Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 17:05   #21
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je vergeet dat ouders die bewust hun kinderen als menselijk schild laten misbruiken, reeds GERECRUTEERDE terroristen zijn!
niettemin is het een reden voor sommige palestijnen om zich bij Hamas (en andere groepen) aan te sluiten.
Oud 26 juli 2006, 17:05   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Daarin ben ik het volstrekt met u oneens. Ik heb nog enig moreel besef over.
Israel heeft de afgelopen 14 dagen meer vrouwen en kinderen vermoord dan de Hezbollah in gans zijn geschiedenis. Wat is met u het probleem?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:42   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Israel heeft de afgelopen 14 dagen meer vrouwen en kinderen vermoord dan de Hezbollah in gans zijn geschiedenis. Wat is met u het probleem?
Israel heeft niemand vermoord. Het ontbreekt u gewoon aan normbesef.
En van de geschiedenis van Hizbollah kent u duidelijk ook niet veel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:50   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel heeft niemand vermoord.
Slechte grap!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:59   #25
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn Bekijk bericht
Je ziet echter één zaak over het hoofd:

Het is absoluut niet realiseerbaar om met "Special Forces" binnen te dringen in een huis in vijandig (stedelijk) gebied.
Hoe breng je ze daar ongezien?
Hoe geraken ze er ongezien weg?

Als men dit zou proberen, maakt men ofwel van de elite-troepen kamikazes, ofwel moeten ze een bloedbad aanrichten om zichzelf te verdedigen.
Een afleidingsmanoeuvre, vermommingen en geluidsdempers of een springlading met tijdsmechanisme. Methodes waar IDF en Mossad zeer bedreven in zijn.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:59   #26
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel heeft niemand vermoord.

hahahahahahahahhahahahhahahahahhahahahahhahahhahah a..........

een stom voorbeeldje van een hele tijd terug:

Citaat:
The two 15-year-old pupils at Jabaliya's school were both shot in the head by Israeli soldiers inside their homes just a few blocks and several hours apart. Islam died almost immediately after the bullet smashed through her forehead as she baked bread with her mother in their yard on Sunday. Tahreer is still on life support at a Gaza hospital after an operation to remove shards of shattered skull from her brain.
http://fromoccupiedpalestine.org/node.php?id=1430
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:01   #27
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
hahahahahahahahhahahahhahahahahhahahahahhahahhahah a..........

een stom voorbeeldje van een hele tijd terug:

http://fromoccupiedpalestine.org/node.php?id=1430
U moet wat minder propaganda geloven.
Oud 26 juli 2006, 19:04   #28
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En van de geschiedenis van Hizbollah kent u duidelijk ook niet veel.
Hoe noemt u de dood van zo'n paar honderd Libanezen sinds de start van de gevechten?
Dat Hezbollah voor de dood van die tientallen Israëli's (ik vermijd het gebruik van het woord Joden, omdat Haïfa overwegend Arabisch is) verantwoordelijk is, staat voor mij vast. Maar ik zie niet in waarom Israël dan niet verantwoordelijk is voor de dood van burgers die omkomen door hun bombardementen. Misschien kan u me de nuance uitleggen?
Oud 26 juli 2006, 19:05   #29
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet wat minder propaganda geloven.

Ik kan je nog een hoop voorbeelden geven zo, ook van mainstream media (vind je dat dan nog propaganda?) zoals BBC en Reuters. Zoek anders zelf maar eens.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:15   #30
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Hoe noemt u de dood van zo'n paar honderd Libanezen sinds de start van de gevechten?
Dat Hezbollah voor de dood van die tientallen Israëli's (ik vermijd het gebruik van het woord Joden, omdat Haïfa overwegend Arabisch is) verantwoordelijk is, staat voor mij vast. Maar ik zie niet in waarom Israël dan niet verantwoordelijk is voor de dood van burgers die omkomen door hun bombardementen. Misschien kan u me de nuance uitleggen?
Wanneer een legitieme overheid een legitieme militaire actie onderneemt en daarbij vallen slachtoffers, dan heet dan geen moord. Een moord is een misdrijf en resulteert uit illegitieme actie (bv. de aanslagen van een terroristische organisate).
Oud 26 juli 2006, 19:17   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij moet spreken. Uw normbesef is blijkbaar als een robotje elke daad van Israel goedpraten.
Oud 26 juli 2006, 19:18   #32
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een legitieme overheid een legitieme militaire actie onderneemt en daarbij vallen slachtoffers, dan heet dan geen moord. Een moord is een misdrijf en resulteert uit illegitieme actie (bv. de aanslagen van een terroristische organisate).
Dus moest Libanon nu raketten afschieten op Israel om de bezetting van Palesetina te doen ophouden...?
Oud 26 juli 2006, 19:22   #33
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij moet spreken. Uw normbesef is blijkbaar als een robotje elke daad van Israel goedpraten.
ik vermoed dat onze jozef zijn voornaam niet toevallig is
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:25   #34
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je doelbewust een actie uitvoert waarbij met wiskundige zekerheid onschuldige burgers worden gedood, dan dood je doelbewust onschuldige burgers. Het feit dat die slachtoffers niet de hoofdbedoeling zijn, verlost je niet van je morele schuld.

Stel dat ik voor de lol wat schietoefeningen hou op de speelplaats van een kleutertuin, en ik schiet per ongeluk ook wat kleuters af, mag ik dan afkomen met het excuus dat ik echt mijn best heb gedaan om geen kleuters te raken? Ik dacht het niet.
Oud 26 juli 2006, 19:25   #35
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die legitieme overheid is ook verplicht om in haar legitieme militaire acties de civiele infrastructuur te ontzien net als burgers.
Ik heb geen idee wat bruggen in Beiroet te maken hebben met het ontvoeren van 2 militairen in Israël. Misschien kan u nog aanvoeren dat die bruggen gebruikt worden voor het transport, maar die worden niet alleen door Hezbollah gebruikt, ook door de Libanese maatschappij. Israël heeft in mijn ogen het recht om Hezbollah aan te pakken (Libanon is er niet toe in staat), maar Beiroet ligt een beetje uit de buurt. Als er dan burgers in Beiroet omkomen, dan is dat in mijn ogen geen ligitieme militaire actie meer.
Oud 26 juli 2006, 19:27   #36
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als je doelbewust een actie uitvoert waarbij met wiskundige zekerheid onschuldige burgers worden gedood, dan dood je doelbewust onschuldige burgers. Het feit dat die slachtoffers niet de hoofdbedoeling zijn, verlost je niet van je morele schuld.
Vanaf dat in een school een militair hoofdkwartier wordt gezet, is het wel een ligitiem militair doelwit. Maar Israël kan Hezbollah breken zonder dat ze daarvoor bruggen enzo moeten bombarderen in Beiroet.
Oud 26 juli 2006, 21:32   #37
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Shoot the hostage?

Als je een schild gebruikt is het meestal de bedoeling dat je tegenstrever dat ziet, anders is het schild niet efficiënt dus:

*ofwel was er helemaal geen sprake van een schild en is het kind gedood door het Israëlisch leger, wat van haar een onschuldig burgerslachtoffer maakt
*ofwel was er wel degelijk een schild en zien Israëlische soldaten er geen graten in om 7jarigen af te knallen.

In beide gevallen te klasseren onder oorlogsmisdaden.
goed verwoord
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:37   #38
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
wie bepaalt wanneer een actie legitiem is??? israel bepaalt dat zelf toch??

dat is het zelf dat als ik tegen mijn eigen zou zeggen ik vind het legitiem om morgen 10 marrokkanen te vermoorden en als ik dan daarbij ook nog wat kinderen vermoord dan is dit niet erg want mijn actie legitiem

onze historicus jozef is volgens mij een beetje blind om maar niet te zeggen dom
Oud 26 juli 2006, 21:40   #39
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Vanaf dat in een school een militair hoofdkwartier wordt gezet, is het wel een ligitiem militair doelwit. Maar Israël kan Hezbollah breken zonder dat ze daarvoor bruggen enzo moeten bombarderen in Beiroet.
en ook kan israel de school zodanig omsingelen dat de terroristen geen andere uitweg hebben dan zich over te geven of zelfmoord te plegen en of de gijzelaars die dan hun eigen kinderen mee te nemen in hun doodwens. maar inieder geval zijn het de moslims dan zelf die hun eigen kinderen vermoorden en dit is sterke propaganda voor israel maar zo ziet israel het blijkbaar niet en ze zouden liever het kind mee doodschieten

het is zoals de russen in afghanistan deden, de kinderen vermoorden zodat ze niet tegen de komende generatie hoefden te vechten, dat is de toekomst visie van israel blijkbaar
Oud 26 juli 2006, 21:47   #40
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stel dat opeens een groep mensen in Vlaanderen komen, u uit uw huis zet en naar vluchtelingenkampen stuurt in Wallonie. Ze koloniseren uw land, en claimen het als hun eigen.....

Wat doet u dan ?

Juist.....
Dit verhaalt klopt niet men beste, die groep mensen woonden daar al eeuwen langer dan de bewoners die zogezegd "verjaagd" werden. Als jij ergens ander ging wonen en je huis gewoon achterliet en 20 jaar nadien terugkomt om er terug in te wonen en er wonen reeds al 10 jaar krakers in, is het daarom dan jouw huis niet meer??
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be