Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 15:01   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Achter zo'n kritiek op het hoofddoekverbod schuilt veel paranoïde angst voor extreem-rechts. Dat is wat hier speelt, eerder dan het geproclameerd islamofobie-discours.

Het zou goed zijn, moest u dat toch al beseffen.
hupla, twas te denken. ieder geste die iets of wat tegen een moslim(a) is, is onder druk van extreem-rechts. zucht. zielig antwoord dus.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:11   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hupla, twas te denken. ieder geste die iets of wat tegen een moslim(a) is, is onder druk van extreem-rechts. zucht. zielig antwoord dus.
Zeker als je bedenkt dat van al die leerkrachten er maar twee geweigerd hebben. En dan durven ze nog van een knuffelbeleid te spreken, als je een hoofddoek draagt wordt je ontslagen. Ik noem dat niet echt knuffelen
Nu ben ik er wel mee akkoord dat religieuse symbolen niet thuis horen op een school en dat wie zich daar niet naar schikt de gevolgen moet dragen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:12   #23
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeker als je bedenkt dat van al die leerkrachten er maar twee geweigerd hebben. En dan durven ze nog van een knuffelbeleid te spreken, als je een hoofddoek draagt wordt je ontslagen. Ik noem dat niet echt knuffelen
Nu ben ik er wel mee akkoord dat religieuse symbolen niet thuis horen op een school en dat wie zich daar niet naar schikt de gevolgen moet dragen.
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen Kay-gell.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:14   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen Kay-gell.
Nee, dat doe ik niet. Ik vind het gezaag over knuffelpolitiek totaal onterecht als je ziet dat twee leerkrachten ontslagen worden vanwege hun hoofddoek. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen dat ontslag ben, aan de regels moet je je houden.
Het is niet omdat ik niet tegen dit ontslag ben dat ik mij moet wikkelen in het gekanker over knuffelpolitiek.
Oud 12 juli 2006, 15:18   #25
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind het gezaag over knuffelpolitiek totaal onterecht als je ziet dat twee leerkrachten ontslagen worden vanwege hun hoofddoek. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen dat ontslag ben, aan de regels moet je je houden.
Het is niet omdat ik niet tegen dit ontslag ben dat ik mij moet wikkelen in het gekanker over knuffelpolitiek.
Waar las jij iets over knuffelpolitiek in deze draad?!?

Euh ... je blijft jezelf tegenspreken hoor. Je vindt het ontslag van 2 hoofddoeken onterecht, maar anderzijds moeten ze zich wel aan het reglement houden. T'is t'een of t'ander hé.
Oud 12 juli 2006, 15:24   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar las jij iets over knuffelpolitiek in deze draad?!?

Euh ... je blijft jezelf tegenspreken hoor. Je vindt het ontslag van 2 hoofddoeken onterecht, maar anderzijds moeten ze zich wel aan het reglement houden. T'is t'een of t'ander hé.
Ik raad je aan om goed te lezen. Ik vind dit ontslag niet onterecht vandaar deze uitspraken

Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen dat ontslag ben, aan de regels moet je je houden.... Nu ben ik er wel mee akkoord dat religieuse symbolen niet thuis horen op een school en dat wie zich daar niet naar schikt de gevolgen moet dragen......
schnappie?
Oud 12 juli 2006, 15:32   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ofwel citeert u hier de verkeerde, ofwel is het antwoord niet aan mij gericht, ofwel snapt u mijn citaat niet echt.

Multiple choice dus
Oud 12 juli 2006, 15:33   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Angst? Ik zou dat eerder terechte afschuw noemen. En die moet je kunnen uiten.
Het is niet erg om toe te geven dat je bang bent voor de islam.

Citaat:
Niet iedereen vindt achterlijke vrouw-denigrerende religieuse gebruiken even 'verrijkend' als jij.
2 kilometer van mijn voordeur zijn etalages waar vrouwen verkocht worden. Wat is vrouw-denigrerend, een hoofddoek of vrouwen die uitstald staan in een etalage? Daar heb ik u nog nooit over horen klagen. Alsof jij een moer geeft om vrouwenrechten. Het is de stok waarmee je op de islam wilt slaan. Want je bent bang voor de islam. De pijnlijke waarheid is dat jullie het in jullie broek doen voor vrouwen met een hoofddoek.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 12 juli 2006 om 15:34.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:34   #29
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Dat is om bang voor te zijn ook,zeker voor onze vrouwen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949

Laatst gewijzigd door joske : 12 juli 2006 om 15:34.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:38   #30
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat is vrouw-denigrerend, een hoofddoek of vrouwen die uitstald staan in een etalage?
Ik vind een hoofddoek wel denigrerend. Etalages vind ik ook denigrerend. En beiden zijn ze niet enkel denigrerend voor vrouwen, maar ook voor mannen (de ene keer omdat mannen er blijkbaar enkel maar in slagen om vrouwen onder de knoet te houden door hen in een keurslijf te wringen; de andere keer omdat mannen blijkbaar zo slaaf zijn van hun geslacht dat één streep bloot hen al kan verleiden tot het uitgeven van duizenden franken).

Citaat:
Het is de stok waarmee je op de islam wilt slaan.
Dat klopt, maar ik weet niet of dat in het geval van "Knorretje" met "angst" te maken heeft. In ieder geval, ik neem "Knorretje" niet echt serieus, dus ik beschouw een geslaagde repliek naar deze forumdeelnemer toe niet echt als een "pars pro toto" die de ganse discussie over hoofddoeken kan teniet doen.
Oud 12 juli 2006, 15:44   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik vind een hoofddoek wel denigrerend.
Hoe kan iets dat zedig bedoeld is nu denigrerend zijn?
Oud 12 juli 2006, 15:47   #32
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Flippend Rund : Het is niet erg om toe te geven dat je bang bent voor de islam.
Leren lezen Rund. Ik heb net zo'n afkeer van de islam als ik een afkeer voor spruitjes heb. Ben ik nu een spruit-o-foob?

Citaat:
2 kilometer van mijn voordeur zijn etalages waar vrouwen verkocht worden. Wat is vrouw-denigrerend, een hoofddoek of vrouwen die uitstald staan in een etalage? Daar heb ik u nog nooit over horen klagen. Alsof jij een moer geeft om vrouwenrechten. Het is de stok waarmee je op de islam wilt slaan. Want je bent bang voor de islam. De pijnlijke waarheid is dat jullie het in jullie broek doen voor vrouwen met een hoofddoek.
Moch ventje toch, ga je d'r nu andere vrouwdenigrende praktijken bijslepen om islamitische achterlijkheden te vergoeilijken? Hoe zielig toch. Start eens een topic op over die etalage-vrouwen. Of nog beter : ga ze bevrijden.
De pijnlijke waarheid is dat jij gek bent op de manier waarop de vrouw in de islam behandeld wordt. Ben je mischien op zoek naar zo'n tamme zoontjes-productie-fabriek dat je lekker onder de vodden en de knoet kan houden en waarmee je kan schouwen als zijnde jouw exclusief eigendom? . Of kan je jezelf niet onder controle houden bij het zien van vrouwelijk hoofdhaar. Ben je bang van jezelf Rund? Angst dat je controle verliest ?
Oud 12 juli 2006, 15:49   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leren lezen Rund. Ik heb net zo'n afkeer van de islam als ik een afkeer voor spruitjes heb. Ben ik nu een spruit-o-foob?

Moch ventje toch, ga je d'r nu andere vrouwdenigrende praktijken bijslepen om islamitische achterlijkheden te vergoeilijken? Hoe zielig toch. Start eens een topic op over die etalage-vrouwen. Of nog beter : ga ze bevrijden.
De pijnlijke waarheid is dat jij gek bent op de manier waarop de vrouw in de islam behandeld wordt. Ben je mischien op zoek naar zo'n tamme zoontjes-productie-fabriek dat je lekker onder de vodden en de knoet kan houden en waarmee je kan schouwen als zijnde jouw exclusief eigendom? . Of kan je jezelf niet onder controle houden bij het zien van vrouwelijk hoofdhaar. Ben je bang van jezelf Rund? Angst dat je controle verliest ?
Of hoe je je geloofwaardigheid volledig aan banden legt met zulke uitspraken.
Oud 12 juli 2006, 15:50   #34
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan iets dat zedig bedoeld is nu denigrerend zijn?
Omdat die zedigheid een commando/dogma is van exclusief mannelijke sexuele frustro's en het bijzonder laf is die frustraties onder de vorm van een religieuze plicht in jonge meisjeshoofden te pompen.
Oud 12 juli 2006, 15:52   #35
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Of hoe je je geloofwaardigheid volledig aan banden legt met zulke uitspraken.
Doe jij maar lekker een zedig hoofddoekje aan bij deze hitte. Je zou je buurmeisjes kunnen ophitsen met je onzedelijke kruin.
Oud 12 juli 2006, 15:53   #36
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De pijnlijke waarheid is dat jij gek bent op de manier waarop de vrouw in de islam behandeld wordt. Ben je mischien op zoek naar zo'n tamme zoontjes-productie-fabriek dat je lekker onder de vodden en de knoet kan houden en waarmee je kan schouwen als zijnde jouw exclusief eigendom? . Of kan je jezelf niet onder controle houden bij het zien van vrouwelijk hoofdhaar.
Je beschrijft het zo sappig en schilderachtig dat ik wel moet concluderen dat dit uw eigen fantasie is.

Wie is diegene die de vrouw onder de knoet wil houden?

Hij die haar verbiedt van een hoofddoek te dragen, of hij die haar zelf laat beslissen?
Oud 12 juli 2006, 15:58   #37
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 12 juli 2006 om 15:59.
Oud 12 juli 2006, 15:59   #38
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Flippend Rund;Je beschrijft het zo sappig en schilderachtig dat ik wel moet concluderen dat dit uw eigen fantasie is.
Nee, pure realiteit. Je moet maar 's wat meer getuigenissen van bevrijde moslima's gaan lezen, tenminste als je je angsten daarvoor overwint.

Citaat:
Wie is diegene die de vrouw onder de knoet wil houden?

Hij die haar verbiedt van een hoofddoek te dragen, of hij die haar zelf laat beslissen?
Hij die haar de hoofddoek als religieuze verplichting aangepraat heeft. Achter de zogenaamde eigen keuze schuilt uiteraard jarenlange religieuze hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving, en last but not least ... de dreiging met een verwijzing naar het hellevuur.
Oud 12 juli 2006, 16:01   #39
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, pure realiteit. Je moet maar 's wat meer getuigenissen van bevrijde moslima's gaan lezen, tenminste als je je angsten daarvoor overwint.

Hij die haar de hoofddoek als religieuze verplichting aangepraat heeft. Achter de zogenaamde eigen keuze schuilt uiteraard jarenlange religieuze hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving, en last but not least ... de dreiging met een verwijzing naar het hellevuur.
Pffff en ik verbied mijn vriendin van topless op straat te lopen. En ze gehoorzaamt nog ook!!! Is dat nu ook toe te schrijven aan jarenlange hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving?
Oud 12 juli 2006, 16:04   #40
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Pffff en ik verbied mijn vriendin van topless op straat te lopen. En ze gehoorzaamt nog ook!!! Is dat nu ook toe te schrijven aan jarenlange hersenspoeling, en de nodige intimidatie van famillie en omgeving?
Je spreekt je zelf tegen. Eerst zeg je dat jij het zelf verbiedt en daarna vraag je je af of het verbod van anderen komt.
Flauwe en vooral zwakke poging om de kern van de zaak te omzeilen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be