![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() K'ben nie zo dol over dit idee van golftereinen het is een beetje vergelijkbaar met die rozentuin hier in de buurt ...
Meerwaarde voor plaatselijke bevolking is ver zoek... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() [in-stereotypen-denkende-modus-off]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 augustus 2006 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() krijg je geen geld van thuis? en heb je geen kleine bijverdienste? (bvb, voetballen)
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu begrijp ik plots waarom ze in de Lidl al 2 keer geprobeerd hebben om golfspullen te verkopen.
![]() Het was afgesproken spel....om de "democratisering" te forceren. Babyboomers "Germain" en "Lucienne" moeten tenslotten met hun Lidl-golfspullen ook ergens terechtkunnen.Ze beginnen met een koffie met taart ergens in een shopping-center,hun auto neemt dan urenlang plaats in zodat een jonger koppel,dat even wat tijd heeft om vlug inkopen te doen ,door de regen mag baggeren naar hun auto helemaal op het uiteinde van de parking.Tiens,zeggen Germain en Lucienne vanachter het raam,ziet dat daar,die jonge koppels toch,die hun kleine moet nu door de regen zo ver mee...tssstsstss Als het gedaan is met regenen gaan Germain en Lucienne "golfen" wat verderop .Om dat te kunnen doen moet er uiteraard "infrastruktuur" aangelegd worden waar dat vroeger niet nodig was.In het Provinciaal Domein ernaast zijn jonge koppels aan het wandelen met hun kinderen,die uiteraard uitgelaten roepen en tieren.Tiens tiens zeggen Germain en Lucienne,uit hun concentratie gehaald,die jonge koppels toch,in onzen tijd moesten we stil zijn. Wat is dat toch voor een maatschappij die helemaal aangepast raakt aan diegenen die eigenlijk op weg zijn naar het kerkhof ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() weer ruimte ingepalmd voor een rijkemensenreservaatje genaamd 'golfterrein'.
![]() natuurlijk willen elke gemeente graag een golfterrein. dat trekt rijke mensen aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Koninklijk besluit beschermde vanoudsher geklasseeerde natuurlandschappen, oa die waarin brutaalweg, zoals gewoonlijk, ILLEGALE golfterreinen neergepoot werden. Vervelend natuurlijk, want deze luxepaardjes ontbeerden niettemin een juridisch statuut. Deze luxepaardjes hebben echter luxe-paardjes-politieke vriendjes, en nu hebben de voornoemde Ministers dan maar dit Koninklijk Besluit en het daaraan verbonden moratorium ongedaan gemaakt. Dat maakt, dat zulke illegale inbeslagnames van onschatbaar kostbare natuurlijke terreinen zoals duinbos- en duingebied, geregulariseerd worden uit de onwettelijkheid en voor het generale publiek verloren gaan ten gunste van een paar luxe-paardjes en hun luxe-hobby's. Waar een financieel krachtige lobby toch allemaal niet toe in staat is. En dan wil de VLD ons wijsmaken, dat dit voor iedereen het allerbeste is... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() We zijn met acht of is het negen miljoen en van die 5OOOO zijn er maar dertgduizend Belgen, of nog niet.
De profiteurs zijn dus toch nul komma zoveel. Niet bepaald een overweldigende meerderheid of iets waar iedereen beter van wordt... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op reis heb ik een artikel in de krant gelezen over golfen en daarin beweerde men dat men golfen aantrekkelijker wil maken voor de hele bevolking. Men wil de prijs dus ook doen dalen zodat ook de iets minder rijke burgers deze sport kunnen beoefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En die golfers zijn 50.000 vlamingen, het staat in uw eigen post. Of gaan er massaal Hollandse of Franse mensen naar België komen om te golfen? 50.000 op 6.000.000 is 0.8333%, en dus nog steeds hopen meer dan uw claim. En inderdaad, niet iedereen zal beter worden van die maatregel. Maar maatregelen die voor 50%+1 van de bevolking beter van wordt zijn zeer zeldzaam. De heraanleg van de leien zijn nutteloos voor iedereen die niet door antwerpen wil rijden, de aanleg van een park in uw gemeente is voor iedereen buiten uw gemeente ook nutteloos, en de meesten worden ook niet bepaald beter van gratis bussen in Hasselt, want daar komen ze niet. Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 9 augustus 2006 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Er zijn er hier die niet echt gelukkig zijn met de nieuwe golfterreinen.
Wel, promoot dan boerengolf (http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerengolf). Op die manier moet er geen andere bestemming gegeven worden aan land en zijn de landbouwers ook tevreden, want als ze een paar eurotjes vragen om hun weiland tijdelijk te mogen gebruiken als golfterrein, verdienen ze toch weer iets bij. Iedereen gelukkig dan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed nieuws ook voor de stinkend rijke beschermde-natuurterreinsquatters die hun speculatieve illegale brutaliteiten politiek goed verloond zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Ostend Golf club, die de helftvan het Haanse natuurgebied illegaal in beslag neemt, gedurende decennia bezet en goed uitgebaat houdt, om vervolgens politiek gevalideerd te worden, tegen een bestaand Koninklijk Besluit in, zegt jou dat iets, als voorbeeld van politiek gesjoemel en belangenvermenging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen van een symbolische benadering. Bij fraude en illegale koehandel zijn gewoonlijk niet meer dan o,OOOOOO&% profiteurs die meeprofiteren, de rest is gezien. Bij deze fraude en koehandel kan het iets meer zijn, 0,5% misschien, want ik geloof niet aan jouw 5O.OOO Vlaamse golfers. Aan O,5% van de bevolking illegaal in beslag genomen natuurgebied definitief kadoo geven, en er nog een pak méér vrijgeven voor datzelfde rijkeluisjesamusement, , dat is in het belang van iedereen??? Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Issues als deze, die nog in het¨Parlement behandeld en besproken worden, horen duidelijk bij Binnenlandse Politiek.
Heb ik nu verkeerd gepost? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En wat is dat nu voor gezever over dat KB? Ook in een KB kunnen fouten staan, kan onaangepast zijn aan een veranderde tijdsgeest of om een of andere reden verandert worden. Een eigenschap van KB's is dat ze kunnen aangepast worden (het gebeurt zowat dagelijks). Als die golfclub er al jaren is zonder enig probleem, waarom ze dan niet valideren? Of is er al jarenlang protest om die club weg te doen? Niks van gemerkt hoor. Men past de versie op papier trouwens alleen aan aan de werkelijkheid, men gaat op die plaats toch niks vernietigen? Zo zal het percentage groen op papier ook dalen, en moet men op zoek naar nieuwe groengebieden om het vooropgestelde percentage te halen. Dit is dus zelfs in het voordeel van zij die meer groen willen. In dit geval lijkt mij een regularisatie dan ook logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel opletten dat je geen rode kleren aanhebt als er stieren in de wei staan tijdens het spelen of je spel boerengolf verandert snel in het wereldkampioenschap veldlopen ![]() |
|
![]() |
![]() |