Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2006, 13:33   #1
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard Palestijnse terroristen uitgeschakeld

Het IDF heeft vanmorgen raketten afgevuurd op huizen van Palestijnse terroristen in het Noorden van de Gaza-strook. De perversie van zulk krapuul kende weer géén grenzen door een jong meisje te gebruiken als schild. Het kind kwam helaas om bij de Israëlische luchtaanval. Positief aan deze acties was dat minstens 7 terroristen om het leven kwamen. De huizen van de Jihad en Hamas activisten werden met de grond gelijk gemaakt. Omdat de terroristen ook lanceerinstallaties hadden staan tussen Palestijnse boomgaarden werd ook dit met de grond gelijk gemaakt. De strijd tegen de terreur moet nog worden opgevoerd maar laat ons hopen dat het IDF probeert zo weinig mogelijk burgerslachtoffers om te brengen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:49   #2
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

vwl

Alleen een vastberaden natie kan weerstaan en overwinnen van het terrorisme
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:52   #3
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Shoot the hostage?

Als je een schild gebruikt is het meestal de bedoeling dat je tegenstrever dat ziet, anders is het schild niet efficiënt dus:

*ofwel was er helemaal geen sprake van een schild en is het kind gedood door het Israëlisch leger, wat van haar een onschuldig burgerslachtoffer maakt
*ofwel was er wel degelijk een schild en zien Israëlische soldaten er geen graten in om 7jarigen af te knallen.

In beide gevallen te klasseren onder oorlogsmisdaden.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:54   #4
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

PS: en dat u vlak na de boodschap over de dood van het kind nog kunt praten over 'het positieve' van de zaak doet mij sterk twijfelen aan uw waardenpatroon en moreel inzicht om niet te zeggen dat ik serieuze vraagtekens heb bij uw medemenselijkheid (of rekent u ook in uber-en untermenschen?)
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:56   #5
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Shoot the hostage?

Als je een schild gebruikt is het meestal de bedoeling dat je tegenstrever dat ziet, anders is het schild niet efficiënt dus:

*ofwel was er helemaal geen sprake van een schild en is het kind gedood door het Israëlisch leger, wat van haar een onschuldig burgerslachtoffer maakt
*ofwel was er wel degelijk een schild en zien Israëlische soldaten er geen graten in om 7jarigen af te knallen.

In beide gevallen te klasseren onder oorlogsmisdaden.
Het feit dat gij het gebruik van een kind als schild door Hamas over het hoofd kunt zien als zijnde fout van Hamas, toont al aan hoe hoog úw normen en waarden zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:00   #6
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Het feit dat gij het gebruik van een kind als schild door Hamas over het hoofd kunt zien als zijnde fout van Hamas, toont al aan hoe hoog úw normen en waarden zijn...
Ik heb nergens ontkent dat dat verwerpelijk is, integendeel. Vraag is of een reguliere staat zich moet verlagen tot terreurdaden om het terrorisme te bestrijden.

Steeds weer proberen jullie dit trucje: je bent tegen Israêl dus je zal wel voor Hamas zijn. Zijn jullie echt zo vastgeroest dat het niet door jullie dikke schedels dringt dat er ook nog zoiets als genuanceerd denken bestaat? De daden van Hamas en Hezbollah zijn schandelijk, net zoals die van Israël.
__________________

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 26 juli 2006 om 14:01.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:10   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik heb nergens ontkent dat dat verwerpelijk is, integendeel. Vraag is of een reguliere staat zich moet verlagen tot terreurdaden om het terrorisme te bestrijden.

Steeds weer proberen jullie dit trucje: je bent tegen Israêl dus je zal wel voor Hamas zijn. Zijn jullie echt zo vastgeroest dat het niet door jullie dikke schedels dringt dat er ook nog zoiets als genuanceerd denken bestaat? De daden van Hamas en Hezbollah zijn schandelijk, net zoals die van Israël.
Dat zo een denkpatroon ontstaat, is gedeeltelijk uw eigen schuld: nergens bleek uit uw eerste en tweede reactie dat gij genuanceerd dacht. Ge presenteerde twee opties, die allebei Israël zwart maken. Als ge nog de derde optie erbij had gezet die nu in uw derde reactie voorkomt, dán had er gezegd kunnen worden dat gij genuanceerd hebt nagedacht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 juli 2006 om 14:10.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:13   #8
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Dat zo een denkpatroon ontstaat, is gedeeltelijk uw eigen schuld: nergens bleek uit uw eerste en tweede reactie dat gij genuanceerd dacht. Ge presenteerde twee opties, die allebei Israël zwart maken. Als ge nog de derde optie erbij had gezet die nu in uw derde reactie voorkomt, dán had er gezegd kunnen worden dat gij genuanceerd hebt nagedacht.
Na ongeveer 50 posts in diverse topics rond dit onderwerp dacht ik -blijkbaar onterecht- dat mijn punt wel gemaakt was.Wel is het zo dat ik mij stoor aan het feit dat wandaden van Hezbollah en Hamas terecht worden verworpen en dat even gruwelijke daden van Israëlische zijde worden goedgepraat. Geweld is geweld en misdaad is misdaad of het nu om joden of moslims gaat.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:22   #9
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Na ongeveer 50 posts in diverse topics rond dit onderwerp dacht ik -blijkbaar onterecht- dat mijn punt wel gemaakt was.Wel is het zo dat ik mij stoor aan het feit dat wandaden van Hezbollah en Hamas terecht worden verworpen en dat even gruwelijke daden van Israëlische zijde worden goedgepraat. Geweld is geweld en misdaad is misdaad of het nu om joden of moslims gaat.
OK. Daar kan ik mee inkomen. Da's een genuanceerd standpunt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:31   #10
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

mmm, dat hamas daar kinderen in de buurt plaats (om het cru te zeggen), zodat ze achteraf kunnen zeggen dat IDF kindermoordenaars zijn, verbaast me niets. Het levert hun nieuwe recruten op.
Dat IDF verbaasd is, dat er onschuldigen omkomen wanneer ze vanuit de verte een gebouw opblazen, zonder ter plaatse gaan checken wie er allemaal inzit, is even schadalig als Hamas' gedrag.
Mensen wonen in huizen, als je vermoedt dat er terroristen zitten, val er dan binnen met troepen (zogenaamde special forces). Het risico bestaat hier natuurlijk dat hun eigen troepen ook worden geraakt. Maar sinds wanneer is het leven van een Israëlische soldaat meer waard dan dat van een 7-jarig Palestijns meisje? Want dat is de boodschap die je uitstraalt wanneer je liever een gebouw opblaast omdat er terroristen inzitten, dan dat je er binnen valt met troepen.
Zowel Hamas als IDF zijn hypocriet als ze elkaar beschuldigen van de dood van dit meisje. En niet alleen omdat ze die op direct wijze hadden kunnen vermijden, maar ook indirect...
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:35   #11
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Na ongeveer 50 posts in diverse topics rond dit onderwerp dacht ik -blijkbaar onterecht- dat mijn punt wel gemaakt was.Wel is het zo dat ik mij stoor aan het feit dat wandaden van Hezbollah en Hamas terecht worden verworpen en dat even gruwelijke daden van Israëlische zijde worden goedgepraat. Geweld is geweld en misdaad is misdaad of het nu om joden of moslims gaat.
U verkiest blijkbaar om te capituleren tegenover de terroristen. Als ze zich maar verbergen onder burgers dan mogen ze naar hartelust moorden. Want er zouden wel eens onschuldige slachtoffers kunnen vallen. De onschuldige slachtoffers van de terroristen kunnen u blijkbaar gestolen worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:48   #12
stijn
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
mmm, dat hamas daar kinderen in de buurt plaats (om het cru te zeggen), zodat ze achteraf kunnen zeggen dat IDF kindermoordenaars zijn, verbaast me niets. Het levert hun nieuwe recruten op.
Dat IDF verbaasd is, dat er onschuldigen omkomen wanneer ze vanuit de verte een gebouw opblazen, zonder ter plaatse gaan checken wie er allemaal inzit, is even schadalig als Hamas' gedrag.
Mensen wonen in huizen, als je vermoedt dat er terroristen zitten, val er dan binnen met troepen (zogenaamde special forces). Het risico bestaat hier natuurlijk dat hun eigen troepen ook worden geraakt. Maar sinds wanneer is het leven van een Israëlische soldaat meer waard dan dat van een 7-jarig Palestijns meisje? Want dat is de boodschap die je uitstraalt wanneer je liever een gebouw opblaast omdat er terroristen inzitten, dan dat je er binnen valt met troepen.
Zowel Hamas als IDF zijn hypocriet als ze elkaar beschuldigen van de dood van dit meisje. En niet alleen omdat ze die op direct wijze hadden kunnen vermijden, maar ook indirect...
klinkt allemaal wel aannemelijk hoor...

Je ziet echter één zaak over het hoofd:

Het is absoluut niet realiseerbaar om met "Special Forces" binnen te dringen in een huis in vijandig (stedelijk) gebied.
Hoe breng je ze daar ongezien?
Hoe geraken ze er ongezien weg?

Als men dit zou proberen, maakt men ofwel van de elite-troepen kamikazes, ofwel moeten ze een bloedbad aanrichten om zichzelf te verdedigen.
stijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:31   #13
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
vwl

Alleen een vastberaden natie kan weerstaan en overwinnen van het terrorisme
Inderdaad, ik hoop dat de Palestijnse natie ooit door een vastberaden strijd hun eigen souvereiniteit kan verkrijgen.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:35   #14
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn Bekijk bericht
klinkt allemaal wel aannemelijk hoor...

Je ziet echter één zaak over het hoofd:

Het is absoluut niet realiseerbaar om met "Special Forces" binnen te dringen in een huis in vijandig (stedelijk) gebied.
Hoe breng je ze daar ongezien?
Hoe geraken ze er ongezien weg?

Als men dit zou proberen, maakt men ofwel van de elite-troepen kamikazes, ofwel moeten ze een bloedbad aanrichten om zichzelf te verdedigen.
Met helicopters kan er heel snel een raid worden uitgevoerd. En een bloedbad wordt er sowieso aangericht wanneer een auto met Hamas-kopstuk erin wordt opgeblazen door een Israëlische Apache helicopter in het midden van een drukke marktplaats. Israël wil simpelweg niet het risico lopen dat zijn special forces vastkomen te zitten in zo'n operatie (zoals de Amerikanen in Somalië), maar elke keer ze een 7 jarig meisje ombrengen op zo'n manier (onopzettelijk), geven ze Hamas 5 potentiële recruten extra: de vader, de broers en de neven van het meisje...
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:51   #15
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Met helicopters kan er heel snel een raid worden uitgevoerd. En een bloedbad wordt er sowieso aangericht wanneer een auto met Hamas-kopstuk erin wordt opgeblazen door een Israëlische Apache helicopter in het midden van een drukke marktplaats. Israël wil simpelweg niet het risico lopen dat zijn special forces vastkomen te zitten in zo'n operatie (zoals de Amerikanen in Somalië), maar elke keer ze een 7 jarig meisje ombrengen op zo'n manier (onopzettelijk), geven ze Hamas 5 potentiële recruten extra: de vader, de broers en de neven van het meisje...
Dat zijn er toch meer dan vijf. Bovendien zijt ge de ooms langs vaders - en moederskant vergeten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:17   #16
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Mensen wonen in huizen, als je vermoedt dat er terroristen zitten, val er dan binnen met troepen (zogenaamde special forces). Het risico bestaat hier natuurlijk dat hun eigen troepen ook worden geraakt. ...
Zulke missies zijn reeds al gedaan en hebben ondermeer het resultaat van nog meer slachtoffers (bv Jenin)
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:21   #17
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U verkiest blijkbaar om te capituleren tegenover de terroristen. Als ze zich maar verbergen onder burgers dan mogen ze naar hartelust moorden. Want er zouden wel eens onschuldige slachtoffers kunnen vallen. De onschuldige slachtoffers van de terroristen kunnen u blijkbaar gestolen worden.
Niemand hier beweert dat de terroristen een haar beter zijn. Daarover bestaat geen discussie. We beweren enkel dat Israel even slecht is.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 26 juli 2006 om 16:21.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:23   #18
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Niemand hier beweert dat de terroristen een haar beter zijn. Daarover bestaat geen discussie. We beweren enkel dat Israel even slecht is.
Daarin ben ik het volstrekt met u oneens. Ik heb nog enig moreel besef over.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:45   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Met helicopters kan er heel snel een raid worden uitgevoerd. En een bloedbad wordt er sowieso aangericht wanneer een auto met Hamas-kopstuk erin wordt opgeblazen door een Israëlische Apache helicopter in het midden van een drukke marktplaats. Israël wil simpelweg niet het risico lopen dat zijn special forces vastkomen te zitten in zo'n operatie (zoals de Amerikanen in Somalië), maar elke keer ze een 7 jarig meisje ombrengen op zo'n manier (onopzettelijk), geven ze Hamas 5 potentiële recruten extra: de vader, de broers en de neven van het meisje...
Je vergeet dat ouders die bewust hun kinderen als menselijk schild laten misbruiken, reeds GERECRUTEERDE terroristen zijn!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:52   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Daarin ben ik het volstrekt met u oneens. Ik heb nog enig moreel besef over.
Stel dat opeens een groep mensen in Vlaanderen komen, u uit uw huis zet en naar vluchtelingenkampen stuurt in Wallonie. Ze koloniseren uw land, en claimen het als hun eigen.....

Wat doet u dan ?

Juist.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be