Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 19:26   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Franstalige toeristen zijn uiteraard welkom. Maar ik vind dat ze zich wel een beetje mogen realiseren dat ze zich dan in Vlaanderen bevinden en dat het niet zo vanzelfsprekend is dat iedereen hier ook frans verstaat of spreekt.

Als ze hier komen wonen dan moeten ze wel op termijn Nederlands leren.
Inderdaad en dat begrijp ik wel. Ik spreek altijd Nederlands bijvoorbeeld bij een winkelier of bij de uitbaters van een restaurant aan de Vlaamse Kust. Onder Franstaligen spreken we wel Frans, zelfs als sommige Vlamingen misschien zouden willen dat we dan Nederlands spreken omdat we in Vlaanderen zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:34   #22
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
1. Wie zegd dat? Een borg?
2. Je had 2 jaar tijd een goede historicus te spelen maar je was ne NEP historicus, ne borgse trouwens.
3. Ja en dan....

En ben ik nog welkome in Leo Belgicus?
Wat denk je?
Waarom zou onhoffelijk, mijn beste Restons Courtois? Waarom zou ik een borg zijn (we praten toch over die Resistance is futile, you will be assimilated-types, niet?), als ik even reageer op een nogal ondoordachte uitlating waar ik - en anderen, vrees ik - kop noch staart aan konden krijgen. Maakt me dat tot een naprater, een onnadenkende papegaai? Nee toch, of het moest zijn dat jij er bijzonder onfrisse ideeën op nahield, die iedereen die niet in jouw pas marcheert tot een verwerpelijk sujet degradeert? Zo diep kan je toch niet vallen? En verder, waarom ben ik een nep-historicus, probeer me dat eens diets te maken: ik sta in elk geval open voor je suggesties. Je hebt duidelijk A gezegd, nu moet B ook maar komen. Ten slotte, dat ik je even terecht wees op je wankele spelling van mijn nick hier, komt omdat ik wat dat betreft een beetje een prinzipienreiter ben, maar dat pleziertje gun je me wel, of niet?

Dan nu de prangende vraag, is Restons Courtois nog welkom in Vlaanderen? Waarom zou hij dat niet zijn, is mijn vraag dan. Het is niet omdat er heel dun gezaaide malloten zijn die heel veel lawaai maken, en goedgelovige (of lichtgeraakte) zielen die meteen denken dat ze die als pars pro toto moeten nemen, dat zij beiden ook de wetten moeten stellen, of ik moest me danig vergissen. Je moet jezelf niet zo'n martelaarspose aanmeten om jezelf onmiddellijk als persona non grata te verklaren in het Vlaanderen zoals jij denkt dat het bestaat. Ach, waar maak ik me druk om, want wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 24 juni 2006 om 19:34.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:41   #23
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Waarom zou onhoffelijk, mijn beste Restons Courtois? Waarom zou ik een borg zijn (we praten toch over die Resistance is futile, you will be assimilated-types, niet?), als ik even reageer op een nogal ondoordachte uitlating waar ik - en anderen, vrees ik - kop noch staart aan konden krijgen. Maakt me dat tot een naprater, een onnadenkende papegaai? Nee toch, of het moest zijn dat jij er bijzonder onfrisse ideeën op nahield, die iedereen die niet in jouw pas marcheert tot een verwerpelijk sujet degradeert? Zo diep kan je toch niet vallen? En verder, waarom ben ik een nep-historicus, probeer me dat eens diets te maken: ik sta in elk geval open voor je suggesties. Je hebt duidelijk A gezegd, nu moet B ook maar komen. Ten slotte, dat ik je even terecht wees op je wankele spelling van mijn nick hier, komt omdat ik wat dat betreft een beetje een prinzipienreiter ben, maar dat pleziertje gun je me wel, of niet?

Dan nu de prangende vraag, is Restons Courtois nog welkom in Vlaanderen? Waarom zou hij dat niet zijn, is mijn vraag dan. Het is niet omdat er heel dun gezaaide malloten zijn die heel veel lawaai maken, en goedgelovige (of lichtgeraakte) zielen die meteen denken dat ze die als pars pro toto moeten nemen, dat zij beiden ook de wetten moeten stellen, of ik moest me danig vergissen. Je moet jezelf niet zo'n martelaarspose aanmeten om jezelf onmiddellijk als persona non grata te verklaren in het Vlaanderen zoals jij denkt dat het bestaat. Ach, waar maak ik me druk om, want wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil...
Kan je misschien een sammenvatting van jou oordeel geven? Ik verstaa je niet zo goed.
In Vlaanderen, bij mijne vlaamse vrienden ben ik 'welkome,' bij jouw fellow borgs denk ik minder.
Of wat denk je daar over?
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:53   #24
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan je misschien een sammenvatting van jou oordeel geven? Ik verstaa je niet zo goed.
In Vlaanderen, bij mijne vlaamse vrienden ben ik 'welkome,' bij jouw fellow borgs denk ik minder.
Of wat denk je daar over?
Wie zijn mijn fellow borgs? Die idioten van Voorpost (of wat was het) die zich helden wanen omdat ze een stel oude dametjes de huid volschelden omdat ze Franstalig rondgeleid worden in Antwerpen? Of andere malloten die dromen van een raszuiver Vlaanderen, waar niets anders dan Vlaams mag geblaft worden? Kijk, in beide gevallen zijn dát net de salauds waar ik eerder aan refereerde, de bullebakken die het voor andere mensen onmogelijk maken. Misschien behoor jij er ook wel toe, met je onwil om die minieme minderheid anders te zien dan als representatief voor Vlaanderen. Zijn zij misschien mijn fellow borgs omdat ik me niet principieel voor het ondeelbare Belgische vaderland uitspreek, maar een onafhankelijk Vlaanderen niet a priori uitsluit? Opnieuw dreig je één van hen te worden. Wel, als ik meer Vlaamse autonomie voorsta, dan is dat een louter rationeel, politiek principe: de Belgische staat is uitgediend, heeft op dit moment geen toegevoegde waarde meer, integendeel. Als er een grondige hervorming mogelijk is, dan ben ik er niet tegen, maar ik twijfel op dit moment aan of dat mogelijk is. Onafhankelijkheid om de onafhankelijkheid is onzin, maar dat is eenheid omwille van de eenheid ook. Waarom zou ik daarom iets tegen Franstaligen hebben? Ik heb Franstaligen in mijn familie, mijn boekenkast bestaat voor een groot deel uit Franse auteurs, Brel staat hoog in mijn favorietenlijstje... waarom zou ik in godsnaam iets tegen Franstaligen hebben, waarom zou ik hen niet in Vlaanderen willen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 24 juni 2006, 20:09   #25
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wie zijn mijn fellow borgs? Die idioten van Voorpost (of wat was het) die zich helden wanen omdat ze een stel oude dametjes de huid volschelden omdat ze Franstalig rondgeleid worden in Antwerpen? Of andere malloten die dromen van een raszuiver Vlaanderen, waar niets anders dan Vlaams mag geblaft worden? Kijk, in beide gevallen zijn dát net de salauds waar ik eerder aan refereerde, de bullebakken die het voor andere mensen onmogelijk maken. Misschien behoor jij er ook wel toe, met je onwil om die minieme minderheid anders te zien dan als representatief voor Vlaanderen. Zijn zij misschien mijn fellow borgs omdat ik me niet principieel voor het ondeelbare Belgische vaderland uitspreek, maar een onafhankelijk Vlaanderen niet a priori uitsluit? Opnieuw dreig je één van hen te worden. Wel, als ik meer Vlaamse autonomie voorsta, dan is dat een louter rationeel, politiek principe: de Belgische staat is uitgediend, heeft op dit moment geen toegevoegde waarde meer, integendeel. Als er een grondige hervorming mogelijk is, dan ben ik er niet tegen, maar ik twijfel op dit moment aan of dat mogelijk is. Onafhankelijkheid om de onafhankelijkheid is onzin, maar dat is eenheid omwille van de eenheid ook. Waarom zou ik daarom iets tegen Franstaligen hebben? Ik heb Franstaligen in mijn familie, mijn boekenkast bestaat voor een groot deel uit Franse auteurs, Brel staat hoog in mijn favorietenlijstje... waarom zou ik in godsnaam iets tegen Franstaligen hebben, waarom zou ik hen niet in Vlaanderen willen?
Kan je misschien soms op 'space' duwen a.u.b.

Je bent ne NEP historicus, om dat je de 'goeden' hier altijd in de rug gevallen bent om de borgs te steunen. Niet om 'waarheit' te brengen maar alleen om jullie bekrompen visie van de wereld te steunen.

Ik concleueer dus dat je ook ne borg bent.
Oud 24 juni 2006, 20:13   #26
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ja, ze zijn zeker welkom.
Ja allicht.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:18   #27
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan je misschien soms op 'space' duwen a.u.b.

Je bent ne NEP historicus, om dat je de 'goeden' hier altijd in de rug gevallen bent om de borgs te steunen. Niet om 'waarheit' te brengen maar alleen om jullie bekrompen visie van de wereld te steunen.

Ik concleueer dus dat je ook ne borg bent.
Je uit hier wel een hele berg beschuldigingen, waarvoor je echter geen enkel bewijs aanvoert en dat is nu net wat ik zou willen zien.

1. Waar heb ik pertinente historische onwaarheden verkondigd?

2. Welke bekrompen visie hang ik aan? Jij concludeert, naar ik merk, enkel op basis van mijn vermeende flamingante dweperij. Wat me tot één van 'hen' maakt, begrijp ik al helemaal niet.

Kan je daarop even antwoord geven, of ga je enkel uit van je vooroordelen?
Oud 24 juni 2006, 20:18   #28
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Met al die communautaire problemen vraag ik me af wat uw mening is over het komst van Franstaligen tijdens de zomer in Vlaanderen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Vlaame Kust, een regio die veel toeristen aantrekt. Pas op, ik spreek niet over Franstaligen die naar Vlaanderen zouden willen komen wonen maar wel over Franstaligen die tijdens de vakantie naar Vlaanderen komen. Zijn ze er welkom? Gaat u hen vragen Nederlands te spreken als u ze ONDER HEN Frans hoort spreken?
Wat een stomme stelling. Waar zijn we hier mee bezig als we van zoiet een punt maken?
We maken ons hopeloos belachelijk en zekers ook in Holland. Niet te verwonderen dat we voor domme belgen worden versleten.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:21   #29
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wat een stomme stelling. Waar zijn we hier mee bezig als we van zoiet een punt maken?
We maken ons hopeloos belachelijk en zekers ook in Holland. Niet te verwonderen dat we voor domme belgen worden versleten.
Je hebt gelijk....
Oud 24 juni 2006, 20:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wie maakt dan wel van zoiets een punt? Ik heb nog nergens gelezen dat toeristen onze taal zouden "moeten" praten onder elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:22   #31
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie maakt dan wel van zoiets een punt? Ik heb nog nergens gelezen dat toeristen onze taal zouden "moeten" praten onder elkaar.
Die idee bestaat dan enkel ook maar in de paranoïde geest van enkele lui bezuiden de taalgrens...
Oud 24 juni 2006, 20:23   #32
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je uit hier wel een hele berg beschuldigingen, waarvoor je echter geen enkel bewijs aanvoert en dat is nu net wat ik zou willen zien.

1. Waar heb ik pertinente historische onwaarheden verkondigd?

2. Welke bekrompen visie hang ik aan? Jij concludeert, naar ik merk, enkel op basis van mijn vermeende flamingante dweperij. Wat me tot één van 'hen' maakt, begrijp ik al helemaal niet.

Kan je daarop even antwoord geven, of ga je enkel uit van je vooroordelen?
1. Neen, je hebt de 'waarheit' 'verdraied', zo dat ze voor jou doelen sprekt...
Typisch borgs, trouwens.

2. Lees eens een paar van jou posts, zijn er echt een hoop te veel.
Oud 24 juni 2006, 20:24   #33
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch, die Suisse in de brusselse rand moet dat toen, maar je weet toch, het crapuul van voorpost zit voor de deur.
Oud 24 juni 2006, 20:25   #34
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
1. Neen, je hebt de 'waarheit' 'verdraied', zo dat ze voor jou doelen sprekt...
Typisch borgs, trouwens.

2. Lees eens een paar van jou posts, zijn er echt een hoop te veel.
Wie A zegt, moet ook B zeggen. Jij verwijt me, kort gesteld, van een sofist en/of een leugenaar te zijn, dan moet je gelijk maar met de bewijzen komen. Ik zal mild zijn: noem me één kwestie waar ik uit mijn nek kletste pour les besoins de la cause, toon aan dat ik ongelijk had, en ik geef direct mijn ongelijk toe. Tot nu toe kan ik enkel concluderen dat je geen poot hebt om op te staan en dat je niet verder raakt dan goedkope vuilspuiterij...
Oud 24 juni 2006, 20:26   #35
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die idee bestaat dan enkel ook maar in de paranoïde geest van enkele lui bezuiden de taalgrens...
En bij borks benorden van de grens.
Het coole aan Vlamingen is trouwens dat ze geen "Manieren'" hebben, vind ik.
En jij?
Oud 24 juni 2006, 20:27   #36
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wie A zegt, moet ook B zeggen. Jij verwijt me, kort gesteld, van een sofist en/of een leugenaar te zijn, dan moet je gelijk maar met de bewijzen komen. Ik zal mild zijn: noem me één kwestie waar ik uit mijn nek kletste pour les besoins de la cause, toon aan dat ik ongelijk had, en ik geef direct mijn ongelijk toe. Tot nu toe kan ik enkel concluderen dat je geen poot hebt om op te staan en dat je niet verder raakt dan goedkope vuilspuiterij...
Ja doe ik. Ben ook ne PIC nu, hé.
Dacht trouwens niet dat je als PIC zo veel lachen kan, heb nu alleen de borgische PIC gezien.
Is toch best pratique.
Oud 24 juni 2006, 20:28   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tevergeefs geprobeerd, Ossaert. In weerwil van zijn naam schopt dit heerschap wild rechts en links, beledigt bijna iedereen en springt van de hak op de tak. Ook ik wacht nog steeds op enkele antwoorden. Tevergeefs.
Oud 24 juni 2006, 20:30   #38
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Neen, ik beleedig alleen de vlaamse borgs (of dat is de bedoeling), de Vlamingen zelver vindt ik top.
Leugenaar.
Oud 24 juni 2006, 20:31   #39
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
En bij borks benorden van de grens.
Het coole aan Vlamingen is trouwens dat ze geen "Manieren'" hebben, vind ik.
En jij?
Wat zit ik hier eigenlijk tegen de muren te praten? Die idioten die dat denken, zijn een minieme (maar luidruchtige) minderheid en geenszins representatief voor Vlaanderen. Trouwens, wat zit jij je druk te maken over de ongemanierde Vlamingen (ik ben cynisch, jij speelt de man, maar dat is een andere kwestie)? Als ik je bezig hoor, kan je enkel maar blij zijn ervan af te zijn...

Bon, als jij er niet in slaagt om met argumenten te komen, maar je beperkt tot schelden, dan heeft een verdere discussie geen zin meer.
Oud 24 juni 2006, 20:32   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zit ik hier eigenlijk tegen de muren te praten? Die idioten die dat denken, zijn een minieme (maar luidruchtige) minderheid en geenszins representatief voor Vlaanderen.
Wie zou dat dan wel moeten zijn, die minderheid waarover je spreekt? Wie? TAK in ieder geval niet. Ook niet kleine groepjes als Voorpost of zo. Wie dan wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be