![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van mij mag het gerust een neutonenbom zijn, de Israëliêrs zullen daar ook wel over beschikken, ze krijgen al hun materiaal gratis van de Amerikaanse belastingbetaler... Allez, ik bedoel: een omgekeerde neutronenbom, die beton vervluchtigt en de mensen ongedeerd laat. Tussen haakjes: 'repsect' heb ik niet voor autobanen, nog geen greintje. Dat zijn transportbanden voor de ellendigste massavernietigingswapens ooit door mensen geproduceerd, , ik bedoel, auto's. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Nu ja, tussen nadenken en op nahouden gaapt meestal de kloof van praktische bezwaren...Het huwelijk tussen mens en auto lijkt het enige te gaan worden, dat levenslang kan standhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() P2
Kijk, vroeger, in beschaafdere tijden, hadden we de centauren. Die hebben onderandere helden als Achilles voortgebracht. En wat hebben we nu aan helden? Autauren. Half mens, half auto. En wat presteren die? Bloedbaden op gebetonneerde linten. En propere lucht moesten we vijftig jaar geleden vloeibaar gemaakt hebben en in stalen flessen bewaard, want nu kunnen we het schudden... Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die hadden geen enkel diploma! Maar dat waren parvenu's nietwaar. Koning univ heeft alle fabrieken gezet, enfin degenen die er uit gekomen zijn dan toch! ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel, je moet voorzichtig zijn. Zowel de hard-core van de milieubeweging als de wetenschappers die de sluiers lichten over wat die industriële smeerpoezen zo allemaal bekokstoven in het milieu, komen ook uit academia. Niet alles over één kam scheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bv "het geitje (2vc)" dat tot enkele jaren geleden heel populair was bij eco-thinkers was en is nog steeds het meest vervuilende wagentje dat onze planeet ooit heeft gehad. Dus al dat academisch denken is nog niet altijd zo veel beter dan de rest van het plebs. ![]() Nu is zo'n geit ook alweer een duur gadget geworden en bijgevolg zie je ze niet veel meer, maar nog steeds een gewild item bij eco-goeroe's. En waarom zit men zo op de kap van de wagen? Het is onlangs ergens bewezen dat moesten alle lampen vervangen worden door spaarlampen de uitstoot wereldwijd met 75% verminderd. Geen haan en zeker geen academicus die daar een seconde mee bezig is. Mag toch wel eens gezegd worden nietwaar?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 augustus 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest weer dat antiek reglement bovengehaald worden dat iedere gemotoriseerde koets op 50 passen voorafgegaan moet worden door een persoon houdende een rode vlag en een schuifelink die elkeender moet attenderen op de nakende aankomst eener koets...
1) 5km/h goed voor het milieu 2) 1 auto = 1 werknemer ,een voltreffer met dienstenchecques,werkloosheid weg 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze moeten zo nodig de wereld draaiende houden. Ik maak al lang geen deel meer uit van die bemanning. Ik ben een verstekeling... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Dadelijk ga je nog zeggen dat ik op mijn knieën moet vallen voor iedereen die met de auto ipv met de fiets naar de bakker rijdt! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dus u rijdt met de auto omdat u het meer status vindt hebben van met de fiets naar de kruidenier te gaan? Dat u daarbij roetdeeltjes en/of CO2 uitstoot zal u een zorg wezen, 't is u status die telt ... Nuja, eigenlijk verschilt u nog daarin van de meeste mensen dat u ten minste eerlijk bent over uw motieven. De reden waarom iemand met een auto rijdt, is een egoïstische, en geenszins één in het belang van de gemeenschap ... (uitgezonderd prioritaire voertuigen).
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We're told cars are wasteful. Wasteful of what? Oil did a lot of good sitting in the ground for millions of years. We're told cars should be replaced with mass transportation. But it's hard to reach the drive through window at McDonald's from a speeding train. And we're told cars cause pollution. A hundred years ago city streets were ankle deep in horse excrement. What kind of pollution do you want? Would you rather die of cancer at eighty or typhoid fever at nine?
– P.J. O'Rourke |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk een collega die burgelijk ir is met een doctoraat én een 2de diploma in informatica en die komt elke dag gewoon met de fiets naar het werk. Het is gewoon een keuze die je maakt om niet gemolken te worden. Moest ik kunnen, ik maakte die keuze ook. Jammer genoeg moet ik me teveel en te ver verplaatsen om haalbaar te zijn via het openbaar vervoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag aan de pomp zo een kerel gezien die met een reusachtige GM-pickup rijdt OP BENZINE....(ik heb niet durven vragen hoeveel c c dat drankorgel onder de kap heeft)
manmanman dat bedrag op de pomp,(hij had 55 liter getankt) Goed dat hij zo een typisch"Amerikaans" petje draagt,zodat zijn "brains" ter plaats blijven ![]() pfwieuuuwww hopelijk heeft ie nog geen andere hobbys ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
What's the good of speed, if the brain has oozed out on the way? Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2006 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
IK gebruik mijn auto voor al mijn boodschappen. De overheid zuigt mij toch al uit met allerhande taxen en belastingen voor mijn auto (die ik niet kan missen om op mijn werk te komen) dat die enkele kilometers voor de boodschappen er nog wel bij kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() Het is een groot voordeel om dicht bij de een stad te wonen. Dan heb je de auto niet echt nodig. Ik kan me wel inbeelden dat dorpbewoners niet zonder kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |