Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2006, 00:23   #21
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Kun je vrouw zijn zonder dat telkenmale te vergelijken met de tegenpool 'man'? Of is dat het nut van de mislukking aller tijden: de man?
Oud 8 juli 2006, 09:38   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Kun je vrouw zijn zonder dat telkenmale te vergelijken met de tegenpool 'man'? Of is dat het nut van de mislukking aller tijden: de man?
Het zaad.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 11:52   #23
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Vrouw- V. R. O. U. W

Man- Mhhm Aaah nhmm

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 8 juli 2006 om 11:53.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 00:30   #24
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Supervlaming:

Citaat:
Het zaad.
Het is mogelijk uit een onbespoten eicel een mens te kweken: klonen heet zoiets. Mannen zijn voor de voortplanting nutteloos geworden ...

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 14 juli 2006 om 00:31.
Supervlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 00:35   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is mogelijk uit een onbespoten eicel een mens te kweken: klonen heet zoiets. Mannen zijn voor de voortplanting nutteloos geworden ...
Ze stapel je constant genetische fouten op. Geslachtelijke voortplanting dient om genetische fouten te corrigeren.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 00:37   #26
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ze stapel je constant genetische fouten op. Geslachtelijke voortplanting dient om genetische fouten te corrigeren.
Dacht ik net te zeggen

Hou toch eens op met dat belachelijke 'mannen zijn niet nodig'. Feministen prediken gelijkheid, maar tegelijkertijd willen ze bewijzen dat ze superieur zijn aan mannen.

Aan alle feministen dus: een welgemeende FUCK YOU
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 00:41   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Feministen prediken gelijkheid, maar tegelijkertijd willen ze bewijzen dat ze superieur zijn aan mannen.
Flair'isme noem ik dat.
Willen dat jij op restaurant de rekening betaalt, maar toch gelijk loon willen krijgen.

Ofwel promoot je het sexisme (met z'n voor- en nadelen) ofwel promoot je de gelijke rechten (met z'n voor- en nadelen).
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 00:44   #28
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Flair'isme noem ik dat.
Willen dat jij op restaurant de rekening betaalt, maar toch gelijk loon willen krijgen.
Ken ik maar al te goed
Citaat:
Ofwel promoot je het sexisme (met z'n voor- en nadelen) ofwel promoot je de gelijke rechten (met z'n voor- en nadelen).
Tja, het feminisme raakt nu eenmaal kant noch wal. Ze schreeuwden 'gelijke rechten' en 'omkering van het rollenpatroon' in dezelfde zin, niet eens beseffend dat het een enorme tegenspraak is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 14 juli 2006, 00:47   #29
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Als ik het goed begrijp tast ik de mannetjes in hun kruis?

Genetische aberraties kun je tegenwoodig uit het DNA knippen. Dat is precisiewerk en daarin zijn vrouwen beter.

Als je gelijkheid wilt zul je de ander van tijd tot tijd met de neus op de feiten moeten drukken dat de aloude suprematie versleten is. Het lijkt wel of u uw ervaringen uit de ene ontvoogdingsstrijd niet wilt inzetten in de andere? Aja, ù bent het natuurlijk niet die ontvoogd moet worden, neen, u bènt de bevoogdende. En gelijk aan de gemiddelde francophoon in Brussel neemt u uw eigen kenmerk als superioriteit. En gelijk aan die francophonie aldaar ziet u niet dat u op een achterstandspositie staat omdat u uzelf in uw eigen waarden opsluit. Helaas voor u spoedt de geschiedenis verder ...
Oud 14 juli 2006, 00:56   #30
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp tast ik de mannetjes in hun kruis?
U toont gewoon geen respect. Door alle mannen over dezelfde kam te scheren, bent u niet beter dan een bub'er.

Citaat:
1.Genetische aberraties kun je tegenwoodig uit het DNA knippen. 2. Dat is precisiewerk en daarin zijn vrouwen beter.
1. 'Knippen' in het DNA gaat niet zomaar...
2. Rechtstreekse quote uit het 'Clichés van de twintigste eeuw'?

Citaat:
Als je gelijkheid wilt zul je de ander van tijd tot tijd met de neus op de feiten moeten drukken dat de aloude suprematie versleten is. Het lijkt wel of u uw ervaringen uit de ene ontvoogdingsstrijd niet wilt inzetten in de andere? Aja, ù bent het natuurlijk niet die ontvoogd moet worden, neen, u bènt de bevoogdende.
Om het hier even duidelijk te maken: de seventies zijn voorbij. Mannen en vrouwen krijgen een gelijk loon voor gelijk werk, delen dezelfde burgerrechten en plichten, enz.... Waarom wil u per se die 'seksenstrijd' kunstmatig in stand houden? Onzekerheid over uwzelf? Of bent u gewoon zo paranoïde dat u denkt dat mannen nog steeds neerkijken op vrouwen?

Citaat:
En gelijk aan de gemiddelde francophoon in Brussel neemt u uw eigen kenmerk als superioriteit. En gelijk aan die francophonie aldaar ziet u niet dat u op een achterstandspositie staat omdat u uzelf in uw eigen waarden opsluit.
Sorry, maar dit is wat men noemt een 'valse analogie'. De verfransing van Brussel en de Vlaamse Rand is te wijten aan een kunstmatig superioriteitsgevoel aan franstalige kant, gecreëerd door de 'vaders' van België (Rogier en co.).
De vroegere ongelijkheid tussen man en vrouw was volledig te wijten aan 2000 jaar cultuur.
In de prehistorie waren mannen nuttiger dan vrouwen wegens grotere lichaamskracht, betere resistentie tegen ziektes, enzovoort (dit is natuurlijk louter hypothetisch, aangezien men bitter weinig weet van prehistorische culturen).
Zeker is het wel dat in de Klassieke en 'barbaarse' culturen mannen nog steeds als 'superieur' gezien werden. De klassenstrijd in de eerste helft van de 20ste eeuw heeft deze ongelijkheid grotendeels opgelost. 'The loose ends' werden dan vastgeknoopt in de jaren '60 en '70.

Citaat:
Helaas voor u spoedt de geschiedenis verder ...
Een hint: verlaat die geschiedenis, en kom bij ons in het heden.

Oud 14 juli 2006, 01:07   #31
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U toont gewoon geen respect. Door alle mannen over dezelfde kam te scheren, bent u niet beter dan een bub'er.
Excuses maar we hebben het over de soort 'man'. Daarbij generaliseer je noodgedwongen. Ik kom gelukkig weinig volwassen mannen tegen die zich gedragen als lopende zaadfabriek. Ja je ziet ze soms in heterosekspropagandafilmpjes, maar daarin is meer sprake van zaadverspilling.

Citaat:
De vroegere ongelijkheid tussen man en vrouw was volledig te wijten aan 2000 jaar cultuur.
In de prehistorie waren mannen nuttiger dan vrouwen wegens grotere lichaamskracht, betere resistentie tegen ziektes, enzovoort (dit is natuurlijk louter hypothetisch, aangezien men bitter weinig weet van prehistorische culturen).
Zeker is het wel dat in de Klassieke en 'barbaarse' culturen mannen nog steeds als 'superieur' gezien werden. De klassenstrijd in de eerste helft van de 20ste eeuw heeft deze ongelijkheid grotendeels opgelost. 'The loose ends' werden dan vastgeknoopt in de jaren '60 en '70.
Het lijkt me beter het oordeel over te laten aan degenen die zich aan die culturele achterstelling aan het ontworstelen zijn.

Fijn dat u het als 'cultuur' ziet, dat maakt de discussie stukken serener.
Oud 14 juli 2006, 01:14   #32
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Excuses maar we hebben het over de soort 'man'. Daarbij generaliseer je noodgedwongen. Ik kom gelukkig weinig volwassen mannen tegen die zich gedragen als lopende zaadfabriek. Ja je ziet ze soms in heterosekspropagandafilmpjes, maar daarin is meer sprake van zaadverspilling.
'Man' en 'vrouw' zijn geen soorten, maar beide geslachten van één, de homo sapiens recens (huidige mens). Twee verschillende soorten kunnen zich niet samen voortplanten.

Citaat:
Het lijkt me beter het oordeel over te laten aan degenen die zich aan die culturele achterstelling aan het ontworstelen zijn.
Zoiets is in feite het onderzoeken niet waard, aangezien we in het heden deze achteruitstelling niet meer terugvinden, en er dus geen gevaar meer is dat deze in de toekomst zal weerkeren.
Indien dit wel het geval zou zijn, is dat weer te wijten aan kunstmatige verschillen gecreëerd door machtshebbers.

Citaat:
Fijn dat u het als 'cultuur' ziet, dat maakt de discussie stukken serener.
Als wat anders?

Oud 14 juli 2006, 08:28   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Genetische aberraties kun je tegenwoodig uit het DNA knippen. Dat is precisiewerk en daarin zijn vrouwen beter.

8)

De hordes vrouwelijke wetenschappers en ingenieurs zullen dat wel even regelen zeker
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 10:12   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, als de stekker eens uit het stopcontact gaat (je denkt toch niet dat energievoorziening eeuwigdurend is?) is het met al die onzin snel afgelopen...
Oud 14 juli 2006, 16:52   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

een mannenloze wereld, ik hoor ze het graag zeggen.
Wie gaat de spinnen wegjagen uit de kelder, waar zoveel vrouwen schrik van hebben?
Geen voetballende binken meer op tv, gedaan met de DiCaprios en de Depps en de Pitts?
Niemand meer om de rekening van 't restaurant te betalen?
ook geen 'nieuwe mannen' meer om de afwas te doen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 16:54   #36
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wie gaat de spinnen wegjagen uit de kelder, waar zoveel vrouwen schrik van hebben?
Geen voetballende binken meer op tv, gedaan met de DiCaprios en de Depps en de Pitts?

bestaat dat echt?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 17:01   #37
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
1. Ik jaag spinnen al jaren zelf weg...
2. Voetballers zijn meestal geen binken, de drie acteurs die je hier noemt zijn trouwens totaal mijn type niet.
3. In een restaurant betaal ik meestal m'n eigen rekening, bij vrienden trakteren we gewoon om beurten.
4. Mannen en afwassen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 17:31   #38
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
4. Mannen en afwassen?
Jazeker. Ik was altijd af (allez, ik zet het in 't afwasmachine) 8)
Maar ik zuig ook stof (ik stofzuig dus)
Ik kook (en lekker zenne!)
Ik barbecue
Ik kuis ruiten
...

moet ik doorgaan?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 17:36   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht

bestaat dat echt?
ja, ik was ook altijd af, helemaal alleen zelfs.

Het feit dat ik alleen woon heeft daar voor alle duidelijkheid weinig mee te maken.
Oud 14 juli 2006, 21:57   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Jazeker. Ik was altijd af (allez, ik zet het in 't afwasmachine) 8)
Maar ik zuig ook stof (ik stofzuig dus)
Ik kook (en lekker zenne!)
Ik barbecue
Ik kuis ruiten
...

moet ik doorgaan?
Nee, want je hebt al een vriendin en anders ga ik me weer benadeeld voelen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be