![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil jij me wel eens uitleggen waar het geld verborgen zit? In wat? Ik volg echt niet hoor.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge hebt uw foutje daarnet eigenhandig aangepast toen je het nog eens wou quoten.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 juni 2006 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - overbodig geworden -
Laatst gewijzigd door lombas : 27 juni 2006 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, mijn excuses Nyn, in die eerste post van me moet geld uiteraard "geweld" zijn. Blijkbaar de hele tijd over gelezen.
Mijn gedachten waren blijkbaar ergens anders ![]() Ik steek het op de examens ![]() Laatst gewijzigd door lombas : 27 juni 2006 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is volgens de wet fraude en fraude is strafbaar, draai het of keer het hoe je wil, maar het is een collectieve diefstal uit de kas van de gemeenschap. Dus ik zie geen verschil tussen een allochtoon die een auto steelt of een Belg die fraudeert. Tenzij de allochtoon geweld gebruikt uiteraard...
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij belasting ontduiken zie ik geen diefstal omdat: 1) Er bestaat geen vrijwillig wederzijds contract met de "overheid", of ik heb het toch nog niet gezien. 2) Je houdt je eigendom bij in plaats van het weg te geven. Dat lijkt me sterk een vrije keuze. Integendeel kunnen we belasting diefstal noemen omdat: 1) De staat de eigendom van anderen ontneemt; 2) Zonder daarvoor te betalen;* 3) Zonder een wederzijds vrijwillig contract op te maken of te respecteren. * Nu kan men zeggen dat belasting = diensten, en daar kunnen we een zeer lange discussie over hebben, maar het doet niets af aan 1) of 2). Vergelijk de staat dus met een autodief die je met je eigen gestolen auto een lift geeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Belastingontduikers zijn in feite vrijheidsstrijders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Belastingen worden niet geheven om ons te pesten, zij dienen in theorie voor het algemeen nut. Natuurlijk zijn er bij die ervan profiteren en letterlijk ons belastinggeld pikken. Maar als jij denkt dat belasting alleen dienen om ons te pesten en leeg te zuigen, ben je een overjarige 80'er die uit de jaren '20 komt waar alleen het ultra-liberalisme telde. Niets geleerd van de Grote Derpessie van het decennium erop?
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juni 2006 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Als minarchist acht ik justitie en deels orde tot taken van een staat. 3) Verzekering hoeft niet gemonopoliseerd te zijn voor iedereens tofheid. 4) Ik zal inderdaad zeer graag de school van mijn kinderen betalen. Wist je dat de VSA honderd duizenden kinderen gratis hebben leren lezen, schrijven, rekenen &c in de 19de eeuw en dat men daar de hoogste graad van alfabetisme had? Pas sinds de collectivisering van onderwijs is het snel bergaf gegaan - met die hoop schroot daar nu tot gevolg.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En als die kinderen gratis onderwijs hebben genoten in de 19de eeuw, wie heeft dat betaalt, vraag ik me af. Privaat onderwijs werkt de vorming van een elite-klasse in de hand die generatie na generatie de macht in handen blijft hebben, zoals in Groot-Brittannië. Het onderwijs in België hoort trouwens tot de beste van de wereld, en dat wordt toch ook door de maatschappij betaald? Als jij belasting ontduikt, dan ga jij het onderwijs geld van die 1 miljoen scholieren in België pikken. Anders kan ik het niet zien.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Een geproefde methode door kinderen op te leiden en ze daarna jongeren te laten helpen. Misschien moet ik er bij vermelden dat al deze zaken gesponderd werden door vuilrijken, en dat vuilrijken zelfs beurzen schonken voor studie-ijverige leerlingen. Dat was namelijk aan honderden jaren de traditie. In Eton (1440) werd niet voor niets sinds de stichting van die school minstens 10% van de plaatsen voorbehouden aan arme jongens.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, mijn beste Twanne, als jij zo tuk bent op overheidsinmening in de economie, dan mag je je best eens beginnen afvragen waarom géén van de drie ministers die bevoegd zijn voor economie in dit land, economie gestudeerd hebben. Natuurtalenten?
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eerste drie kan je beter laten draaien via privaat initiatief en het laatste... welnu, daar zou véél minder behoefte aan zijn mochten die mensen niet kapotbelast worden.
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En dat het openbaar onderwijs niet goed draait in de VS, is een bestuurlijk probleem, geen financiëel. Ze krijgen voldoende geld, maar spenderen het niet goed. Betere overheidcontrole zou misschien handig zijn. Je opmerking ivm met Eton's vrijgevigheid bewijst eigenlijk mijn stelling. Het gaat zelf maar over 5% van de studenten, geen tien. En die moeten 25% van de kosten zelf dragen. De totale kost voor de rest is gemiddeld 23,688£. Dat is zo'n 30.000euro ruwweg. Hoeveel gezinnen denkt u, kunnen 30.00euro per jaar aan het onderwijs alleen al geven voor hun kinderen? Als u denkt dat dat 95% is, dan zit u er ver naast. U moet dan maar eens proberen in te denken wat het is om met 3000euro per maand door te komen, en drie kinderen hebt. (3000 is dan nog veel!)
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juni 2006 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Het is wel zeer duidelijk dat, indien iemand op cursus economie mag gaan, jij diegene bent. Lees even dit boek, wil je? 3) Mensen die nu met 3000 euro per maand moeten overleven en drie kinderen hebben, zouden heel wat meer inkomsten en minder uitgaven hebben met het dalen van belastingen, accijnsen en taksen allerhande.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou een heel andere zaak zijn als die belastingontduikers in het openbaar toegeven dat ze belastingen ontduiken en iedereen ook uitleggen waarom ze het belastingsysteem oneerlijk vinden en er ook hun vrijgekomen middelen inpompen om informatie hierover te verstrekken. Dan mogen ze zich voor mijn part wel vrijheidsstrijders noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |