![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit juist? | |||
Ja, juist |
![]() ![]() ![]() |
28 | 50,91% |
Nee, niet juist |
![]() ![]() ![]() |
24 | 43,64% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
Ik snap het niet (voor de metser) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar zit hem het verschil? Het zijn toch allemaal seksuele afwijkingen? Je kunt niemand verbieden zijn seksualiteit te uiten, en in het geval van homofilie (tusse twee volwassen mensen) zie ik daar ook geen problemen in. In de andere gevallen natuurlijk... Maar streven naar gelijke rechten vind ik er ferm over. Homofilie heeft altijd bestaan en in alle culturen, maar nog nooit en nergens heeft men er zo naar gestreefd om het huwelijk in die mate te banaliseren door het homohuwelijk en hun rechten op dezelfde hoogte te plaatsen. In het kader van die progressieve normenvervaging, begrijp ik inderdaad het initiatief van Merijn in Nederland. Waarom homofilie accepteren en hun afwijking - pedofilie- niet? Het kan de moeite lonen! Momenteel wordt je in België al opgepakt en aan de schandpaal genageld omdat je wat foto's op je PC hebt staan van enkele naakte kinderen. Homo's daarentegen kunnen vrijelijk hun afwijkende seksualiteit beleven, en hebben in dit apeland intussen zowat ieder recht verworven (huwelijk, adoptie, nalatenschap) dat ze maar kunnen verwerven. Die discriminatie moet voor pedofielen, die er verdorie ook niks aan kunnen doen, "hard to bear" zijn. Maar goed, we leven in een tijdperk van moreel verval, misschien komt er dus ooit toch nog een kentering in de zienswijze tov pedofilie. Ik zou zeggen, Merijn, blijven proberen! Alles kan, niets moet!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat een onzin breng je hier ten berde, Truder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nu moet je niet komen aandraven met te zeggen dat pedofilie een gevolg is van het "legaliseren" van homofilie, de 2 hebben niets met elkaar te maken. Waar ik ook een probleem mee heb is de homo-adoptie, er zullen zeker homo-koppels zijn die het er beter van afbrengen dan die pipo's in Luik die hun kinderen om 2 uur 's nachts ergens verloren leggen, maar ik denk toch dat kinderen gemiddeld het best af zijn met een vader en moeder figuur in een traditioneel gezin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als homo wordt je geboren, levenswijzes kunnen decadent zijn, die zijn niet aangeboren, maar seksuele gevoelens? Anderszijds vind ik homofilie of necrofilie ook niet decadent, je zult dergelijke gevoelens maar bezitten! Ik zou bijvoorbeeld ook niet weten hoe ik moet vechten tegen mijn heteroseksualiteit. Maar bewijzen dat homoseksualiteit een afwijking is hoeft toch helemaal niet? Alles wat afwijkt van de norm (en heteroseksualiteit is toch nog altijd de norm, veronderstel ik) is dus... een afwijking! Het woord klinkt viezer dan het eigenlijk is hoor.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() We kunnen paars van veel beschuldigen... maar ind e jaren 90 waren er evenveel pedofiele zaken en laat ons wel wezen.
pedofilie komt nog het meest voor in de (conservatieve?) instelling die de kerk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't Is dat hetero's nooit 'in elkaars kont kruipen', hé. *kuch* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel voel ik intiutief aan dat het scheppen van homorechten (ongelofelijk maar typisch aan het progressivme eigenlijk dat er zelfs een term voor bestaat) voor mensen met andere seksuele voorkeuren, die afwijken van de norm, bijzonder onbegrijpelijk moet zijn, en niet gewoon met de dooddoener "het gaat tussen 2 volwassenen, dus is het okee" kan uitgelegd worden. Ik herhaal dat ik niks tegen homo-of een andere filie heb an sich, maar dat ik het bijzonder moeilijk heb met de plotse toevloed aan rechten die homo's uit de brand hebben weten te slepen. Het komt mij eerder over als een banalisering van het heterohuwelijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 juni 2006 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() weer eens een bewijs van de rechtse ruimdenkendheid: homofilie en pedofilie over dezelfde kam scheren.
de mensen moeten goed beseffen dat achter die schijnleuzen �* la 'vrije meningsuiting', er een quasi middeleeuwse ethiek schuilt bij rechts. eens de ze macht hebben zal de aap uit de mouw komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn heterokoppels die niet vruchtbaar zijn dan ook afwijkend volgens jou?
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De twee regeringen Verhofstadt was het slechtste bewind dat onze streken ooit heeft gekend. Het was werkelijk een achteruitgang van onze kultuur en beschaving. Een derde ambtstermijn van die konijnetand en zijn extreem progressieve bende overleef ik niet zenne...
![]() Dan nog liever Leterme, dan Verhofstadt. Uiteraad is Filip Dewinter voorbestemd om leider te worden van ons volk. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 juni 2006 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, laten we het geen afwijking noemen. Hoe omschrijf jij pedofilie? Wat is het verschil tussen iemand die homo is en iemand die pedofiel is? Mijns inzien enkel de perceptie. Bij het ene gaat het om twee volwassen mensen, het andere impliceert altijd een kind. Verder nogmaals, ik heb niks tegen mensen met een homoseksuele voorkeur, net zoals ik niks tegen mensen met een pedofiele voorkeur heb. Zeker in het laatste geval, probeer daar maar eens mee om te gaan. je zult er maar mee geboren worden. Ik heb ook niks tegen homoseksuele handelingen tussen volwassen mensen, binnen of buiten het kader van een relatie. Alleen begrijp ik niet waarom er persé zoveel "homo-rechten" nodig zijn. Homoseksualiteit vind ik, en ik beklemtoon het nogmaals, niet pervers. Het zou pervers zijn, mocht het niet aangeboren zijn, en louter kaderen binnen de definitie "experimenteren". Dat is het dus niet. Maar we kunnen hier blijven discussiëren tot we beiden een ons wegen, homofilie is een afwijking. Geschat wordt dat tot twintig procent van de geboren kinderen hebben hermafrodiete kenmerken (National Geographic en recenter nog Canvas zonden hierover al reportages uit). In de extreemste en zichtbaarste gevallen beslissen de dokters in samenspraak met de ouders, welke uitwendige genitaliëen sneuvelen. In de meeste gevallen is hermafrodisme echter niet zichtbaar. Ik kan me wel voorstellen dat veel van die mensen op latere leeftijd homo zijn. Nu, in tegenspraak met het kader van onze progressieve cultuur weiger ik me te verlagen tot het zoeken van omtrekkende omschrijvingen. Daarom blijf ik, tot het tegendeel bewezen kan worden, en iemand me er van kan overtuigen dat homoseksualiteit gewoon een modeverschijnsel zou zijn, er van overtuigd dat het een afwijking betreft. Een afwijking wel te verstaan, waar ik verder geen problemen mee heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik versta nog altijd niet waarom er in die topics omtrent homoseksualiteit er sommigen zijn die het hebben over pedofilie.... Zouden die mensen dat eens nader kunnen verklaren misschien want ik zie het verband tussen de twee totaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beiden zijn toch afwijkingen (waar ik dus, *zucht* nogmaals, verder geen problemen mee heb)? Ik begrijp gewoon niet goed waarom het huwelijk in die mate moet gebanaliseerd worden, dat nu ook same sex huwelijken persé moeten kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pedofielen daarentegen, daar heb ik de grootste moeite mee. Ik weet ook wel dat velen zich beperken tot een wat intieme knuffel, maar er zijn er ook die de goorste smeerlapperijen met onschuldige kinderen uithalen die daar absoluut geen verweer tegen hebben en het vaak ook niet durven verdervertellen en daardoor getraumatiseerd worden voor de rest van hun dagen. Deze beide geaardheden op één lijn plaatsen is gewoon onredelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vrees moralistische prekers om hun manicheïstische waanbeelden.
Neen, ik geef dus niet om de a priori-gedachte dat tradities superieur zijn. Maar ik kan moeilijk zeggen dat het globaal beter ging onder acht jaar liberaal bewind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard. Had U daaraan dan ooit getwijfeld misschien?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag wat uw sekspartner ervan vond, en u hebt uw verschil.
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Homofilie zijn 2 mensen die elkaar graag zien en samen door het leven willen gaan. Over de 2 andere ga ik me zelfs nog niet uitspreken want het is gewoon t'e gek voor woorden. Je hebt er niets tegen blablablablabla tja......
![]() |