Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 01:00   #21
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is het ook. Ik heb die machtsgreep tegen Versteylen nog meegemaakt trouwens. Agalev had goed regels om machtspolitici te weren, o.a. "slechts 8 jaar in een zitje". Toen voor Geysels en Vogels en consoorten die acht jaar afliepen werdt het partijbureau gekaapt en werd die regel afgeschaft.
Ik ben ook een absolute tegenstander van Groen!, maar je kan natuurlijk niet bepaald beweren dat het Vlaams Belang regels heeft om "machtspolitici" te weren. Dat is dan weer een essentieel verschil tussen het oorspronkelijke Agalev en het Blok/Belang.

Het ene wou een niet-autoritaire structuur, het andere heeft al jaar en dag een autoritaire structuur.

Misschien is het enige wat Versteylen en het Belang verenigt op dit moment wel een zekere "anti-autoritaire" houding. Maar ja, tegen wie? En vooral, samen mét wie? Als Versteylen zich zou "binden" aan het Belang, dan beleeft hij misschien wel het tweede politieke fiasco van zijn leven, vanuit zijn toch nogal naïeve politieke idealisme.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 22 augustus 2006 om 01:01.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 01:12   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Ik ben ook een absolute tegenstander van Groen!, maar je kan natuurlijk niet bepaald beweren dat het Vlaams Belang regels heeft om "machtspolitici" te weren. Dat is dan weer een essentieel verschil tussen het oorspronkelijke Agalev en het Blok/Belang.

Het ene wou een niet-autoritaire structuur, het andere heeft al jaar en dag een autoritaire structuur.

Misschien is het enige wat Versteylen en het Belang verenigt op dit moment wel een zekere "anti-autoritaire" houding. Maar ja, tegen wie? En vooral, samen mét wie? Als Versteylen zich zou "binden" aan het Belang, dan beleeft hij misschien wel het tweede politieke fiasco van zijn leven, vanuit zijn toch nogal naïeve politieke idealisme.
1. Ik denk niet dat Versteylen zich wil "binden" aan het Vlaams Belang. Hij is zoals steeds iemand die de kleppen van de ogen wil halen en mensen laten zien dat het niet zo is als de media het willen. Zo heeft ie altijd gewerkt. Willen de media dat onze kinderen ingepompt krijgen dat vrouwen hoeren zijn, dan gaat hij daartegen in. Dezelfde houding heeft hij nu. Hij wil tonen dat het Vlaams Belang en Filip Dewinter geen duivels zijn. En je zal hem ook niet vangen op het feit dat die mensen kindeke jezus zelve zijn. Die man weet wat hij doet.

2. Je bent juist wanneer je zegt dat het VB intern niet erg democratisch draait. Maar dat vind ik dan weer normaal. Als het VB werd beschouwd als een normale partij en er geen twinting cordons om lagen vanuit de pers en politiek, dan zou ik willen dat er een vrije discussie was binnen die partij. Maar dat is niet mogelijk. Die moeten nog steeds een hecht blok vormen want anders worden ze stuk voor stuk tegen elkaar uitgespeeld. En het cordon heeft juist gezorgd dat ze samengedreven worden en een hecht blok moeten vormen. Er zitten vrijzinnigen (FDW), aarts-katholieken (Colen), flaminganten (Annemans), zelfs lauwe belgicisten (Demol) bij. Maar dat hechte blok valt niet te breken ook al toont het soms een kleine crisis. De weerstand van het cordon en vanuit de media is zo groot dat die boel perfect samen blijft en elkaar gaat helpen. En dat is juist de kracht van het Vlaams Belang. En als een week voor de verkiezingen de 0110 concerten van start gaan dan heeft dat weer hetzelfde effect. Je mag geen gratis aanstekers of sleutelhangers uitdelen, maar je mag wel gratis concerten geven.

3. (aansluitend bij 2) je mag geen gratis sleutelhangers en aanstekers uitdelen tijdens verkiezingen, maar je mag wel gratis televisiespots uitdelen (SP.a).

4. Het anti-autoritaire dat beiden kan binden moet waarschijnlijk de SP.a-VLD regering zijn. Met het CGKR als triest orgelpunt en een SP.a minister als Vanvelthoven die ervan droomt om in navolging van China, het internet te censureren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 augustus 2006 om 01:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:44   #23
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
3. (aansluitend bij 2) je mag geen gratis sleutelhangers en aanstekers uitdelen tijdens verkiezingen, maar je mag wel gratis televisiespots uitdelen (SP.a).
goed gezien....

Maar de uitbaatster is blijkbaar al onder druk gezet en laat het niet doorgaan. Toch wel straf hoe snel de censuur werkt ....

Demol is overigesn allesbehalve belgisch gezien. maar wel een vlaming die z'n roots terug gevonden heeft. En dat kan me enkel plezieren. En hij z'n aanpak had zeer veel succes. tveel allicht.
je zou er overiegsn van evrschieten hoeveel verfranste vlamingen er nog in brussel wonen die perfect tweetalig zijn maar die omdat ze in de steek gelaten zijn door de PC partijen nu franstalig denken. Ik ken zo ook mensen in
de brusselse radn. Zijn vlamingen... Spreken perfect enderlands en frans.

Maar ze denken wel al in het frans. En dan heb ik het dus over jongeren.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:47   #24
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
ón-ge-looflijk
Dat denken ze er bij natuurpunt ook van...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 16:27   #25
Piet Hein
Minister

Standaard

Luc Versteyelen is iemand waar ik veel respect voor heb.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 18:32   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Dewinter met een linkiewinkie? Alla waar zitten nu de verwijten?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 18:56   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dewinter met een linkiewinkie? Alla waar zitten nu de verwijten?
Toen dat agalev werd op gericht was agalev een cetrum(rechtse) partij maar is door de vernieuwers in een nogal vrij links laten worden en toen is versteyelen uit de partij gestapt.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:05   #28
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het ook. Ik heb die machtsgreep tegen Versteylen nog meegemaakt trouwens. Agalev had goede regels om machtspolitici te weren, o.a. "slechts 8 jaar in een zitje". Toen voor Geysels en Vogels en consoorten die acht jaar afliepen werdt het partijbureau gekaapt en werd die regel afgeschaft.
Heb jij ook een groen randje?

Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:08   #29
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wat ik respecteer aan versteylen is dat hij zegt wat hij denkt ... wars van alles. van Campenhout bvb is iemand die zichzelf separatist noemt, zeer goed opschiet met FDW ... en toch de nar van janssens uithangt.

hij moet overigens ook hartpijn hebben als hij ziet wat er gebeurt met z'n politieke erfenis. Als je ziet dat Groen nu kartels vormt met VLD en de betonlobby steunt in mechelen.
Hebt ge omtrent dat laatste misschien wa meer informatie? (In een apart topicske desnoods?)
Oud 22 augustus 2006, 20:11   #30
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Toen dat agalev werd op gericht was agalev een cetrum(rechtse) partij maar is door de vernieuwers in een nogal vrij links laten worden en toen is versteyelen uit de partij gestapt.
Eigenlijk is het de schuld van de VU dat zowel Agalev als het Vlaams Blok zijn kunnen ontstaan. Het eerste doordat men bij de anti-establishmentpartij VU geen oog had voor het thema milieu en de kant koos van de industrie en het tweede, tja da's duidelijk... maar van de doden niets dan goeds zullen we vandaag maar zeggen. De VU had nu de grootste partij van Vlaanderen kunnen geweest zijn.
Oud 22 augustus 2006, 20:50   #31
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Dat zal ik wel niet meegemaakt hebben. Ik ben amper 21
Oud 22 augustus 2006, 20:50   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Heb jij ook een groen randje?

Nooit voor Agalev gestemd uiteraard, maar ik ben wel van mening dat Vlaanderen groen moet zijn (niet groen! moet stemmen )

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 augustus 2006, 22:07   #33
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Ilfaco:

"Korbens schreef op PI:

Dus alle middelen om de mens te vernietigen werden legitiem voor de gekaapte agalev. Het streven naar de ontwaarding van de mens werd ingezet : de aanval op het huwelijk,(...) waren een dolk in de ziel van de agalever van het eerst uur. Versteylen heeft toen ook de partij agalev de rug toegekeerd wanneer deze "the point of no return" overschreden had. "

Pardon?!?... Alsof door het feit dat er een paar duizend holebi's met elkaar gehuwd zijn, alle huwelijken tussen hetero's plots waardeloos zijn geworden... of zelfs De Mens zelf ontwaard en helemaal vernietigd is.

Volgens mij lijdt de mens(heid) meer door onverdraagzaamheid, haat en geweld, dan door de liefde tussen 2 mensen (al dan niet van hetzelfde geslacht).

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 augustus 2006 om 22:08.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 22:25   #34
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Het eerste doordat men bij de anti-establishmentpartij VU geen oog had voor het thema milieu en de kant koos van de industrie en het tweede, tja da's duidelijk...
1. De Volksunie was verdorie de eerste partij die een nationaal congres over ecologie/milieu hield!

2. Wat betreft Egmont was het ontstaan van het Vlaams Blok nogal logisch me dunkt.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 01:23   #35
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
1. De Volksunie was verdorie de eerste partij die een nationaal congres over ecologie/milieu hield!
Ah ja, is dat zo? Interessant... In welk jaar precies?

Ik ben namelijk altijd van mening geweest dat de "revolutie" van de jaren zestig in België, maar vooral in Vlaanderen, heel anders is gelopen dan in de meeste andere landen.

Ik bedoel maar: natuurlijk dweepten ze toen in Leuven ook allemaal met Mao en consoorten, maar tegelijkertijd was de grote slogan in die tijd toch "Leuven Vlaams!" (toch eerder een nationalistische slogan).

En die aandacht voor ecologie en milieu is toch ook iets wat typisch in de jaren zestig is opgekomen, en zich ook in de politiek heeft genesteld...

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 23 augustus 2006 om 01:24.
Oud 23 augustus 2006, 01:26   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel maar: natuurlijk dweepten ze toen in Leuven ook allemaal met Mao en consoorten, maar tegelijkertijd was de grote slogan in die tijd toch "Leuven Vlaams!" (toch eerder een nationalistische slogan).
Prima. En hoe heb jij toen als Vlaamse student de Fransdolle universiteit van Leuven moeten trotseren ? Was je erbij ? Heb je daar de misbruiken gekend ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 augustus 2006, 01:38   #37
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Prima. En hoe heb jij toen als Vlaamse student de Fransdolle universiteit van Leuven moeten trotseren ? Was je erbij ? Heb je daar de misbruiken gekend ?
Ik leefde toen nog niet. Het zijn vooral de verhalen van mijn vader die ik ken.

Maar wat bedoel je nu eigenlijk? Ik bedoelde in ieder geval alleen dat de jaren zestig in Vlaanderen een beetje een bevreemdende mix van "links" en "rechts" lijken te zijn, terwijl dat in andere landen wel heel anders was.

(Duitsland is waarschijnlijk het beste voorbeeld, daar waren de activisten in de jaren zestig gewoon werkelijk volledig anti-rechts.)

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 23 augustus 2006 om 01:38.
Oud 23 augustus 2006, 01:42   #38
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik leefde toen nog niet. Het zijn vooral de verhalen van mijn vader die ik ken.

Maar wat bedoel je nu eigenlijk? Ik bedoelde in ieder geval alleen dat de jaren zestig in Vlaanderen een beetje een bevreemdende mix van "links" en "rechts" lijken te zijn, terwijl dat in andere landen wel heel anders was.

(Duitsland is waarschijnlijk het beste voorbeeld, daar waren de activisten in de jaren zestig gewoon werkelijk volledig anti-rechts.)
Duitsland is een staat die samenvalt met een natie. België is een staat die twee naties groepeert waarvan de zuidelijke natie de noordelijke ten aller prijze wilt blijven overheersen;

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 01:46   #39
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Duitsland is een staat die samenvalt met een natie. België is een staat die twee naties groepeert waarvan de zuidelijke natie de noordelijke ten aller prijze wilt blijven overheersen;
Nou in die tijd was Duitsland als natie nu net "gesplitst" in twee delen. Ik had dus eigenlijk West-Duitsland moeten schrijven.
Oud 23 augustus 2006, 01:47   #40
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Nou in die tijd was Duitsland als natie nu net "gesplitst" in twee delen. Ik had dus eigenlijk West-Duitsland moeten schrijven.
Probleem zijnde? De West-Duitse staat omvatte het westelijke gedeelte (op een paar gestolen gebieden, zoals de Oostkantons) van de Duitse natie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be