|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  10 augustus 2006, 09:29 | #21 | |
| Minister-President Geregistreerd:  6 april 2006 
				 |   Citaat: 

__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 09:33 | #22 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 augustus 2002 
				 |   Ik heb al genoeg van hem gelezen om te weten dat hij ver durft gaan, maar zeker niet te ver, en ook dat er continue figuren op vinkenslag liggen om hem in de val te doen lopen,  ...  Die mens moet werkelijk ogen op zijn gat hebben, om nie geflikt te worden door een of andere uiterst linkse onverdraagzame die niet kan hebben dat het totale wanbeheer van links aan de kaak wordt gesteld. Zielige manier van doen vind ik dat ! | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 09:35 | #23 | |
				 |   Citaat: 

__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 09:57 | #24 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  9 juni 2004 Locatie: mechelen 
				 |   de 'roofdieren'tekst vergeten? 
				__________________ de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:10 | #25 | 
| Secretaris-Generaal VN |   Ja!  weg met vrijheid van meningsuiting en weg met vrijheid van de pers.  Dat moet maar eens gedaan zijn, he black dictator ? | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:15 | #26 | |
| Staatssecretaris |   Citaat: 
 Dit is exact wat Belien wil, dat de flikken aan z'n deur komen kloppen om één of andere idioot artikel op z'n website. Waarover zou hij anders moeten schrijven? Dat hij nu het onschuldig arme schaap uithangt is puur megalomaan gedrag om nog meer verontwaardiging bij z'n lezers op te wekken. Hij wist maar al te goed wat er boven zijn hoofd zou hangen bij het schrijven van dat soort zever, en daarom schrijft hij het ook. Misschien eens solliciteren voor een job bij De Morgen, hij zou daar nog goed passen. | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:17 | #27 | 
				 |   Correctie: leve de vrije meningsuiting (met de nadruk op mening) en weg met het schadelijk "vrij spreekrecht" 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:23 | #28 | |
| Staatssecretaris |   Citaat: 
 Er zijn namelijk nog steeds veel mensen die geloven in een eerlijk debat, een debat waarin de ene kant niet domweg kan zeggen dat ze de andere kant de mond snoeren en daarmee de discussie beëindigen. Door wat jij "vrij spreekrecht" noemt te verbieden jaag je die mensen naar het zogezegde slachtoffer terwijl bij een normaal debat dit niet het geval zou zijn. De racismewetten en consoorten zijn een voedingsboden voor diegene waartegen jij constant fulmineert. | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:28 | #29 | |
				 |   Citaat: 
 Als de overheid opmerkingen heeft, krijgt Beliën de kans een weerwoord te geven, en eventueel een rechtbank de mogelijkheid een oordeel te vellen. 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 augustus 2006 om 10:28. | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:31 | #30 | 
| Minister Geregistreerd: 27 juni 2006 Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus 
				 |   Het is jammer te moeten vaststellen dat het recht op vrije meningsuiting steeds weer moet verdedigd worden naar aanleiding van prietpraat �* la Belien.  Maar hij heeft het recht zijn mening te uiten, zo eenvoudig is dat. Een overheid die bepaalt welke mening wel en niet kan geuit worden, is een onderdrukkende overheid. Het maakt niet uit wie de onderdrukte is. Het feit dat sommigen hier democratie zeggen te verdedigen en aan democratie de beperking van het recht op vrije meningsuiting koppelen, zegt op zich veel. 
				__________________ Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:33 | #31 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 juni 2002 
				 |   Citaat: 
 Het is immers té makkelijk om de uiting van aanvaarde meningen te verdedigen: dat heeft weinig zin. Het is net het recht op het uiten van onzinmeningen, stuitende, niet-mainstream-meningen dat moet verdedigd worden, precies omdat niemand de ultieme beoordelaar kan zijn om een mening in het 'juiste' hokje te plaatsen. 
				__________________ Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:35 | #32 | ||
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 12 januari 2004 Locatie: België, Nederland 
				 |   Citaat: 

__________________ Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat: 
 | ||
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:36 | #33 | |
| Minister Geregistreerd: 27 juni 2006 Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus 
				 |   Citaat: 

__________________ Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:37 | #34 | |
				 |   Citaat: 

|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:39 | #35 | |
				 |   Citaat: 
 Al die democratische inquisitoren doen er goed aan iets uit de geschiedenis te leren. 
				__________________ Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:40 | #36 | 
				 |   Wie bepaalt wat 'vergif' is? U? 
				__________________ Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:43 | #37 | |
				 |   Citaat: 
 Als ze racistische stukjes schrijven met de uitdrukkelijke bedoeling daarna de martelaar uit hangen, zijn ze wat mij betreft, dubbel strafbaar. 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:44 | #38 | 
				 |   De rechter op basis van de wet en op basis van de mensenrechten. 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:47 | #39 | ||
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 12 januari 2004 Locatie: België, Nederland 
				 |   Citaat: 
 Of fundamenteler nog: dat die wet rechtvaardig is. 
				__________________ Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat: 
 Laatst gewijzigd door Griffin : 10 augustus 2006 om 10:48. | ||
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 10:50 | #40 | |
				 |   Citaat: 
 Wie maakte die wet en waarom? Laat ons wel wezen het is een politiek-strategische zet geweest (die - zoals de realiteit aantoont - zinloos was) en mensenrechten werden daar aan gekoppeld omdat het mooi moest ogen. Beknotting van vrije meningsuiting staat echter diametraal tegenover mensenrechten. Je weet wat ik denk, geloof ik, van de universele verklaring van de rechten van de mens. Het is een omschrijving van menselijke begeertes die in rechten worden omgezet maar die door schaarste niet aan iedereen kunnen worden toegekend, dat leidt onvermijdelijk tot conflicten. Naar mijn mening dekken de natuurlijke rechten (leven, vrijheid en eigendomsrecht) en de politieke rechten (gelijkheid en democratie) alles wat nodig is. 
				__________________ Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 10 augustus 2006 om 10:51. | |
|   |   |