![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EN om aan politiek te kunnen blijven doen. D�*t tot elke prijs. En reken maar dat die hoog is voor de N-VA. Die partij werd echter geen andere keuze gelaten (wegens de kiesdrempel) dan deze tussen de cholera en de pest, ofwel zonder meer ophouden te bestaan.
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zoals Knuppel al aangaf, de kiesdrempel heeft ons ertoe genoopt de koers die elke N-VA'er wenste, namelijk overal alleen opkomen, te laten varen of ten onder gaan. Mini-partijtjes als BUB kunnen inderdaad draaien op microscopische budgetten, maar partijen met een studiedienst en een voltijdse centrale partijwerking gaan kapot zonder financiering. Maar met de VLD, als dat ooit een serieuze optie geweest is, daar heb ik mijn twijfels bij hoor! Dat zou in elk geval zonder mij geweest zijn, en zonder een héél groot deel van de basis. CD&V heeft vele tekortkomingen op Vlaams vlak, maar vergeleken met die van de VLD verzinken die bijna in t niets. De liberale partij is de historische vijand van het flamingantisme (terwijl de christen-democratie op vele plaatsen de historische voorganger of bondgenoot was), was de laatste partij om zich te splitsen (CVP de eerste!) en voerde nog in de jaren 60-70 campagne voor de eenheid van België... En als je ziet wat voor uberbelgicisten als Chevalier, Verwilghen, Verhofstadt en De Croo er nog altijd de dienst uitmaken! Moet je daarmee dan een campagne voeren voor meer Vlaanderen? Wat een kolder! Laatst gewijzigd door zorroaster : 28 juni 2006 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet dat, toen de VU nog bestond, deze toeliet dat Bert zoete broodjes bakte in zaal F met... Verhofstadt.
Zoals de VU, onder voorzitter Bourgeois, zich liet welgevallen dat stemmenkanon Bert en weinig Vlaams-nationalistische Van Krunkelsven, het Lambermonster van Verhofstadt mee op poten hielpen. Kort daarna hield ik het alvast voor bekeken in de VU. Waarmee ik maar wil zeggen dat ik er niet van zou verschieten dat er wel degelijk met de VLD onderhandeld werd nog voor dit het het geval was met de CD&V. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() De Wever ontkent akkoord met VLD in 2003
Bart De WeverVolgens N-VA-voorzitter Bart De Wever is er nooit sprake geweest van een schriftelijk akkoord over een structurele samenwerking met de VLD in 2003. Wel zijn er in die tijd gesprekken geweest, maar die zijn op niets uitgedraaid. Hij reageerde daarmee woensdag op een artikel in De Morgen. De gesprekken over inhoudelijke samenwerking hadden volgens De Wever geen link met het redden van de partijfinanciering voor de N-VA. "Die link bestond misschien in hoofde van sommigen en wij hebben niets gedaan om dat tegen te houden", zegt De Wever. bron hln Dat is al 3/4 de van het verhaal dat hij zelf toegeeft... En wie gelooft er dat er geen link was met de partijfinanciering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dit klopt en het was toen openbaar gemaakt, dan had ik de N-VA al een dik jaar eerder verlaten. De VLD is echt wel de meest anti-Vlaamse partij die we ooit hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof jij na al wat er gebeurde Bert De Wever dan nog?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog. En meer dan ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wie gelooft nu nog dat hij nooit met de VB top gesproken heeft.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() ocharme Dewever , na al dat gal spuwen leidt hij ook al aan geheugenverlies
Dirk Achten verklaarde in de Morgen dat er wel degelijk een beginselverklaring op papier stond... En wonder oh wonder Dewever die gisteren nog tegenover belga en HLN beweerde dat er niets op papier stond zegt dat hij zich nu plots toch nog herinnert dat er misschien toch iets op papier gezet is. Wie heeft er hier geen deja VU gevoel? Tijdens de b-hv discussie wist men ook al niet dat men 100 x beloofd had niet in een regering te stappen mocht b-h-v niet gesplitst zijn. Dat men nooit met de spa ging regeren herinnerde men zich ook niet meer etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2070 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() het strafste is dat bourgois op dat moment een boek uitbracht onder de titel "de puinhopen van paars" en terwijl ging hij er op een haar na mee in het bootje... allez nu zitten ze ook samen in de regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Ik ben al 15 jaar lid van het Vlaams belang, maar als ik er zulke platvloerse kontdraaierijen zou tegenkomen, konden ze mijn partijkaart in g.. steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Ik al voor 1/100 ste wat de n-va top allemaal vermag...
Daarom dat ik al snel na de oprichting van de n-va men lidkaart niet vernieuwd heb; omdat ze in de praktijk helemaal niet tegen het cordon zijn. Bourgois is de PC zelve en heeft ook alle kenmerken er van. Laatst gewijzigd door ilfalco : 29 juni 2006 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() De arme man...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 29 juni 2006 om 16:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Enkel spijtig dat De gucht weer zo een papieren separatist is...
Zelfs van Campenhout noemt zich zo. Heb je hem ooit enig initiatief in die richting zien nemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leg de link tussen BHV en de VU eens uit.
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoel deja-vu in de zin dat dat wel al gezien hebben dat ze daar ook woordbreuk pleegden en bovendien ook dat ook één van de kenmerken van dde VU was in haar nadagen.
En wat De morgen betreft. het gaat hier niet om de morgen maar om het feit dat Dewever het in 2 stappen zelf bekend. Feit is dat De morgen in het bijonder en de emdia in het algemeen het Vb haat; Slechts 2% van de journaluisten stemt VB tegenover 27% van het electoraat volegns de laaste peiling. De n-va daarnetegn haalt 9% bij de journalisten wat wil zeggen dat ze maar liefst meer dan duibbel zo pulair zijn bij de journalisten dan bij de publieke opinie. En het beste van al is Dewever zelf zegt dat er gesprekken geweest zijn ... en een dag later bekend hijzelfs dat er ook al zaken op papier stonden, dus dat heeft niets met de morgen te maken. De N-VA is trouwens helemaal geen paria van de media. na haar ontstaan en de woorden van Bourgois we gaan het VB klein krijgen of doe verkruimelen kregenz e ALLE steun van de media. 9ù van de journalisten stemt n-va terwijl dat bij de kiezer maar 4% was. De N_VA ligt goed ind e markt bij de media. Zie ook P en D. Niet zozeer omdat ze het gedachtegoed delen maar omdat ze graag zien dat een ongevaarlijke omkoopbare versie van het Vb stemmen haalt. En zeg nu zelf metterbnich is het niet hopeloos hypcoriet om op het moment dat je schrijft over de puinhopen van paars en je verhofstadt( terecht) verketterd je ligt te onderhandelen over het kartel vormen met één van de componenten van Paars? bourgois zei trouwens een week voor de kartelvorming met CDenV dat er geen kartel ging komen en dat de CDenV z'n partij kapot wou. Ik denk dat het nu wel meer dan duidelijk is dat men aan de woorden van zulke figuren niet veel geloof moeten hechten. De feiten zijn wat ze zijn. -Ze zijn tegen het cordon maar in de praktijk passen ze het zo strik toe als maar zijn kan. - Men gaat nooit regeren met de spa , maar in de praktijk is dat het eerste wat ze doen. -Men gaat nooit samen met de cdenv, maar een week later ziet dat er al helemaal anders uit. -Men gaat een voorstel tot referendum indienen om te zien of spirit wel woord houdt , maar men dient het simpelweg niet in en evrwerpt het voorstel van het VB dat hetzelfde zegt. - men stapt nooit in een regering als B-H-V niet gesplitst is, en men beweert achteraf dat het slechts was om de achterban te sussen en men niet achter kon blijven bij Leterme. ( dit zei Bourgois zelf iin de media) - Men beweert de ene dag dat er niets op paier stond ... en de volgende dag herinnert men het zich plots wel dat men al een contract had met de VLD. Ik hoop voor de goedmenende n-va'ers dat ze eindelijk de leiders krijgen die ze verdienen want zelf menen ze het allciht wel goed als je ziet dat men de poging van het partijbestuur om het cordon in het programma in te schrijven heeft weggestemd. Ik denk dat onder iemand als Demesmaeker de N-VA een veel ruimer publiek zou kunenn aanspreken en waarom niet ook echt groene accenten leggen. Al vind ik het wel spijtig dat hij zo rap plooide na z'n interview ... |
![]() |
![]() |