![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waterlo, voet van de leeuw, elk jaar op 14 juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt, nu weet ik wat doen op 14 juli.
![]() Ernstig, als die daar Napoleon eren voor zijn oorlogen, dan is dat (om het vriendelijk te zeggen) gewoon belachelijk.
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u ook even Napoleon's tombe In Parijs gaan bekijken. Allemaal officieel vereerde figuren. Hier gaat het m.i. om een private herdenking van Irma Laplasse. Hoewel ik, in tegenstelling tot u, meer waardering heb voor het werk van Van Isacker voel ik zelf hoegenaamd geen behoefte om Irma Laplasse te herdenken (zij vertegenwoordigt mij niet en is zeker niet voor mij en voor het Vlaanderen dat ik voorsta gestorven). Evenmin voel ik de behoefte om hier een hele polemiek over op te zetten of allerlei grote woorden (bv. "oorlogsmisdadiger") die nergens op slaan uit de kas te halen. Er lopen hier overigens ook mensen rond die zelfs Hitler hederdenken, of Hess, Stalin, Ceacescu, en talloze andere weinig smakelijke persoonlijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Moskou ben ik het Lenin Mausoleum gaan bezoeken. Op z'n minst een onvergetelijke ervaring.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 24 juni 2006 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() In België weet ik het niet, maar voor Napoleon verwijs ik u naar het Hotel des Invalides in Parijs; voor Lenin naar het Rode Plein in Moskou en voor Mao naar het Plein van de Hemelse Vrede in Peking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() U vergist zich daarin. Er zijn wel degelijk mensen in België die Napoleon, Mao, Lenin of Stalin vereren en herdenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan, maar het is geen persoonlijke visie van "the piano", het zijn geciteerde stukken die via google makkelijk terug te vinden zijn.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Officieel?
![]() |
#31 |
|
![]() Door welke officiële instantie wordt die Irma Laplasse-herdenking gepatroneerd? Bij mijn weten door geen enkele. Zou mij trouwens sterk verbazen.
Ik heb persoonlijk weinig boodschap aan dit soort nostaligici die niets willen geleerd hebben uit de fouten van het verleden. Maar dat is hun probleem, niet het mijne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Officieel is misschien niet het juiste woord, maar ik heb nog nooit een aankondiging gezien om Napoleon, Lenin of Mao te gaan vereren in Vlaanderen (itt deze aankondiging bv.)
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Vrij belachelijk, in plaats van het over de herdenking te hebben en hoe belachelijk het wel niets is om een oorlogsmisdadiger te herdenken. Schuiven ze hier alle verantwoordelijkheid weg en beginnen ze over communisme. Dat, hoewel het even belachelijk is als deze herdenking, niets met deze thread te maken heeft. Tja,als je je eigen gebreken niet in het daglicht wilt stellen, dan focus je maar op andere dingen. Dat is ook een tactiek natuurlijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Een vraagje aan de Vlaams-nationalisten.
Waarom blijven jullie maar dwepen met dit soort foute figuren(kom nu niet af met REX, Degrelle en het Waals Legioen met de Belgische vlag. Geen enkele mainstream Belgicist dweept daarmee). sommigen hebben eenmaal een geprobeerd om zich te excuseren(op een van die IJzerfeestjes) en dat is bij de meeste Vlaams-nationalisten niet echt op gejuich onthaald.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 24 juni 2006 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, fisherman, pertinente vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Wat een rhetorische vaseline gaan we nu wel niet voorgeschotelt krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Flamingant revisionisme, episode 3
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kijk, bij iedere politieke liquidatie verhef je die persoon en diens gedachtegoed tot martelaarschap.
Jammer genoeg is de repressie zéér ver gegaan, met de doodstraf als hoogste strafmaat. Men had amnestie kunnen geven aan collaborateurs die berouw toonden, maar in plaats daarvan heeft men een heksenjacht geopend. En van elke actie komt er reactie, een voedingsbodem van ongenoegen in de Vlaamse Beweging en het ontstaan van het Vlaams Blok zijn er gevolg van. Vandaar mijn besluit: STOP elke vorm van politieke liquidatie ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Lid vh Geheime Leger oid. In het herziene proces werd IL trouwens niet ter dood veroordeeld.
![]() |