![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2006 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS, de kosten van digitaal zijn hoger (momenteel nog) omdat ze via een glasvezelkabel verlopen tussen de verdeelstations. Analoge distributie is een straalverbinding tussen verdeelstations. Dit is amper en fractie van de kosten. Bij de weg, het BTW verschil is pervers! Dit is met geen enkel argument goed te praten! Ofwel betaal je een hoger tarief, ofwel koop je een decoder. Dit is afpersing! De enige reden is omdat dan 36miljoen BTW inkomsten verminderen voor de staat zegt Reynders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() trouwens digitale TV is boerenbedrog!
Ze zenden uit op 720x520 Dit is nauwelijks DVD kwaliteit. Als je een TV koopt die een hogere resolutie heeft, ( en groter scherm) je moet minstens krijg je schemerende beelden. je moet minstens 1024 op 1280 om iets wat deftig beeld te hebben. De flatscreens die ze nu verkopen met zogezegt HD, vertonen arsieslecht beeld! Mijn 100Hz sony heeft beter beeld dan al die nieuwe flatscreens. Alleen Satelliet kan die resolutie aan Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 18 juli 2006 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat het een vergezochte redenering is (vandaar met héél véél goeie wil). Bovendien dacht ik dat je voor digitale televisie niks hoefde te kopen. Voor de decoder betaal je enkel een soort waarborg die je prompt terugkrijgt wanneer je het ding terug inlevert. (of heeft Telenet dat weer herzien?)
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh ja, ik héb ook satelliet en het verschil is niet meteen zo groot te noemen hoor. ps. mijn videocamera werkt aan HD-resolutie én ik gebruik m'n scherm ook voor fotopresentaties op hoge(re) resolutie; ik k�*n dus vrij objectief vergelijken.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens de BTW is federaal. De VRT steekt daar niks mee in zijn zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een TV aanstuurt die een resolutie heeft van 1280 op 1024 met een signaal van 720 op 520 komt het beeld wazig. Dit heb je ook met foto's. Als je van een foto op 200dpi softwarematig naar 300dpi converteert komen de randen wazig. Dit komt omdat hij puntjes moet verdelen over verschillende puntjes. met beelden is dit ook zo. Als ik de kwaliteit bezie in een TV winkel zie ik bij bewegende beelden schemering aan de randen van de beelden. Die zouden er niet zijn als de resolutie van het ingangssignaal groter zou zijn en aangepast aan de resolutie van het scherm. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 18 juli 2006 om 18:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens "Groen" is voetbal op TV een basisrecht op voorwaarde dat het op een groen gransveld gespeeld wordt en dat men het op een kleurentv bekijkt - dat is volkomen duidelijk.
De kansarmen zullen dan kansen voor zichzelf scheppen als ze geen uitkeringen meer krijgen - ook dat is volkomen duidelijk. Op dat ogenblik moet er niet meer met worsten gesmeten worden DE U.S.A en West Europa zijn de enige gebieden in de wereld waar overgewicht een typisch armoedeprobleem is - Voor alle duidelijkheid : in de andere delen van de wereld is dat probleem de ondervoeding. Aan alle kansarmen : jullie hebben van bij de geboorte het equivalent van de lotto gewonnen : jullie zijn in het rijkere deel van de wereld geboren, bovendien dat deel waar men U subsidieërt om degelijk opgeleid te worden, dat deel waar men U een job voorstelt die je dan nog mag afwijzen & zelfs dan betalen Uw landgenoten U een "leefloon" uit voldoende om je dagelijks pakje kankerstokjes te kopen. En als dat allemaal niet volstaat zijn er nog professionele organisaties die jullie "worsten" toewerpen. Het verwijt van paternalisme is vanzelfsprekend terecht, maar dan en alleen dan als je er geen alternatief tegenover kan stellen. Een geldig alternatief is het inrichten van een kibboets en het doen aan biologische landbouw of zo : maar ja dan moet je inderdaad de handen uit de mouwen steken. Ik ben gepensioneerde met hartkwaal en suikerziekte : de dag dat ik vind dat ik te weinig geld heb zal ik betaald gaan werken. (voor het moment doe ik af en toe kosteloos vrijwilligerswerk)
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe dus aub niet zo uit de hoogte tgo anderen. Het siert u eigenlijk niet. En dat voor iemand die dan al toch wat levenservaring zou moeten hebben (vermits ik lees dat u gepensioneerde bent). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() die uitspraken maken deel uit van de politiek correcte doctrine waarbij armoede in het noorden gebagatelliseerd moet worden mbh van de armoede in het zuiden ![]() en dan zijn ze verbaast dat de armen van hier zich over het hoofd gezien gaan voelen ( en dat ook worden ) en VB gaan stemmen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2006 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nogmaals: de resolutie van het scherm is variabel; de mijne schakelt gewoon over. Dus geen problemen met "upsampling" van beelden. Wanneer ik m'n foto's presenteer (standaard aan 12 - 21 Megapixels), dan laat ik ze uiteraard eerst even door photoshop downsamplen vooraleer ze op m'n televisie te vertonen. (1280 x 1024 is in dat verband ook een belachelijk lage resolutie hoor) Citaat:
Uiteraard: HD is HD. En het is een standaard die al zeer lang wordt aangekondigd, maar nog lang niet geïmplementeerd is. En da's ook logisch, want je gaat uiteraard niet al je abonnees verplichten om een nieuw televisietoestel te kopen, toch?
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2006 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg wordt dat voor velen als iets 'vanzelfsprekends' ervaren en leert men de waarde ervan niet meer te appreciëren...
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() en voor de mentaal minderwaardige babyboomerkes-armoedenegationisten hier een update van de werkelijke stand van zaken in een land waar er zogezegd geen armoede is.
dinsdag 18 juli 2006 Hittegolf: gratis drinkwater voor daklozen Brussel - Brussels minister van Milieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo) gaat samen met de verenigingen die met daklozen werken bekijken waar extra gratis drinkbaar water nodig is. Eerder al werden er op diverse plaatsen in Brussel drinkfonteinen geplaatste. Al blijken lang niet alle fonteinen te werken "We hebben negen waterfonteinen voor de daklozen geïnstalleerd in de parken van het Gewest. We maken met de hulpverenigingen voor daklozen nu ook een soort kaart van de plaatsen in het centrum waar er geen fonteinen zijn, en ook daar zullen er nog geplaatst worden", legt minister Huytebroeck uit. De minister zegt dus met de daklozenverenigingen overlegd te hebben, maar de vzw 'Bij Ons' heeft haar niet gehoord. Nochtans is de vzw één van de belangrijkste aanspreekpunten in het centrum van Brussel. "We zullen vandaag nog contact opnemen met 'Bij Ons' en afspraken maken", antwoordt Huytebroeck. Ook wat betreft de staat van de fonteinen lijkt de minister niet helemaal op de hoogte: "Ik verneem nu pas dat er een aantal fonteinen niet werken maar die zullen zo snel mogelijk gerepareerd worden", aldus de minister. De daklozenverenigingen hebben hun bedenkingen bij de plaatsen waar de fonteinen opgesteld staan. Aan het Ursulinenpark staat een werkende drinkfontein, maar daar lijken eerder de skaters en de toeristen er gebruik van te maken. In het Gaucheretpark zouden er volgens minister Huytebroeck drie staan, er staat er geen één. In het naburige WTC-park kan je je wel met gratis drinkwater verfrissen, maar volgens daklozenverenigingen gaat het ook daar zijn doel voorbij. "Dat zijn parken waar mensen niet naartoe gaan. Ze zitten veeleer in het centrum. Dus we denken eigenlijk dat het meer een initiatief is naar de toeristen toe in plaats van naar de daklozen", zegt van Manuel Chiguero van de vzw 'Bij Ons'. Verder vraagt Chiguero zich af of er geen andere en betere oplossingen zijn voor de daklozen die lijden onder de hitte: "Als het leger in de winter dekens kan uitdelen, kan dan nu de civiele bescherming niet worden ingeschakeld om waterzakjes uit te delen?" Het goeie nieuws voor wie last heeft van de warmte is dat de hittegolf donderdag voorbij zou zijn. © FM Brussel / tvbrussel bron korte reactie van het vierde wereld syndicaat schandalig in dit land is het zo dat iedereen het recht heeft op een menswaardig bestaan. In dit menswaardig bestaan zit begrepen het recht op voldoende water maar ook voedsel en verder ook onderdak, medische verzorging en juridische bijstand. Wat al deze meest fundamentele rechten betreft is onze overheid in gebreken tegenover de daklozen. Ronduit schandalig dat manuel chiquero dan nog moet schooien achter waterzakjes. Dit is wraakroepend, toppunt van cynisme en een welvaartstaat onwaardig. Alle daklozen hebben recht op onderdak met minstens een eigen kraantje. namens het vierde wereld syndicaat kobaf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2006 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() wat mogen die daklozen zich toch ooh zo gelukkig prijzen dat ze in fort europa geboren werden he
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat geld had men heel wat "kanslozen" tenminste genoeg fiscale zegeltjes en zakgeld kunnen bezorgen zodat ze op zijn minst een postadres hebben zodat ze aan een job raken van het type dat conformeert aan CAO afspraken. Maar nee hoor. Voetbal op de VRT is een basisrecht. ![]() ![]() ![]() PS : voor mensen die in deze hitte wel uitgebreid willen zoeken (want ik zweer op mijn kinderzielke dat het waar is wat ik schreef omtrent de houding van Groen!), kan beginnen zoeken op Ingrid Pira of Chantal Pauwels. Het staat me voor dat een van die twee die beruchte uitspraak loste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja... die daklozen mogen fuckin' blij zijn dat ze in fort Europa geboren werden. En laat dat "fort" maar een fort blijven, zowel voor gelukszoekers als voor onwetende aspirant uitgebuite arbeiders. Dat soort mensonwaardigheden horen hier niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() k'heb ook zo een digibox en dat is best handig. Je hebt een beter beeld (het geruis halen ze weg van de analoge kabel) en op 10 jaar is hij kwazi terugbetaald. Het is gratis ingebrepen in het kabelabonnement. Het zapt soms wel traag.
Een jaarlijks abonnement is 148 € voor analoog. TV Vlaanderen is ook een oplossing (8.5€ de maand) en je hebt GEEN actieve kabelaansluiting nodig. Dan betaal je dus jaarlijks (12 maanden X 8.5 €) 102 € ipv 148 € (analoog) of 137 € (digitaal). TV Vlaanderen heb je ook een 'bakske' nodig maar das dan de satteliet en je hebt 300 TV en radio kanalen. Beeld is evengoed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |