Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2006, 23:37   #21
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Tijd om te bewijzen dat godsdienst ook maar iets te maken heeft met criminaliteit, wouldn't you say?
Jij begint hier over criminaliteit, ik niet. Waarom passen b.v Latino's in de VS zich op 1 generatie aan terwijl jullie 3e en 4e generatie-moslimallochtonen nog altijd achterlopen? Kan het zijn omdat de Latino's katholiek zijn en het dus makkelijker hebben met een westerse maatschappij en haar waarden?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 23:54   #22
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jij begint hier over criminaliteit, ik niet.
My mistake. Het zal op een andere thread zijn waar ze voor de zoveelste keer de islam als de criminele religie bij uitstek zijn aan het voorstellen.

Citaat:
Waarom passen b.v Latino's in de VS zich op 1 generatie aan terwijl jullie 3e en 4e generatie-moslimallochtonen nog altijd achterlopen? Kan het zijn omdat de Latino's katholiek zijn en het dus makkelijker hebben met een westerse maatschappij en haar waarden?
Is dat inderdaad zo dat deze zich aanpassen op 1 generatie? Op basis van de beeldvorming die ik krijg uit Amerikaanse series zou ik toch denken dat deze groepen over het algemeen toch ook als crimineler worden beschouwd...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 00:19   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
My mistake. Het zal op een andere thread zijn waar ze voor de zoveelste keer de islam als de criminele religie bij uitstek zijn aan het voorstellen.

Is dat inderdaad zo dat deze zich aanpassen op 1 generatie? Op basis van de beeldvorming die ik krijg uit Amerikaanse series zou ik toch denken dat deze groepen over het algemeen toch ook als crimineler worden beschouwd...
De 2e generatie spreekt doorgaans vlot Engels, doet hogere studies dan hun ouders, trouwen vaak 'gemengd', wonen in buurten met blanken en zwarten. Kortom, ze stellen het doorgaans stukken beter dan hun ouders, de immigranten. Helaas is het 'gang'-probleem vaak een Latino-probleem door die paar rotte appels. En, last but not least, door het gebrek aan sociale voorzieningen moet men in de VS wel werken en dat werkt verplicht motiverend. Wees gerust, dit is niet het aards paradijs maar die verplichting tot integratie vind ik dan wel beter ivglm Europa.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 00:40   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

nochtans is de bende-criminaliteit bij latino's aan een serieuze opmars bezig, en een zeer groot deel van de jonge latino's (30% dacht ik) zijn "school dropouts".
het aantal kinderen met gedragsproblemen onder de latino's is ook gegroeid de laatste jaren....
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 11:08   #25
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er hier een paar het belang van de islam op criminaliteit overschatten. Je moet mij maar eens uitleggen hoe het komt dat in Nederland bijvoorbeeld de Antilliaanse jongeren de grootste probleemgroep vormen.
(Trouwens, alhoewel de cijfers in België niet echt te betrouwen zin, bij ons lijkt het zo dat Congolezen voor de meeste problemen zorgen. Het hangt er wel wat vanaf naar welke misdaadvorm je kijkt natuurlijk)

Wat die Hispanics betrof dacht ik dat de drop-out cijfers zelfs tegen de 50% aanzaten, maar ik zou het eens moeten opzoeken. Vooral in Californië is de situatie echt zorgwekkend want binnen 25 jaar ofzo is die groep Hispanics daar een meerderheid.
En inderdaad, bendegeweld is een ernstig probleem aan het worden in de VS (was het al in begin jaren '90, maar is dan wat verbeterd). Hispanics hebben ongeveer 19 keer meer kans om in een jeugdbende terecht te komen dan blanke kinderen in de VS.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 11:10   #26
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Ik denk dat er hier een paar het belang van de islam op criminaliteit overschatten. Je moet mij maar eens uitleggen hoe het komt dat in Nederland bijvoorbeeld de Antilliaanse jongeren de grootste probleemgroep vormen.
(Trouwens, alhoewel de cijfers in België niet echt te betrouwen zin, bij ons lijkt het zo dat Congolezen voor de meeste problemen zorgen. Het hangt er wel wat vanaf naar welke misdaadvorm je kijkt natuurlijk)

Wat die Hispanics betrof dacht ik dat de drop-out cijfers zelfs tegen de 50% aanzaten, maar ik zou het eens moeten opzoeken. Vooral in Californië is de situatie echt zorgwekkend want binnen 25 jaar ofzo is die groep Hispanics daar een meerderheid.
En inderdaad, bendegeweld is een ernstig probleem aan het worden in de VS (was het al in begin jaren '90, maar is dan wat verbeterd). Hispanics hebben ongeveer 19 keer meer kans om in een jeugdbende terecht te komen dan blanke kinderen in de VS.
Idd, ik heb al vergelijkbare dingen horen zeggen door JP Van Rossem.

Maar ja, die is waarschijnlijk ook een burgerlijke linkiewinkie
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 11:29   #27
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Maar wist je, en dit is echt spectaculair, dat in de VS Afro-Amerikanen 33(!) keer meer kans maken om in het gevang te geraken dan Oost-Aziaten (Chinezen, Koreanen,...).
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 12:21   #28
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ruim helft jeugd in grote steden allochtoon

Het aandeel niet-westerse allochtonen onder jongeren neemt steeds verder toe. Amsterdam heeft de meeste allochtone jongeren, ongeveer 55 procent. Ook in Rotterdam is meer dan de helft van de jongeren allochtoon. Het aandeel niet-westerse jongeren in die steden is nog nooit zo groot geweest.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Volgens het CBS was begin dit jaar ongeveer een op de drie inwoners van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag van niet-westerse afkomst. Tien jaar geleden was dat nog iets meer dan een kwart, vijf jaar geleden lag het rond de 30 procent.
Gezinsfase
Het aandeel allochtonen van de eerste generatie neemt volgens het CBS af, maar dat van de tweede generatie blijft groeien. Dat zou komen doordat veel niet-westerse allochtonen zich in de ‘gezinsfase’ bevinden. De allochtone jongeren van de tweede generatie wonen vooral in de grote steden.

Lees verder

--------------------------------------

Ik blijf me erover verbazen dat we geen gelijkaardige informatie mogen of kunnen verkrijgen over de toestand van de Belgische (of Vlaamse steden).
Of zou dit ook zijn omdat men vreest dat het VB hierdoor stemmen zou winnen? Moeten Belgen dus maar stilletjes in onwetendheid verblijven tot de meerderheid van de steden stemplichtig(stemgerechtigd) is om dan ineens tot de ontdekking te komen dat de autochtonen in de minderheid zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen ?
De "jeugd" wordt namelijk ooit volwassen natuurlijk.

Hoeveel stemplichtige/stemgerechtigde allochtonen zouden onze grote steden tellen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in 2012?
Wat Den Haag betreft, moet je er rekening mee houden dat een groot deel van de 'allochtonen' hoog opgeleide westerlingen zijn. Het stikt daar van de ambassades, internationale instellingen en bedrijven, die elk een grote kolonie personeel-met-gezin meebrengen. Wat dan de 'andersgekleurde' allochtonen betreft, is er een grote hindoestaanse gemeenschap (overgekomen uit Suriname in de jaren 70), die zeer goed tot perfect geïntegreerd zijn.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be