![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een Werknemer rokers discrimineren? | |||
Ja, de werkgever mag zich bemoeien met de privacy en de prive-activiteiten van de WN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,45% |
Neen, zolang de WN niet rookt op bedrijfsterrein, heeft de WG er niks mee te maken. |
![]() ![]() ![]() |
35 | 79,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw privacy wordt niet geschonden. Indien een werkgever een niet-roker wilt, is iemand die rookt niet geschikt voor de positie. Er wordt niemand gedwongen om opeens thuis te stoppen met roken, want met terugwerkende kracht kan dit eenmaal niet toegepast worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Prive-woning is inderdaad een te nauw begrip. Laat ik het zo stellen: de Werkgever heeft geen enkel recht om zich te moeien met wat ik in mijn prive-leven, op plaatsen buiten het werkterrein, wil doen.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je als roker solliciteert en je krijgt de vraag "rook je"? Dan antwoord je toch gewoon : NEEN.
Roken op het werk mag toch al niet meer, en ik nodig mijn baas niet uit 's avonds of tijdens het weekend. Hoe gaat hij dat nachecken? Volgende vraag: hoeveel keer heb je sex? Vrouwen kunnen namelijk zwanger worden als ze sex hebben. Volgende vraag: eet je gezond? Thuis geen fritten of MacDonaldstroep, is slecht voor hart en bloedvaten. Volgende vraag: drink je wel eens alcohol? Kan slecht zijn voor vanalles, zeker als je zat bent. Kortom: de beste werknemer wordt dus een non. (paters drinken alcohol). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En trouwens hoever mag je daarin gaan, mag hij bv. vragen of ik graag aan SM doe? Dan heb ik immers een grotere kans op kwetsuren. Edit:Blijkbaar was circe me voor met een gelijkaardige post.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 7 augustus 2006 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ach.
Ik ben al blij dat de mentaliteit meer en meer zich tegen roken aan het kanten is. Dat was enkele tientallen jaren geleden wel anders..... Het evolueert in de goede richting. Nu wil ik hier nog kunnen uitgaan zoals ik dat in NY deed: gewoon zonder smerige rookgeur in mijn kleren thuiskomen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraagstelling is fout, het gaat niet om moeien met het privéleven, het gaat om kiezen wie je voor je laat werken. En een baas mag daarin kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Verdomme, wat is dit voor een vraag. Tuurlijk niet. Wat een werknemer doet in zin privé leven gaat een werknemer niet aan. Alleen de toestand op het werk telt. Zakt iemand door maar staat hij fris op het werk, geen probleem, het is enkel dat fris die de werkgever aangaat.
Wat is de volgende stap, genetische testen om te zien hoeveel % je kans hebt op kanker?
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Rook je?" "Nee hoor, absoluut niet!" Om dan na twee weken door uw collega's betrapt te worden om de hoek? Of gespot met een sigaret op café? Of op medische controle door de mand te vallen? of "Rook je?" "Ja, maar ik ben heel gemotiveerd voor deze functie, en heb beslist om te stoppen met roken als ik aangenomen wordt, anders mag u mij terug ontslaan."? Gegarandeerd dat je aangenomen wordt met die zin. 'k weet het, klinkt cliché, maar ik zie aan de meeste reacties dat het weer het typisch straatje van "Rechten, ja! Plichten en moeite doen, mijn kloten." uitgaat. Laatst gewijzigd door genehunter : 7 augustus 2006 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De medische controles zijn tot hiertoe nog verplicht persoonlijk. Indien een arts ongevraagd mijn medische rapporten aan mijn baas doorspeelt dan klaag ik die arts aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() even omkeren.
mag een werkloze een job van de vdab weigeren omdat de baas of collega's roken? zonder zijn uitkering te verliezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf wanneer rook je eigenlijk? Vanaf de eerste sigaret? Op mijn verdiep op mijn werk zitten 3 rokers, waaronder ikzelf. Dat zijn mensen die dagelijks roken. Als er een feestje is, zie ik het merendeel (ja, het merendeel) van mijn niet-rokende collega's óók een sigaretje opsteken. Zijn zij "rokers"? Citaat:
Rokers hervallen héél vaak voor ze uiteindelijk kunnen stoppen + de lichamelijke en psychische afkick is zwaar. Als je stopt met roken, gaan je werkprestaties de eerste weken écht achteruit. Maar volgens jou worden die toch gegarandeerd aangenomen??
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Retorisch? Nee eh. Onterecht.
Laatst gewijzigd door lombas : 7 augustus 2006 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er iemand een probleem heeft indien de werkgever eist (ondertussen toch al wettelijk?) dat er op het werk niet gerookt wordt. Daar gaat het dus niet over.
Mensen met verkeerde eetgewoonten kunnen ook diabetes krijgen.Daarom moet je bij je sollicitatie de rekening van de supermarkt gaan voorleggen gedurende een half jaar! Als er voldoende groenten en fruit opstaan mag je beginnen! is het dat wat je bedoelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met een werkgever die wel wenst te roken op het werk?
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|