Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 11:19   #21
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
We kunnen alleen maar hopen dat ze de daad bij het woord voegen,dan krijgen ze een dik pak slaag.Syrie moet militair een kopje kleiner gemaakt worden .Beter vroeger dan laat.Helaas zal het wel weer een geval van grootspraak zijn zoals gewoonlijk bij de arabieren.
Ik zou eigenlijk eens een boek moeten uitgeven met als titel 'De moslimhaters'. Een verzameling van uitspraken die door moslimhaters worden gedaan.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 11:47   #22
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

en dan eens naast uitspraken van de iraanse regering, hezbollah, hamas enz. leggen. die zullen er nog als lammetjes vanaf komen
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 13:14   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hohn Bell Hood
Citaat:
Hezbollah stelt militair niets voor en kan gemakkelijk vernietigd worden
Dat is een misverstand. Militair gezien zijn ze niet veel soeps, maar makkelijk te vernietigen. Dat kan alleen met een genocide. Het is geen leger dat stellingen heeft. Het kruipt tussen de burgers.
Het is meer zoals een bende kakkerlakken, die zitten in alle spleetjes en kiertjes. Je kan er een hoop plattrappen als ze zich laten zien, maar dat plattrappen kweekt alleen maar voorzichtige kakkerlakken.

Je ziet het nu perfect; om 1 gegarandeerd Hezbollah lid te pakken te nemen in een militaire operatie moet het Israëlische leger hele dorpen ledigen. En vernietigen. En dat gaat er niet op beteren.

De enige manier waarop Israël de noordgrens kan veilig maken is door Zuid Libanon te herschapen in een 50 km breed mijnenveld, afgeboord met anti raket systemen.
En ik vrees dat dit ook uiteindelijk zal gebeuren.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 13:34   #24
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hohn Bell Hood

Dat is een misverstand. Militair gezien zijn ze niet veel soeps, maar makkelijk te vernietigen. Dat kan alleen met een genocide. Het is geen leger dat stellingen heeft. Het kruipt tussen de burgers.
Het is meer zoals een bende kakkerlakken, die zitten in alle spleetjes en kiertjes. Je kan er een hoop plattrappen als ze zich laten zien, maar dat plattrappen kweekt alleen maar voorzichtige kakkerlakken.
dat komt omdat het ook bijna allemaal burgers ZIJN! natuurlijk zitten ze tussen de gewone libanese niet-hezbollah burgers, dat is namelijk waar ze wonen. hezbollah is nog altijd een volksmilitie van vrijwilligers die zo strontvies zijn op wat de israelische staat doet dat ze zich zijn gaan organiseren op basis van hun geloof (dat hen leert in tegenstelling tot het christendom van niet de andere wang te tonen als je een mot krijgt, zie malcolm x) en israel zijn gaan terroriseren vanuit hun woonplaatsen, geen staand leger met basissen afgescheiden van de dorpen en steden.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Oud 7 augustus 2006, 14:36   #25
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Israel staat inderdaad militair zeer sterk. Wat naar mijn mening ook nodig is, wil het zijn soevereniteit behouden.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 15:05   #26
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Israel staat inderdaad militair zeer sterk. Wat naar mijn mening ook nodig is, wil het zijn soevereniteit behouden.
soevereiniteit? mag ik u erop wijzen dat israel vandaag troepen heeft in een ander soeverein land en het bombardeert. en kom aub niet af met dat gezeik dat israel alleen op terroristische doelwitten mikt he: een glasfabriek, een olieopslagplaats in de haven van beiroet, werkende landarbeiders, residentiële wijken, graansilo's, wegen, bruggen,... (vergeet ik nog dingen?)

verder weigert ze ook de palestijnen soevereiniteit te geven door hun gebied voortdurend verder en verder in te palmen. een vb. zo heeft de israëlische staat de oslo-akkoorden van 1993 grofweg geschonden door het aantal kolonisten op de west bank op te drijven van iets meer dan 100 000 naar iets meer dan 200 000 in de periode 1993-2000. waarop niet geheel onbegrijpelijk de tweede intifada volgde...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Oud 7 augustus 2006, 15:20   #27
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
soevereiniteit? mag ik u erop wijzen dat israel vandaag troepen heeft in een ander soeverein land en het bombardeert. en kom aub niet af met dat gezeik dat israel alleen op terroristische doelwitten mikt he: een glasfabriek, een olieopslagplaats in de haven van beiroet, werkende landarbeiders, residentiële wijken, graansilo's, wegen, bruggen,... (vergeet ik nog dingen?)

verder weigert ze ook de palestijnen soevereiniteit te geven door hun gebied voortdurend verder en verder in te palmen. een vb. zo heeft de israëlische staat de oslo-akkoorden van 1993 grofweg geschonden door het aantal kolonisten op de west bank op te drijven van iets meer dan 100 000 naar iets meer dan 200 000 in de periode 1993-2000. waarop niet geheel onbegrijpelijk de tweede intifada volgde...
Ik spreek me dan ook niet pro-israel uit. Ik stel enkel vast dat Israel een sterk leger nodig heeft om te overleven.

Laatst gewijzigd door 1880 : 7 augustus 2006 om 15:21.
Oud 7 augustus 2006, 15:27   #28
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Wat mijn betreft hadden de amerikanen beter Iran binnengevallen i.p.v. Irak.
Maar tja, een tikfoutje kan gevaarlijk zijn, vooral voor de laatste letter.

Gevolg, veel anti amerikaanse arabische gevoelens wel maar weg met de atoom drieging, weg met Hezbollah ondersteuning, risico op conflict tussen Libanon en Israël lager.

natuurlijk, puur hypotetisch en zelfs dat kan helemaal onjuist zijn.
wat mij betreft hadden de Amerikanen beter geen enkel land binnengevallen.
Oud 7 augustus 2006, 15:29   #29
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek me dan ook niet pro-israel uit. Ik stel enkel vast dat Israel een sterk leger nodig heeft om te overleven.
israel heeft een sterk leger nodig om te stelen, niet om te overleven.
ik had je bedoeling inderdaad verkeerd beoordeeld, dacht dat je je met je uitspraak expliciet pro-israelisch opstelde
Oud 7 augustus 2006, 15:32   #30
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
israel heeft een sterk leger nodig om te stelen, niet om te overleven.
ik had je bedoeling inderdaad verkeerd beoordeeld, dacht dat je je met je uitspraak expliciet pro-israelisch opstelde
Na het herlezen, begrijp ik de foute interpretatie. Had het anders moeten verwoorden.
Oud 7 augustus 2006, 15:33   #31
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
wat mij betreft hadden de Amerikanen beter geen enkel land binnengevallen.
Dus ook niet nazi-Duitsland ?
Oud 7 augustus 2006, 15:41   #32
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ook niet nazi-Duitsland ?
de amerikaanse staat en elite stond lang niet zo negatief tegenover nazi-duitsland. die zagen hun invasie van de sovjet-unie (rond de 25 miljoen doden!) best wel zitten.

"Profits über alles", Jacques Pauwels te vinden op http://www.historycooperative.org/jo...1/pauwels.html

"Amerika en de Tweede Wereldoorlog. De mythe van de Goede Oorlog", ook van Jacques Pauwels + alle bronnen die hij daarin aanhaalt (en dat zijn er heel veel, bv Gabriel Kolko, Michael Parenti)
Oud 7 augustus 2006, 15:42   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Israël morgen de wapens neerlegt dan staan binnen 5 dagen de Syrische en Libanese troepen aan de middelandse zee.
Zonder 1 burger te sparen als ze de kans even krijgen.

Het is gewoon een straatje zonder einde, gestart door de VN.
Oud 7 augustus 2006, 15:44   #34
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een straatje zonder einde, gestart door de VN.
euh, het lijkt mij eerder een straatje zonder einde gestart door theodor herzl die het zionisme uitvond en later door David Ben Goerion die eenzijdig de staat Israël uitgeroepen heeft (zonder enige toestemming van de VN of iemand anders). en het einde van dat straatje wordt nu nog wat verder gelegd door wat ze uitsteken in libanon en gaza
Oud 7 augustus 2006, 15:52   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De VN heeft de vorming van de staat Israël goedgekeurd. Was dit niet gebeurd, dan hadden de Britten met harde hand de orde hersteld, en het schip, de Exodus naar ergens anders gestuurd. Madagaskar bijvoorbeeld.
Oud 7 augustus 2006, 15:57   #36
Bolter
Gouverneur

Standaard

Jullie moeten allemaal "de grote beschavingsoorlog " van Robert Fisk eens lezen...

http://www.sjakoo.nl/books/8845.htm

Verhelderend....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 15:59   #37
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
Jullie moeten allemaal "de grote beschavingsoorlog " van Robert Fisk eens lezen...

http://www.sjakoo.nl/books/8845.htm

Verhelderend....
ben bezig, ben bezig... wel een echte knoert van een boek he. en inderdaad wel verhelderend. trouwens, voor meer artikels van robert fisk (en anderen natuurlijk): www.counterpunch.org

Laatst gewijzigd door Samsa : 7 augustus 2006 om 16:00.
Oud 8 augustus 2006, 11:30   #38
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard mijnenveld

Citaat:
Hohn Bell Hood

Je ziet het nu perfect; om 1 gegarandeerd Hezbollah lid te pakken te nemen in een militaire operatie moet het Israëlische leger hele dorpen ledigen. En vernietigen. En dat gaat er niet op beteren.

De enige manier waarop Israël de noordgrens kan veilig maken is door Zuid Libanon te herschapen in een 50 km breed mijnenveld, afgeboord met anti raket systemen.
En ik vrees dat dit ook uiteindelijk zal gebeuren.
Een groot mijnenveld is de meest etreme optie maar niet onaanvaardbaar als andere middelen niet helpen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:32   #39
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh, het lijkt mij eerder een straatje zonder einde gestart door theodor herzl die het zionisme uitvond en later door David Ben Goerion die eenzijdig de staat Israël uitgeroepen heeft (zonder enige toestemming van de VN of iemand anders). en het einde van dat straatje wordt nu nog wat verder gelegd door wat ze uitsteken in libanon en gaza
Isael is erkend door de uno hoewel dat ten gronde geen belang heeft voor het bestaansrecht van een staat.Het kan soms nuttig zijn een gschiedenisboek te lezen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 14:09   #40
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Isael is erkend door de uno hoewel dat ten gronde geen belang heeft voor het bestaansrecht van een staat.Het kan soms nuttig zijn een gschiedenisboek te lezen.
op het moment van het eenzijdig uitroepen van de staat had de VN daar geen toestemming voor gegeven. dat is wat ik zei. tegenargumenten geven tegen dingen die ik nooit zei, is een tikkeltje zwak he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be