Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2006, 21:13   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jullie zijn net een bende kleine kinderen,vertel mij eens is het feit dat moorden gepleegt worden al niet erg genoeg,dat er steeds een cinema moet van gemaakt worden tussen links en rechts.
Het is hier niet veilig meer PUNT BASTA en jullie gezaag zal er niet toe bijdragen dat het veiliger zal worden.
Volgens het parket en de moordsectie van de federale politie is hij zelf in het water gesprongen, en is er geen oorzakelijk verband tussen de voorafgaandelijke ruzie, en de verdrinkingsdood. Wie is hier de bende kleine kinderen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 21:14   #22
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Leg mij eens uit hoe de 'linkse' partijen hier nog sociaal te noemen zijn.

Een goeie vriend van mij zal altijd liberaal stemmen omdat als bedrijfsleider dat 'nu eenmaal zo hoort'. Ik vind dat zeer vreemd want er is in de praktijk niks liberaals aan de VLD wat hij trouwens (net zoals u maar dan met links blijkbaar) onmiddelijk zal toegeven.
En tot zover de waarde van een democratie.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 21:32   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Volgens het parket en de moordsectie van de federale politie is hij zelf in het water gesprongen, en is er geen oorzakelijk verband tussen de voorafgaandelijke ruzie, en de verdrinkingsdood.
De jongeman heeft ruzie gehad, was sportief, en wilde dus even wat energie opdoen door een lekker stukje zwemmen. Hij verdronk.

Het is een drama, zoveel is zeker. Maar zijn familie is nu in het wilde aan het slaan. En dat moet ophouden.
Oud 14 juli 2006, 21:42   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De jongeman heeft ruzie gehad, was sportief, en wilde dus even wat energie opdoen door een lekker stukje zwemmen. Hij verdronk.

Het is een drama, zoveel is zeker. Maar zijn familie is nu in het wilde aan het slaan. En dat moet ophouden.
Vrees alleen dat ze zichzelf zoveel hebben wijsgemaakt, dat ze het zelf zijn gaan geloven.
Oud 14 juli 2006, 22:22   #25
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens het parket en de moordsectie van de federale politie is hij zelf in het water gesprongen, en is er geen oorzakelijk verband tussen de voorafgaandelijke ruzie, en de verdrinkingsdood. Wie is hier de bende kleine kinderen.
ik zeg ni dat ge ongelijk hebt,maar ben het wel beu dat Vlamingen zo verdeeld reageren.
Allemaal dankzij de politiek!
Oud 15 juli 2006, 07:35   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is tot nu toe de grappigste uitleg die ik ooit gehoord heb
Hij wilde wat energie kwijt dus sprong in het midden van de nacht in de Schelde.
Zou er voor niets tussen gezeten hebben dat hij toen nog altijd achtervolgd werd door een Belg die riep 'ik ga u vermoorden, vuile makak'?
Dat je je kleren snel uitdoet is niet meer dan normaal, dan worden die immers niet zwaarder van het water dat je opneemt en maak je minder kans op verdrinking. Helaas is het voor hem anders uitgedraaid...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 07:54   #27
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hij wilde wat energie kwijt dus sprong in het midden van de nacht in de Schelde.
Zou er voor niets tussen gezeten hebben dat hij toen nog altijd achtervolgd werd door een Belg die riep 'ik ga u vermoorden, vuile makak'?
Dat je je kleren snel uitdoet is niet meer dan normaal, dan worden die immers niet zwaarder van het water dat je opneemt en maak je minder kans op verdrinking. Helaas is het voor hem anders uitgedraaid...
ja, maar het is dat "netjes opplooien" dat mij dwars zit...
Zo van -BOUAZZA : "euh, racistische belg, ik plooi even m'n kleren op. Daarna spring ik in het water.OK?"
-Racistische Belg: "Goed, vuile makak, maar op voorwaarde dat ge verzuipt, ok!"
Dit is toch te gek, man.Als ge ontsnappen wilt aan aanvallers, verliest ge daar uw tijd niet mee.Hoogstens laat ge uw jas vallen, en trapt snel je schoenen uit...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 08:59   #28
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is wel het belachelijkste scenario dat ik al gelezen heb. Achtervolgd worden door iemand die je toeroept dat hij je gaat vermoorden (die achtervolger bevindt zich dus binnen gehoorsafstand) en toch nog de tijd vinden om je kleren uit te trekken Zééééér geloofwaardig
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 09:11   #29
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Euhm ---

Had de heer Bouazza soms een 'zwarte doos' bij zich waarin al die gebeurtenissen van kleren uitdoen en dan springen instonden en die op of in zijn lichaam gevonden werd toen hij levenloos uit het water gevist werd?

Of heeft hij het hele verhaal verteld aan een reporter van ATV die daar net op het moment van 'de sprong' aan verslaggeving stond te doen?

Lijkt me trouwens een goede hint voor een film of boek door de nazaten van de heer Bouazza.

'De Sprong' met in de hoofdrol Abelkader Salami.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 09:15   #30
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

geoefend sportman ! Die mannen zijn dat allemaal .

speelde waarschijnlijk 2-3 per week straatvoetbal of iets anders en kon een beetje zwemmen.

Iemand die een beetje ervaring heeft in openwaterzwemmen weet dat vb1000m heel anders is in bad dan in een kanaal met stromingen en temp. verschillen. Om nog maar te zwijgen over hoe je te oriënteren s'nacht in t'water en het verkeer op het water.

Zij doen stommiteiten.......en het is den autochtoon die de racist is!

Misschien moeten we nu gewoonweg maar eens racist worden tov marokkanen. We worden door hen er nu toch al van beschuldigd.

Ze zullen nooooit deel uitmaken & functioneren in onze westerse maatschappij, er
is teveel verschil qua cultuur, religie, ingesteldheid,.....

Laatst gewijzigd door colargo : 15 juli 2006 om 09:21.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 09:17   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel, de vraag om het onderzoek af te wachtten, terwijl het al lang afgesloten is, komt mij toch ook wel grappig over.
Oud 15 juli 2006, 09:21   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vuile makak had dan wel juist de ruit van den Belg zijne auto ingeslagen.
Oud 15 juli 2006, 09:31   #33
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vuile makak had dan wel juist de ruit van den Belg zijne auto ingeslagen.
Misschien is dat de oorzaak van z'n verdrinken!!!!

Had hierbij waarschijnlijk voor het eerst in z'n leven zwaar werk uitgeprobeerd "zwaardere steen dan dat ze gewoon zijn in mekka" en daardoor een hernia opgelopen. Dan in het water gesprongen en dan misschien nog eens aangevallen door een "reuze VB haring"!

Maar kom, nu is hij bij z'n 70 maagden. t'was de wil van allah, die hem de jihad heeft opgelegd.

Laatst gewijzigd door colargo : 15 juli 2006 om 09:33.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 11:26   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik zeg ni dat ge ongelijk hebt,maar ben het wel beu dat Vlamingen zo verdeeld reageren.
Allemaal dankzij de politiek!
Politiek is nu eenmaal een smerig ding. Maar dit verhaal is dan wel te kaderen bij de sadistische moorden in Antwerpen, een tijdje geleden, waar de liga der vbfobisten trachtten van het vb een nekslag toe te brengen, en dit met behulp van de bevriende media.
Alleen heeft men zich in deze zaak blijkbaar nogal duchtig vergaloppeerd (zoals bij de meeste zaken waar men een stok zoekt om te kunnen slagen) en komt heel het gebeuren als een boomerang terug.
Oud 15 juli 2006, 12:04   #35
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft hij aan de kaaien een oud vrouwtje aangerand die tijdens de daaropvolgende schermutseling haar sjakoske in 't Scheldt heeft laten vallen en is de sloeber der dan achteraan gedoken.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 15 juli 2006 om 12:05.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 12:21   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Is het niet beter om te wachten tot na het onderzoek?
Dat is voor zover ik weet afgesloten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 12:37   #37
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het erg voor mama Bouazza dat haar zoon dood is, maar er circuleren zoveel tegenstrijdige berichten over het hoe en waarom hij verdronken is, dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
De enige feiten waar ik me aan houdt, is dat er geen sporen van geweld op het lichaam zijn teruggevonden en dat Mohammed hoogst waarschijnlijk zelf uit eigen beweging in het water gesprongen was, om welke reden dan ook.
Hij is bij gevolg verdronken. De vraag is of dit nu moord of een ongeluk was, want een migrant die bedreigt wordt door racisten, kan in mijn ogen ook de politie bellen hiervoor. Dat heeft Mohammed dus niet gedaan. Misschien had hij geen gsm bij, oké. Maar als die kerels hem in die dancing al lastig vielen, geloof ik nooit dat daar geen telefoon is.
In ieder geval vind ik het erg merkwaardig dat hij nog eerst zijn kleren uittrok en opvouwde. Als ik met een groep schorremorrie op die hielen, wil vluchten en beslis in het water te springen, geloof ik dat ik het met kleren en al aan doe.

Enfin, moeder Bouazza heeft mijn medeleven en hierbij nog eens 1 keer mijn aandacht.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:31   #38
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iemand die achtervolgt word door een aanvaller, en die in de rivier, of een kanaal springt...tot daar toe, zo een verhaal is gelovenswaardig.Maar dat de achtervolgde zich, vooraleer het water in te duiken, uitkleedt, z'n kleren netjes opplooit, en ze dan op de rand van het water achterlaat?!....Er klopt toch iets niet met die uitleg.Ik krijg eerder de indruk dat die vent wilde gaan zwemmen of zo.Als ge zat zijt, of gedrogeerd, doe je soms rare dingen....
Zelf heb ik eens gaan zwemmen, midden in de nacht, half maart, in de zee, in Blankenberge.Ijskoud , dat water, als ge geen geluk hebt, word je bevat door de kou, en hop! Ge zinkt als een baksteen....
die opgeplooide kleren aan de kant komt steeds weer terug. Nochtans heb ik dit in het begin niet gehoord. Misschien heb ik het gewoon gemist. Wil je eens verwijzen naar een bron?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:17   #39
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

http://www.indymedia.be/en/node/2462

Moet je die onderstaande comments eens lezen.

En dan VB beschuldigen van polarisatie,
zum kotzen...

Wat ook kostelijk is, is het verhaal van mama Bouazza.

Haar zoon stond niet alleen, maar was vergezeld van vrienden.
De kerel met de ingeslagen ruit (duidelijk een VB-er, dat staat als een paal) zou daarop haar zoon "makak" genoemd hebben en hem met 2 vrienden achtervolgd. De jongen zette het op een lopen (ja maar, wat deden zijn vrienden intussen en wie heeft haar dat allemaal verteld, diezelfde vrienden? Waarom deden ze dan niks?)
Hij zou volgens zijn moeder op een boot gesprongen hebben????? en daarvan in het water zijn getuimeld, allemaal onder het welwillend oog van enkele agenten.
De genaamde "Yannick" moet die agenten toch ook gezien hebben?
Wie gelooft nu dat die agenten zomaar een drenkeling zouden laten sterven?
Waren het toevallig allebei vermomde VB-ers?
En waarom heeft die "toevallige" wandelaar niks ondernomen?

In volgend artikel gaat het al om 4 vechtersbazen (pseudoniem voor 4 VB-ers):
http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...ndex_3027.html

Maar kay-gell heeft gelijk, hij stelt het onomwonden:
Laten we het onderzoek afwachten en misschien zal het politiekorps gezuiverd worden van enkele stoute politie-agenten die tijdens hun dienst mensen laten verdrinken omdat het toch maar een "makak" is.
Het was er waarschijnlijk helverlicht, om zoiets op het zicht te zien, maar dan was Yannick wellicht blind, dat hij die agenten niet zag. gelukkig hebben we die "toevallige" wandelaar nog die in het holst van de nacht alles zag gebeuren...
Nogmaals: Wie zijn hier de stemmingmakers beste kay-gell?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:36   #40
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Is Abdel Bouazza geen familie van die Mohammed Bouazza?
U weet wel die Bouazza die daar samen met zes vriendjes iemand dood sloegen op de bus. Het getrainde vechtertje van CD&V'ster Danielle Somers.

Truder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be