Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de meest legitieme staat?
Royaume de Belziek 3 13,64%
Verenigd Koninkrijk der Nederlanden 19 86,36%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2006, 10:39   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ach, dat parkconcertje waar een slinkend groepje franstalige Brusselaars op kikt maar verder geen kat in geïnteresseerd is. Meer dan 500 Noord-Belgen zal je er niet vinden, buiten degenen die er tegen betaling van dienst zijn.

Als de redding van het separatistische rompstaatje daar moet van afhangen, bevestigt dat eens te meer mijn thesis: België heeft de Vlaamsnationalisten niet nodig om zichzelf te slopen, het kan dat helemaal alleen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tantist
Hier heb ik niet veel meer aan toe te voegen.
Je had er bijvoorbeeld toch wel dit kunnen aan toevoegen: de jaarlijkse clownsparade op het Paleizenplein verschilt in niets van de operette-revolutie van 1830: een handjevol franstalige Brusselaars plus een hoop betaalde Noord-Belgische lakeien die zich verzetten tegen het legitieme gezag.

't Zal andermaal niet echt een kunst zijn om jullie de baard af te doen in het adekwaat, objectief en treffend beschrijven van de feestelijkheden ter gelegenheid van onze glorierijke nationale feestdag, de toespraak van de vorst of andere gebeurtenissen in de komende zalige periode.........

Ik moet me in houden om hier nu al geen lovend artikel te posten, want anders beginnen de anti's alweer te zeuren zoals bij het voorbarig uitgelekte artikel van het Rusland-bezoek.

Ik maak dit jaar misschien een foto-reportage.
Doe me een lol en kom met een Nederlandse vlag.
Dat zal een mooi verdrinkingseffect ressorteren tussen het rood-wit-zwart-tricolore geweld.
Oud 1 juli 2006, 13:08   #22
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf heeft gelijk. Er bestaat nu eenmaal een Belgische natie, en de meerderheid van de bevolking voelt zich (ook) Belg. Zelfs volgens enquetes die het VDC in opdracht van het Vlaams-nationalistische "Doorbraak" gevoerd heeft, blijkt dat ongeveer 90% van de Vlamingen zich Belg voelt. Waarom zouden deze mensen geen recht hebben op identiteit? Of is identiteit enkel "goed" als ze Vlaams/Waals is?
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 13:19   #23
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Silhoutte
U lijkt zich te wentelen in haat tegenover België,

Omdat ik stel dat het VKN legitiemer is?
Nee, omdat U liever "royaume de belziek" (haha?) schrijft ipv België.
Oud 1 juli 2006, 13:53   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Superstaaf heeft gelijk. Er bestaat nu eenmaal een Belgische natie, en de meerderheid van de bevolking voelt zich (ook) Belg. Zelfs volgens enquetes die het VDC in opdracht van het Vlaams-nationalistische "Doorbraak" gevoerd heeft, blijkt dat ongeveer 90% van de Vlamingen zich Belg voelt. Waarom zouden deze mensen geen recht hebben op identiteit? Of is identiteit enkel "goed" als ze Vlaams/Waals is?
Bron van dat ridicule 90% cijfer? De enquete van de bub in leuven?

Met enquetes kan ik ook goochelen: de stemmenkampioen enquete leverde 51% op in het voordeel van Vlaamse onafhankelijkheid.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 13:56   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Met enquetes kan ik ook goochelen: de stemmenkampioen enquete leverde 51% op in het voordeel van Vlaamse onafhankelijkheid.
Dat is dan ook een internetpoll ipv een enquete.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 14:00   #26
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Bron? De Doorbraak-enquete van 29/06/05, p. 5.
Zonder dank.
Oud 1 juli 2006, 14:01   #27
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ach ja, sorry patriot.

Ik was vergeten dat de enquete van de bubbelklup veel representatiever was dan de "internetpol" van de stemmenkampioen
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 14:01   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Superstaaf heeft gelijk. Er bestaat nu eenmaal een Belgische natie,
Wat is dat voor een dom nepargument? Er bestaan ook pedofielen, maar daarom moet je dat toch niet tolereren?

Afgezien daarvan bestaat er geen Belgisch volk, of het moest zijn dat je volk definieert als de inwoners van een staat.

Citaat:
en de meerderheid van de bevolking voelt zich (ook) Belg.
Als dat zo is (gebaseerd op peilingen), is die wel tanende. Dat is dus ook geen argument, want dit houdt geen enkele meerwaarde in. De meerderheid van de bevolking kan zich ook ongelukkig voelen, wat geen reden is om die toestand na te streven.

Citaat:
Waarom zouden deze mensen geen recht hebben op identiteit? Of is identiteit enkel "goed" als ze Vlaams/Waals is?
Waar haal je dat nu weer? Mijn "haat" tegen België -zoals jij dat pleegt te zeggen- komt vooral voort uit het feit dat deze staat vierkant draait, de uitdagingen van de toekomst niet aan kan, massa's geld verspild door inefficiëntie, een laakbaar staatshoofd heeft, niet democratisch is en kan zijn, geboren is in illegaliteit en ongewenst is, dat het een slecht beleid heeft gevoerd TEGEN 60% van zijn inwoners,... Puur objectief is er geen enkel nut aan België en elke poging om het te verdedigen leidt tot een kortsluiting: antiseparatistisch discours? Zelf ontstaan uit separatisme! Meervolkenstaat? Anti-Hollands! Het bestaat nu eenmaal? VKN bestond toen ook eenmaal! België is emotie voor zijn aanhangers en geldgewin voor zijn lakeien en daar ben jij het beste voorbeeld van

En jouw "haat" tegen Vlaanderen, waar komt die vandaan?
Oud 1 juli 2006, 14:02   #29
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Tja, 40 man suggestieve vragen stellen is dan ook veel betrouwbaarder...
Oud 1 juli 2006, 14:02   #30
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Silhoutte
Superstaaf heeft gelijk. Er bestaat nu eenmaal een Belgische natie,

Wat is dat voor een dom nepargument? Er bestaan ook pedofielen, maar daarom moet je dat toch niet tolereren?
Dank u om de Belgische natie eindelijk te erkennen.

Citaat:
Afgezien daarvan bestaat er geen Belgisch volk, of het moest zijn dat je volk definieert als de inwoners van een staat.
Ja, leg d�*t maar uit aan die 90% Vlamingen die zich Belg voelt...

Citaat:
Citaat:
en de meerderheid van de bevolking voelt zich (ook) Belg.

Als dat zo is (gebaseerd op peilingen), is die wel tanende. Dat is dus ook geen argument, want dit houdt geen enkele meerwaarde in. De meerderheid van de bevolking kan zich ook ongelukkig voelen, wat geen reden is om die toestand na te streven.
Niemand zegt dat het hier om argumenten gaat, ik doe gewoon vaststellingen, gebaseerd op objectieve cijfers. U hebt het recht om zich Vlaming te voelen - of Nederlander-, wel, identiteit is van iedereen.

Laatst gewijzigd door Silhoutte : 1 juli 2006 om 14:06.
Oud 1 juli 2006, 14:04   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Dank u om de Belgische natie eindelijk te erkennen.

Dan moet u een nieuwe bril kopen ofwel verder lezen...
Oud 1 juli 2006, 14:05   #32
Tantist

Standaard

Citaat:
Dat doet me denken aan de boeken van Terry Pratchett: draken bestaan als je er in gelooft
Oud 1 juli 2006, 14:08   #33
Tantist

Standaard

Citaat:
Bron? De Doorbraak-enquete van 29/06/05, p. 5.
Zonder dank.
En nu echt?
Oud 1 juli 2006, 14:09   #34
Tantist

Standaard

http://www.doorbraak.org/115/865

Mensen liggen niet wakker van communautaire dossiers of staatshervorming, zo luidt de vaak gehoorde stelling. Het is maar hoe je het bekijkt. Ons onderzoek toont aan dat hier in elk geval een en ander “beweegt”.

Meer dan de helft van de Vlamingen (52,3%) vindt dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen. Slechts 12,9% is het met die stelling niet eens.

De Vlaams-nationalisten die de onafhankelijkheid van Vlaanderen de beste oplossing vinden, hebben nog werk voor de boeg. Dat bleek ook vorig jaar. Voor 49,4% van de Vlamingen hoeft Vlaanderen nog niét meteen onafhankelijk te worden, terwijl 19,9% het met die stelling wel eens is (23,7% neutraal en 7% geen mening).
Oud 1 juli 2006, 14:09   #35
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden deze mensen geen recht hebben op identiteit? Of is identiteit enkel "goed" als ze Vlaams/Waals is?
Waar haal je dat nu weer? Mijn "haat" tegen België -zoals jij dat pleegt te zeggen- komt vooral voort uit het feit dat deze staat vierkant draait, de uitdagingen van de toekomst niet aan kan, massa's geld verspild door inefficiëntie, een laakbaar staatshoofd heeft, niet democratisch is en kan zijn, geboren is in illegaliteit en ongewenst is, dat het een slecht beleid heeft gevoerd TEGEN 60% van zijn inwoners,... Puur objectief is er geen enkel nut aan België en elke poging om het te verdedigen leidt tot een kortsluiting: antiseparatistisch discours? Zelf ontstaan uit separatisme! Meervolkenstaat? Anti-Hollands! Het bestaat nu eenmaal? VKN bestond toen ook eenmaal! België is emotie voor zijn aanhangers en geldgewin voor zijn lakeien en daar ben jij het beste voorbeeld van
Wie gaat er nu ook de vernietiging van een staat met "argumenten" verdedigen, staten bestaan omdat de meerderheid van de inwoners wil dat ze bestaan. Al de rest is praat voor salonfilosofen.

Wat zijn de nadelen aan een onafhankelijk Limburg?
Oud 1 juli 2006, 14:10   #36
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
En nu echt?
Die peiling kan je niet weerleggen he.
Oud 1 juli 2006, 14:11   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik moet me in houden om hier nu al geen lovend artikel te posten, want anders beginnen de anti's alweer te zeuren zoals bij het voorbarig uitgelekte artikel van het Rusland-bezoek.
Uit Staafs ‘Algemeen Wereldtijdschrift Voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen’: "De toutes les maisons royales du monde, la noble maison des Saxen-Cobourgs est certe celle qui offre les plus admirables ressources…"

Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 14:11.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 14:12   #38
Silhoutte
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
http://www.doorbraak.org/115/865

Mensen liggen niet wakker van communautaire dossiers of staatshervorming, zo luidt de vaak gehoorde stelling. Het is maar hoe je het bekijkt. Ons onderzoek toont aan dat hier in elk geval een en ander “beweegt”.

Meer dan de helft van de Vlamingen (52,3%) vindt dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen. Slechts 12,9% is het met die stelling niet eens.

De Vlaams-nationalisten die de onafhankelijkheid van Vlaanderen de beste oplossing vinden, hebben nog werk voor de boeg. Dat bleek ook vorig jaar. Voor 49,4% van de Vlamingen hoeft Vlaanderen nog niét meteen onafhankelijk te worden, terwijl 19,9% het met die stelling wel eens is (23,7% neutraal en 7% geen mening).
Eerst vind je die peiling niets waard ("en nu echt"), en nu gebruik je die cijfers... Originele techniek, het moet gezegd...
Oud 1 juli 2006, 14:12   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Superstaaf heeft gelijk. Er bestaat nu eenmaal een Belgische natie, en de meerderheid van de bevolking voelt zich (ook) Belg. Zelfs volgens enquetes die het VDC in opdracht van het Vlaams-nationalistische "Doorbraak" gevoerd heeft, blijkt dat ongeveer 90% van de Vlamingen zich Belg voelt.
Als dat zo is, waar is dan uw probleem? Drink een Trappist en stop met u dik te maken, u zal veel geruster zijn.
Oud 1 juli 2006, 14:15   #40
Tantist

Standaard

Citaat:
Wie gaat er nu ook de vernietiging van een staat met "argumenten" verdedigen, staten bestaan omdat de meerderheid van de inwoners wil dat ze bestaan.
Is het koninkrijk Frankrijk ontstaan omdat de meerderheid van zijn inwoners wou dat het bestond? (eventjes de rollen omdraaien die jullie de hele tijd hebben gespeeld)

Uw stelling is niet correct: staten bestaan meestal omdat het natuurlijke staten zijn en/of een meerderheid van politici wil dat ze verder bestaan. Bij België is enkel het tweede van toepassing.

In een democratie zou uw stelling beter bij de werkelijkheid liggen, maar België is een particratie.

Citaat:
Al de rest is praat voor salonfilosofen.
Maw: "Zwijg gij!" ????

Citaat:
Wat zijn de nadelen aan een onafhankelijk Limburg?
Ik zou het niet weten.

Als je denkt dat je origineel bent met uw onafhankelijk Limburg, ben je mis. Alleen is de vergelijking vals omdat er geen enkele groep, hoe klein ook (klein maar toch niet marginaal) die onafhankelijkheid wil.

Weer met uw billen bloot

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be