![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Jep, en de goede man met witte baard (onze Sint) bestaat echt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U hebt alvast 1 stem dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zelfs de grote GAIA-hater capituleert als het gaat om moslimrituele slachtingen.
Het gaat niet om het welzijn van dat schaap, maar om de moslims te klooten. Verbiedt het dan helemaal hé als ge de moslims wil klooten ipv af te komen met dierenrechten waar dat ge anders dik gerust in zijt als 't niet gaat over moslims... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schijnheilige onzin is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iedere niet vegetarier die de rituele slachtingen veroordeelt is idd een hypocriet.
anderzijds is iedere gelovige die een liefdevolle god predikt hypocriet als hij denkt dat zijn gunsten dmv dierenleed moeten bedongen worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juni 2006 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De raad van State veegt echter zijn voeten aan de wet én aan de wil van een grote meerderheid burgers. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2006 om 11:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dood is dood, dat begrijp ik, maar als ik u persoonlijk de keuze laat om een nekschot of lekker doodbloeden, dan zal uw rekening vlug gemaakt zijn... Maar dieren wil u deze behandeling blijkbaar niet geven, u staat voor mij dan ook nog ONDER de "klasse" van dieren. Een roofdier kan zijn prooi niet verdoven, de mens kan dit wel. En als een mens dat niet wil, is dat doelbewust gekozen. Verder is deze uitspraak alleen meer koren op de molen van het vb, ik ben niet voor deze partij, maar als deze morgen luidkeels komt roepen op tv dat dit wegen met 2 maten en gewichten is, kan ik dat niet tegenspreken. Slachtvee of dieren voor rituele slachtingen worden opgegeten en moeten worden "verdoofd" of snel afgemaakt worden, zo moet dat of zou dat voor iedereen moeten zijn.... GEEN UITZONDERINGEN. Laatst gewijzigd door xylitar : 20 juni 2006 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor paradoxale boodschappen sturen zij naar de burger?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij vindt dat het welzijn van schapen belangrijker is dan de grondwet, dan ben je volgens mij een vijs kwijt. Ik ken geen grotere fundamentalist dan Michel Vandenbosch die zichzelf heeft uitgeroepen tot grote goeroe en woordvoerder van de dieren. Er heeft nochtans geen enkel dier op hem gestemd... Citaat:
'Politiek correct' maar helemaal fout is het toekennen van 'rechten' aan dieren. Zoals ik eerder schreef is een recht iets dat je kan afdwingen. Al de rest is een gunst. Als dieren rechten willen krijgen, moeten ze naar de rechtbank stappen of een politieke partij oprichten en ijveren voor stemrecht voor dieren, een beetje zoals die pipo's in Spanje. Ik ben het ermee eens dat we de mensenrechten moeten beknotten wat het gebruik en misbruik van dieren betreft. Ik ben geen voorstander van het zinloos pijnigen van dieren. Maar ik heb meer respect voor een rituele slachting dan voor slachtingen aan de lopende band. Wie zelf al eens een onverdoofd dier heeft geslacht, zal me begrijpen. Als je dat doet, wordt je namelijk verplicht daar bij stil te staan, daar aandacht aan te besteden, erover na te denken, er respect voor te hebben. In onze industriële slachtingen staan we daar ver van af. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is al een wet die verplicht dat offers gebeuren in een slachthuis.
Dieren verdoven? Allemaal goed en wel, maar dat moet dan voor iedereen gelden. In organisaties waar legbatterijen worden gebruikt worden alle mannelijke kuikentjes in de mixer gedraaid. Zelf ken ik tal van boeren die hun vlees ook verkopen en daar ook wordt geen rekening gehouden met verdoving. Ze snijden de varkens ook gewoon de keel over en breken de nek van hun konijnen. Dus verdoving? Ja, goed idee Moet dit voor iedereen gelden? Ja, je moet niet enkel de moslimgemeenschap viseren, de autochtone bevolking en de industrie doet er ook gretig aan mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nergens in de voorschriften staat trouwens dat het dier niet mag verdoofd worden:
-De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten. -De slachtplaats moet rein zijn. -De slager moet zorgdragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden. -Het dier wordt met de kop richting Mekka geplaatst. -Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden Bismillah, Allahu Akbar (in naam van God, God is groot) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor Diegene die in het voedsel voorziet: de Allerhoogste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |