![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn twee 'vergelijkingen. De eerste: 1/3 dat je juist zit + 2/3 dat je fout zit=1 De tweede maal is er een beker uitgeschakeld. Er blijft dus 1/2 dat je de foute beker hebt + 1/2 dat je de juiste hebt= weer 1. Maar ik 'zie' een negatieve erfenis van de eerste poging waar je dus een kleinere kans had dat je correct zat. Daarom raad ik aan te verwisselen. ![]() ![]() Twanne!!! Rap of ik kan niet slapen!
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Of dat iemand weet waar het muntje zit maakt toch niets uit? Als ik de lotto cijfers van volgende week heb, maakt dat voor jou de kans niet groter of kleiner om de lotto te winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maakt WEL uit. Ze MOETEN dat weten, anders kunnen ze een bekerke omkeren waar het geldstuk onder ligt. Gij breidt het gewoon uit.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 juni 2006 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel dat je het juiste bekertje de eerste keer hebt. Dan heeft de presentator 2 lege bekertjes voor zich en kan hij dus kiezen hetwelke hij omdraait, maar de uitkomst is toch steeds hetzelfde: er wordt een leeg bekertje omgedraaid, of dit nu het linkse of het rechtse is maakt niets uit. De presentator heeft dus opnieuw geen vat op de situatie. Het maakt dus niets uit. De presentator weet wel de juiste oplossing, maar hij kan niets doen om je in de war te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 juni 2006 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Die kans verkleint of vergroot idd niet, omdat op voorhand geweten is door de presentator waar het geld lag. Dus de kans was al van in begin 1/2. Tenzij de "presentator" niet op voorhand de intentie had om er een weg te nemen. Het gaat helemaal ni om berekenen.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 juni 2006 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik verander net niets en hou me aan mijn oorspronkelijke keuze; er zijn maar twee bekertjes en een ervan moet de juiste zijn, het zou de door mij aangeduide kunnen zijn of niet kunnen zijn ( fifty-fifty). Veranderen zou geen zoden aan de dijk leggen, het verandert de kans op te winnen niet die blijft dezelfde. Ik had nu eenmaal ook anders kunnen kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het in rood aangeduide staat voor mijn gekozen bekertje, het lijkt alsof de kans veranderd is , maar het is de spelsituatie die veranderd is ( een bekertje is weg genomen) ! Die euro ligt nog steeds waar die lag! Of onder mijn bekertje of niet onder mijn bekertje...( 50% kans gezien vanuit mijn huidige situatie, en 1/3 vanuit de oorspronkelijke situatie. ) 1/2 + 1/2 is weldegelijk 1. En of ik nu wel of niet verander, verandert niets aan mijn winstkansen. Maar ik blijf bij mijn oorspronkelijke keuze, het zou jammer zijn dat ik door uw hocus pocus en wirwar van spelsituaties 2 euro zou missen terwijl ik die oorspronkelijk wel blijk te hebben gewonnen maar door te veranderen zou verliezen. Laatst gewijzigd door Big_daddy : 19 juni 2006 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laten we anderen ook nog de kans geven. Maar er zitten toch al een pak foute redeneringen tussen
![]()
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me ook wel wat.
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Voor de mensen die mijn redeneringen niet kunnen of willen volgen (blijkbaar iedereen buiten mij): dus laten we de situatie eens volledig uitwerken
( ) := leeg bekertje (.) := bekertje met muntje onder Stel dat je volgende reeks voor je neus krijgt (uiteraard zie je zelf niet waar de munt ligt): (.)( )( ) Er zijn nu 6 mogelijkheden: 1. Ik kies eerst bekertje 1 en wissel niet 2. Ik kies eerst bekertje 1 en wissel wel 3. Ik kies eerst bekertje 2 en wissel niet 4. Ik kies eerst bekertje 2 en wissel wel 5. Ik kies eerst bekertje 3 en wissel niet 6. Ik kies eerst bekertje 3 en wissel wel Situatie 1: Ik kies eerst bekertje 1 en wissel niet: WIN! Situatie 2: Ik kies eerst bekertje 1 en wissel wel: de keuze wordt dus (.)( ) en er wordt gewisseld dus: VERLIES! Situatie 3: Ik kies eerst bekertje 2 en wissel niet: VERLIES! Situatie 4: Ik kies eerst bekertje 2 en wissel wel: de keuze wordt dus (.)( ) en er wordt gewisseld dus: WINST! Situatie 5: Ik kies eerst bekertje 3 en wissel niet: VERLIES! Situatie 6: Ik kies eerst bekertje 3 en wissel wel: de keuze wordt dus (.)( ) en er wordt gewisseld dus: WINST! Als er niet gewisseld wordt (situaties 1,3 en 5): wordt er 1 keer gewonnen en 2 keer verloren, de kans om te winnen als men niet wisselt is dus 1/3 Als er wel gewisseld wordt (situaties 2,4 en 6): wordt er 2 keer gewonnen en 1 keer verloren, de kans om te winnen als men wisselt is dus 2/3 De situatie-schets met (.)( )( ) is analoog met de situaties ( )(.)( ) en ( )( )(.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag de mogelijkheden dus niet optellen. Bhairav heeft dus gelijk dat je van in 't begin in een 1/2 zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén of andere hoogbegaafde vrouw -haar naam ontsnapt me- loste deze vraag als eerste op. Ze kreeg toen heel wat kritiek te verwerken van onder andere wiskundigen. Wiskundigen die haar later evenwel allemaal gelijk moesten geven... De vraag is nu: kende Netslet het vraagstuk al of is ie heel erg slim? ![]() [SIZE=1] [/SIZE] |
|
![]() |
![]() |