Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn de evenementen tegen het Vlaams Belang?
Ja 103 96,26%
Neen 12 11,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 09:19   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devilke Bekijk bericht

is dat niet hetzelfde?
NEEN ! helemaal niet !

verdraagzaamheid tegenover wie ? racisme van waar komt dat ? DE oorzaken ?

verdraagzaamheid ? iemand zijn gsm of mp3 stelen omdat hij er geen heeft

racisme ? is dat 6 jongeren die een oudere man van 54 jaar doodkloppen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2006 om 09:22.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:28   #22
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
U gaat liedjes met een boodschap als "Vlaanderen mijn land" en "Omdat ik Vlaming ben" toch niet zomaar verloochenen en te grabbel gooien.
Kan je mij eens uitleggen hoe Will Tura die liedjes verloochent door op 0110 te komen optreden?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:54   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of Will Tura "Omdat ik Vlaming ben" zelfs maar zal DURVEN zingen op het feest der verdraagzamen tegen het VB?

Misschien kunnen we al een klein programmavoorstel doen?

- Will Tura: Vlaanderen mijn Land
- Laura Lynn: Je hebt me duizend maal belogen
- Will Tura: Omdat ik Vlaming ben
- Clouseau: Daar gaaN ze!

nog suggesties?

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2006 om 09:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:56   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vraag me af of Will Tura "Omdat ik Vlaming ben" zelfs maar zal DURVEN zingen op het feest der verdraagzamen tegen het VB?
Tuurlijk. Omdat ik Vlaming ben, ben ik tegen het misbruik van die benaming door de Blokkertjes.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:02   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

is dat niet hetzelfde?
Natuurlijk niet.

Hoe kun je onder het mom van verdraagzaamheid tegen iets zijn?

Want als je selectief verdraagzaam bent, ben je natuurlijk onverdraagzaam.

Maar ik begrijp wat je bedoelt denk ik.

Je bedoelt waarschijnlijk dat het Vlaams Belang net voor onverdraagzaamheid staat. Het tegendeel is echter waar. Het Vlaams Belang is niet tegen de vreemdelingen, zoals linkse politici, gesteund door de media je proberen wijs te maken met alle middelen die ze hebben. De vreemdelingen die op hun lijsten prijken bewijzen dat.

Het Vlaams Belang is tegen het huidige vreemdelingenbeleid. Maar dat is iets helemaal anders. Dat is een poliiek standpunt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:04   #26
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Circe toch, zo'n racistisch lied zal hij niet MOGEN zingen van de organisatie !
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:10   #27
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik kawam gewoon even kijken naar deze thread. Het is ongeveer tien na elf en de poll geeft aan:

"...tegen Vlaams Belang gericht?"

Ja: 100%
Neen: 18,18%

Totaal: 118,18%

Oink?
Oud 6 juli 2006, 10:11   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik kawam gewoon even kijken naar deze thread. Het is ongeveer tien na elf en de poll geeft aan:

"...tegen Vlaams Belang gericht?"

Ja: 100%
Neen: 18,18%

Totaal: 118,18%

Oink?
Inderdaad, ik begrijp dat ook niet goed.

Paulus.
Oud 6 juli 2006, 10:12   #29
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad, ik begrijp dat ook niet goed.

Paulus.
Alle mensen die "ja" gestemd hebben, kozen ook voor "nee". Meerkeuze, snap je? 8)

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:17   #30
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle mensen die "ja" gestemd hebben, kozen ook voor "nee". Meerkeuze, snap je? 8)
Nee, eigenlijk niet.

Als je op het getalletje klikt dat het aantal stemmen weergeeft in deze peiling, kun je zien wie wat stemde. Ik zie geen dubbele stemmen.

Paulus.
Oud 6 juli 2006, 10:19   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, eigenlijk niet.

Als je op het getalletje klikt dat het aantal stemmen weergeeft in deze peiling, kun je zien wie wat stemde. Ik zie geen dubbele stemmen.

Paulus.
Toch wel. Vier mensen stemden dubbel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 juli 2006 om 10:36.
Oud 6 juli 2006, 10:30   #32
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik vind het zelfs niet met kleur bekennen te maken heeft. Het is gewoon overduidelijk dat het hier gaat om rap nog wat stemmetjes te winnen voor de verkiezingen.
In alle geval, als serieuze muziekfan van de Belgische rockscene, is dit voor mij gewoon teken dat zelfs de "artiesten" zich niet buiten politiek willen/kunnen houden.
Ik laat ze maar doen, zo vlak voor de verkiezingen worden altijd de oude koeien uit de gracht gehaald, en is het niet anders dan een constant over en weer geschimp van alle partijen.
Na al het gedoe van de laatste maanden heb ik er genoeg van, en ik niet alleen hoor ik in mijn omgeving. Al hun plannetjes om VB opzij te zetten, te beledigen etc, ontploffen gewoon in hun eigen gezicht en dat moet pijnlijk zijn volgens mij...
En natuurlijk laten al die artiesten zich voor die kar spannen...anders komen ze niet meer op tv, en dat is net wat ze nodig hebben.
Alle geluk dat het betere Belgische werk hier niet aan meedoet. Anders was het nog een teleurstelling meer.
ja, die artiesten moeten wel meespelen , want anders word hen het leven onmogelijk gemaakt. Ik denk niet dat die echt vrij en zelfstandig zijn hoor.Eens dat je wat bekend bent, sta je onder druk.Het is voor de overheid gemakkelijk om een artiest stokken in de wielen te krijgen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 11:00   #33
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Dat hele evenement is een personificatie van pure, onverdunde hypocrisie. Aan de ene kant zijn ze voor verdraagzaamheid, maar aan de andere kant propageren ze onverdraagzaamheid tegen de grootse partij van Vlaanderen en 1 miljoen Vlamingen. O tempora, o mores ...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 11:07   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

is dat niet hetzelfde?
Volgens de onverdraagzamen blijkbaar wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 11:25   #35
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Vier mensen stemden dubbel.

Paulus.
Ik onder andere...
Ik vond dit zulk een onnozele en zinloze poll dat ik dan maar besloten heb om er de draak mee te steken.

Nog dit, volgens de VB'ertjes zijn deze concerten tegen verdraagzaameid, omdat ze niet verdraagzaam zijn t.o.v. het VB. Raar toch hoe zij die het minst verdraagzaam zijn steeds maar blijven roepen om verdraagzaamheid jegens henzelf.

Bizar...
Oud 6 juli 2006, 11:25   #36
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Volgens de onverdraagzamen blijkbaar wel.

Men trekt de schoen aan die men past. Niemand heeft Filip Dewinter verplicht te vertellen dat een manifestatie voor meer verdraagzaamheid in feite een manifestatie tegen VB is = dat is een conclusie die hij zelf trekt;

Bovendien bewijst hij met zijn dreigementen aan artiesten dat
zijn ware bedoeling het inrichten van een totalitaire staat met sterke man is, waarbij censuur een belangrijk instrument van de radikale rechtse machthebbers is.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die Sehnsucht naar een sterke leider "die orde op zaken" stelt hebben. Gewoonlijk zijn dat wel de eerste slachtoffers : een dictator duldt geen mededictators naast zich. De opkomst en val van "rechtse dictaturen" is toch niet zo ingewikkeld te volgen ?
De griekse, argentijnse, chileense kolonels.. Franco en Salazar
het zijn heus geen eeuwendurende welvarende ordelijke en veilige staten.. het zijn regimes van onderdrukking en door de staat uitgeoefende terreur..

De vlamingen zijn momenteel zo verdwaasd dat ze zelfs als ze een exotische kleurtje en recent geïmmigreert zijn zich soms laten verleiden door het VB, die hen liefdevol opneemt onder het mom van verdraagzaamheid en als bewijs van hun anti-racisme... tot ze in de buurt van een misdaad zijn als enige "gekleurde medemens" dan worden ze met de vinger gewezen
en of ze nu pakistaans of sri lankaans zijn, dan zijn het marokkanen. Een vlaming die moordt is steevast "krankzinnig",
iemand met een andere huidskleur of nationaliteit is crimineel omdat hij van een ander "ras" is.

Ik begrijp Filip Dewinters bezorgdheid niet : volgens zijn voorzitter denkt 80 % van de vlamingen zo.

Misschien laten 1 miljoen of 2 miljoen vlamingen zich op die wijze beledigen : ik niet .

"Haat ?" Neen dank U

Voor alle duidelijkheid ik ben gereid met iedereen een pintje te drinken en een klapke te doen : maar mensen moeten mij toch eens vertellen wat er hun toe brengt andere mensen, die ze totaal niet kennen zodanig te haten. De marokkanen die hun naaste buur zijn of arbeidskollega of waarnaast ze liggen in een hospitaal zijn ook in hun ogen "goei mensen".. & criminelen, daarmee ben ik het met iedereen eens zijn mensen waar werk aan is en de hopeloze gevallen moeten weg uit de maatschappij.

De meeste "vreemdelingen" zijn hardwerkende mensen met een gezin zoals iedere modale vlaming : ze kleden zich wat anders, hebben andere eetgewoontes en een andere religie.. EN DAN?
Oud 6 juli 2006, 11:37   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
maar mensen moeten mij toch eens vertellen wat er hun toe brengt andere mensen, die ze totaal niet kennen zodanig te haten.
Vandalisme, overlast, beledigingen, bespuwing, intimidatie op straat, steaming, diefstal van mp3-spelers, lastigvallen van meisjes, groepsverkrachtingen, niet respecteren van eenvoudige regels... enfin redenen genoeg voor wie wil zien.

Verder moet ge het niet zoeken.

Citaat:
De marokkanen die hun naaste buur zijn of arbeidskollega of waarnaast ze liggen in een hospitaal zijn ook in hun ogen "goei mensen"..
Ziet ge wel? De doorsnee Vlaming is een goedzakkig mens die niemand haat toedraagt en best wat andersgekleurden kan verdragen. Wat is uw probleem dan?

Citaat:
de hopeloze gevallen moeten weg uit de maatschappij.

Ow ow ow, nu begint u zelf de fascistische voorstellen van De Winter te steunen...

Citaat:
De meeste "vreemdelingen" zijn hardwerkende mensen met een gezin zoals iedere modale vlaming
Perfect. Houden zo.

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juli 2006 om 11:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 12:02   #38
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Men trekt de schoen aan die men past. Niemand heeft Filip Dewinter verplicht te vertellen dat een manifestatie voor meer verdraagzaamheid in feite een manifestatie tegen VB is = dat is een conclusie die hij zelf trekt;

Dat is helemaal geen conclussie die hij zelf trekt. Dit is ook wat de organisatoren luidop beweren.

Gezien de rest van uw betoog gebaseerd is op een voorafgaade leugen, heeft verdere reactie niet veel zin.

Paulus.
Oud 6 juli 2006, 12:16   #39
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik vond dit zulk een onnozele en zinloze poll dat ik dan maar besloten heb om er de draak mee te steken.

Nog dit, volgens de VB'ertjes zijn deze concerten tegen verdraagzaameid, omdat ze niet verdraagzaam zijn t.o.v. het VB. Raar toch hoe zij die het minst verdraagzaam zijn steeds maar blijven roepen om verdraagzaamheid jegens henzelf.

Bizar...

Ik vond de poll nodig omdat inde ander topics over dit onderwerp een welles-nietes spelletje aan de gang was van is dit nu tegen het Vlaams Belang of niet.

Deze topic brengt duidelijkheid. De organisatoren verklaren zelf dat het inderdaad de bedoeling is om tegen het Vlaams Belang in te gaan. Einde discussie zou ik zeggen.

Maar dat is natuurlijk buiten bepaalde (gebrainwaschte?) mensen gerekend die het beter weten dan de organisators zelf.

Het Vlaams Belang is de meest verdraagzame partij die ik ken. Zij worden onophoudelijk gepest, gestigmatiseerd, vervolgd zeg maar. Beweren dat zij zelf onverdraagzaam zijn is een dooddoener van je jewelste. Zij hebben zelfs vreemdelingen op hun lijsten staan.

Het Vlaams Belang is niet tegen de vreemdelingen zoals links ons probeert wijs te maken. Dat is niet waar en dat is trouwens ook verboden in dit land. Het Vlaams Belang is tegen het vreemdelingenbeleid, en dat is iets helemaal anders. Dat is een politieke keuze.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 juli 2006 om 12:17.
Oud 6 juli 2006, 12:20   #40
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit moment werd de peiling door 25 mensen bekeken waarvan slechts 11 kleur durven bekennen.

Van 'eerlijk bekennen' gesproken.... terwijl de poll zo duidelijk is als maar kan.

Paulus.
Duidelijk ?

Ik probeer al uren die "ik weet het niet" knop te vinden
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be