Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2006, 18:55   #21
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
...zegt de man die -tot voor kort- over Vlaanderen niks positiefs kon zeggen
Neen, dat zie je verkeerd. Ik reageer meestal enkel op te eenzijdige stellingen. Jammer genoeg is dit op dit forum meestal terug te leiden tot VL<->WAL/BXL. Maar ik ben ook Vlaming, hoor. Ik ben wel niet blind tov VL.

Citaat:
Ik bén trouwens positief: het ziet er idd allemaal beter uit. Vooral in Vlaanderen dan (kom in het propere en vernieuwde Leuven maar eens kijken ). De streek rond Charleroi en Luik daarentegen...
Leuven heeft het natuurlijk redelijk makkelijk. De vele opprtuniteiten van Brussel, zonder te moeten instaan voor de organisatie/problemen van de grote stad . Ik had het eerder over La Flandre Profonde.
Oud 16 juli 2006, 18:56   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je merkt het verschil wanneer je met de wagen Nederland binnenrijdt... Vaarwel degelijke baanstroken, welkom claustrofobische neigingen.
Ja, NL is idd wel erg zuinig met de ruimte op hun snelwegen!
Oud 16 juli 2006, 19:18   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht

Leuven heeft het natuurlijk redelijk makkelijk. De vele opprtuniteiten van Brussel, zonder te moeten instaan voor de organisatie/problemen van de grote stad . Ik had het eerder over La Flandre Profonde.
Kom kom, Leuven heeft misschien wel bepaalde voordelen, maar je kan niet ontkennen dat Leuven zèlf grote inspanningen heeft gedaan om de stad een geheel nieuw uitzicht te geven: het Martelarenplein voor het station behoort volgens architecten tot de beste voorbeelden van stadsinrichting: mooi proper en autoluw plein bovenaan, doorgaand verkeer en parking eronder. Het is trouwens de properste en modernste ondergrondse parking van Belgie (mss samen met de nieuwe onder de Grote Markt van Mechelen).
En dan hebben we het nog niet over de heraangelegde Oude Mark, de wegen errond, bondgenotenlaan, diestsestraat, enz enz...

Ik ben vorige week ook aangenaam verrast door Antwerpen. Die nieuwe Leien zien er werkelijk heel verzorgd uit! Ook het plein voor het nieuwe spectaculaire justitiepaleis is schitterend.

Meer foto's op http://www.buildingsagency.be/realis...n_nl.cfm?key=3

Nu maar wachten op de Lange Wapperbrig, het nieuwe centraal station, het vernieuwde Astridplein, het MAS (Museum aan de Stroom), de heraanleg van de Scheldekaaien tot een wandelzone langs het water, heraanleg Theaterplein (voor de stadsschouwburg), enzovoort en zo verder.

Schitterend trouwens hoe de oude havenbuurten zoals Het Eilandje moderne en hippe woonbuurten worden, net zoals het Nieuw Zuid dat is geworden.

Hier zal ook het nieuwe MAS worden gebouwd:

En dan hebben we het nog niet over de plannen; zoals die voor een nieuw congrescentrum + hotel aan de Schelde:

Of de plannen voor het Nieuw Zuid (achter het justitiepaleis):

Antwerpen is dé stad van de toekomst wat mij betreft. 8)

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2006 om 19:22.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 19:26   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ter uitzondering ben ik het wat dat betreft volledig met je eens!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 19:29   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pas maar op, ik ben immers van plan mij ooit weer in Antwerpen te vestigen (de helft van mijn familie woont daar nog).
Oud 16 juli 2006, 19:34   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, Leuven heeft misschien wel bepaalde voordelen, maar je kan niet ontkennen dat Leuven zèlf grote inspanningen heeft gedaan om de stad een geheel nieuw uitzicht te geven: het Martelarenplein voor het station behoort volgens architecten tot de beste voorbeelden van stadsinrichting: mooi proper en autoluw plein bovenaan, doorgaand verkeer en parking eronder. Het is trouwens de properste en modernste ondergrondse parking van Belgie (mss samen met de nieuwe onder de Grote Markt van Mechelen).
En dan hebben we het nog niet over de heraangelegde Oude Mark, de wegen errond, bondgenotenlaan, diestsestraat, enz enz...

Ik ben vorige week ook aangenaam verrast door Antwerpen. Die nieuwe Leien zien er werkelijk heel verzorgd uit! Ook het plein voor het nieuwe spectaculaire justitiepaleis is schitterend.

Meer foto's op http://www.buildingsagency.be/realis...n_nl.cfm?key=3

Nu maar wachten op de Lange Wapperbrig, het nieuwe centraal station, het vernieuwde Astridplein, het MAS (Museum aan de Stroom), de heraanleg van de Scheldekaaien tot een wandelzone langs het water, heraanleg Theaterplein (voor de stadsschouwburg), enzovoort en zo verder.

Schitterend trouwens hoe de oude havenbuurten zoals Het Eilandje moderne en hippe woonbuurten worden, net zoals het Nieuw Zuid dat is geworden.

Hier zal ook het nieuwe MAS worden gebouwd:

En dan hebben we het nog niet over de plannen; zoals die voor een nieuw congrescentrum + hotel aan de Schelde:

Of de plannen voor het Nieuw Zuid (achter het justitiepaleis):

A'pen > Dit bedoel ik nu net, hoewel ik niet zo veel weet over deze stad! Belgie of Vlaanderen zo je wil, heeft een forse inhaalbeweging gemaakt de laatste 10 jaar.

> Leuven. Daar heb ik niks tegen, ik heb er zelfs een jaar graag gewoond. Maar 10j geleden zag de stad er ook al erg goed uit. Achterstand was er niet tov pakweg Eindhoven. Maar de stad verdient een pluim voor de recentelijk inspanningen, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door gm10 : 16 juli 2006 om 19:35.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 19:36   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé. Het antwèèèèèèrps chauvinisme overbrugt hier blijkbaar weer alle grenzen. Best dat ik hiet alleen maar moet aanlezen en niet aanhoren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 19:38   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Allé. Het antwèèèèèèrps chauvinisme overbrugt hier blijkbaar weer alle grenzen. Best dat ik hiet alleen maar moet aanlezen en niet aanhoren.
Oh, maar daar kan snel verandering in komen...

(Ben je toevallig van Gent?)
Oud 16 juli 2006, 19:39   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op, ik ben immers van plan mij ooit weer in Antwerpen te vestigen (de helft van mijn familie woont daar nog).
Geen probleem, dan kunnen we ne keer samen op café discussiëren!
Oud 16 juli 2006, 19:56   #30
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
A'pen > Dit bedoel ik nu net, hoewel ik niet zo veel weet over deze stad!
Je moet echt Antwerpen eens bezoeken. De projecten qua stadsvernieuwing waarmee ze nu bezig zijn doen Brussel bij momenten echt verbleken!
(Handige site over de Antwerpse projecten/werken: www.antwerken.be)

Citaat:
Belgie of Vlaanderen zo je wil, heeft een forse inhaalbeweging gemaakt de laatste 10 jaar.
Dat klopt. We zijn hier (zeker to.v. Nederland) minstens 20 jaar later in gang geschoten. Maar ik denk wel, eens het allemaal af is, we menig Nederlandse stad het nakijken geven. *ahum*

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2006 om 20:11.
Oud 16 juli 2006, 19:56   #31
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen probleem, dan kunnen we ne keer samen op café discussiëren!
Deal!
Oud 16 juli 2006, 20:08   #32
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Allez bon, ook in andere Vlaamse steden staat men niet stil hoor, wel integendeel. Kijk eens naar de (definitieve) plannen voor de stationsomgeving van Hasselt:

Hier nog een paar mega-foto's (de moeite!!!):
Foto1
Foto2
Foto3

Zelfs spectaculairder dan Leuven!
Oud 16 juli 2006, 20:12   #33
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tzou maar erg zijn indien dit niet het geval was, de Belg geeft het meeste uit aan belastingen en met een eerste minister die netto 8000 euro per maand krijgt los van wat hij nog krijgt door middel van andere dingen...dan kan het niet mislopen é.
Wat stel jij dan voor als loon voor de premier?
Oud 16 juli 2006, 20:31   #34
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik de wegenarchitectuur in dit land nog steeds lelijk. Een goed voorbeeld daarbij is het havengebied. Men gebruikt vier verschillende types van straatverlichting naast elkaar. Grote oude betonnen gele wegverlichting naast stalen roos gekleurde wegverlichting; je moet het maar kunnen. Ook de bewegwijzering laat soms echt te wensen over. Oude verroeste borden of defecte grote groene lichtbakken van autostradebewegwijzering zijn schering en inslag. Als men dit vergelijkt t.a.v Nederland en andere landen scoort België zeker onderaan.

bewegwijzering in België

bewegwijzering in Nederland
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 20:46   #35
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind Nederland nog altijd veel netter, schoner en vooral "rijker".

vooral de openbare infrastructuur trekt op geen hol bij ons..nochtans een gewestbevoegdheid
Ja, maar daar zit te weinig geld, dankzij het o zo geliefde federaal België. Ik zei het al eens eerder: enkel alleen al met die ene 11,7 miljard aan transferten per jaar kunnen we de autowegen in één keer opkalfateren.
Oud 16 juli 2006, 20:49   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allez bon, ook in andere Vlaamse steden staat men niet stil hoor, wel integendeel. Kijk eens naar de (definitieve) plannen voor de stationsomgeving van Hasselt:

Hier nog een paar mega-foto's (de moeite!!!):
Foto1
Foto2
Foto3

Zelfs spectaculairder dan Leuven!
Het is wel te hopen voor de mensen van Hasselt dat niet alleen zij de rekening zullen mogen betalen voor dit alles.

Doet me eraan denken, het nieuwe voetbalstadion van AA Gent ziet er ook mooi uit:

http://www.stadiumguide.com/artevelde.htm

Even vermelden: Gent is waar ik studeer, maar ben wel Anderlecht-supporter8)
Oud 16 juli 2006, 20:53   #37
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Goh in Gent is er ook wel wat aan de gang. De buurt van waar ik studeer, de Voskenslaan -net achter het St-Pietersstation- zal ook helemaal geherwaardeerd worden. De infrastructuur aan campussen BME-CTL worden op dit moment vernieuwd en de Voskenslaan zelf is al vernieuwd en ziet er wel ok, op het wat ongelukkig aangelegde fietspad na.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 20:54   #38
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Vergat ik zonet nog natuurlijk het Sint-Pietersplein te vermelden waarbij het werk toch goed begint op te schieten nu hoor. Ik zal zeker foto's ervan publiceren als het daar allemaal klaar is
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 20:56   #39
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Het is wel te hopen voor de mensen van Hasselt dat niet alleen zij de rekening zullen mogen betalen voor dit alles.

Doet me eraan denken, het nieuwe voetbalstadion van AA Gent ziet er ook mooi uit:

http://www.stadiumguide.com/artevelde.htm

Even vermelden: Gent is waar ik studeer, maar ben wel Anderlecht-supporter8)

We hebben toch lekker Boussoufa van Gent kunnen afsnoepen eh Die gaat nog potten breken imo.

PS: Stadion Gent ziet er amazing uit.

Laatst gewijzigd door zorlac : 16 juli 2006 om 20:57.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 21:08   #40
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht

We hebben toch lekker Boussoufa van Gent kunnen afsnoepen eh Die gaat nog potten breken imo.

PS: Stadion Gent ziet er amazing uit.
Vind ik ook. De stadions van Lokeren en Beveren (twee uit mijn streek) zien er eerder uit als twee barakken. Is daar dan geen geld voor ofzo?
En het stadion van Lierse...man man man

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be