Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2006, 10:35   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
't Is allemaal de schuld van de olielobby, fosiele verbranding, voor niks goed! Onze motor (cilinderklep, een pompje en nog iets) was laatst naar de zak: hupla, een maandloon naar de garagist en vooral zijn uren...

Het wordt tijd dat je overal maar 30kmph niet meer mag, dan ga ik met de fiets 70km naar het werk, en rapper dan met de melkkoe auto.

Met alle repsect, maar dat zou pas een ramp zijn voor het milieu, jij weet zeker niet wat zo'n bombardementen aan fijn stof en chemische stoffen met zich meebrengen zeker?
Kunnen ze eindelijk niet eens een propere bom uitvinden, na honderdvijftig jaar luchtvaart en zijn vergiftigde eieren?
Van mij mag het gerust een neutonenbom zijn, de Israëliêrs zullen daar ook wel over beschikken, ze krijgen al hun materiaal gratis van de Amerikaanse belastingbetaler...
Allez, ik bedoel: een omgekeerde neutronenbom, die beton vervluchtigt en de mensen ongedeerd laat.
Tussen haakjes: 'repsect' heb ik niet voor autobanen, nog geen greintje.
Dat zijn transportbanden voor de ellendigste massavernietigingswapens ooit door mensen geproduceerd, , ik bedoel, auto's.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 10:36   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.
wat een gezeik.

het zijn juist voornamelijk universitairen die nadenken over vervuiling en natuurbehoud en dus ecologische levenswijze erop na houden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 10:39   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat een gezeik.

het zijn juist voornamelijk universitairen die nadenken over vervuiling en natuurbehoud en dus ecologische levenswijze erop na houden.
Nu ja, tussen nadenken en op nahouden gaapt meestal de kloof van praktische bezwaren...Het huwelijk tussen mens en auto lijkt het enige te gaan worden, dat levenslang kan standhouden.
Oud 5 augustus 2006, 10:44   #24
eno2
Banneling

Standaard

P2

Kijk, vroeger, in beschaafdere tijden, hadden we de centauren.
Die hebben onderandere helden als Achilles voortgebracht.
En wat hebben we nu aan helden?
Autauren.
Half mens, half auto.
En wat presteren die?
Bloedbaden op gebetonneerde linten. En propere lucht moesten we vijftig jaar geleden vloeibaar gemaakt hebben en in stalen flessen bewaard, want nu kunnen we het schudden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:45.
Oud 5 augustus 2006, 10:50   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat een gezeik.

ja dan had je zoveel jaren geleden moeten luisteren naar de boer die zei dat de melk van hun koeien zuur zouden worden.
En die hadden geen enkel diploma!
Maar dat waren parvenu's nietwaar. Koning univ heeft alle fabrieken gezet, enfin degenen die er uit gekomen zijn dan toch!
Oud 5 augustus 2006, 10:54   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja dan had je zoveel jaren geleden moeten luisteren naar de boer die zei dat de melk van hun koeien zuur zouden worden.
En die hadden geen enkel diploma!
Maar dat waren parvenu's nietwaar. Koning univ heeft alle fabrieken gezet, enfin degenen die er uit gekomen zijn dan toch!
Jaja, het zijn allemaal niet alleen laboranten, maar ook collaboranten.
Alhoewel, je moet voorzichtig zijn. Zowel de hard-core van de milieubeweging als de wetenschappers die de sluiers lichten over wat die industriële smeerpoezen zo allemaal bekokstoven in het milieu, komen ook uit academia. Niet alles over één kam scheren.
Oud 5 augustus 2006, 10:57   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja, het zijn allemaal niet alleen laboranten, maar ook collaboranten.
Alhoewel, je moet voorzichtig zijn. Zowel de hard-core van de milieubeweging als de wetenschappers die de sluiers lichten over wat die industriële smeerpoezen zo allemaal bekokstoven in het milieu, komen ook uit academia. Niet alles over één kam scheren.
't is waar. Het is een dunne lijn.
Oud 5 augustus 2006, 12:02   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij heeft het niet over een auto of niet, maar over het soort auto.
Hij heeft het niet over de werkende klasse, maar over de parvenu's daaronder.
Dus, om in de parallel kompleet te zijn, moeten we vragen: welk soort diploma?
Voor wat mij betreft, ik ben een Master aan het halen in het bestrijden van Autogeddon...
Ik geef u gelijk en begrijp dat.
Maar bv "het geitje (2vc)" dat tot enkele jaren geleden heel populair was bij eco-thinkers was en is nog steeds het meest vervuilende wagentje dat onze planeet ooit heeft gehad.
Dus al dat academisch denken is nog niet altijd zo veel beter dan de rest van het plebs.
Nu is zo'n geit ook alweer een duur gadget geworden en bijgevolg zie je ze niet veel meer, maar nog steeds een gewild item bij eco-goeroe's.

En waarom zit men zo op de kap van de wagen?
Het is onlangs ergens bewezen dat moesten alle lampen vervangen worden door spaarlampen de uitstoot wereldwijd met 75% verminderd.
Geen haan en zeker geen academicus die daar een seconde mee bezig is.
Mag toch wel eens gezegd worden nietwaar?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 augustus 2006 om 12:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 14:43   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moest weer dat antiek reglement bovengehaald worden dat iedere gemotoriseerde koets op 50 passen voorafgegaan moet worden door een persoon houdende een rode vlag en een schuifelink die elkeender moet attenderen op de nakende aankomst eener koets...

1) 5km/h goed voor het milieu
2) 1 auto = 1 werknemer ,een voltreffer met dienstenchecques,werkloosheid weg

8)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 10:38   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef u gelijk en begrijp dat.
Maar bv "het geitje (2vc)" dat tot enkele jaren geleden heel populair was bij eco-thinkers was en is nog steeds het meest vervuilende wagentje dat onze planeet ooit heeft gehad.
Dus al dat academisch denken is nog niet altijd zo veel beter dan de rest van het plebs.
Nu is zo'n geit ook alweer een duur gadget geworden en bijgevolg zie je ze niet veel meer, maar nog steeds een gewild item bij eco-goeroe's.

En waarom zit men zo op de kap van de wagen?
Het is onlangs ergens bewezen dat moesten alle lampen vervangen worden door spaarlampen de uitstoot wereldwijd met 75% verminderd.
Geen haan en zeker geen academicus die daar een seconde mee bezig is.
Mag toch wel eens gezegd worden nietwaar?
Academia is met van alles bezig.
Ze moeten zo nodig de wereld draaiende houden.
Ik maak al lang geen deel meer uit van die bemanning.
Ik ben een verstekeling...
Oud 7 augustus 2006, 10:40   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Moest weer dat antiek reglement bovengehaald worden dat iedere gemotoriseerde koets op 50 passen voorafgegaan moet worden door een persoon houdende een rode vlag en een schuifelink die elkeender moet attenderen op de nakende aankomst eener koets...

1) 5km/h goed voor het milieu
2) 1 auto = 1 werknemer ,een voltreffer met dienstenchecques,werkloosheid weg

8)
Gewoon het systeem van de gele en rode kaarten gebruiken uit het voetbal, twee zware overtredingen, rode kaart.
Oud 7 augustus 2006, 13:11   #32
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Als iedereen de auto laat vallen zit onze regering met een gigantisch gat in hun begroting, ze hebben niet liever dat we massaal blijven autorijden. Als er 1 groep is die massaal wordt uitgeperst dan zijn het wel de automobilisten.

Dadelijk ga je nog zeggen dat ik op mijn knieën moet vallen voor iedereen die met de auto ipv met de fiets naar de bakker rijdt!
Oud 7 augustus 2006, 13:15   #33
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.

Dus u rijdt met de auto omdat u het meer status vindt hebben van met de fiets naar de kruidenier te gaan?
Dat u daarbij roetdeeltjes en/of CO2 uitstoot zal u een zorg wezen, 't is u status die telt ...

Nuja, eigenlijk verschilt u nog daarin van de meeste mensen dat u ten minste eerlijk bent over uw motieven. De reden waarom iemand met een auto rijdt, is een egoïstische, en geenszins één in het belang van de gemeenschap ... (uitgezonderd prioritaire voertuigen).
Oud 7 augustus 2006, 13:45   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

We're told cars are wasteful. Wasteful of what? Oil did a lot of good sitting in the ground for millions of years. We're told cars should be replaced with mass transportation. But it's hard to reach the drive through window at McDonald's from a speeding train. And we're told cars cause pollution. A hundred years ago city streets were ankle deep in horse excrement. What kind of pollution do you want? Would you rather die of cancer at eighty or typhoid fever at nine?

– P.J. O'Rourke
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 14:16   #35
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is in de meeste gevallen tegenwoordig ook niks anders meer dan een status symbool, zo'n diploma.
Ik zeg "in de meeste gevallen" dus u moet zich niet persé aangesproken voelen natuurlijk.
Maar toch, een academicus die met z'n fietske afkomt zal ook maar scheef bekeken worden.
Dus in uw geval om enige geloofwaardigheid aan uw "ambt, carrière of what ever" te geven bent u min of meer zelfs "verplicht" u zelf goed te kleden, goed te huisvesten en minstens een goede en dure wagen aan te schaffen.
Wat u meteen onderscheid van wie dat niet zal hebben.

Dat wordt dus toch nog hard werken waarschijnlijk; wat u meteen ook weer gewoon werkmens onder de werkende klasse mensen maakt.
Erg grappig.
Ik heb persoonlijk een collega die burgelijk ir is met een doctoraat én een 2de diploma in informatica en die komt elke dag gewoon met de fiets naar het werk.

Het is gewoon een keuze die je maakt om niet gemolken te worden.
Moest ik kunnen, ik maakte die keuze ook.
Jammer genoeg moet ik me teveel en te ver verplaatsen om haalbaar te zijn via het openbaar vervoer.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:29   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag aan de pomp zo een kerel gezien die met een reusachtige GM-pickup rijdt OP BENZINE....(ik heb niet durven vragen hoeveel c c dat drankorgel onder de kap heeft)

manmanman dat bedrag op de pomp,(hij had 55 liter getankt)

Goed dat hij zo een typisch"Amerikaans" petje draagt,zodat zijn "brains" ter plaats blijven

pfwieuuuwww hopelijk heeft ie nog geen andere hobbys
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:45   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We're told cars are wasteful. Wasteful of what? Oil did a lot of good sitting in the ground for millions of years. We're told cars should be replaced with mass transportation. But it's hard to reach the drive through window at McDonald's from a speeding train. And we're told cars cause pollution. A hundred years ago city streets were ankle deep in horse excrement. What kind of pollution do you want? Would you rather die of cancer at eighty or typhoid fever at nine?

– P.J. O'Rourke
I do not want to die from car-crazyness from early manhood on, or emulate a bunch of unwielding speedlovers.
What's the good of speed, if the brain has oozed out on the way?

Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2006 om 16:45.
Oud 7 augustus 2006, 16:48   #38
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dadelijk ga je nog zeggen dat ik op mijn knieën moet vallen voor iedereen die met de auto ipv met de fiets naar de bakker rijdt!
Nogal rare opmerking maar nu we daar toch over beginnen...

IK gebruik mijn auto voor al mijn boodschappen. De overheid zuigt mij toch al uit met allerhande taxen en belastingen voor mijn auto (die ik niet kan missen om op mijn werk te komen) dat die enkele kilometers voor de boodschappen er nog wel bij kunnen.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:52   #39
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Het is een groot voordeel om dicht bij de een stad te wonen. Dan heb je de auto niet echt nodig. Ik kan me wel inbeelden dat dorpbewoners niet zonder kunnen.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:57   #40
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vandaag aan de pomp zo een kerel gezien die met een reusachtige GM-pickup rijdt OP BENZINE....(ik heb niet durven vragen hoeveel c c dat drankorgel onder de kap heeft)

manmanman dat bedrag op de pomp,(hij had 55 liter getankt)

Goed dat hij zo een typisch"Amerikaans" petje draagt,zodat zijn "brains" ter plaats blijven

pfwieuuuwww hopelijk heeft ie nog geen andere hobbys
Waarschijnlijk zal het wel een pickup op gas geweest zijn, maar je hebt nog altijd benzine nodig om te starten. Daarna schakelt de motor over op gas. Enfin ik hoop het voor die kerel, zo'n ding verbruikt al snel 15-20 liter en dat met de huidige benzine prijzen
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be