![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een drama, zoveel is zeker. Maar zijn familie is nu in het wilde aan het slaan. En dat moet ophouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrees alleen dat ze zichzelf zoveel hebben wijsgemaakt, dat ze het zelf zijn gaan geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allemaal dankzij de politiek!
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hij wilde wat energie kwijt dus sprong in het midden van de nacht in de Schelde. Zou er voor niets tussen gezeten hebben dat hij toen nog altijd achtervolgd werd door een Belg die riep 'ik ga u vermoorden, vuile makak'? Dat je je kleren snel uitdoet is niet meer dan normaal, dan worden die immers niet zwaarder van het water dat je opneemt en maak je minder kans op verdrinking. Helaas is het voor hem anders uitgedraaid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo van -BOUAZZA : "euh, racistische belg, ik plooi even m'n kleren op. Daarna spring ik in het water.OK?" -Racistische Belg: "Goed, vuile makak, maar op voorwaarde dat ge verzuipt, ok!" Dit is toch te gek, man.Als ge ontsnappen wilt aan aanvallers, verliest ge daar uw tijd niet mee.Hoogstens laat ge uw jas vallen, en trapt snel je schoenen uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Euhm ---
Had de heer Bouazza soms een 'zwarte doos' bij zich waarin al die gebeurtenissen van kleren uitdoen en dan springen instonden en die op of in zijn lichaam gevonden werd toen hij levenloos uit het water gevist werd? Of heeft hij het hele verhaal verteld aan een reporter van ATV die daar net op het moment van 'de sprong' aan verslaggeving stond te doen? Lijkt me trouwens een goede hint voor een film of boek door de nazaten van de heer Bouazza. 'De Sprong' met in de hoofdrol Abelkader Salami. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() geoefend sportman
![]() ![]() speelde waarschijnlijk 2-3 per week straatvoetbal of iets anders en kon een beetje zwemmen. Iemand die een beetje ervaring heeft in openwaterzwemmen weet dat vb1000m heel anders is in bad dan in een kanaal met stromingen en temp. verschillen. Om nog maar te zwijgen over hoe je te oriënteren s'nacht in t'water en het verkeer op het water. Zij doen stommiteiten.......en het is den autochtoon die de racist is! Misschien moeten we nu gewoonweg maar eens racist worden tov marokkanen. We worden door hen er nu toch al van beschuldigd. Ze zullen nooooit deel uitmaken & functioneren in onze westerse maatschappij, er is teveel verschil qua cultuur, religie, ingesteldheid,..... Laatst gewijzigd door colargo : 15 juli 2006 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had hierbij waarschijnlijk voor het eerst in z'n leven zwaar werk uitgeprobeerd "zwaardere steen dan dat ze gewoon zijn in mekka" en daardoor een hernia opgelopen. Dan in het water gesprongen en dan misschien nog eens aangevallen door een "reuze VB haring"! Maar kom, nu is hij bij z'n 70 maagden. t'was de wil van allah, die hem de jihad heeft opgelegd. Laatst gewijzigd door colargo : 15 juli 2006 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heeft men zich in deze zaak blijkbaar nogal duchtig vergaloppeerd (zoals bij de meeste zaken waar men een stok zoekt om te kunnen slagen) en komt heel het gebeuren als een boomerang terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Volgens mij heeft hij aan de kaaien een oud vrouwtje aangerand die tijdens de daaropvolgende schermutseling haar sjakoske in 't Scheldt heeft laten vallen en is de sloeber der dan achteraan gedoken.
Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 15 juli 2006 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is voor zover ik weet afgesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het erg voor mama Bouazza dat haar zoon dood is, maar er circuleren zoveel tegenstrijdige berichten over het hoe en waarom hij verdronken is, dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
De enige feiten waar ik me aan houdt, is dat er geen sporen van geweld op het lichaam zijn teruggevonden en dat Mohammed hoogst waarschijnlijk zelf uit eigen beweging in het water gesprongen was, om welke reden dan ook. Hij is bij gevolg verdronken. De vraag is of dit nu moord of een ongeluk was, want een migrant die bedreigt wordt door racisten, kan in mijn ogen ook de politie bellen hiervoor. Dat heeft Mohammed dus niet gedaan. Misschien had hij geen gsm bij, oké. Maar als die kerels hem in die dancing al lastig vielen, geloof ik nooit dat daar geen telefoon is. In ieder geval vind ik het erg merkwaardig dat hij nog eerst zijn kleren uittrok en opvouwde. Als ik met een groep schorremorrie op die hielen, wil vluchten en beslis in het water te springen, geloof ik dat ik het met kleren en al aan doe. Enfin, moeder Bouazza heeft mijn medeleven en hierbij nog eens 1 keer mijn aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.indymedia.be/en/node/2462
Moet je die onderstaande comments eens lezen. En dan VB beschuldigen van polarisatie, zum kotzen... Wat ook kostelijk is, is het verhaal van mama Bouazza. Haar zoon stond niet alleen, maar was vergezeld van vrienden. De kerel met de ingeslagen ruit (duidelijk een VB-er, dat staat als een paal) zou daarop haar zoon "makak" genoemd hebben en hem met 2 vrienden achtervolgd. De jongen zette het op een lopen (ja maar, wat deden zijn vrienden intussen en wie heeft haar dat allemaal verteld, diezelfde vrienden? Waarom deden ze dan niks?) Hij zou volgens zijn moeder op een boot gesprongen hebben????? en daarvan in het water zijn getuimeld, allemaal onder het welwillend oog van enkele agenten. De genaamde "Yannick" moet die agenten toch ook gezien hebben? Wie gelooft nu dat die agenten zomaar een drenkeling zouden laten sterven? Waren het toevallig allebei vermomde VB-ers? En waarom heeft die "toevallige" wandelaar niks ondernomen? In volgend artikel gaat het al om 4 vechtersbazen (pseudoniem voor 4 VB-ers): http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...ndex_3027.html Maar kay-gell heeft gelijk, hij stelt het onomwonden: Laten we het onderzoek afwachten en misschien zal het politiekorps gezuiverd worden van enkele stoute politie-agenten die tijdens hun dienst mensen laten verdrinken omdat het toch maar een "makak" is. Het was er waarschijnlijk helverlicht, om zoiets op het zicht te zien, maar dan was Yannick wellicht blind, dat hij die agenten niet zag. gelukkig hebben we die "toevallige" wandelaar nog die in het holst van de nacht alles zag gebeuren... Nogmaals: Wie zijn hier de stemmingmakers beste kay-gell?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Is Abdel Bouazza geen familie van die Mohammed Bouazza?
U weet wel die Bouazza die daar samen met zes vriendjes iemand dood sloegen op de bus. Het getrainde vechtertje van CD&V'ster Danielle Somers. ![]() |
![]() |
![]() |