![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp je wel, ik ben zelf oook wel zo hoor.
Maar door je dan op te jagen ga je echter niet sneller vooruit. Nu zet ik dan de radio wat luider op en ga meezingen met een liedje. Bespaart je een hartkwaal en doordat je je amuzeert gaat de tijd vlugger voorbij. ![]() Laatst gewijzigd door Reza : 9 juli 2006 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Vroeger hoorde je ook vroeger, he en zo gaan we verder
vroeger waren we verdraagzaam ,? minder egoist wel behulpzaam ,nu elk voor zich zelf ? ik denk alles is zo meer beetje gewoonte , jammer maar nu zijn er zoveel weelde probleemen een ieder is druk bezig met wat zij zo belangrijk vinden maar die binnen x aantal jaren geen enkel belang meer zal hebben ? maar steeds, was en is het ,men oost wat er gezaaid is men verliest wel echte waarden maar wie ze nooit kende ???? is er geen verlies in hun ogen net wie niet echt gelukkig kan zijn zal ook niet echt ongelukkig zijn het zit in kleine dingen als je even het wil zien ,, , ![]() , , |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we vooral vroeger véél minder prikkels hadden. Geen keuze tussen "in welk restaurant gaan we nu eten"? of "Waar gaan we dit weekend naartoe?"
Keuzes maken is in feite voor de meeste mensen een zeer energieslopende bezigheid. Bovendien verhindert het om van één ding tenvolle te genieten. Ik vrees dat we dat niet meer terug kunnen schroeven. Toen ik zo'n jaar of twintig was las ik in Reader's Digest graag die quotes onderaan de artikelen. Eéntje ervan heb ik steeds onthouden (blijkbaar had ik het toen al in de gaten). Het klonk als: " We werken een gans jaar om dan gedurende onze drie weken verlof ergens in een bos in een tentje tot rust te kunnen komen". Het is niet volledig juist, maar daar kwam het wel op neer hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hét grote verschil is dat jullie opgroeiden in een wereld waar het alle dagen een beetje beter werd. Wij daarentegen zitten in een wereld waar gewoon behouden wat je hebt voor heel veel mensen al een aartsmoeilijke opgave is geworden. Daarnaast hadden jullie een positief toekomstbeeld, dat is momenteel helemaal omgeslagen. Er is het economische doembeeld van delokalisatie, vergrijzing enz en er zijn zware maatschappelijke problemen (groeiende confrontaties tussen autochtonen en allochtonen, tussen walen en vlamingen, verval van basiswaarden en normen, falen van de overheid in essentiële taken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() En de mensen, die zo rustig leven als hier tijdens de jeugd van BitterSweet, wagen hun hachtje om in het westen te (mogen) leven...
Later gaan ze natuurlijk ook klagen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar werd iets meer dan een piraat mee gemaakt. Gevaarlijke speeltjes waar er wl en paar een vinger of meer mee kwijt raakten. Trouwens geweren .22 LR en enkelschot pistolen waren toen vrij te koop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin als de rijen aan de kassa want we hadden geen geld om veel te kopen. Levensnoodzakelijke zaken als melk en brood werden aan huis gebracht. Hartinfarcten waren er ook minder. De meesten werden niet oud genoeg om die te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() wel bhairav dat is nu een een goede vergelijking se,alleen hadden we geen prof.Gobelijn.
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De fysieke conditie is ook niet meer dat,ongezond eten,teveel verkeer enz.. Maar ja,er zijn andere dingen voor in de plaats gekomen,en iedereen zal zijn jeugd wel de beste vinden zeker.
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tv was er niet en de radio was van de radiodistributie dat 3 kanalen had. En s'avonds werd er vertelde men van vroeger of zat men buiten op straat met de buren.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooi toch om eens op terug te kijken Bobke.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de ijsbloemen op mijn raam lijken mij nu sprookje. De keren dat ik lag te huilen van de koude wil ik liefst vergeten. Laatst gewijzigd door Bobke : 9 juli 2006 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |