Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2006, 09:29   #21
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zelf de waarheid schrijven is tegenwoordig al haat speech, want ge moogt uw bakkes niet meer opendoen en bepaalde groepen bij naam noemen of het is haat speech, dat is net het probleem.

De woorden die uit sommige politiekers van links en VLD en CVP uit de jaren 60, 70 en 80 hun mond is gekomen is 100 keer giftiger en kwetsender geweest, als heel het 70 punten programma van De Winter.

En nu we de dingen bij hun naam noemen, is het hate speech ?
Een journalist houdt zich aan een verslag over feiten. Opiniestukken verkondigen een mening, zelfs al vermelden ze feitenmateriaal. Dat verschil maak je onvoldoende.
Oud 10 augustus 2006, 09:33   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb al genoeg van hem gelezen om te weten dat hij ver durft gaan, maar zeker niet te ver, en ook dat er continue figuren op vinkenslag liggen om hem in de val te doen lopen, ...

Die mens moet werkelijk ogen op zijn gat hebben, om nie geflikt te worden door een of andere uiterst linkse onverdraagzame die niet kan hebben dat het totale wanbeheer van links aan de kaak wordt gesteld.

Zielige manier van doen vind ik dat !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 09:35   #23
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb al genoeg van hem gelezen om te weten dat hij ver durft gaan, maar zeker niet te ver, en ook dat er continue figuren op vinkenslag liggen om hem in de val te doen lopen, ...

Die mens moet werkelijk ogen op zijn gat hebben, om nie geflikt te worden door een of andere uiterst linkse onverdraagzame die niet kan hebben dat het totale wanbeheer van links aan de kaak wordt gesteld.

Hij zal toch recht op weerwoord krijgen? Dat is essentieel, en niet "de zielepoot" uithangen, en daarmee nog meer verbaal vergif de wereld insturen.
Oud 10 augustus 2006, 09:57   #24
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de 'roofdieren'tekst vergeten?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:10   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Goed zo. De overheid neemt haar verantwoordelijkheid.
Ja! weg met vrijheid van meningsuiting en weg met vrijheid van de pers. Dat moet maar eens gedaan zijn, he black dictator ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:15   #26
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Aan de ene kant keur ik de maatregelen tegen Belien niet goed, maar aan de andere kant doet hij het er ook om. Mensen zoals Belien teren continu op stoere praat en straffe uitspraken met als doel hun lezers wat op te zwepen en hun zogezegde vijanden te provoceren.
Dit is exact wat Belien wil, dat de flikken aan z'n deur komen kloppen om één of andere idioot artikel op z'n website. Waarover zou hij anders moeten schrijven? Dat hij nu het onschuldig arme schaap uithangt is puur megalomaan gedrag om nog meer verontwaardiging bij z'n lezers op te wekken. Hij wist maar al te goed wat er boven zijn hoofd zou hangen bij het schrijven van dat soort zever, en daarom schrijft hij het ook.

Misschien eens solliciteren voor een job bij De Morgen, hij zou daar nog goed passen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:17   #27
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja! weg met vrijheid van meningsuiting en weg met vrijheid van de pers. Dat moet maar eens gedaan zijn, he black dictator ?
Correctie: leve de vrije meningsuiting (met de nadruk op mening) en weg met het schadelijk "vrij spreekrecht"
Oud 10 augustus 2006, 10:23   #28
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Correctie: leve de vrije meningsuiting (met de nadruk op mening) en weg met het schadelijk "vrij spreekrecht"
Hoe meer men stupide uitspraken �* la Belien verbiedt, hoe meer dit soort mensen hun achterban kunnen opzwepen. Ooit gehoord van het martelaars effect?
Er zijn namelijk nog steeds veel mensen die geloven in een eerlijk debat, een debat waarin de ene kant niet domweg kan zeggen dat ze de andere kant de mond snoeren en daarmee de discussie beëindigen. Door wat jij "vrij spreekrecht" noemt te verbieden jaag je die mensen naar het zogezegde slachtoffer terwijl bij een normaal debat dit niet het geval zou zijn.

De racismewetten en consoorten zijn een voedingsboden voor diegene waartegen jij constant fulmineert.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:28   #29
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Hoe meer men stupide uitspraken �* la Belien verbiedt, hoe meer dit soort mensen hun achterban kunnen opzwepen. Ooit gehoord van het martelaars effect?
Er zijn namelijk nog steeds veel mensen die geloven in een eerlijk debat, een debat waarin de ene kant niet domweg kan zeggen dat ze de andere kant de mond snoeren en daarmee de discussie beëindigen. Door wat jij "vrij spreekrecht" noemt te verbieden jaag je die mensen naar het zogezegde slachtoffer terwijl bij een normaal debat dit niet het geval zou zijn.

De racismewetten en consoorten zijn een voedingsboden voor diegene waartegen jij constant fulmineert.
Dat kan je van moordenaars ook zeggen: zelfs Dutroux kreeg fan-mail.

Als de overheid opmerkingen heeft, krijgt Beliën de kans een weerwoord te geven, en eventueel een rechtbank de mogelijkheid een oordeel te vellen.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 augustus 2006 om 10:28.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:31   #30
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het is jammer te moeten vaststellen dat het recht op vrije meningsuiting steeds weer moet verdedigd worden naar aanleiding van prietpraat �* la Belien.
Maar hij heeft het recht zijn mening te uiten, zo eenvoudig is dat. Een overheid die bepaalt welke mening wel en niet kan geuit worden, is een onderdrukkende overheid. Het maakt niet uit wie de onderdrukte is.
Het feit dat sommigen hier democratie zeggen te verdedigen en aan democratie de beperking van het recht op vrije meningsuiting koppelen, zegt op zich veel.
Oud 10 augustus 2006, 10:33   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het is jammer te moeten vaststellen dat het recht op vrije meningsuiting steeds weer moet verdedigd worden naar aanleiding van prietpraat �* la Belien.
Je moet dat niet zo een ramp vinden.
Het is immers té makkelijk om de uiting van aanvaarde meningen te verdedigen: dat heeft weinig zin.
Het is net het recht op het uiten van onzinmeningen, stuitende, niet-mainstream-meningen dat moet verdedigd worden, precies omdat niemand de ultieme beoordelaar kan zijn om een mening in het 'juiste' hokje te plaatsen.
Oud 10 augustus 2006, 10:35   #32
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij heeft het recht zijn mening te uiten, zo eenvoudig is dat. Een overheid die bepaalt welke mening wel en niet kan geuit worden, is een onderdrukkende overheid. Het maakt niet uit wie de onderdrukte is.
Het feit dat sommigen hier democratie zeggen te verdedigen en aan democratie de beperking van het recht op vrije meningsuiting koppelen, zegt op zich veel.
Het feit dat ze veronderstellen dat "de burgers" niet in staat zijn om zelf een oordeel te vellen over dergelijke uitspraken van randfiguren als Beliën. Ze vergeten dat het "verbieden" van die mening er onterecht veel aandacht aan geeft.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:36   #33
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je moet dat niet zo een ramp vinden.
Het is immers té makkelijk om de uiting van aanvaarde meningen te verdedigen: dat heeft weinig zin.
Het is net het recht op het uiten van onzinmeningen, stuitende, niet-mainstream-meningen dat moet verdedigd worden, precies omdat niemand de ultieme beoordelaar kan zijn om een mening in het 'juiste' hokje te plaatsen.
Ja, ik weet het en je hebt gelijk. Het was eerder een emotionele ingeving zo van: "Pfff, weeral..."
Oud 10 augustus 2006, 10:37   #34
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het moet wel over "een mening" gaan, niet over verbaal vergif. Iets dat er niet is kan niet "vrij" zijn.
Oud 10 augustus 2006, 10:39   #35
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Het feit dat ze veronderstellen dat "de burgers" niet in staat zijn om zelf een oordeel te vellen over dergelijke uitspraken van randfiguren als Beliën. Ze vergeten dat het "verbieden" van die mening er onterecht veel aandacht aan geeft.
Ook juist, ik denk plots aan de geschiedenis van het christendom...Verboden en vervolgd....En wat werd ervan? Niets? Integendeel, me dunkt! En dan te weten dat ik ooit in 't eerste middelbaar dit zinnetje leerde: "Door de studie van het verleden, leert men het heden beter begrijpen".

Al die democratische inquisitoren doen er goed aan iets uit de geschiedenis te leren.
Oud 10 augustus 2006, 10:40   #36
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Het moet wel over "een mening" gaan, niet over verbaal vergif. Iets dat er niet is kan niet "vrij" zijn.
Wie bepaalt wat 'vergif' is? U?
Oud 10 augustus 2006, 10:43   #37
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het feit dat ze veronderstellen dat "de burgers" niet in staat zijn om zelf een oordeel te vellen over dergelijke uitspraken van randfiguren als Beliën.
In sommige gevallen is dat zo. Niet voor niets showen de iconen van secessie.nu met "dr." en schrijven ze in pseudo-acdemische stijl stukken die "indruk" moeten maken. Niet iedereen ziet dat bv Jos Verhulst een begrieger is, en daarom is het goed dat de overheid nakijkt wat kan en wat niet.

Citaat:
Ze vergeten dat het "verbieden" van die mening er onterecht veel aandacht aan geeft.
Als ze racistische stukjes schrijven met de uitdrukkelijke bedoeling daarna de martelaar uit hangen, zijn ze wat mij betreft, dubbel strafbaar.
Oud 10 augustus 2006, 10:44   #38
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt wat 'vergif' is? U?
De rechter op basis van de wet en op basis van de mensenrechten.
Oud 10 augustus 2006, 10:47   #39
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie kan mij garanderen dat de interpretatie van de wet door die rechter objectief en rechtvaardig is? 8)
Of fundamenteler nog: dat die wet rechtvaardig is.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 10 augustus 2006 om 10:48.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:50   #40
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
We zijn weer vertrokken, hoor!
Wie maakte die wet en waarom? Laat ons wel wezen het is een politiek-strategische zet geweest (die - zoals de realiteit aantoont - zinloos was) en mensenrechten werden daar aan gekoppeld omdat het mooi moest ogen. Beknotting van vrije meningsuiting staat echter diametraal tegenover mensenrechten.

Je weet wat ik denk, geloof ik, van de universele verklaring van de rechten van de mens. Het is een omschrijving van menselijke begeertes die in rechten worden omgezet maar die door schaarste niet aan iedereen kunnen worden toegekend, dat leidt onvermijdelijk tot conflicten.
Naar mijn mening dekken de natuurlijke rechten (leven, vrijheid en eigendomsrecht) en de politieke rechten (gelijkheid en democratie) alles wat nodig is.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 10 augustus 2006 om 10:51.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be