![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als hij verliest in Oostende mag hij zijn laatste pluimen gaan verspelen in de ring van het Vlaams Belang ........ en anders zijn de stemmen mooi meegenomen, niet ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waarom denk je dat de opkomstdwang in Belgique, als bijna het enige Europese land, gehandhaafd blijft? Hier kan het bestaande regime zichzelf op geen andere, normale en meer democratische manier in stand houden dan via een kiesysteem dat elders allang werd afgeschaft. Het Belgische regime is afhankelijk van de kiezers die geen fluit in politiek geïnteresseerd zijn, er dus ook geen zak over weten, en juist daarom op de politieke populisten stemmen die ze vaak genoeg op tv zien.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn partij zitten wel een pak (pseudo-)libertariërs, of op zijn minst aanhangers van de Oostenrijkse School. Bij de VLD weet ik dat Nova Civitas blijkbaar een orgaan is waar VLD'ers niet te veel in contact mee mogen komen wegens te klassiek liberaal (Hugo is er wel bij). Ludo van Campenhout is bestuurslid bij het Europees Mises Instituut, maar dat is een lachertje - echt libertarisch is hij niet (godzijdank), en als je ziet dat mensen als Van Dun daar ook bij zitten (en die toch een pak libertarisch zijn)...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch wel vreemd dat hij tegen de inmenging van de staat in de economie is, maar wel voor patenten is, wat toch ook een vorm van inmenging is. citaat van dhr Bouckaert: Het is belangrijk dat mensen die investeren in research en development een patent kunnen nemen. Als we dat niet toelaten dan gaat men op termijn minder investeren wat dan weer slecht zal zijn voor de gezondheid op langere termijn. (bron) Niet erg consequent dus, iemand zou hem eens The Wealth of Networks, How Social Production Transforms Markets and Freedom van Yochai Benkler (uitgegeven bij Yale University Press) moeten laten lezen, zodat hij kan inzien dat zijn mening dat patenten noodzakelijk zijn voor vooruitgang ongefundeerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wist niet dat rechts-conservatisme en een bondgenootschap met het fascisme kenmerken waren van het libertarisme. Bon, een mens leert elke dag bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Kan best zijn, maar dan sta ik toch wel lijnrecht tegenover zijn mening daarover.
Hoe je het ook draait of keert, patenten blijven vrijheidsbeperkend en een middel om dwang uit te oefenen dat uitgaat vanuit een centraal regelend orgaan. Het beperkt dus de vrijheid van anderen zonder dat de anderen de rechten van de patenthouder op vlak van recht van leven en recht van eigendom schaden. Ik pleit er niet voor om alle research dwingend vrij te geven aan de concurrenten. Elk bedrijf mag van mij ervoor zorgen dat moeilijk uitgevlooid kan worden hoe hun bepaald product werkt. Daartegenover staat voor mij dan ook de vrijheid van de afnemer van het product om door reverse engineering de werking van het product te onderzoeken en aanpassingen aan het product te doen om dit product dan door te verkopen met winst. Maar deze discussie hoeft hier niet gevoerd te worden, want ze heeft nogal weinig met onze bekendste ex-judoka te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we krijgen 'em nog ![]()
![]() |
![]() |