![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ziek hier, ziek daar, ge zult het zien, diene gast zal nog zijn honderdste verjaardag vieren. Castro is het soort krakende wagen dat alles en iedereen overleeft. Tot meerdere eer, vreugde en glorie van de communisten in het bijzonder en de linksen in het algemeen...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geertje : 2 augustus 2006 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Nee, Steve Stunt is al aan het solliciteren voor de job van Fidelleke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Fidel Castro 'opgewekt' na zware operatie
Terwijl de Amerikaanse regering zich naar eigen zeggen voorbereidt op een mogelijk overlijden van de Cubaanse president Fidel Castro, heeft Castro laten weten dat de operatie voorspoedig is verlopen. Hij zei dat hij in een 'stabiele conditie' verkeert en zelfs 'opgewekt' is. De verklaring van de 79-jarige Castro werd op de Cubaanse staatstelevisie voorgelezen. Castro kwam niet in beeld. ![]() Castro droeg dinsdag macht over aan broer Dinsdag liet Castro weten de macht tijdelijk over te dragen aan zijn broer Raúl, omdat hij een zware operatie moest ondergaan wegens inwendige bloedingen. Het is de eerste keer dat de president de leiding van het land uit handen heeft gegeven (lees Fidel Castro doet tijdelijk afstand van macht). Overlijden In de Verenigde Staten wordt er rekening mee gehouden dat Castro spoedig overlijdt. De machtsoverdracht was voor de Cubaanse gemeenschap reden voor een feest. Op internet doen geruchten de ronde dat Castro eigenlijk al dood is, maar dat zijn dood geheim wordt gehouden door Havanna. De voorzitter van het Cubaanse parlement, Ricardo Alarcón, zei dinsdag dat het ‘laatste moment van Fidel Castro nog heel ver verwijderd is’. ‘Het imperialisme kent de kracht van Castro niet,’ voegde hij toe. De Amerikaanse president George Bush zei maandag in Miami dat de Verenigde Staten een plan klaar te hebben om de Cubanen te bewijzen dat het Amerikaanse systeem beter is dan Cubaanse. 'Niemand weet wanneer Castro overlijdt. Volgens mij is dat het werk van de Almachtige,' zei hij. Democratie Het ministerie van Buitenlandse Zaken weigerde dinsdag commentaar, maar een lid van de Commissie voor Internationale Betrekkingen van het Huis van Afgevaardigden noemde het tijdelijk opgeven van de macht door Castro 'een grootse dag voor het Cubaanse volk'. 'Ik hoop dat dit het begin van het einde is van zijn verachte regime.' Het is officieel Amerikaans beleid om de geplande opvolging van Castro door zijn broer Raúl te 'ondermijnen'. De Amerikaanse regering wil de komende jaren tientallen miljoenen euro besteden aan 'voedsel en andere hulp', om de democratie en de vrije markt op Cuba te bevorderen. Door Ingrid van der Chijs |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat doet Cuba met zijn politieke opposanten ? hoe kan je nu een dictator een vrijheidsstrijder noemen ?! ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou Steve's investeringen in het land van de hoop wel eens willen kennen ... welke wederdienst heeft ie gekregen in ruil voor die Lijnbussen ? Heeft Steve soms vastgoed op Cuba ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg het eens want ik weet het niet.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik quote even groenzwarte commie's terechte opmerking uit het subforum Links: "Ik vraag mij af: indien in Botswana de president ziek valt en zn taken tijdelijk aan de vice-president afstaat, zou daar ook zoveel reactie opkomen?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Maar nee, gij! Da's desinformatie van jaloerse Westerse imperialisten!
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Da's dezelfde logica als de vergelijking met Darfur en het Midden-Oosten - conflict...
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Anderen vluchten uit Haïti naar Cuba, en Haïti is een Amerikaanse kolonie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Inderdaad, meer mensen kennen mij. Ik kom namelijk nog eens mijn huis uit tussen al die kwaadaardige minoriteiten, Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Linksen, rechts is niet noodzakelijk slecht.
Rechtsen, links is niet noodzakelijk slecht. Ieder land is anders, en behoeft een andere politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() "Alleen een fascistische integrist kan een volkssouvereinist zijn", dixit Jan. Het is best wel eenzaam leven voor hem.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 augustus 2006 om 14:15. |
![]() |
![]() |