![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bad Attila, doe geen moeite, het is toch te moeilijk voor de schreeuwerds op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus dat argument als zou er een grotere pakkans bestaan onder allochtonen is 'null and void'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, de dag dat ik voor de "schreeuwerds" (mooi woord eigenlijk) zal zwichten door even simplistisch tekeer te gaan dan zij, zullen ZIJ gewonnen hebben, en ik ben nu eenmaal een zeer slechte verliezer. Bovendien zijn er toch nog een aantal toffe mensen waarmee men een grondige en interessante discussie kan voeren, al zijn we het met elkaar niet eens.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
interessant hoor. en dan kun je ook aankomen met iets steviger argumenten dan "da kan nie want da mag nie".
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar valt volgens mij weinig over te verdiepen in de materie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ga daar mee naar den oorlog ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Intelligent antwoord op mijn vraag, Nynorsk.
Spijtig. Ik wil namelijk graag op gefundeerde argumenten antwoorden. Maar ik begrijp dat 'de allochtonen en hun gedragingen' voor U een pijnijk onderwerp is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer ik, op basis van wat in de studie wordt vermeld, spreek over "gerichte politionele optreden", dan gaat het om een fenomeen die niet speciaal toegestaan is door de overheid. Lees eens de conclusies, daaruit blijkt duidelijk dat het ook om een onbewuste houding gaat.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er klopt blijkbaar iets niet, hé? Wat men dus eigenlijk concludeert is dat de politie en het gerecht racistisch is? Of concludeert men dat de feiten gepleegd door allochtonen blijkbaar meer aanleiding geven tot een schuldigverklaring? Allemaal vragen, waar ik natuurlijk mijn mening over heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn honderden studies gevoerd rond de invloed van automatische (i.e. onbewuste) processen op het gebied van ethniciteit. Zo blijkt bijv. dat mensen vaker denken een ambigu voorwerp te herkennen als een wapen wanneer het gedragen wordt door een allochtoon dan door een autochtoon. Voegt men er ook een gedragscriterium bij (man neerschieten of niet?) dan zie je een opmerkelijke verschil naar ethniciteit: veel meer allochtonen dan autochtonen worden in die experimenten neergeschoten. Politieagenten, die in Amerika speciaal getraind worden op dit soort toch wel ongewenste effecten, blijken hier nog steeds gevoelig aan, ondanks de training.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voorbeeldje:
Payne, B. K. (2001). Prejudice and perception: The role of automatic and controlled processes in misperceiving a weapon. Journal of Personality and Social Psychology, 81, 181-192. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le terme «discrimination» emporte dans ses significations des connotations renvoyant au déroulement d'une logique intentionnelle. Considérer qu'il en est ainsi irait �* l'encontre d'enseignements essentiels de la sociologie. En parlant de «fonction latente», les fonctionnalistes ont depuis longtemps déj�* détecté la face cachée des pratiques sociales relevant de l'involontaire et de l'inconscient. vrije vertaling: "de term "discriminatie" verwijst in haar definities naar een opzettelijk optreden. Van mening zijn dat het (hier, nvdv) het geval zou zijn, zou in tegenspraak zijn met de basisprincipes van de sociologie. Door te verwijzen naar "latente functie" hebben de functionnalisten al lang de verborgen kanten ontdekt van de sociale praktijken die plaatsvinden in de onopzettelijkheid en het onbewuste."
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Zij komen bijgevolg meer met het gerecht in aanraking en worden dus ook meer gestraft. Het gerecht baseert zich niet op emoties en beoordeelt misdaden op vrij objectieve criteria, los van de etniciteit van de daders. Dus, mogen we rustig stellen dat, wanneer de allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en hun aanrakingen met het gerecht, dit niet zozeer te maken heeft met onbewust racisme, maar eens temeer met het feit dat ze nu eenmaal meer bezig zijn met criminele feiten. Het wordt eens hoog tijd dat we een kat een kat noemen en niet constant op zoek gaan naar redenen waarom zij benadeeld zijn door die racistiche Vlamingen. Crimineel is crimineel en vraagt om een gepast, lees repressief, antwoord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() en toen werd het opvallend stil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht net hetzelfde...
Ik wachtte vol ongeduld op uw reactie op mijn laatste post (het zal nu te laat zijn, want ik ben weg). Wil je morgen verder discussiëren, zou ik u aanraden snel een paar boeken over sociale psychologie, sociologie en criminologie te lezen. Om niet te spreken van het verslag Vanneste natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb ook nog een leven, hoor.
kijk, lieverd, je hebt duidelijk compleet geen idee waar ik het over heb. Dat is niet zo vreemd, aangezien ik bijna 4 jaar onderzoek doe naar automatische processen, en jij niet. Dus we kunnen kiezen: of ik geef je een paar referenties, zodat je wat bij kan lezen en dit een nuttige discussie wordt, of we geven er gewoon de brui aan en zijn het er over eens dat ik op dit éne gebied (automatische processen & racisme) een véél grotere expert ben dan jij. Het zal het tweede moeten worden, want met je vorige post toon je goed aan dat het je enkel te doen is om je gelijk te halen, en niet om de discussie op een hoger en interessanter niveau te brengen.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met bronvermelding, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De geciteerde studie toont net dat politie en gerecht allochtonen strenger behandelen dan autochtonen. Daarop wijzen is ook een kat een kat noemen, en ook dit feit mag geen taboe zijn.
![]() |