Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 september 2002, 16:25   #21
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zephyron (17 sept) heeft het over de "meelbox" van NVA. In het Nederlands bestaat nog zoiets als een ouderwetse "postbus" maar dat is dan wel bestemd voor post en niet voor meel dat eerder gebruikt wordt om brood te bakken.
In het Engels spreekt men van een mailbox.
Mag ik u erop wijzen dat deze opmerking volledig buiten de context van de discussie valt. Als ik nu liever "meelbox" gebruik dan mailbox of postbus, tja... Wat is dan het probleem?
Zephyron is offline  
Oud 21 september 2002, 16:42   #22
realist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
Mag ik u erop wijzen dat deze opmerking volledig buiten de context van de discussie valt. Als ik nu liever "meelbox" gebruik dan mailbox of postbus, tja... Wat is dan het probleem?
Toch niet. Als NiVeA'er zou je minstens onze taal korrekt mocchen gebruiken. "Meelbox" , zo'n woord op internet. Hier moet iets aangedaan worden. Een parlementaire interpelatie van Friedake Brepoels.
realist is offline  
Oud 21 september 2002, 17:10   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wie zich in een debat op taalfouten of spellingsfouten van zijn tegenstrever werpt, doet dit meestal als zijn argumenten uitgeput zijn
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 september 2002, 17:20   #24
realist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Wie zich in een debat op taalfouten of spellingsfouten van zijn tegenstrever werpt, doet dit meestal als zijn argumenten uitgeput zijn
Dank U voor deze wijze woorden. Er schuilt in U een echte paternalist. Misschien solliciteren bij Herman Van Rompuy. Hij zal U nog kunnen gebruiken tegen al dat jonge geweld in de CVP ... pardon CD&V.
realist is offline  
Oud 21 september 2002, 17:29   #25
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "
koen devoldere
Wat N-VA echter nog niet heeft begrepen, is dat Vlaams-nationalisme zoals het meestal door hen wordt voorgesteld, ook niet meer van deze tijd is en weinig wervingskracht bezit.

.
Of zoals het door u wordt geïnterpreteerd, misschien.
Zolang dat de binnenlandse realiteit nog elke dag aantoont, dat België geen degelijk bestuur kan voorleggen, is het Vlaamsnationalisme actueel.
Recenste voorbeeld de Belgische justitie-werking die blijkbaar anders gezien wordt in Vlaanderen dan in Wallonië.
Of hoe verklaart u anders de "Everberg-vertoning".
Slechts 1 voorbeeld.
Robrecht is offline  
Oud 21 september 2002, 17:31   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dank U voor deze wijze woorden. Er schuilt in U een echte paternalist. Misschien solliciteren bij Herman Van Rompuy. Hij zal U nog kunnen gebruiken tegen al dat jonge geweld in de CVP ... pardon CD&V.
Wanneer ik schoolmeesterachtig met geheven vingertje op schrijf- taal- stijl- en spellingsfoutjes begin te kankeren, dan pas mag je mij als paternalistisch bestempelen, en dan zal ik ook dement genoeg zijn om de rangen van de CD&V te vervoegen.
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 september 2002, 17:33   #27
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
. Van de gelegenheid wil ik ook gebruik maken om u mede te delen dat de N-VA een behoorlijk tot zeer goede oppositie voert... Voor de geïnteresseerden: ga naar http://www.n-va.be en schrijf u in op de nieuwsbrief. .
... en U wordt overladen met onvervalste fascitische Vlaams Blok praat.

Tzal wel zijn, de N-VA is onvervalst lalalalala
tsjonge jonge, wat zijn we weer origineel.
Robrecht is offline  
Oud 9 april 2004, 10:59   #28
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Laten we nog eens de analyse van koen over de cd&v bekijken!
jan hyoens is offline  
Oud 9 april 2004, 11:09   #29
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zephyron (17 sept) heeft het over de "meelbox" van NVA. In het Nederlands bestaat nog zoiets als een ouderwetse "postbus" maar dat is dan wel bestemd voor post en niet voor meel dat eerder gebruikt wordt om brood te bakken.
In het Engels spreekt men van een mailbox.
Is [size=6]meelboks[/size] ook goed? Sprèkt Vloms lik wiedre!
Oud 9 april 2004, 11:09   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen devoldere

CD&V en N-VA hebben beiden veel potentieel - hun doelpubliek en (toekomstige) kiezers liggen trouwens heel dicht bij elkaar - als de partijen van "het gezond verstand, het deugdelijk en interactief bestuur, de verantwoordelijkheid,...".

Alleen zal eerst CD&V haar christelijk imago/denken moeten afwerpen en voluit gaan voor een nieuw, humanistisch geïnspireerd samenlevingsproject.

Maar dat duurt nog enkele jaren vrees ik...

De CD&V heeft sinds september niet veranderd aan haar programma. De NV-A daarentegen, ja, die zijn gewoon plat gaan liggen om een postje te krijgen via CD&V.
Oud 9 april 2004, 11:15   #31
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen devoldere

CD&V en N-VA hebben beiden veel potentieel - hun doelpubliek en (toekomstige) kiezers liggen trouwens heel dicht bij elkaar - als de partijen van "het gezond verstand, het deugdelijk en interactief bestuur, de verantwoordelijkheid,...".

Alleen zal eerst CD&V haar christelijk imago/denken moeten afwerpen en voluit gaan voor een nieuw, humanistisch geïnspireerd samenlevingsproject.

Maar dat duurt nog enkele jaren vrees ik...

De CD&V heeft sinds september niet veranderd aan haar programma. De NV-A daarentegen, ja, die zijn gewoon plat gaan liggen om een postje te krijgen via CD&V.

Hypocriet is het juiste woord:

1999: CD&V: "BV's op lijsten van SP is een echte aanfluiting van onze democratie"
1999-2004: "welkom Inge Vervotte, Ivo Belet,..........."

2003: het kartel SP.a - Spirit: "puur kiezersbedrog" volgens CD&V
2004: CD&V sluit kartel met N-VA

2003: N-VA: "wij zijn blij dat de kartelbesprekingen afgesprongen zijn, wij gaan onafhankelijk, CD&V is enkel uit op macht en postjes"
2004: CD&V - N-VA in kartel

begin 2004: N-VA: nooit met SP.a, zij zijn de duivel voor vlaanderen
iets later 2004: N-VA: "sorry......twas zo nie bedoeld "

2003: N-VA: "wij slepen CD&V voor de rechter ivm de Brussel-affaires"
2004: N-VA: "laat er ons maar bij aanpikken"

2003: N-VA: "CD&V is de meest anti-vlaamse partij"
2004: N-VA: "samen met hen gaan wij Vlaanderen vooruit helpen"
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 11:21   #32
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

1999: CD&V: "BV's op lijsten van SP is een echte aanfluiting van onze democratie"
1999-2004: "welkom Ivo Belet,..........."

2003: N-VA: "wij zijn blij dat de kartelbesprekingen afgesprongen zijn, wij gaan onafhankelijk, CD&V is enkel uit op macht en postjes"

Een Spa'er moet mij geen les in democratie geven: zorg maar eerst dat die kiesdrempel verdwijnt en de partijfinanciering geregeld is. Want waarom is dit kartel er gekomen?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 11:24   #33
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:

1999-2004: "welkom Ivo Belet,..........."

Een Spa'er moet mij geen les in democratie geven: zorg maar eerst dat die kiesdrempel verdwijnt en de partijfinanciering geregeld is. Want waarom is dit kartel er gekomen?
Niets kwetst meer dan de waarheid? Het CD&V-N-VA kartel is niets meer dan een technische structuur om aan de macht te komen. Overeenkomsten in het programma: nihil. Gezamenlijke punten: nihil.

Men vraagt de N-VA naar haar standpunten ivm de eisen van ACV en ze staan al te schreeuwen dat ze een kartel hebben met CD&V, niet met ACV. Zegt toch genoeg, niet?
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 11:28   #34
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

en een antwoord naast de kwestie:

Wanneer de keisdrempel afschaffen? Wie heeft die gestemd? Wie vrijt hier andere partijen op om "de grootste" te worden? Wanneer de partijfinanciering?

Nog iets?

En ja, wij willen met het kartel in het parlement blijven! En ja, wij willen meer Vlaamse autonomie, en als het kan onafhankelijkheid! En ja, wij willen zetels, hoe meer hoe beter! En ja, wij gebruiken de CD&V en zij ons! En ja, wij doen aan realpolitiek, net zoals de SPa!

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 11:32   #35
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Wanneer de keisdrempel afschaffen? Wie heeft die gestemd? Wie vrijt hier andere partijen op om "de grootste" te worden? Wanneer de partijfinanciering?

Die kiesdrempel is gestemd. En trouwens: als jullie de partij zijn die nodig is in Vlaanderen, waarom kunnen jullie dan geen 5 mensen op de 100 overtuigen van jullie standpunten en programma.Jullie zijn een Vlaamse nichepartij en spelen in juni een thuismatsch! Neem dus 100 mensen en overtuig er 5 van en heel die kiesdrempel-historie is overbodig. Maar neen, 5% kunnen jullie niet halen en dus is dat de schuld van de kiesdrempel. Volgens mij schort er dan iets aan jullie partijtje. Introspectie kan een partij goed doen!
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 12:25   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die kiesdrempel is gestemd. En trouwens: als jullie de partij zijn die nodig is in Vlaanderen, waarom kunnen jullie dan geen 5 mensen op de 100 overtuigen van jullie standpunten en programma.Jullie zijn een Vlaamse nichepartij en spelen in juni een thuismatsch! Neem dus 100 mensen en overtuig er 5 van en heel die kiesdrempel-historie is overbodig. Maar neen, 5% kunnen jullie niet halen en dus is dat de schuld van de kiesdrempel. Volgens mij schort er dan iets aan jullie partijtje. Introspectie kan een partij goed doen!

dus de kiesdrempel is niet ondemocratisch omda tde NVA ze toch niet zou halen, mooie redenering is dat. Als ik als stemmer weet dat er een kiesdrempel van 5% is en ik zie de NVA in een peiling onder die 5% duiken, denkt u dat dan neit dat de meesten eens twee keer gaan nadenken?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 9 april 2004, 12:37   #37
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:

Niets kwetst meer dan de waarheid? Het CD&V-N-VA kartel is niets meer dan een technische structuur om aan de macht te komen. Overeenkomsten in het programma: nihil. Gezamenlijke punten: nihil.

Men vraagt de N-VA naar haar standpunten ivm de eisen van ACV en ze staan al te schreeuwen dat ze een kartel hebben met CD&V, niet met ACV. Zegt toch genoeg, niet?
Als ACW'er en ACV'er mag ik hier zeker op reageren. Om te beginnen is de vraag totaal verkeerd gesteld als je de standpunten vraagt over het ACV. het ACV is immers een vakbond. Dus je had beter de mening gevraagd over het politieke ACW ( zoals dat nu noemt ). Hoe die band tussen de N-VA en het ACW kan ik enkel vanuit ACW hoek spreken. Het ACW heeft schrik dat de CD&V nu zijn confederale eisen ten uitvoering gaat brengen. Exuseer... Niet de gemiddelde KWB'er, maar onze ACW-voorzitter Reynders. Want laat het ons zo zeggen... Vraag maar eens aan 1 ACV'er of ACW'er. Wat hij wilt: Een confederaal België waarbij e rmeer geld kan vrijgemaakt worden voor HUN pensioen of een federaal België waar meer geld naar de Walen gaat voor de WAALSE pensioenen.

Het probleem zit hem niet tussen CD&V/N-VA <-> ACW/ACV. Maar tussen de ACW top en de ACW basis.

Vriendelijke groeten
Thomas Heynderickx
ACW'er
Oud 9 april 2004, 12:50   #38
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

dus de kiesdrempel is niet ondemocratisch omda tde NVA ze toch niet zou halen, mooie redenering is dat. Als ik als stemmer weet dat er een kiesdrempel van 5% is en ik zie de NVA in een peiling onder die 5% duiken, denkt u dat dan neit dat de meesten eens twee keer gaan nadenken?
Uw redenering slaat nergens op. N-VA steekt alle schuld op de kiesdrempel, maar ook lang daarvoor haalde de N-VA in de peilingen geen 5%. Mijn vraag was dan ook: Waarom slaagt een nichepartij als N-VA bij de Vlaamse verkiezingen er niet in om 5% van de Vlamingen achter zich te krijgen, wetende dat ze een thuismatch (vlaamse verkiezingen) spelen? Dát was de vraag....
Lekker Links! is offline  
Oud 9 april 2004, 12:53   #39
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Uw redenering slaat nergens op. N-VA steekt alle schuld op de kiesdrempel, maar ook lang daarvoor haalde de N-VA in de peilingen geen 5%. Mijn vraag was dan ook: Waarom slaagt een nichepartij als N-VA bij de Vlaamse verkiezingen er niet in om 5% van de Vlamingen achter zich te krijgen, wetende dat ze een thuismatch (vlaamse verkiezingen) spelen? Dát was de vraag....
Kunnen we dat ook niet vragen over SPIRIT

Nuja, reageer liever op mijn inhoudelijke argumentatie.
Oud 9 april 2004, 12:57   #40
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:

Kunnen we dat ook niet vragen over SPIRIT

Nuja, reageer liever op mijn inhoudelijke argumentatie.
Heel graag Thomas, maar dat zal ik doen in de ACV thread.

Mijn vraag was gericht aan al die overtuigde N-VA'ers die er zeker van zijn dat hun partij nodig is in Vlaanderen. Maar blijkbaar kunnen ze er niet op antwoorden.

Wat betreft SPIRIT, heel belangrijk is te weten dat SP.a met Spirit SAMEN naar de verkiezingen gaan, niet enkel technisch zoals CD&V-N-VA maar ook inhoudelijk. Zo hebben wij voor 18 mei jl. samen campagne gevoerd, samen boekjes uitgegeven, een gezamenlijk programma opgesteld. En tenslotte samen aan de regeringsonderhandelingen deelgenomen en SAMEN in een regering gestapt. CD&V en N-VA gaat technisch in kartel, maar liet al verstaan apart campagne te voeren. Dat is toch een essentieel verschil. SP.a - spirit werkt als team, CD&VA werkt als team voor postjes, niet inhoudelijk.
Lekker Links! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be