![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk was KM het Frans te goed machtig (tenslotte dé juristentaal destijds) om te bemerken dat om hem heen de 'verworpenen der aarde' dom gehouden werden als door de katechismus geïndoctrineerde gelovigen omdat die grondwet niet in hun taal geschreven stond. Ja dat was 'modern' in die dagen ... ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik citeer drs. R. Bruyns: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Silhoutte : 1 juli 2006 om 22:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Allemaal prachtig geïnterpreteer dat die heer Bruyns doet in navolging van Pieter Geyl maar Jan Derk Domela Nieuwenhuis Nyegaard (die van Jong-Vlaanderen) trof in Vlaanderen een streek aan waar die zo prachtig in elkaar overvloeiende cultuur losgeknipt was van taalbesef. Dus die definitie van cultureel overvloeiingsgebied leidt enkel en alleen naar voorzetting van Belzikisme ...
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat een pleidooi tot hereniging?
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() En als de kiekens tanden krijgen zeker? Ik ken uw soort vossen die de passie preken.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Overigens verlangt niemand die kuddementaliteit van u (al propageert u ze wel), maar doe toch niet zo hypocriet erover...
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Op provinciaal niveau is er meer en meer toenadering tussen de twee limburgen. En er is eigenlijk geen reden om niet over te gaan tot 1 groot Limburg, buiten het feit dat dit zowel als anti vlaams en anti belgisch zou worden bestempeld.
We delen: taal cultuur en gebruiken economie geschiedenis .... en bovenop dit komt ook nog dat het "Limburger" zijn primeert boven zowel het vlaamse (als dat al eigenlijk aanwezig is in limburg) en het belgische gevoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom de provincieraad van Limburd(de onafhankelijkheid van Limburg niet zou kunnen uitroepen). De EU en de VN hebben in het verleden reeds de onafhankelijkheid van niet-deelstaten erkend.(Ze zullen misschien ietsje moeilijker doen als de onafhankelijkheid er kwam na een gewapend conflict, maar 't is niet uitgesloten dat ze dat doen). Het enige wat je, als flamingant kan hopen, is dat het intra-Vlaams separatistisch streven beperkt zal blijven tot een paar procentjes van de bevolking. Maar voor een onafhankelijk Vlaanderen streven, en niet toestaan dat er delen zich van Vlaanderen zullen willen losrukken is hypocrisie.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit wat leidt u af dat u een meerderheid van de Belgen achter u hebt? Of zelfs een meerderheid van de Nederlandstalige Belgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al genoeg reacties gelezen die stelden dat als er binnen limburg/antwerpen/hageland/kempen een meerderheid is voor een onafhankelijkheid, dat ze dat ook krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Servi%C3%AB_en_Montenegro Laatst gewijzigd door Pieke : 2 juli 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |