Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 13:36   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Gisteren heb ik een kind betrapt op het stelen van een snoep in een bollenwinkel. Omdat men toch weet dat een dief met een snoep begint, en eindigt met een roofmoord, heb ik het kind dan maar doodgeslagen.

Ik heb er wel voor gezorgd dat het om een autochtoon kind ging en heb "Bad Attila" als naam aan de politie gegeven zodat ze mij als een allochtoon zouden beschouwen en ik verder op P.be zou kunnen posten.

Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 13:39   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Ik heb er wel voor gezorgd dat het om een autochtoon kind ging en heb "Bad Attila" als naam aan de politie gegeven zodat ze mij als een allochtoon zouden beschouwen en ik verder op P.be zou kunnen posten.
En het ergste is dat dit niet eens ironisch klinkt in dit apenland!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 13:40   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren heb ik een kind betrapt op het stelen van een snoep in een bollenwinkel. Omdat men toch weet dat een dief met een snoep begint, en eindigt met een roofmoord, heb ik het kind dan maar doodgeslagen.
U bedoelt dat men zoiets toch niet doet, een inbreker doodslagen?
Oud 3 augustus 2006, 13:43   #24
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval staat de daad van de buurtbewoners niet in verhouding tot de daad van de inbreker.
Is dat relevant? Man breekt in, wordt betrapt, slachtoffer is kwaad, wil de dief tegenhouden, gaat buiten zichzelf en slaat hem per ongeluk dood. Escalatie heet zo iets. Als de inbreker niet had ingebroken dan was de situatie niet uit de hand gelopen. Hij ligt dus nog altijd zelf aan de basis van z'n dood. Trouwens, ik ben van mening dat iemand die de wet in die mate overtreedt (da's dus iets anders dan een kleine die een winkeldiefstal pleegt tin een bollenwinkel), zichzelf ontzegt van zijn burgerrechten.

Ik ken genoeg mensen bij wie is ingebroken en alles overhoop gehaald, kapitalen gepikt, terwijl ze sliepen. Zoiets laat sporen na bij een mens.

Als ze bij mij later inbreken, dan staan er minstens 2 goed opgeleide en afgerichte honden klaar om dat crapuul vast te houden tot de flikken komen.

Kwestie van niet teveel juridische heisa te krijgen als schorem zijn verdiende loon krijgt.

Laatst gewijzigd door genehunter : 3 augustus 2006 om 13:45.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 13:46   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

publieke lynchpartij.
de natte droom van menig VB'er.
beheersing, beschaving... moet vast peecee zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 13:54   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
beheersing, beschaving...
Kom, kom, geen woordjes gebruiken die je nog maar pas geleerd hebt.
Oud 3 augustus 2006, 13:54   #27
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Misschien had de inbreker een bivakmuts op en was hij bijgevolg van afkomst onherkenbaar. Hoewel de afkomst aan het licht kan komen na de eerste slagen en verwondingen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 augustus 2006 om 13:55.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:06   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Maasmechelen.

Inbreker doodgeslagen door buurtbewoners?

Radionieuws van 13h

Gebeurde de inbraak in een VB wijk door een allochtoon of was het een VB inbreker in een allochtoonse buurt?

Weet iemand meer hiervan?

As I speak:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060803Inbreker/index.shtml

Als Maasmechelaar dat ik ben: Prins Philipstraat waar ie is aangetroffen ligt nogal in een louche buurt. Kans is groot dat ie bij Italianen of Turken heeft proberen te pikken.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:08   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als de buurtbewoners Marokkanen of Turken waren, wat te verwachten is (Vlamingen zijn helaas niet meer zo assertief), dan zal hun juridische vervolging een kleine volksopstand veroorzaken. Gesteund door het VB, vermoedelijk. We krijgen nog mooie dingen te zien!
Vooral Italianen en Turken....ook wat Spanjaarden en Polen.

En VL BLOK volksopstand ?????? Waar zou dat vandaan moeten komen in Maasmechelen.....

Laatst gewijzigd door Tavek : 3 augustus 2006 om 14:10.
Oud 3 augustus 2006, 14:11   #30
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Maasmechelaar dat ik ben: Prins Philipstraat waar ie is aangetroffen ligt nogal in een louche buurt. Kans is groot dat ie bij Italianen of Turken heeft proberen te pikken.....
Mijn intuïtie begint hoe langer hoe beter te worden blijkbaar...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:16   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat men zoiets toch niet doet, een inbreker doodslagen?
U hebt het perfect begrepen.

In een rechtstaat bestaan er nog steeds van die eigenaardige en ingewikkelde begrippen zoals "proportionnaliteit".

(ps: over de kern van de zaak spreek ik mij nog niet uit: we weten nog onvoldoende)
Oud 3 augustus 2006, 14:17   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik wou het effe laten weten DIEF DOODGESLAGEN DOOR BUURTBEWONERS? *************************************** In Maasmechelen, in Limburg, zou een betrapte inbreker woensdagnacht door verschillende buurtbewoners doodgeslagen zijn. "Toen de polite ter plaatse kwam, zag ze een man liggen", zegt Bart Helsen van het Tongerse parket. "Men heeft nog geprobeerd hem te reanimeren. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Genk, maar is daar enkele uren later overleden." Uit een eerste onderzoek blijkt dat de buurtbewoners de man zouden hebben gevat en dat er daarna een schermutse- ling ontstaan is. Er zijn nog geen verdachten opgepakt. Een autopsie moet meer duidelijkheid brengen. Bron VRT TELETEKST Inbrekers?????????????? Wat moet je??????????? K'weet het niet
Oud 3 augustus 2006, 14:18   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Trare van de zaak is dat ik helemaal niet ben gechockeerd of dat ik het ongewoon vindt...in die buurt kan je perfect komen als autochtoon, zolang je maar lekker van hun vrouwen, kinderen en spullen afblijft. Dan krijgt ge een serieus pak slaag....
Oud 3 augustus 2006, 14:27   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt het perfect begrepen.

In een rechtstaat bestaan er nog steeds van die eigenaardige en ingewikkelde begrippen zoals "proportionnaliteit".
Wat als een stijgend aantal medeburgers het gevoel krijgen dat die rechtsstaat maar kaduukjes werkt?

Dan gaan principes als proportionaliteit mee de dieperik in, nietwaar. Blijven verwachten dat mensen daar dan nog rekening mee houden wordt dan moeilijk.
Oud 3 augustus 2006, 14:28   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik wou het effe laten weten DIEF DOODGESLAGEN DOOR BUURTBEWONERS? *************************************** In Maasmechelen, in Limburg, zou een betrapte inbreker woensdagnacht door verschillende buurtbewoners doodgeslagen zijn. "Toen de polite ter plaatse kwam, zag ze een man liggen", zegt Bart Helsen van het Tongerse parket. "Men heeft nog geprobeerd hem te reanimeren. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Genk, maar is daar enkele uren later overleden." Uit een eerste onderzoek blijkt dat de buurtbewoners de man zouden hebben gevat en dat er daarna een schermutse- ling ontstaan is. Er zijn nog geen verdachten opgepakt. Een autopsie moet meer duidelijkheid brengen. Bron VRT TELETEKST Inbrekers?????????????? Wat moet je??????????? K'weet het niet
Duidelijk een geval van hersenvliesbloeding door het fight or flight syndroom.
Tenzij de inbrekers zelf een allochtoon was, in dat geval is het misschien "afrekening binnen het milieu"?
Nog steeds geen woord over racisme... de daders zijn vast geen autochtonen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:34   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als een stijgend aantal medeburgers het gevoel krijgen dat die rechtsstaat maar kaduukjes werkt?

Dan gaan principes als proportionaliteit mee de dieperik in, nietwaar. Blijven verwachten dat mensen daar dan nog rekening mee houden wordt dan moeilijk.
Da's nog altijd geen reden voor lynchpartijen (en ik herhaal het, het gaat om het principe, niet om het concreet geval, misschien zijn er omstandigheden die we niet kennen).
Dus sorry dat ik na zo'n daden niet aan de kant sta te applaudisseren.
Oud 3 augustus 2006, 14:37   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Da's nog altijd geen reden voor lynchpartijen (en ik herhaal het, het gaat om het principe, niet om het concreet geval, misschien zijn er omstandigheden die we niet kennen).
Dus sorry dat ik na zo'n daden niet aan de kant sta te applaudisseren.
Applaus hoeft niet.

De vraag is hoe je de rechtsstaat wil herstellen. Als de rechtsstaat geen minimale veiligheid meer garandeert, zijn lynchpartijen een normale zaak: het gaat in dat geval om pure zelfverdediging, nog altijd een biologisch recht van elk levend wezen.

De zedeprekers moeten dus naar mijn gevoel niet bij de lynchers zijn, maar bij degenen die al drie decennia de rechtsstaat aan het vernietigen zijn.
Oud 3 augustus 2006, 14:44   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Applaus hoeft niet.

De vraag is hoe je de rechtsstaat wil herstellen. Als de rechtsstaat geen minimale veiligheid meer garandeert, zijn lynchpartijen een normale zaak: het gaat in dat geval om pure zelfverdediging, nog altijd een biologisch recht van elk levend wezen.

De zedeprekers moeten dus naar mijn gevoel niet bij de lynchers zijn, maar bij degenen die al drie decennia de rechtsstaat aan het vernietigen zijn.
Het is niet omdat er een gevoel leeft dat iets bestaat, dat het echt bestaat hé. het is niet omdat er een gevoel is dat er (bijna) geen veiligheid meer is, dat dit inderdaad zo is (subjectieve onveiligheidsgevoel, ge weet wel).
Oud 3 augustus 2006, 14:45   #39
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betrapte inbreker overleden na pak slaag
Een 28-jarige man uit Maasmechelen is donderdag in het Genkse Sint-Jansziekenhuis overleden, enkele uren nadat hij zwaargewond aangetroffen werd in een steeg aan de Prins Philipstraat in Maasmechelen. Het ging om een betrapte inbreker die mogelijk slagen had gekregen. Het lichaam wordt vandaag nog naar Leuven overgebracht voor een autopsie, zo heeft magistraat Bart Helsen van het Tongerse parket bekendgemaakt.

Rond 02.50 uur liep er bij de lokale politie van Maasmechelen de melding binnen dat er een inbreker was betrapt en staande werd gehouden door buurtbewoners. Toen de politie ter plaatse kwam, werden de hulpdiensten onmiddellijk verwittigd. Zij konden de man reanimeren en hij werd overgebracht naar het Sint-Jansziekenhuis, waar hij enkele uren later aan de opgelopen verwondingen overleed.

Het parket van Tongeren en de federale politie onderzoeken het overlijden. De Maasmechelaar, bij de politie gekend wegens eerdere diefstallen, had inbrekersmateriaal op zak. Bovendien was hij in het bezit van voorwerpen, die waarschijnlijk van diefstal afkomstig waren. De speurders zijn bezig met een buurtonderzoek. Verder onderzoek moet uitwijzen wie welke slagen zou toegebracht hebben.
Uit HLN, ze weten in elk geval z'n leeftijd.
Het zullen wel geen autochtonen zijn zeker...
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:46   #40
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zedeprekers
Ik wil me niet moeien in deze discussie....

Maar gelet op het feit dat onze Groene Boekjers weeral eens op kruistocht zijn, wil ik je behoeden voor één en andere taalpuristische toorn en daarom...

zedeNprekers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be