Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 20:18   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hier.
Wil jij me wel eens uitleggen waar het geld verborgen zit? In wat? Ik volg echt niet hoor.
Oud 27 juni 2006, 20:51   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wil jij me wel eens uitleggen waar het geld verborgen zit? In wat? Ik volg echt niet hoor.
zeg, duif, ge kunt toch ongeveer even goed lezen als ik eh.

ge hebt uw foutje daarnet eigenhandig aangepast toen je het nog eens wou quoten.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 juni 2006 om 20:52.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 20:55   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

- overbodig geworden -

Laatst gewijzigd door lombas : 27 juni 2006 om 20:58.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 20:57   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oeps, mijn excuses Nyn, in die eerste post van me moet geld uiteraard "geweld" zijn. Blijkbaar de hele tijd over gelezen.

Mijn gedachten waren blijkbaar ergens anders

Ik steek het op de examens

Laatst gewijzigd door lombas : 27 juni 2006 om 20:59.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 21:36   #25
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belasting omzeilen noem ik niet frauderen maar weldenkend handelen.
Het is volgens de wet fraude en fraude is strafbaar, draai het of keer het hoe je wil, maar het is een collectieve diefstal uit de kas van de gemeenschap. Dus ik zie geen verschil tussen een allochtoon die een auto steelt of een Belg die fraudeert. Tenzij de allochtoon geweld gebruikt uiteraard...
Oud 27 juni 2006, 23:12   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Het is volgens de wet fraude en fraude is strafbaar, draai het of keer het hoe je wil, maar het is een collectieve diefstal uit de kas van de gemeenschap. Dus ik zie geen verschil tussen een allochtoon die een auto steelt of een Belg die fraudeert. Tenzij de allochtoon geweld gebruikt uiteraard...
Iemand die een auto steelt, ontneemt de eigendom van een ander persoon zonder daarvoor te betalen met begrip van een wederzijds vrijwillig contract.

Bij belasting ontduiken zie ik geen diefstal omdat:

1) Er bestaat geen vrijwillig wederzijds contract met de "overheid", of ik heb het toch nog niet gezien.
2) Je houdt je eigendom bij in plaats van het weg te geven. Dat lijkt me sterk een vrije keuze.

Integendeel kunnen we belasting diefstal noemen omdat:

1) De staat de eigendom van anderen ontneemt;
2) Zonder daarvoor te betalen;*
3) Zonder een wederzijds vrijwillig contract op te maken of te respecteren.

* Nu kan men zeggen dat belasting = diensten, en daar kunnen we een zeer lange discussie over hebben, maar het doet niets af aan 1) of 2).

Vergelijk de staat dus met een autodief die je met je eigen gestolen auto een lift geeft.
Oud 27 juni 2006, 23:17   #27
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Belastingontduikers zijn in feite vrijheidsstrijders.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 08:01   #28
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Maar wel mensen, die vinden dat onderwijs goed moet draaien, dat de wegen in orde moeten zijn , dat er goede gezondheidszorg is, dat er uitkeringen zijn als het met hen mis gaat,......sorry hoor !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 08:02   #29
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Bij belasting ontduiken zie ik geen diefstal omdat:

1) Er bestaat geen vrijwillig wederzijds contract met de "overheid", of ik heb het toch nog niet gezien.
2) Je houdt je eigendom bij in plaats van het weg te geven. Dat lijkt me sterk een vrije keuze.

Integendeel kunnen we belasting diefstal noemen omdat:

1) De staat de eigendom van anderen ontneemt;
2) Zonder daarvoor te betalen;*
3) Zonder een wederzijds vrijwillig contract op te maken of te respecteren.

* Nu kan men zeggen dat belasting = diensten, en daar kunnen we een zeer lange discussie over hebben, maar het doet niets af aan 1) of 2).

Vergelijk de staat dus met een autodief die je met je eigen gestolen auto een lift geeft.
Als gij in staat zijt om zelf de rechters te betalen die ge nodig hebt, zelf uw straat te asfalteren als ge dat nodig vindt, zelf een bewakingsfirma inhuurt om uw eigendom te beschermen, zelf uw dokter betaalt, zelf de regering en haar administratie betaalt, de school van uw kinderen enzo... Dan moet ge voor mij geen belasting meer betalen. Ik vrees alleen dat ge een beetje bedrogen zult uitkomen.
Belastingen worden niet geheven om ons te pesten, zij dienen in theorie voor het algemeen nut. Natuurlijk zijn er bij die ervan profiteren en letterlijk ons belastinggeld pikken. Maar als jij denkt dat belasting alleen dienen om ons te pesten en leeg te zuigen, ben je een overjarige 80'er die uit de jaren '20 komt waar alleen het ultra-liberalisme telde. Niets geleerd van de Grote Derpessie van het decennium erop?

Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juni 2006 om 08:02.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 08:22   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij in staat zijt om zelf de rechters te betalen die ge nodig hebt, zelf uw straat te asfalteren als ge dat nodig vindt, zelf een bewakingsfirma inhuurt om uw eigendom te beschermen, zelf uw dokter betaalt, zelf de regering en haar administratie betaalt, de school van uw kinderen enzo... Dan moet ge voor mij geen belasting meer betalen. Ik vrees alleen dat ge een beetje bedrogen zult uitkomen.
Belastingen worden niet geheven om ons te pesten, zij dienen in theorie voor het algemeen nut. Natuurlijk zijn er bij die ervan profiteren en letterlijk ons belastinggeld pikken. Maar als jij denkt dat belasting alleen dienen om ons te pesten en leeg te zuigen, ben je een overjarige 80'er die uit de jaren '20 komt waar alleen het ultra-liberalisme telde. Niets geleerd van de Grote Derpessie van het decennium erop?
1) De Grote Depressie was het resultaat van overheidsinmenging, het Wirtschaftswunder daarentegen...

2) Als minarchist acht ik justitie en deels orde tot taken van een staat.

3) Verzekering hoeft niet gemonopoliseerd te zijn voor iedereens tofheid.

4) Ik zal inderdaad zeer graag de school van mijn kinderen betalen. Wist je dat de VSA honderd duizenden kinderen gratis hebben leren lezen, schrijven, rekenen &c in de 19de eeuw en dat men daar de hoogste graad van alfabetisme had? Pas sinds de collectivisering van onderwijs is het snel bergaf gegaan - met die hoop schroot daar nu tot gevolg.
Oud 28 juni 2006, 08:45   #31
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1) De Grote Depressie was het resultaat van overheidsinmenging, het Wirtschaftswunder daarentegen...

4) Ik zal inderdaad zeer graag de school van mijn kinderen betalen. Wist je dat de VSA honderd duizenden kinderen gratis hebben leren lezen, schrijven, rekenen &c in de 19de eeuw en dat men daar de hoogste graad van alfabetisme had? Pas sinds de collectivisering van onderwijs is het snel bergaf gegaan - met die hoop schroot daar nu tot gevolg.
Die grote Depressie is pas opgelost geraakt door overheids inmenging,(principe van Keynes), het was er niet het gevolg van. Ik hoop dat jij geen economie hebt gestudeerd, want anders is er iets mis met ons onderwijs systeem.
En als die kinderen gratis onderwijs hebben genoten in de 19de eeuw, wie heeft dat betaalt, vraag ik me af. Privaat onderwijs werkt de vorming van een elite-klasse in de hand die generatie na generatie de macht in handen blijft hebben, zoals in Groot-Brittannië. Het onderwijs in België hoort trouwens tot de beste van de wereld, en dat wordt toch ook door de maatschappij betaald? Als jij belasting ontduikt, dan ga jij het onderwijs geld van die 1 miljoen scholieren in België pikken. Anders kan ik het niet zien.
Oud 28 juni 2006, 08:54   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die grote Depressie is pas opgelost geraakt door overheids inmenging,(principe van Keynes), het was er niet het gevolg van. Ik hoop dat jij geen economie hebt gestudeerd, want anders is er iets mis met ons onderwijs systeem.
En als die kinderen gratis onderwijs hebben genoten in de 19de eeuw, wie heeft dat betaalt, vraag ik me af. Privaat onderwijs werkt de vorming van een elite-klasse in de hand die generatie na generatie de macht in handen blijft hebben, zoals in Groot-Brittannië. Het onderwijs in België hoort trouwens tot de beste van de wereld, en dat wordt toch ook door de maatschappij betaald? Als jij belasting ontduikt, dan ga jij het onderwijs geld van die 1 miljoen scholieren in België pikken. Anders kan ik het niet zien.
1) Overheidsinmenging is de oorzaak van de Grote Depressie, en de New Deal heeft een systeem ingeluid dat zeer bekritiseerd werd en die kritiek heeft sinds de jaren tachtig stilaan gelijk gekregen. Alle gekheid op een stokje: Keynes publiceerde nadat de New Deal was ingeluid. Overigens heeft Keynes later na kritieken van Friedman reeds gezegd dat zijn theorie de verkeerde weg had ingeslagen. Jammer genoeg leefde hij niet langer meer.

2) Een geproefde methode door kinderen op te leiden en ze daarna jongeren te laten helpen. Misschien moet ik er bij vermelden dat al deze zaken gesponderd werden door vuilrijken, en dat vuilrijken zelfs beurzen schonken voor studie-ijverige leerlingen. Dat was namelijk aan honderden jaren de traditie. In Eton (1440) werd niet voor niets sinds de stichting van die school minstens 10% van de plaatsen voorbehouden aan arme jongens.
Oud 28 juni 2006, 09:01   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, mijn beste Twanne, als jij zo tuk bent op overheidsinmening in de economie, dan mag je je best eens beginnen afvragen waarom géén van de drie ministers die bevoegd zijn voor economie in dit land, economie gestudeerd hebben. Natuurtalenten?
Oud 28 juni 2006, 09:52   #34
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Maar wel mensen, die vinden dat onderwijs goed moet draaien, dat de wegen in orde moeten zijn , dat er goede gezondheidszorg is, dat er uitkeringen zijn als het met hen mis gaat,......sorry hoor !
Ja, ja, ja en neen.

De eerste drie kan je beter laten draaien via privaat initiatief en het laatste... welnu, daar zou véél minder behoefte aan zijn mochten die mensen niet kapotbelast worden.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 17:50   #35
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen pakken het vele slimmer aan: die zetten de belastingen in't zak voor honderden miljoenen euro's en doen niemand zeer. Dat valt niet direct op, maar kost de maatschappij wel massa's meer geld. En als je me niet gelooft: Lernhaut en Hauspie, de Beaulieu-Tapijten groep (familie declerck)...
Al goed dat je die er zelf bijschrijft, dat zijn nl. zelfstandigen. Iemand die zijn loon van een werkgever ontvangt, is tot zijn laatste cent bekend bij de belastingen. De loontrekker KAN niet stelen van de staat, die wordt erdoor bestolen.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 18:08   #36
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die zijn loon van een werkgever ontvangt, is tot zijn laatste cent bekend bij de belastingen
Dat geloof je toch zelf niet...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 18:20   #37
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1) Overheidsinmenging is de oorzaak van de Grote Depressie, en de New Deal heeft een systeem ingeluid dat zeer bekritiseerd werd en die kritiek heeft sinds de jaren tachtig stilaan gelijk gekregen. Alle gekheid op een stokje: Keynes publiceerde nadat de New Deal was ingeluid. Overigens heeft Keynes later na kritieken van Friedman reeds gezegd dat zijn theorie de verkeerde weg had ingeslagen. Jammer genoeg leefde hij niet langer meer.

2) Een geproefde methode door kinderen op te leiden en ze daarna jongeren te laten helpen. Misschien moet ik er bij vermelden dat al deze zaken gesponderd werden door vuilrijken, en dat vuilrijken zelfs beurzen schonken voor studie-ijverige leerlingen. Dat was namelijk aan honderden jaren de traditie. In Eton (1440) werd niet voor niets sinds de stichting van die school minstens 10% van de plaatsen voorbehouden aan arme jongens.
Maar nee, de Grote Depressie was een gevolg van losbandig Liberalisme en oververhitting van de Amerikaanse economie. Die landen die Keynes theorieën hebben toegepast (de meesten inderdaad voor hij ze zelf op papier had gezet) hebben zich er sneller weten uit te werken dan de rest van de wereld. Dat de theorie in de jaren '70 niet meer werkte lag aan het feit dat het probleem een andere oorzaak had: hoge energieprijzen ipv te lage koopkracht.
En dat het openbaar onderwijs niet goed draait in de VS, is een bestuurlijk probleem, geen financiëel. Ze krijgen voldoende geld, maar spenderen het niet goed. Betere overheidcontrole zou misschien handig zijn.
Je opmerking ivm met Eton's vrijgevigheid bewijst eigenlijk mijn stelling. Het gaat zelf maar over 5% van de studenten, geen tien. En die moeten 25% van de kosten zelf dragen. De totale kost voor de rest is gemiddeld 23,688£. Dat is zo'n 30.000euro ruwweg. Hoeveel gezinnen denkt u, kunnen 30.00euro per jaar aan het onderwijs alleen al geven voor hun kinderen? Als u denkt dat dat 95% is, dan zit u er ver naast. U moet dan maar eens proberen in te denken wat het is om met 3000euro per maand door te komen, en drie kinderen hebt. (3000 is dan nog veel!)

Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juni 2006 om 18:21.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 19:37   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nee, de Grote Depressie was een gevolg van losbandig Liberalisme en oververhitting van de Amerikaanse economie. Die landen die Keynes theorieën hebben toegepast (de meesten inderdaad voor hij ze zelf op papier had gezet) hebben zich er sneller weten uit te werken dan de rest van de wereld. Dat de theorie in de jaren '70 niet meer werkte lag aan het feit dat het probleem een andere oorzaak had: hoge energieprijzen ipv te lage koopkracht.
En dat het openbaar onderwijs niet goed draait in de VS, is een bestuurlijk probleem, geen financiëel. Ze krijgen voldoende geld, maar spenderen het niet goed. Betere overheidcontrole zou misschien handig zijn.
Je opmerking ivm met Eton's vrijgevigheid bewijst eigenlijk mijn stelling. Het gaat zelf maar over 5% van de studenten, geen tien. En die moeten 25% van de kosten zelf dragen. De totale kost voor de rest is gemiddeld 23,688£. Dat is zo'n 30.000euro ruwweg. Hoeveel gezinnen denkt u, kunnen 30.00euro per jaar aan het onderwijs alleen al geven voor hun kinderen? Als u denkt dat dat 95% is, dan zit u er ver naast. U moet dan maar eens proberen in te denken wat het is om met 3000euro per maand door te komen, en drie kinderen hebt. (3000 is dan nog veel!)
1) Eton is niet je doordeweekse school. De geste zelf zegt genoeg.

2) Het is wel zeer duidelijk dat, indien iemand op cursus economie mag gaan, jij diegene bent. Lees even dit boek, wil je?

3) Mensen die nu met 3000 euro per maand moeten overleven en drie kinderen hebben, zouden heel wat meer inkomsten en minder uitgaven hebben met het dalen van belastingen, accijnsen en taksen allerhande.
Oud 28 juni 2006, 19:55   #39
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Op dat vlak ben ik het dan wel manifest met u oneens. Belastingontduikers zijn mensen die op een verdoken wijze misbruik maken van een oneerlijk herverdelingsmechanisme. Ze zijn dus louter uit op hun eigen voordeel, zoveel mogelijk van de "voordelen" van de belastingen te genieten en er zo weinig mogelijk voor te betalen. Zuivere Opportunisten dus, die geen strijd voeren tegen het systeem alswel het systeem in stand willen zien gehouden worden opdat ze er zoveel mogelijk misbruik van zouden kunnen maken.

Het zou een heel andere zaak zijn als die belastingontduikers in het openbaar toegeven dat ze belastingen ontduiken en iedereen ook uitleggen waarom ze het belastingsysteem oneerlijk vinden en er ook hun vrijgekomen middelen inpompen om informatie hierover te verstrekken. Dan mogen ze zich voor mijn part wel vrijheidsstrijders noemen.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 20:15   #40
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1) Eton is niet je doordeweekse school. De geste zelf zegt genoeg.

2) Het is wel zeer duidelijk dat, indien iemand op cursus economie mag gaan, jij diegene bent. Lees even dit boek, wil je?

3) Mensen die nu met 3000 euro per maand moeten overleven en drie kinderen hebben, zouden heel wat meer inkomsten en minder uitgaven hebben met het dalen van belastingen, accijnsen en taksen allerhande.
Het is duidelijk dat jij een ultra-liberaal bent en ik een links-liberaal. We gaan er niet uitkomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be