was het maar om hem (eventueel haar) tot het besef te brengen dat een kind niet rijp is om seksule "spelletjes" te spelen met volwassenen. Kinderen moeten seksuele opvoeding krijgen, aangepast aan hun leeftijd. Kinderen mogen en moeten misschein zelfs met hun leeftijdsgenoten seksueel geaarde spelletjes spelen, denk maar aan het algemeen bekende "doktertje spelen", hetgeen we wel bijna allemaal gedaan hebben. Dit is een normale zoektocht van elk kind.
Iemand die al tot tweemaal toe een kind heeft misbruikt, moet langdurig behandeld worden, al dan niet in samenhang met een gevangenisstraf. Om zo iemand terug de straat op te sturen zonder gepaste begeleiding komt mijns inziens neer op het failiet van de geestelijke gezondheidszorg in dit land |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wilt u die verantwoordelijkheid op u nemen, om zo'n iemand na een eerste veroordeling nog een tweede kans te geven....en op die manier recidive te riskeren? Daarom geen risico......en levenslange opsluiting!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U zal maar dat tweede kind zijn, of misschien de ouder van dat kind. (Ik weet niet wat het ergste is eigenlijk....) Na 't eerste vergrijp moet die man voor altijd uit de maatschappij, nmm. Ik zou zelfs verder willen gaan om zelfs een eerste aanranding te vermijden. Bv. In het geval van die Ketnet-presentator zou ik al pleiten voor een zeer langdurige opname en begeleiding. Want hij vertoont risicogedrag. De bescherming van de kinderen moet voorop staan.........en niet de mentale situatie, emotie of bescherming v. rechten van de pedofiel. Die keuze moet men maken, en geen andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een vraagje dan: Zou jij je kind naar en créche brengen waar een pedofiel werkzaam is bvb.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Niet elke vorm van lichamelijk genot tussen een volwassene en een kind is fout. Ik heb de indruk dat de meesten hier op dit forum eerder te weinig lichamelijk (seksueel) contact hebben gehad in hun jeugd dan teveel. Van veel seks wordt een mens alleen maar blij, van te weinig wordt hij VB-er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter